Met equiflex zadel gereden + demo zadelpassen

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
LadyMadonna

Berichten: 62220
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: werkendam (NB)

Met equiflex zadel gereden + demo zadelpassen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 15-04-04 19:35

best handig, een instructrice met shop en zadelpas service (zie banner bovenaan Tong uitsteken)
Omdat mijn zadel wat teveel op de schouder draagt en voor mij te ruim is had mijn instructrice aangeboden om eens op haar zadel te rijden. Een equiflex.
Hiervoor moest er natuurlijk eerst gepast worden, en zodoende kwam het rekje uit de bus.
Het rekje ging op Jamaica's rug, en Eva boog het zo dat het naar Jamaica's rug stond.
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Daarna legde ze het in het zadel, en het viel haar niet tegen.

Afbeelding

Daarna het zadel erop, ik erop, en rijden (helaas geen foto's van) en het was een wereld van verschil. Ik zat eindelijk "vast" in het zadel, waardoor ik ook in de galop kon blijven zitten. Ook Jamaica liep er heel fijn mee.
Helaas laat mijn beurs even geen nieuw zadel toe (en zeker geen equiflex Haha!) maar mijn eigen zadel is niet dusdanig niet passend dat het haar zal beschadigen o.i.d. Het zou beter kunnen, dat wel. Dus nu ga ik in de lessen waarschijnlijk zowiezo met de equiflex rijden, en als Eva er niet is, of ze is er wel en heeft het zadel nodig, met mijn eigen zadel.
Daarnaast "help" ik Eva met het beleren van een 3 jarige. Niet in de zin van dat we het samen doen, maar Eva betrekt me er gewoon bij en legt me bijv. uit hoe ik het paard op een bepaald moment vast moet houden en waarom. Hoe ik op reageren op een bepaalde reactie van het paard, en waarom...
Behalve het rijden leer ik dus een stukje meer.
Ik sta volledig open en vind het helemaal geweldig. Heb weer erg veel geleerd vandaag, en dat zal voorlopig nog wel even zo blijven gaan denk ik.
Laatst bijgewerkt door LadyMadonna op 15-04-04 19:48, in het totaal 1 keer bewerkt


DubbelFun

Berichten: 88628
Geregistreerd: 12-04-01
Woonplaats: 1 km van het midden van Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-04 19:43

Zo te zien is daar best nog wat kracht voor nodig om dat goed in vorm te krijgen Haha!
Is die Equiflex niet wat aan de lange kant voor je Haf ??

Judibo

Berichten: 1411
Geregistreerd: 28-01-02
Woonplaats: Fryslân

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-04 19:45

Lijkt me inderdaad rottig om dat rekje goed in vorm te krijgen.
Dat kan je inderdaad merken, wat het verschil in zitting is, ik zat op mijn nieuwe zadel ook gelijk een stuk fijner, waardoor je dat ook weer overbrengt op je paard.

LadyMadonna

Berichten: 62220
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: werkendam (NB)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 15-04-04 19:45

Normaal heeft ze ook een ander rekje, (of nouja, soort van ijzerdraadje ofzo Verward) Maar die had ze niet bij. Het rekje geeft idd niet zo makkelijk mee Haha!

De lengte viel ook reuze mee, hij lag er mooi op (niet over de kont ofzo)

Horse_

Berichten: 10284
Geregistreerd: 26-11-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-04 19:46

Bij mij op stal werd er ook een x bij een paard met zo'n rekje een zadel opgemeten. Vond het wel interressant om te zien. Hebben ze ook een website?

DubbelFun

Berichten: 88628
Geregistreerd: 12-04-01
Woonplaats: 1 km van het midden van Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-04 19:47

De foto zal erg vertekenen dan, je kunt moeilijk die diepte goed in schatten nu.

LadyMadonna

Berichten: 62220
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: werkendam (NB)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 15-04-04 19:49

Sugarmiss schreef:
De foto zal erg vertekenen dan, je kunt moeilijk die diepte goed in schatten nu.
??

Gouda....
Zie de banner bovenaan (www.westernspul.nl)

DubbelFun

Berichten: 88628
Geregistreerd: 12-04-01
Woonplaats: 1 km van het midden van Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-04 19:57

stef schreef:
??
Als ik zie waar het meetapparaat op de rug eindigt en ik zie dan dat het zadel nog 10 cm doorloopt, leek mij het zadel wat te lang voor de rug.
Maar zoals eerder gezegd de foto vanuit deze hoek kan eea vertekenen.

Overigens meen ik dat het apparaatje andersom gebruikt moet worden, met het 'losse eindje' op de schoft, al zal dat voor de meting weinig uitmaken.

LadyMadonna

Berichten: 62220
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: werkendam (NB)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 15-04-04 22:33

dat het andersom zou moeten lijkt me nogal onlogisch aangezien hij aan de achterkant een stuk uitsteekt. Dan zou je dus niet goed de schoft kunnen meten....
Maar, ik heb er geen verstand van, dus ik oordeel nergens over en vertrouw gewoon mijn instructrice

Ann

Berichten: 13240
Geregistreerd: 28-06-03
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-04 23:15

Eveline van Euro-Horse gebruikt hem andersom Clown
Voor het meten zal het weinig verschil maken, denk ik.

Gillian

cornelie

Berichten: 9349
Geregistreerd: 11-06-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-04 09:39

Niet alleen de lengte is belangrijk bij kortere paarden. Een zadel hoort ook niet te dragen na de laatste rib.

LadyMadonna

Berichten: 62220
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: werkendam (NB)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 16-04-04 12:13

dit was ook puur zodat ik een beetje een idee krijg van hoe zoiets werkt. Van de week gaan we het helemaal officieel doen (met verschillende bomen enzo)... Hier volgt uiteraard een uitgebreid verslag van, zodat jullie ook kunnen zien hoe dit in het echt gaat.

Esgaroth

Berichten: 5247
Geregistreerd: 13-02-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-04 12:18

Sowieso heb ik bij mijn paard die ook een korte rug heeft, een round-skirt.

LadyMadonna

Berichten: 62220
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: werkendam (NB)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 16-04-04 20:18

het ene zadel zal het andere zadel niet zijn denk ik.
Mijn 1e zadel was ook een round skirt, nu (2 jaar later) ligt er ook een square op, die qua lengte goed is, maar op websites of op beurzen zie ik ook weleens zadels waarvan ik denk, die komt ergens halverwege haar kont uit Haha!


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: GoogleAdsense, Myrthe_bz en 61 bezoekers