Spetter en western

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Spetter

Berichten: 1885
Geregistreerd: 30-01-03
Woonplaats: Hoogezand-Sappemeer

Spetter en western

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-04-04 21:24

Hallo luitjes,
Sinds kort heb ik westernles. Nu 2 keer les gehad dus nog echt het begin. Ons groepje gaat vanaf het begin beginnen met western, dus wel leuk zo op hetzelfde niveau. Elke keer staan we versteld van de reactie van ons paard. Ik vind het erg leuk en hoop dat ik straks goed genoeg ben om Spetter zijn achterhand te laten gebruiken met een los teugeltje. Ik vind het een prettige manier van paardrijden, maar wel moeilijk omdat je nu nog zoveel moet nadenken hoe je je handen enzo moet houden.
Omdat ik tijdelijk er even uit ben ivm ziekte heeft iemand anders van onze les een lesje op SPetter meegereden. Ze had een mooi boomloos westernzadel op Spetter en een one ear hoofdstel. Ik vond dat zo stoer lijken!! Zelf heb ik een gewoon engels hoofdstel zonder neusriem en een engels zadel (speciaal voor me gemaakt, met brede vlakke zit) Nu lijkt het me wel wat om zo'n one ear hoofdstel aan te schaffen, maar wat is het verschil behalve de riempjes? Kan ik dan gewoon mijn gebroken trensje er in hangen? Spetter is een heel braaf paard en als we wat verder zijn wil ik proberen om zonder bit te rijden, of met zo'n speciaal halster.
groetjes Cindy en Spetter

Toekie

Berichten: 8042
Geregistreerd: 18-06-03
Woonplaats: Somewhere over the rainbow

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-04 22:14

Heeej, welkom bij de club! Knipoog Haha! Fijn om te horen dat je het zo leuk vind. Bij een one-ear hoofdstel kun je gewoon hetzelfde bitje blijven gebruiken hoor.

Veel plezier en succes verder! Lachen

DubbelFun

Berichten: 88674
Geregistreerd: 12-04-01
Woonplaats: 1 km van het midden van Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-04 09:08

Welkom in het westernwereldje Haha!
Natuurlijk kun je er een 1-oor omhangen, zolang je paard met een sliding-stop zijn oren niet in de nek legt Clown

Wat voor boomloos zadel lag erop je paard.

Hopelijk kun je snel zelf weer op je paard stappen om te lessen.

bianca_banny

Berichten: 1696
Geregistreerd: 14-02-04
Woonplaats: Capelle a/d ijssel

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-04 17:02

leuk joh dat je ook bent begonne met western

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-04 17:11

Sugarmiss schreef:
Natuurlijk kun je er een 1-oor omhangen, zolang je paard met een sliding-stop zijn oren niet in de nek legt Clown


Volgens de wet van de remmende kracht ontstaat het probleem pas als de oren te ver naar voren wijzen in de stop Haha!


Welkom in de wondere westernwereld en nog heel veel plezier gewenst!

Spetter

Berichten: 1885
Geregistreerd: 30-01-03
Woonplaats: Hoogezand-Sappemeer

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-04-04 18:26

Nou tegen de tijd dat we een sliding stop gaan maken zijn we weer een paar jaar verder, hahaha. Spetter is niet zo soepeltjes, hihihi
groetjes Cindy en spetter