YES! YES! YES! (drachtig)

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Splash_

Berichten: 12350
Geregistreerd: 06-10-03
Woonplaats: Bij Spot <3

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-04 16:13

Aah , geweldig ! Gefeliciteerd ! Daar moet echt zo'n knap veulentje gaan uitkomen, ik tel met je mee af Haha!

XoNo

Berichten: 21435
Geregistreerd: 28-12-01
Woonplaats: Assen

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-04 16:53

Gefeliciteerd Corine! Nou, ik ben heel erg benieuwd wat eruit komt, moet vast een prachtveulen worden!

Jeddah

Berichten: 14474
Geregistreerd: 17-03-02
Woonplaats: Golden Valley, USA

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-04-04 16:56

rina schreef:
gefeliciteerd, en ja dat wachten is er nou geen manier te vinden om de dracht korter te maken Haha! Tong uitsteken
ben je overigens niet bang voor een breedingstock (vind wel erg weinig wit op die hengst zitten of is dat de hoek vn de foto?)


Bedankt!

Ja, ik ben zeker bang voor een Breedingstock. De hengst heeft zelf inderdaad weinig wit, en geeft, uit solid moeders, veel veulens die erg minimaal zijn, dus het net wel of net niet "halen".
Het feit dat hij weinig wit heeft hoort niks uit te maken, maar hij heeft inmiddels 300 veulens en veel QH merries gedekt en geeft gewoon minder dan 50% bonte veulens.

Maar, dat geeft helemaal niks, met een Breeding Stock hengstje ben ik ook erg gelukkig en ik ga er gewoon vannuit dat ik dat krijg. En ik heb ook fantastisch gekleurde veulens van hem gezien, uit solid moeders, dus wie weet heb ik mazzel.

asbe

Berichten: 119
Geregistreerd: 10-11-03
Woonplaats: Kiel-Windeweer

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-04 17:08

OK dan! OK dan! SUPER!!!!! Gefeliciteerd Jeddah! Wat spannend allemaal. Nou nog even wachten op het veulentje en je geluk kan toch niet meer stuk. Uit zo'n mooie mamma en pappa komt vast een gezond en mooi veulen.

Ods
Forumcoordinator

Berichten: 38720
Geregistreerd: 01-02-02
Woonplaats: Achterhoek

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-04 19:25

Nou kan ik ook niet achter blijven met je te feliciteren!!!! Dit is een hele knappe match......ik blijf duimen hoor!!!!

Overgens is de vacantie al geboekt voor volgend jaar..... Bloos!

Francis

Berichten: 10665
Geregistreerd: 17-11-01
Woonplaats: Zutphen

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-04 20:27

rina schreef:
ben je overigens niet bang voor een breedingstock (vind wel erg weinig wit op die hengst zitten of is dat de hoek vn de foto?)


De hoeveelheid wit van de ouders zegt niks over de hoeveelheid wit die het veulen kan krijgen. Uit een minimal white merrie kan een bijna wit veulen komen (is geval bij halfzusje van Dot. De moeder van onderstaand veulen heeft alleen een kleine witte vlek op haar buik)
Afbeelding

of uit een bijna witte merrie kan een heel gekleurd veulen komen (ander halfzusje van Dot. De moeder van dit veulen was bijna net zo wit als bovenstaand veulen. Leuke was dat alle paarden van één eigenaar waren en veel mensen dus dachten dat het witte veulen bij de witte merrie hoorde).
Afbeelding

Wel kan het, zoals Jeddah's verhaal al illustreert, zo zijn dat een hengst of merrie zijn of haar kleur/patroon sterk of zwak vererft, net zoals ze andere eigenschappen, zoals bijv. de vorm van hun hoofd of hun talent om te spinnen (ik noem maar wat) sterk kunnen doorvererven.

Maar ik zeg altijd 'liever een góede breedingstock dan een matige regular' en dat hier een goede breedingstock uit kan komen staat bij voorbaat al bijna vast met zulke ouders! Maar goed... een góede regular is natuurlijk helemaal perfect! Dus houden we vingers, tenen en nog wat andere ledematen gekruist voor je Jeddah!
Laatst bijgewerkt door Francis op 21-04-04 21:10, in het totaal 2 keer bewerkt

Francis

Berichten: 10665
Geregistreerd: 17-11-01
Woonplaats: Zutphen

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-04 20:45

Nah...foto's weer weg... weet niet hoe het komt en krijg het niet goed... Is er nou niet één gratis upload site die het blijft doen!?

Splash_

Berichten: 12350
Geregistreerd: 06-10-03
Woonplaats: Bij Spot <3

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-04 20:48


DennisC

Berichten: 116
Geregistreerd: 11-01-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-04 20:52

Hé Corine van harte gefeliciteerd!!!!!!!!!!!!

Hopelijk blijft alles goed gaan voor je merrie en het veulentje, aan de verzorging zal het in ieder geval niet liggen.

Hier nemen we een rummetje op!!!! *LOL*

Sok

Berichten: 15059
Geregistreerd: 02-12-03
Woonplaats: 't Noorden

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-04 20:57

wow wat een modelletje tank is die hengst zeg
heeeeeele mooie merrie wel Kwijl

FlyingHigh

Berichten: 4050
Geregistreerd: 14-06-01
Woonplaats: Veluwe

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-04 21:03

Wow, Corine, ongelooflijk gefeliciteerd!!!!! Wat een spannend jaar ga je tegemoet!!! Vertroetel haar maar lekker en we duimen mee voor een bonte versie!

Francis

Berichten: 10665
Geregistreerd: 17-11-01
Woonplaats: Zutphen

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-04 21:09


Francisca
Berichten: 512
Geregistreerd: 22-11-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-04 21:12

Ik had het al gezegd tegen je: Super OK dan! Gefeliciteerd hoor. Heerlijk dat het in 1 keer gelukt is!

Francis

Berichten: 10665
Geregistreerd: 17-11-01
Woonplaats: Zutphen

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-04 21:31

Ik begrijp dat de foto's nog steeds niet zichtbaar zijn voor jullie, dit is de laatste poging die ik doe...(kon al niet meer in't originele bericht).

Eerste veulen...
Afbeelding

Tweede veulen...
Afbeelding

Jeddah

Berichten: 14474
Geregistreerd: 17-03-02
Woonplaats: Golden Valley, USA

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-04-04 21:49

Dank je wel iedereen OK dan! !
Francis, je hebt mooie voorbeelden van het verschil tussen bont en bont!

rina

Berichten: 10147
Geregistreerd: 23-03-02
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-04 00:21

Francis"]
[quote="rina schreef:
ben je overigens niet bang voor een breedingstock (vind wel erg weinig wit op die hengst zitten of is dat de hoek vn de foto?)


Maar ik zeg altijd 'liever een góede breedingstock dan een matige regular' en dat hier een goede breedingstock uit kan komen staat bij voorbaat al bijna vast met zulke ouders! Maar goed... een góede regular is natuurlijk helemaal perfect! Dus houden we vingers, tenen en nog wat andere ledematen gekruist voor je Jeddah!
[/quote]

dank je voor de voorbeelden francis, mooie paardjes overigens. tuurlijk komt er uit deze combi zo wie zo een goede breedingstock (we hopen op een regular natuurlijk) het was alleen dat het me opviel, de meeste paintfokkers willen toch zo weinig mogelijk kans op breedingstock. of ben ik nu helemaal op het verkeerde spoor. vandaar dat ik het (om de kans daarop) een gewaagde combi vind.

corine we duimen met alles wat los en vast zit dat ie "bont" is, maar of we dat 11 maand vol houden Clown Haha!

Jeddah

Berichten: 14474
Geregistreerd: 17-03-02
Woonplaats: Golden Valley, USA

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-04-04 00:33

rina schreef:

dank je voor de voorbeelden francis, mooie paardjes overigens. tuurlijk komt er uit deze combi zo wie zo een goede breedingstock (we hopen op een regular natuurlijk) het was alleen dat het me opviel, de meeste paintfokkers willen toch zo weinig mogelijk kans op breedingstock. of ben ik nu helemaal op het verkeerde spoor. vandaar dat ik het (om de kans daarop) een gewaagde combi vind.

corine we duimen met alles wat los en vast zit dat ie "bont" is, maar of we dat 11 maand vol houden Clown Haha!


Haha! Of jullie dat volhouden betwijfel ik ook! Misschien moeten we de taken verdelen en iedereen om de beurt duimen Haha! ??

Wat je zegt klopt hoor Rina, inderdaad wil men natuurlijk bij een Paint erg graag vlekken zien. Vandaar dat er imo ook veel Paints rondlopen die ik niet erg mooi/goed vind, omdat men puur op de vlekken heeft gekeken.

Het lijkt een wat gewaagde combinatie, maar het voordeel is natuurlijk dat, mocht het wel een Breedingstock zijn, ik toch met die lijnen zelf weer verder kan, door indien het een hengst is er een geschikte Paint merrie voor te vinden en indien het een merrie is, dan kan ik fijn zoeken naar een mooie Paint hengst, wat ik, als Paint gek, leuker vindt dan het zoeken naar een Quarter hengst.

Mocht het veulen namelijk wel Bont zijn, dan is het waarschijnlijk LWS Positief, omdat de vader dat ook is, dus dan zou ik die niet makkelijk terug op een Paint kunnen kruisen (aangezien ik niet van Tobiano's hou en er weinig Overo's zijn die negatief zijn). Dus ook een Breedingstock kan echt voordelen hebben!
(Corine bekijkt het positief vandaag Knipoog !)

rina

Berichten: 10147
Geregistreerd: 23-03-02
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-04 01:23

bij breedingstock heb je dus minder kans op (o)wls. snap ik dat goed.
ja ik heb een paint maar met kleuren enz ben ik me toch slecht Bloos!
ik kijk alleen naar hoe mammie in elkaar zit en hoe pappie en of die combi klopt, kleur is voor mij 2e plan.

Mac

Berichten: 11649
Geregistreerd: 09-07-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-04 08:20

rina schreef:
ja ik heb een paint maar met kleuren enz ben ik me toch slecht Bloos!

Neenee, natuurlijk niet! Vlekken zijn nou eenmaal een raskenmerk en elke Paintliefhebber ziet natuurlijk het liefst vlekken op zijn paard. Maar om daardoor te stellen dat een breeding stock waardeloos is, zou te ver gaan. Ik denk dat heel veel breeding stock eigenaren graag de voordelen van de breeding stock benadrukken omdat ze al door te veel mensen worden gezien als "waardeloos" door de afwezigheid van vlekken. Zoals Corine hier al aangeeft, zitten daar dus ook positieve kanten aan!

Jeddah

Berichten: 14474
Geregistreerd: 17-03-02
Woonplaats: Golden Valley, USA

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-04-04 08:28

rina"]
bij breedingstock heb je dus minder kans op (o)wls. snap ik dat goed.
[/quote]
Ja, dat klopt, maar alsnog wel laten testen! Zeker wanneer een van de ouders wel positief is!

[quote="rina schreef:
ik kijk alleen naar hoe mammie in elkaar zit en hoe pappie en of die combi klopt, kleur is voor mij 2e plan.


Dat doe ik dus net zo, en ik denk dat alle goede Paint fokkers het op die manier doen, kleuren vind ik gewoon onwijs interresant, maar daar draait het uiteindelijk niet om.

Ik zou alleen niet snel een solid door een Quarter laten dekken, ik vind wel dat het veulen eenkans moet krijgen een Regular Paint te worden, want net als Mac al zegt, veel mensen kijken erg negatief tegen een Breedingstock aan, terwijl het kwalitatief net zo goed is. En we (ik althans) zitten tenslotte wel "In" de Paints omdat we die bonte paarden zo mooi vinden! Anders had ik wel Quarters gehad, dus het blijft wel mee tellen.

wgirl

Berichten: 556
Geregistreerd: 22-09-02
Woonplaats: Sneek

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-04 09:31

Hey Jeddah,

Gefeliciteerd! Hopen dat er een heel mooi bont veulentje uitkomt!

_Vanes_

Berichten: 3664
Geregistreerd: 12-02-01
Woonplaats: Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-04 10:10

Hey corine,

(heb nu pas tijd om te reageren).
Gefeliciteerdmet je zwangerschap,Na ja,die van je paard dan,he! Haha! Clown
Dit word zeker weten een super breedingstock en met een beetje geluk zit er ergens een heel klein wit vlekje,zodat je toch nog je overo hebt!
Paint-halterend nederland en verder,hou jullie vast,Corine komt met een halter-kanon eraan!! OK dan!

Zijn er meer mensen die hun merrie met frozen semen insemineren?Corine dus 1,ikzelf zal dit jaar 4 of 5 doen(waarvan er al 2 net zijn gebeurt).Misschien leuk om bij te houden hoe het "lukt" met bevroren zaad,dus meer mensen?(nou,ja ,paarden dan,he! Haha! Clown )

Mac

Berichten: 11649
Geregistreerd: 09-07-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-04 12:11

Ja, ik! Ik laat mijn merrie insemineren met sperma van FPF Lethal Weapon (zie http://www.devonfarm.com). Alleen wil ze niet zo hengstig worden Boos! ...

_Vanes_

Berichten: 3664
Geregistreerd: 12-02-01
Woonplaats: Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-04 12:23

Mac schreef:
Ja, ik! Ik laat mijn merrie insemineren met sperma van FPF Lethal Weapon (zie http://www.devonfarm.com). Alleen wil ze niet zo hengstig worden Boos! ...

Dat is dus al 6 merries................

Ik heb even gekeken:Die FPF Lethal Weapon is ook een knappe vent,wat voor merrie gebruik je?
(Als we trouwens erg enthousiast worden moeten we misschien een nieuw topic maken!)

Jeddah

Berichten: 14474
Geregistreerd: 17-03-02
Woonplaats: Golden Valley, USA

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-04-04 13:15

Mac schreef:
Ja, ik! Ik laat mijn merrie insemineren met sperma van FPF Lethal Weapon (zie http://www.devonfarm.com). Alleen wil ze niet zo hengstig worden Boos! ...


En ik dus ook, dus dat zijn er 7...!! (ook Lethal Weapon dus)