Dit gaat het KWPN niet waarderen *grijns*

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
ibikus
Berichten: 20688
Geregistreerd: 15-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-04 11:16

Zo gek is dat niet,
De western richting is geen fokdoel voor het KWPN dus is het totaal niet interessant.
Dan zou er een aparte fokrichting moeten komen voor het Western maar ook dat is niet interessant want voordat zo’n nieuwe richting kan tippen aan de speciaal hiervoor gefokte rassen ben je meerdere decennia verder. Schoenmakerij ‘Het KWPN’ houdt zich dus waarschijnlijk gewoon bij zijn leest Knipoog

Ik denk overigens niet dat het KWPN er ook maar 1 nachtje van wakker ligt dat er KWPNers voor de western sport ingezet worden. (misschien als het een Pavo cup topper zou zijn, of een ggk dekhengst, of een merrie uit een super stam met hoge fokwaarde) Clown

Anya
Berichten: 32776
Geregistreerd: 01-02-02
Woonplaats: Hengelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-04 11:17

Nee ik denk ook niet dat ze er wakker van liggen. Maar ze liggen ook niet wakker van al die puntjes die in de b of zo bij elkaar worden gesprokkeld. En ze registreren toch ook pakweg de dressuurpuntjes van een tuiger (toch ook niet gefokt voor dat doel)....

sarabande

Berichten: 23048
Geregistreerd: 26-08-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-04 11:20

Ik denk dat als jullie een echt imponerende show met Western KWPNners kunnen geven op een groot evenement, zeg hengstenkeuring, vooral met koeien en al Haha! dat men dat alleen maar leuk vind.
Aan de andere kant is het KWPN zo groot en omvat zoveel paarden dat het ondoenlijk is om stil te staan bij die 0,00% die uitkomen in andere dan de sporten die onder het fokdoel vallen.
Maar militairy is ook niet onder de fokdoelen beschreven en daar komen ook KWPNners in uit en die krijgen aandacht.
Western is betrekkelijk nieuw, de gigantische groei had niemand verwacht, maar dat gold 20 jaar geleden ook voor dressuur.
Als Western-KWPN ruiters aandacht voor hun tak van sport willen hebben binnen het stamboek moeten ze gewoon aan de bel trekken.
Per slot moet IDS ook iedere week weer volgeschreven worden Tong uitsteken .

Jorie

Berichten: 3093
Geregistreerd: 07-08-03
Woonplaats: Rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-04 11:22

Tja, maar het is toch mooi dat de net niet paarden zeg maar wel in andere takken van sport goed terecht komen?

Met net niet bedoel ik de paarden die voor fokkers afgeschreven worden omdat ze niet Ratina of Bonfire worden. Weet je hoeveel veulens er gefokt worden??? Bizar veel. Voor een groot gedeelte komen die in de basis sport terecht en/of rekreatie. Als zo'n paard net niet Ratina wordt (de mijne dus Lachen ) kan het best zijn dat ze het wel super kunnen gaan doen in de endurance/western of weet ik het wat.

Maar ik begrijp wel dat de KWPN in de eerste plaats altijd zal kiezen voor dressuur fokken en springen. Niks mis mee.

Dus ik ga verder ook met jou mee. maar toch zou het leuk zijn als de KWPN laat zien dat de KWPNer meer kan. Net als andere rassen trouwens.