Coppers weer weg.................

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Nanouk

Berichten: 1004
Geregistreerd: 20-06-01

Coppers weer weg.................

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-05-04 19:27

Helaas heb ik al weer snel afscheid moeten nemen van Coppertje. Huilen
Op zijn oude stal kende hij "blindelings" de weg en merkte je er ook eigenlijk niet veel van maar dat hij bij ons stond kwamen we erachter dat hij wel erg slecht diepte kon schatten. Onze dierenarts erbij gehaald en die constateerde dat hij helemaal blind was, met een oog ziet hij alleen nog een klein beetje licht en donker, en de DA vond het echt bewonderenswaardig hoe hij zo met mij meewandelde van het land over de brug de stal in zonder dat hij wat kon zien.
Maar ondanks dat ik helemaal gek was op hem was het ook duidelijk dat ik er niet mee verder kon gaan, ik heb wel een buitenrit met hem gereden (toen wist ik nog niet dat hij helemaal blind was) en dat ging ook prima, maar als hij ergens van zou schrikken zou hij zo op een auto of op een fietser kunnen springen omdat hij die niet aan ziet komen. Ik wilde dat risico niet nemen en hij is weer terug gegaan naar zijn oude stalletje waar zijn "oude" verzorgster Bianca hem weer liefdevol Lovers omarmde.
Maar hoe kort hij ook bij me geweest is................ik mis hem echt hoor Verdrietig wat is dit een ontzettend lief en intelligent paardje!

calemity_jane
Berichten: 2031
Geregistreerd: 09-07-01
Woonplaats: noordbeemster

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-04 19:29

jeetje zeg dat is triest nieuws. Maar begrijp goed dat je dat dat paardje niet aan kan doen.

FlyingHigh

Berichten: 4050
Geregistreerd: 14-06-01
Woonplaats: Veluwe

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-04 19:40

Ach jee, Nanouk, wat sneu dat jullie helaas alweer zo snel afscheid van Coppers moesten nemen. Toch is het beter voor jullie beiden zo. Hij is weer terug in zijn vertrouwde omgeving.......
Sterkte met de eenzaamheid en succes met de zoekactie naar Coppers II.

Nanouk

Berichten: 1004
Geregistreerd: 20-06-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-05-04 19:44

Ja voor Coppers was het het beste om weer terug te gaan naar zijn vertrouwde omgeving.
Maar het zal wel heel moeilijk worden om een "coppers II" te vinden denk ik, het is echt een heel bijzonder exemplaar.

Splash_

Berichten: 12350
Geregistreerd: 06-10-03
Woonplaats: Bij Spot <3

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-04 19:48

Jeetje , Arme Copper , ik krijg echt kippevel ervan om te lezen hoe een paard zich zo blindelings (stomme woordspeling Tong uitsteken ) op zijn mensen vertrouwd... geweldig vind ik dat... Lovers

En Nanouk , bij ieder meisje hoort een paardje.. en jij gaat ook zeker een geweldige vervanger voor Copper vinden Lachen

Vera

Berichten: 12175
Geregistreerd: 10-04-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-04 19:58

Bewijst eens te meer wat voor geweldig paard Coppers is! Lovers

We hebben echt met open mond zitten kijken hoe dat paard zich bij ons redde. We wisten dat hij aan 1 oog blind was en dat hij wat extra hulp nodig had maar dit hadden we ook niet kunnen denken.
Hij liep zo de trailer in, deed alles wat je van hem vroeg. Het was ook echt geen wonder dat ze er daar niks van gemerkt hebben.

Bij ons struikelde hij de eerste dag over het kleine opstapje van de stal, de volgende dag (24 uur later) kwam hij wer bij de stal en nam hele hoge stappen om maar niet weer te struikelen.
Hoe intelligent kan een paard zijn Verward Heeeeel erg intelligent dus

Hij maakte zelf een kleine galopje met een bok in de wei omdat wij hem een rondje hadden laten lopen en hij precies had onthouden tot hoever hij kon lopen, ongelofelijk he.

We hebben allebei een dikke traan moeten laten toen we het hoorde, juist ook omdat Nanouk zo blij met hem was en omdat het zo'n lief paard is.
Maar het is echt beter zo, veilig in zijn vertrouwde omgeving waar hij inderdaad blindelings de weg kent. Ach gut

Splash_

Berichten: 12350
Geregistreerd: 06-10-03
Woonplaats: Bij Spot <3

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-04 20:01

Ik kan echt niet tegen dit soort verhalen , krijg er tranen in mn ogen van... Scheve mond Super Copper Lachen

Vera

Berichten: 12175
Geregistreerd: 10-04-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-04 20:01


flashyjac
Berichten: 6671
Geregistreerd: 03-11-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-04 20:01

Nouu zeg, hoe is het mogelijk. Wat een vervelende situatie voor je, Nanouk! Maar ja, dit lijkt me inderdaad wel een goede oplossing, zowel voor jou als Coppers. Maar toch erg vervelend en erg onverwacht. Ik duim voor je voor een nieuw geweldig paard en zal ook mijn ogen openhouden!!

Francisca
Berichten: 512
Geregistreerd: 22-11-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-04 21:04

Jeetje Nanouk wat sneu Huilen Heel erg begrijpelijk dat hij weer terug is gegaan, maar ik kan me ook voorstellen dat dit allemaal niet erg gemakkelijk is. Veel succes met het verder zoeken. Er is vast ergens een heel lief paard die op je zit te wachten....

Jeddah

Berichten: 14474
Geregistreerd: 17-03-02
Woonplaats: Golden Valley, USA

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-04 21:18

Nanouk Ik vind het echt heel erg naar voor je! Heel veel succes met het zoeken van Cooper II, en Cooper verdient natuurlijk wel een flinke pluim! Wat een kanjer van een paard moet dat zijn!

Maclee

Berichten: 850
Geregistreerd: 29-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-04 22:06

Ach wat een trieste reden. Zonde van zo'n bijzonder paard dat hij inmiddels vrijwel blind is. Enig idee wat daarvan de oorzaak kan zijn trouwens?

Ik wens je veel succes met het vinden van een bombproof paard. (Tip: wij hebben hier 2 Teedona nakomelingen en ik zweer je: makker en rustiger worden ze niet gemaakt Lovers )

By the way heb ik niet zo'n bomproof herinnering aan Coppers. Ik heb wel eens naast hem gestaan in de line up bij een horsemanship training in Leusden en toen ging hij toch heel behoorlijk te keer Cool Ik ben zelden zo bang geweest. Nou ja, ik ben vaak zat zo bang geweest te paard Haha! , maar ik vond hdat toen ook heel eng. Maar misschien was hij toen al slechtziend (aan het worden). Hoe dan ook jammer voor jou en het paard dat het zo afloopt.

DubbelFun

Berichten: 88663
Geregistreerd: 12-04-01
Woonplaats: 1 km van het midden van Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-04 22:11

Ach wat sneu dat het zo heeft moeten zijn, maar ik kan me je beslissing heel goed begrijpen. Veel succes in je zoektocht naar een nieuw paardje.

radicalM

Berichten: 689
Geregistreerd: 14-02-03
Woonplaats: Capelle a/d IJssel

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-04 22:17

He bah, ik heb het verhaal gelezen en baal mee!!!
Wat vreselijk zonde!!
Het is de beste oplossing inderdaad geweest hem terug te brengen naar een voor hem vertrouwde omgeving...
OK dan!

iniak

Berichten: 532
Geregistreerd: 24-05-02
Woonplaats: Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-04 22:22

Goh, wat zonde Huilen maar wel 't beste voor jullie allebei. Succes met verder zoeken

jeanette

Berichten: 4894
Geregistreerd: 08-03-02
Woonplaats: Hengelo (o)

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-04 22:28

Wat ontzettend sneu voor je, maar ik begrijp het helemaal en denk ook dat Copper beter af is in zijn vertrouwde oude omgeving. Ik wil je heel veel succes wensen met het vinden van een Copper II

XoNo

Berichten: 21435
Geregistreerd: 28-12-01
Woonplaats: Assen

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-04 22:32

Wat jammer Nanouk, veel succes met het vinden van een volgend paardje, gaat je vast lukken. Fijn dat Copper weer terug kon naar zijn oude vertrouwde omgeving. Wat een enorm slim paard zeg!

Vera

Berichten: 12175
Geregistreerd: 10-04-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-04 23:09

Marianne schreef:
By the way heb ik niet zo'n bomproof herinnering aan Coppers. Ik heb wel eens naast hem gestaan in de line up bij een horsemanship training in Leusden en toen ging hij toch heel behoorlijk te keer Cool

Coppers was altijd wat temperamentvol en hield wel van een uitdaging maar zo slecht gedroeg hij zich niet in Leusden.... Verward
Ik stond ook in die line-up maar zag alleen maar een paard wat zich klaar maakte voor een barrelrace Hij was even vergeten dat het horsemanship was *LOL*

Alle gekheid op een stokje; ik denk dat je gelijk heb en dat hij toen inderdaad ook niet meer zo best zag.

Maar bomproof is hij zeker. Tijdens de enige buitenrit die Nanouk heeft gereden zijn we 3 trekkers, 1 bus, 4x langschuerende brommers en een auto met gierende banden tegengekomen. Coppers trok zich niks wat aan. Bloos

Ods
Forumcoordinator

Berichten: 38706
Geregistreerd: 01-02-02
Woonplaats: Achterhoek

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-04 02:13

Wat een vrezelijk verhaal, voor jou Nanouk maar vooral voor Coopers, dit geeft maar weer aan wat voor een groot hart hij heeft, gelukkig was hij weer enorm welkom bij zijn 'oude' stal. Het is voor jou weer even zoeken maar er komt vast wel weer wat op je pad.

Sterkte, ik weet uit ervaring dat je je enorm kan hechten aan een dier wat je nog niet eens zo lang hebt.

cornelie

Berichten: 9349
Geregistreerd: 11-06-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-04 07:58

Heel jammer maar er is vast nog wel ergens een bomproof paardje. Veel succes Lachen

charene

Berichten: 1556
Geregistreerd: 11-10-01
Woonplaats: noord holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-04 13:49

Jeetje wat een verhaal zeg......het is idd een super paard zo te lezen....
Nou nanouk (en vera ook natuurlijk) veel succes met het vinden van een ander paardje........

ellen1

Berichten: 53
Geregistreerd: 03-08-02
Woonplaats: Achterveld

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-04 22:04

Hoi Nanouk,

Aangezien Bianca (nog) niet op bokt komt voel ik me eigenlijk een beetje geroepen om even te reageren.
Met Coppers gaat alles goed, hij moest in het begin wel weer een beetje wennen. Hij staat weer met zijn oude vriendje in het land en dat gaat prima OK dan! . Ik vind het erg sneu voor jou Ach gut .
Ik duim voor je, Nanouk. Ik hoop echt dat je een leuke Coppers II kan vinden.

Nanouk

Berichten: 1004
Geregistreerd: 20-06-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-05-04 22:23

Wat ontzettend lief van je Ellen, ik zal Bianca eind van de week even bellen. Nam bewust even afstand om eraan te wennen dat hij nu niet meer bij ons is. Geef je hem een hele dikke knuffel van ons?

Marieke
Berichten: 1343
Geregistreerd: 31-03-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-04 14:33

Tja.......
Ongelofelijk allemaal he!
Ik heb het ook allemaal even een plekje moeten geven. De dierenarts die hem onder behandeling heeft gehad gaat nog van mij horen. Ongelofelijk dat hij dit heeft kunnen missen!! De pijn die Coppers tijdens de aanvallen heeft moeten hebben gehad, dat daar wat aan gedaan had moeten worden en dat er kans was dat hij dan nu niet blind zou zijn geweest doet me erg veel verdriet.

Ik vind het ontzettend jammer voor Coppers en voor jou dat dit nu de situatie is. Ik was zo ontzettend blij met zijn nieuwe toekomst. Maar ja...... Huilen

Heel veel succes met het vinden van een nieuw vriendje!

Vera

Berichten: 12175
Geregistreerd: 10-04-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-04 15:41

Even voor de duidelijkheid; Marieke zit in het buitenland en wist van dit alles niks af. Coppers wordt al een hele tijd liefdevol door Bianca verzorgd en, buiten de oogostekingen die hij affentoe heeft en die behandeld worden door de dierenarts, heeft ook zij niks gemerkt.

Het is gewoon een ongelofelijk sterk en wilskrachtig paard. Daar zijn er maar heel weinig van, jammergenoeg Lovers