mijn liefde voor quarters en paints begint nu ....

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
phoenix4ever

Berichten: 4350
Geregistreerd: 18-03-02
Woonplaats: Vilafranca del Penedes (Barcelona)

mijn liefde voor quarters en paints begint nu ....

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-03-04 14:15

ik begin steeds meer geintreseerd te raken in quartes en paints. ik weet nog maar weinig van ze, maar ik vind ze steeds gaver worden. misschien dat iemand hier kan zeggen van hey dan moet je dat boek eens lezen of op die stal gaan kijken.
tja kopen kan ik er geen, maar toch zou ik wat meer van ze willen weten en zowiezo meer over western weten, want volgend jaar word mijn symmiebabe 3 en moet ik dus wel een beetje weten wat ik wil. of ik haar engels inrij of western.
overtuig mij hahaha lol nee hoor Haha!
iig blijft de western wereld mij trekken, maar tja heb nu geen geld voor les, maar dikke kans leg ik geld opzij om volgend jaar les te nemen met sym.

XoNo

Berichten: 21435
Geregistreerd: 28-12-01
Woonplaats: Assen

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-04 17:20

Nja, je kunt op enorm veel stallen gaan kijken...je kunt je abboneren op bladen als de Quarter, de Western Horse World, de Quarter Journal, de Paint Journal Haha! Er zijn heel veel bladen. Als je een Western Horse World pakt kun je achterin meteen een lijst met westernstallen opzoeken waar je eens een kijkje kunt nemen. Het zijn er teveel om op te noemen.

wildwestwill

Berichten: 433
Geregistreerd: 24-02-04
Woonplaats: Rijen

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-04 17:27

Er is een leuk boekje te koop van rieky (burgmeijer) niet zo duur en beschijft heel de basis

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-04 17:28

Phoenix4ever, jij zit vlak bij de stal waar Dunnitsmystery van hier staat met zijn paard. Dat is een prima stal waar ze je goed zouden kunnen begeleiden met je jonge dier. Misschien ook wel de mogelijkheid om eerst op een paard van hen te lessen, dat weet ik niet. Maar vragen staat vrij....

phoenix4ever

Berichten: 4350
Geregistreerd: 18-03-02
Woonplaats: Vilafranca del Penedes (Barcelona)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-03-04 18:29

hey thanx a lot wildwestwill: hoe heet dat boekje?
xono: kun je die bladen ergens kopen of moet je echt lid worden?
sonja: waar is die stal precies?

thanx very very much iedereeen:)

XoNo

Berichten: 21435
Geregistreerd: 28-12-01
Woonplaats: Assen

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-04 18:33

Je zult lid moeten worden. De Western Horse World behoort nog bij de WRAN, maar je hoeft geen lid te worden van de WRAN, je kunt je ook alleen op het blad abboneren. Hoe dat met de Quarter en de Journals zit, weet ik niet.

phoenix4ever

Berichten: 4350
Geregistreerd: 18-03-02
Woonplaats: Vilafranca del Penedes (Barcelona)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-03-04 18:36

ok iig thanx ga ik ff kijken hoe duur dat is, want heb nie zoveel geld. of misschien is er iemand die zijn oude bladen wel kwijt wil, daar staat vast ook wel zat in. tja je bent blut of nie he hihihi

LisetteSugar

Berichten: 476
Geregistreerd: 14-08-03
Woonplaats: Ermelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-04 19:19

Dat boek heet: Basisboek Western Riding en is geschreven door Rieky Burgmeyer (toen nog Burgmeyer) met foto's van Josephine Spruijt. Vrij simpel, maar duidelijk boek, waarin dus de basis beschreven staat.

phoenix4ever

Berichten: 4350
Geregistreerd: 18-03-02
Woonplaats: Vilafranca del Penedes (Barcelona)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-03-04 19:39

thanx dat ga ik even onthouden

Henla

Berichten: 2099
Geregistreerd: 13-10-02
Woonplaats: Rijssen

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-04 20:41

Phoenix4ever, die stal ziet in alphen aan den rijn. Langs het kanaal richting koudekerk. Hele goede stal waar ze mij ook veel hebben geleerd en het is er bovendien echt super gezellig

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-04 09:33

phoenix4ever schreef:
sonja: waar is die stal precies?


Nee ik bedoel niet de stal die Henla beschrijft, ik bedoel de stal in Aarlanderveen, op het Zuideinde. De stal waar jij vroeger ook al eens gestaan hebt Phoenix4ever. Ik heb er toen gestaan toen die springruiter erin zat, en daarna is het een westernstal geworden. Zuideinde 34 (nummer weet ik niet precies zeker).
Ik heb evt. hun telefoonnummer ook wel voor je, kun je per PB krijgen als je het nodig hebt.
Ik ben er al een half jaartje weg, maar Dunnitsmystery staat er nog.

Ik weet zeker dat zij je een goede begeleiding kunnen geven met je jonge paardje; daar zijn ze hartstikke goed in.


Henla

Berichten: 2099
Geregistreerd: 13-10-02
Woonplaats: Rijssen

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-04 10:32

Ow bedoel je die Haha! Kan ook, die ken ik verder niet zo goed

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-04 10:49

Haha! Ik wel. De stal die jij bedoelt is heel goed als stalling, maar qua begeleiding met een jong dier ken ik ze niet en kan ik ze dus ook niet wel of niet aanbevelen bij iemand.
De stal in Aarlanderveen ken ik beter, en ik heb de eigenaars ook zien werken met jonge dieren, en daar zijn ze gewoon heel goed in.

phoenix4ever

Berichten: 4350
Geregistreerd: 18-03-02
Woonplaats: Vilafranca del Penedes (Barcelona)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-03-04 19:55

ik heb het nummer via mij pb ontvangen van peter. ik ga er zeker kijken binnenkort alleen eerst ff vol gooien op mijn parelli cursus, want die heb ik al half april en tja die wil ik eerst halen hihihi, maar daarna gaan we eens even de tijd nemen om er langs te gaan.
thanx iefdereen.
vind het btw wel leuk dat er ook een bokker staat