Let op bij op naam zetten bij AQHA of APHA

Moderators: goldenarrow, Animal

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

LindaVelings

Let op bij op naam zetten bij AQHA of APHA

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 04-05-04 19:20

Zoals sommigen van jullie waarschijnlijk al weten hebben we 2 maanden geleden Fresnos Payback gekocht.
Deze 2-jarige QH was nog niet geregistreerd dus heb ik zijn registratie aangevraagd.
Alles ging helemaal goed en na een maand heb ik contact gehad met de AQHA of ze alle benodigde gegevens hadden om het paard te kunnen registreren. Zij zeiden dat alles in orde was.

Maar.... vandaag kreeg ik (uhm, mijn man Knipoog )een brief (Payback is al wel registreerd)
Dit is de vertaling ervan:

Beste mr. van Vugt

Wij hebben van u een verzoek ontvangen om bovengenoemd paard op uw naam te registreren.
Maar de koper zijn naam is CJA van Vugt en de kopers ID is geregistreerd op Eric van Vugt.
Om dit paard op naam van Eric van Vugt te kunnen zetten hebben we een ondertekende verklaring nodig van CJA van Vugt dat hij hiermee instemd.

Erg grappig dus, want CJA en Eric zijn één en dezelfde persoon Cool

Dus let goed op bij het overschrijven van een paard dat je ook daadwerkelijk de naam invult die bij de AQHA bekend is, om vertraging te voorkomen Knipoog

Ik hoop dat ik hier mensen mee geholpen heb en mocht iemand hulp nodig hebben bij het invullen van papieren kun je altijd bij mij terecht.

"Save a horse, ride a cowboy"
Rainy & Rico

Yessy

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-04 19:23

hmm fijn dat je het even zegt, dat wordt bij ons ook opletten straks, mijn vader heet Fred maar z'n initialen zijn WJ Knipoog

DubbelDun

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-04 19:26

Bekend probleem Haha! . Overigens staat de naam van de eigenaar ook onderop het registratiepapier precies zoals hij ook op de transfer moet komen te staan. Of bovenop als het paard nog van de geregistreerde fokker/eigenaar is.

Te koop: boomloos zadel van goede kwaliteit
http://www.bokt.nl/markt/ad/430699/boom ... l-colorado

Francis

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-04 20:29

Yep, dit gebeurt inderdaad vaker.
Nog een probleempje dat ik nu inmiddels twee keer ben tegengekomen is het wanneer de credit card gegevens verschillen van de gegevens van de koper.
Ik adviseer mensen zonder creditcard altijd om via de creditcard van familie of vrienden te betalen. In het verleden ging dat altijd goed, maar blijkbaar is dat dus afhankelijk van welk 'licht' daar aan je papieren werkt. Niet iedereen realiseert zich daar blijkbaar dat niet iedereen hier een credit card heeft.
Mocht je dus gebruik maken van andermans credit card, voeg dan een klein briefje toe waarin staat dat je zelf geen credit card hebt en dat dit de gegevens van je broer/zus/vriend zijn.
Scheelt een boel vertraging.

Natural forces within us are the true healers of disease. ~ Hippocrates

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie