data bijeenkomst groomen/halteren..

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

 
 

welke datum komt het beste uit...

1/2 mei
6 (42%)
8/9 mei
2 (14%)
15/16 mei
4 (28%)
22/23 mei
Geen stemmen
29/30 mei
2 (14%)

Totaal aantal stemmen: 14


Bonnigje

Berichten: 2296
Geregistreerd: 27-06-02
Woonplaats: Biezenmortel

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-04 11:48

Anya schreef:
als Francis nog wil..

En het wordt stroe en Bonnigje en Gera kunnen hun paarden meenemen, dan hoef ik Lanna niet mee te nemen (paarden genoeg dan) en komen we gewoon kijken.


Ik moet eerst weten welke dag het wordt.

Paints & Quarters, western riding magazine
http://www.paintsandquarters.nl
Level Up, horsemanship magzine
http://www.level-upmagazine.nl


flashyjac
Berichten: 6671
Geregistreerd: 03-11-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-04 11:50

Jagger staat in Wageningen, Bonnige. Hij kan in principe met ieder paard overweg, dus hij zou best met Zoë op de trailer kunnen, neem ik aan. Meneer moet het ook maar leren. Maar ja, beter eerst een keer samen op de trailer dan alleen. Zoë is ook een jaarling, toch?
Als je Jagger op zou willen halen.... super! Delen we gewoon de kosten

flashyjac
Berichten: 6671
Geregistreerd: 03-11-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-04 11:50

Bonnigje schreef:
Ik moet eerst weten welke dag het wordt.


Ik ook...

Bonnigje

Berichten: 2296
Geregistreerd: 27-06-02
Woonplaats: Biezenmortel

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-04 11:55

Wageningen is wel redelijk op de route voor mij.
Zoë is ook een jaarling idd. Is leuk om ze naast elkaar te zien.... gaan we lekker vergelijken Haha!

Ik moet nog even kijken of ik iemand mee kan nemen in de auto. Ik vind het niet zo fijn om alleen te rijden. Je weet nooit wat er gebeurd.....

Paints & Quarters, western riding magazine
http://www.paintsandquarters.nl
Level Up, horsemanship magzine
http://www.level-upmagazine.nl

flashyjac
Berichten: 6671
Geregistreerd: 03-11-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-04 12:10

Zoë is een reiner, of niet? Jagger meer een haltertype. Hij is best wel al breed Lachen

Afbeelding

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-04 12:11

Zo daar zit een Tong uitsteken kont op!

Bonnigje

Berichten: 2296
Geregistreerd: 27-06-02
Woonplaats: Biezenmortel

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-04 12:17

Als we nu toch met konten gaan smijten Cool

Afbeelding

Zoë's mama is een Pleasure paard, Really Rugged Kid is meer all-round.

Paints & Quarters, western riding magazine
http://www.paintsandquarters.nl
Level Up, horsemanship magzine
http://www.level-upmagazine.nl

Anya
Berichten: 32776
Geregistreerd: 01-02-02
Woonplaats: Hengelo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 30-03-04 12:26

Dames wat een mooie billen OK dan!
Mijn Lanna's billen steken daar schril bij af (maar zij is dan ook KWNP-er).

Voordat iedereen zich geroepen voelt hier een billenshowtopic van te maken... Dat mag dus niet Schijnheilig

On topic dus maar weer... eh halteren was het toch Knipoog

flashyjac
Berichten: 6671
Geregistreerd: 03-11-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-04 13:12

Hebben we meteen Zoë en Jagger vergeleken Clown
en nee, dit is geen billentopic, want we gaan lekker door met het plannen van de toiletteerclinic. Want zoals je misschien al ziet, is Jagger extern nog niet klaar voor een wedstrijd. Om maar eerst eens even te beginnen bij de manen....

Bonnigje

Berichten: 2296
Geregistreerd: 27-06-02
Woonplaats: Biezenmortel

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-04 13:21

gera schreef:
Hebben we meteen Zoë en Jagger vergeleken Clown
en nee, dit is geen billentopic, want we gaan lekker door met het plannen van de toiletteerclinic. Want zoals je misschien al ziet, is Jagger extern nog niet klaar voor een wedstrijd. Om maar eerst eens even te beginnen bij de manen....


Wat dacht je van Zoë....
Vind het wel jammer dat de manen eraf moeten hoor.... Huilen

Paints & Quarters, western riding magazine
http://www.paintsandquarters.nl
Level Up, horsemanship magzine
http://www.level-upmagazine.nl

Anya
Berichten: 32776
Geregistreerd: 01-02-02
Woonplaats: Hengelo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 30-03-04 13:22

ach zolang de billen mogen blijven zitten Lachen
Zonder gekheid lijken me goede voorbeelden om mee aan de slag te gaan qua toiletteren. Hoe zit het met halteren zelf?

Want ik wil eigenlijk graag wat van beide weten Lachen

Bonnigje

Berichten: 2296
Geregistreerd: 27-06-02
Woonplaats: Biezenmortel

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-04 13:25

Anya schreef:
ach zolang de billen mogen blijven zitten Lachen
Zonder gekheid lijken me goede voorbeelden om mee aan de slag te gaan qua toiletteren. Hoe zit het met halteren zelf?

Want ik wil eigenlijk graag wat van beide weten Lachen



Ik ook!
Het een kan niet zonder het ander hè.
Ik wil dit jaar Zoë uitbrengen in de Halter maar dan moet ze er ook goed uitzien.

Paints & Quarters, western riding magazine
http://www.paintsandquarters.nl
Level Up, horsemanship magzine
http://www.level-upmagazine.nl

FlyingHigh

Berichten: 4050
Geregistreerd: 14-06-01
Woonplaats: Veluwe

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-04 13:29

Bonnigje"]
[quote="gera schreef:
Hebben we meteen Zoë en Jagger vergeleken Clown
en nee, dit is geen billentopic, want we gaan lekker door met het plannen van de toiletteerclinic. Want zoals je misschien al ziet, is Jagger extern nog niet klaar voor een wedstrijd. Om maar eerst eens even te beginnen bij de manen....


Wat dacht je van Zoë....
Vind het wel jammer dat de manen eraf moeten hoor.... Huilen
[/quote]

Maar dames, vergis je niet, geen enkele maan MOET eraf, ze MOGEN eraf, da's een groot verschil........laat je de manen eraan, is het misschien een idee om tijdens de clinic een mooie hengstenvlecht te oefenen.

Trollen rollebollen als dollen in de drollen....

Anya
Berichten: 32776
Geregistreerd: 01-02-02
Woonplaats: Hengelo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 30-03-04 13:37

Dat zal Jip (eh Jeanette) leuk vinden. Die wil nl. de manen van haar Seven absoluut niet korter en wil heel graag weten hoe je een hengstenvlecht frutst...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-04 13:38

Volgens mij gaan we nu op het punt komen dat we Dick om kunnen praten om toch maar mee te doen..... Haha!
Oh Dihiiiiick...... Tong uitsteken

flashyjac
Berichten: 6671
Geregistreerd: 03-11-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-04 14:10

Jagger zijn manen gaan er dus inderdaad niet af Ik ben dol op lange manen en ik kan ze nu wel 'voor het net' af gaan knippen, maar dan zullen zijn manen volgend jaar weer bijna even lang zijn als nu en dan blijf je bezig. Een hengstenvlecht gaat waarschijnlijk nog net niet, maar als ik ga knippen volgend jaar ook vast en zeker niet...
Alles moet netjes kort en mooi en glad, maar zijn manen mogen alleen recht (alleen de puntjes!) Knipoog Korte manen is misschien netter, maar als ik aan het knippen sla, dan krijg ik ze straks nooit lang..

Francis

Berichten: 10665
Geregistreerd: 17-11-01
Woonplaats: Zutphen

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-04 16:19

Op zich wil ik nog best een groommiddag doen.
Ik baal er alleen van als ik van dingen beschuldigd wordt waar ik zelf juist ook een hekel aan heb. Ik probeer juist altijd m'n berichten zo zorgvuldig mogelijk te formuleren om geen mensen te kwetsen ofzo, juist omdat ik een hekel heb aan al die mensen die menen op internet alle sociale omgangsvormen te kunnen laten varen en maar net schrijven wat in ze op komt.
En ookal was het dan misschien achteraf niet de bedoeling dat mijn bericht verwijderd werd, feit is dat het wél gebeurd is en dat bepaalde dingen al wel gezegd zijn...

Als mensen nog steeds belang hebben bij mijn hulp, dan ben ik graag bereid om die aan te bieden.
Wat betreft de locatie, ik begrijp dat jullie het wel in Stroe willen doen... Ik heb dat idee naar voren gebracht, maar nog niet bekeken of het mogelijk is daar. Ik zal zien dat ik daar vandaag of morgen nog achter kom, incl. de kosten en dan laat ik jullie dat weten. Ik ga dan in princiepe voor Zondag 2 mei informeren.

Gera, nog even over de manen van Jagger (en mag ik even opmerken dat ik die er gewéldig uit vind zien!). Natuurlijk moet je helemaal zelf weten wat je doet, maar jouw paardje is wel super halter gebouwd. Ik kan me dus zo voorstellen dat als je'm straks gaat rijden het toch de Pleasure richting wordt, en niet de reining. Als dat inderdaad zo is, raad ik je toch aan om de manen er af te halen. Natuurlijk moet er niks, en er zijn ook geen officiele regels wat betreft de manendracht, maar als je je paard in de Halter en Pleasure uit wilt brengen, wordt het toch (ook door judges dus!) wel verwacht dat de manen kort gehouden worden. Ook in de Pleasure is uiterlijk van groot belang, en daarnaast accentueren lange wapperende manen de beweging van het paard en dat is iets wat je in de pleasure juist zo min mogelijk wilt. Als je je dus op deze onderdelen concentreert (wat me dus gezien z'n bouw logisch lijkt) is het handiger om ze er af te halen i.p.v. elke keer een hengstenvlecht te moeten maken en alleen voor thuis de manen lang te hebben. Want hoewel je niet echt minpunten krijgt voor minder professioneel groomwerk (mits je paard schoon en verzorgd is natuurlijk), het kan je wel degelijk een plaatsing kosten op het moment dat het erg close is tussen jou en een ander paard.
Judges willen toch uiteindelijk een bepaald plaatje zien wat ze gewend zijn, en dat is in de halter en pleasure korte manen. Om dezelfde rede heb ik van veulen af aan de tastharen afgeschoren... ze zien graag een glad bekkie, dan krijgen ze van mij een glad bekkie. Dat is nou eenmaal het 'spel' wat je speelt als je gaat showen...
Maar nogmaals, uiteindelijk moet je natuurlijk helemaal zelf weten wat je doet.

Jullie horen nog van me...

Oh ja... Natuurlijk kunnen we na het groomen ook het Halteren zelf oefenen... juist mooi, omdat er meerdere paarden zijn...

"Als je stopt met behandelen en deze klacht komt terug, dan heb je dús de oorzaak niet weggenomen. ~ Francis

flashyjac
Berichten: 6671
Geregistreerd: 03-11-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-04 16:32

Francis"]
Wat betreft de locatie, ik begrijp dat jullie het wel in Stroe willen doen... Ik heb dat idee naar voren gebracht, maar nog niet bekeken of het mogelijk is daar. Ik zal zien dat ik daar vandaag of morgen nog achter kom, incl. de kosten en dan laat ik jullie dat weten. Ik ga dan in princiepe voor Zondag 2 mei informeren.
[/quote]

Ik ben erg benieuwd, want ik ben hier wel voor in! Voor mij wat dichterbij, dus ook handiger

[quote="Francis"]
Gera, nog even over de manen van Jagger (en mag ik even opmerken dat ik die er gewéldig uit vind zien!).
[/quote]

Dank je! Bloos Vanwege de dikte, neem ik aan?? Maar ja, dat wordt dus trekken hè? Bloos!

[quote="Francis"]
Natuurlijk moet je helemaal zelf weten wat je doet, maar jouw paardje is wel super halter gebouwd. Ik kan me dus zo voorstellen dat als je'm straks gaat rijden het toch de Pleasure richting wordt, en niet de reining.
[/quote]

Daar houd ik me eerlijk gezegd nog niet heel erg veel mee bezig, want dat is voor mijn gevoel nog zo ver weg. Er kan nog van alles gebeuren. Ik zou het liefst veel verschillende dingen willen doen om het voor Jagger ook zo afwisselend mogelijk te maken. Pleasure lijkt me erg leuk, maar ook hunter en reining ook op zijn tijd. Maar niet 1 ding en de rest uitsluiten. Verder denk ik dat, wanneer ik mijn zenuwen een beetje in bedwang kan houden en het halteren straks redelijk gaat, ik ook best wel interesse heb in halterwedstrijden. Ook wanneer hij onder het zadel geshowd zou kunnen worden vanwege zijn leeftijd..

[quote="Francis"]
Als dat inderdaad zo is, raad ik je toch aan om de manen er af te halen. Natuurlijk moet er niks, en er zijn ook geen officiele regels wat betreft de manendracht, maar als je je paard in de Halter en Pleasure uit wilt brengen, wordt het toch (ook door judges dus!) wel verwacht dat de manen kort gehouden worden.
[/quote]

Dat weet ik heel goed, maar ja, het is zo moeilijk he, als je gek bent op lange manen... Ik vind de halterlengte ook zo kort! En Jagger krijgt denk ik toch wel een behoorlijke nek (ook met neck sweat Knipoog ) en ik vraag me af of korte manen dan wel mooi zijn. Ik zou ze het liefst laten groeien en er voor wedstrijden een hengstenvlecht in doen. Maar ja, eerlijk gezegd heb ik volgens mij nog nooit een paard met hengstenvlecht in de pleasure gezien. In de hunter wel, maar daar gelden ook weer andere regels, vereisten en voorkeuren.

[quote="Francis"]
en daarnaast accentueren lange wapperende manen de beweging van het paard en dat is iets wat je in de pleasure juist zo min mogelijk wilt. Als je je dus op deze onderdelen concentreert (wat me dus gezien z'n bouw logisch lijkt) is het handiger om ze er af te halen i.p.v. elke keer een hengstenvlecht te moeten maken en alleen voor thuis de manen lang te hebben.
[/quote]

In een hengstenvlecht is dat natuurlijk minder, maar het plaatje wordt misschien wel minder gelikt en 'rustig'. Ik moet maar zien. Ik kan ze nu altijd nog laten groeien en wanneer ik daadwerkelijk veel pleasure wil gaan rijden ze afknippen. Maar eigenlijk ambieer ik geen eerste plaatsen e.d., ik ga gewoon wedstrijden rijden voor mijn plezier, dus... ik denk dat wanneer ik lange manen persoonlijk mooier vind, ik die ook best wel kan laten groeien. In de reining is het wel weer mooi, maar ja, dat is niet het enige onderdeel wat ik wil gaan doen.

[quote="Francis schreef:
Oh ja... Natuurlijk kunnen we na het groomen ook het Halteren zelf oefenen... juist mooi, omdat er meerdere paarden zijn...


Ik weet niet hoeveel paarden we kunnen verwachten? Jagger is meestal best wel braaf, maar hij is natuurlijk wel jong en kan zijn gedachten er niet constant bij houden, verwacht ik. Omdat toiletteren al flink wat tijd in beslag gaat nemen, denk ik zo, verwacht ik niet dat hij daarna nog braaf zijn best gaat doen in de halter. Als ik hem uit de wei haal, is hij namelijk wel altijd goed meegaand in de halter, maar als ik eerst met hem ga wandelen en hem daarna nog een paar keer goed vierkant wil hebben staan, dan gaat meneer toch echt protesteren. Ook niet erg eigenlijk, want hij is nog jong.. Ik wil niet teveel van hem vragen

Anya
Berichten: 32776
Geregistreerd: 01-02-02
Woonplaats: Hengelo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 30-03-04 16:40

Francis schreef:
Op zich wil ik nog best een groommiddag doen.
Ik baal er alleen van als ik van dingen beschuldigd wordt waar ik zelf juist ook een hekel aan heb. Ik probeer juist altijd m'n berichten zo zorgvuldig mogelijk te formuleren om geen mensen te kwetsen ofzo, juist omdat ik een hekel heb aan al die mensen die menen op internet alle sociale omgangsvormen te kunnen laten varen en maar net schrijven wat in ze op komt.
En ookal was het dan misschien achteraf niet de bedoeling dat mijn bericht verwijderd werd, feit is dat het wél gebeurd is en dat bepaalde dingen al wel gezegd zijn...


Voor de duidelijkheid. Francis is absoluut niet beschuldigd van ongenuanceerde berichten! Haar bericht was juist heel genuanceerd en dat advies werd ook zeker wel op prijs gesteld. Het commentaar van Bart sloeg absoluut niet op jouw bericht.

Mocht je dat zo hebben opgevat, dan daarvoor mijn excuus Vriendjes zijn?

Bonnigje

Berichten: 2296
Geregistreerd: 27-06-02
Woonplaats: Biezenmortel

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-04 16:41

Ik vindt het ook super jammer dat dee manen eraf moeten!
Maar ik realiseer me dat het wel moet gebeuren. Verdrietig
Ik denk dat ik Zoë niet blijf halteren. Dat doe ik alleen nu. Daarna gaat ze onder het zadel en voor de pleasure zien we wel weer verder. Schijnheilig

Ik hoop dat het kan in Stroe!

Paints & Quarters, western riding magazine
http://www.paintsandquarters.nl
Level Up, horsemanship magzine
http://www.level-upmagazine.nl

Francis

Berichten: 10665
Geregistreerd: 17-11-01
Woonplaats: Zutphen

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-04 17:03

Anya"]
Mocht je dat zo hebben opgevat, dan daarvoor mijn excuus
[/quote] Ok, zand er over; hebben we niet meer over.

[quote="gera"]
[quote="Francis schreef:
Gera, nog even over de manen van Jagger (en mag ik even opmerken dat ik die er gewéldig uit vind zien!).


Dank je! Bloos Vanwege de dikte, neem ik aan?? Maar ja, dat wordt dus trekken hè? Bloos!
[/quote]

Nee... Haha! Ik bedoelde niet z'n manen, maar Jagger zélf!! Vind dat Jagger er geweldig uit ziet!

En ookal heeft'ie dikke manen, die trek ik dus nooit! Rotklus, en daar zijn juist weer die plukjes voor... daar krijg je ze mooi plat mee en dan hoef je niet echt uit te dunnen. Dot heeft halverwege d'r nek ook een stuk heel dikke manen, en daar haar ik de elastiekjes er gewoon wat minder voorzichtig uit, dat dunt ze dan wel wat uit. Maar echt manen trekken doe ik niet en is ook niet nodig. Dat scheelt al weer hé! Knipoog
En wat z'n eventueel dikke nek betreft, dat kun je met de lengte van de plukjes juist een beetje beïnvloeden. Mooie strakke hals: korte plukjes, mindere hals of te dik: iets langere plukjes.

Maar nogmaals Bon en Gera... ze móeten er niet af... ik probeer alleen uit te leggen waarom je het wel zou (kunnen) doen, maar als jullie lang mooier vinden en de eventuele nadelen niet erg vinden, dan gewoon lekker laten zitten. Jullie moeten ook niet vergeten dat ik dus een op en top Halter/Pleasure muts ben, gék op groomen en ook nog eens hondentrimster van beroep, dus ik zet overál de schaar in LOL (nou ja... bijna overal dan... Knipoog ) Ik wil juist alles zo strak mogelijk, en alles wat ik kan doen om het zo professioneel mogelijk te doen zal ik ook proberen te doen (tot op zekere hoogte wel, want gezondheid van m'n paard staat voorop. Kilo's voer er in om dat beetje extra gewicht te krijgen en daarmee d'r benen in gevaar brengen of een geflipt paard te krijgen doe ik bijv. niet...). Fly had toen ik haar kocht mooie volle manen tot op haar schouder... na het eerst twee weken aangekeken te hebben ging uiteindelijk toch de schaar er in... Je had de gezichten moeten zien van de vorige eigenaars toen die een tijdje later nog eens langs kwamen om te kijken...! Bloos! Haha!

Nog even voor de middag, als iedereen z'n paard thuis al wast, hoeven we dat niet te doen, dat scheelt weer. Tips wat betreft wassen komen toch wel ter sprake. En als jullie alle groomspullen die je hebt mee neemt (doe ik dan ook), kunnen we alle middeltjes en gereedschappen ook bespreken en kun je eventueel bekijken wat je nog wilt aanschaffen voor de shows.

"Als je stopt met behandelen en deze klacht komt terug, dan heb je dús de oorzaak niet weggenomen. ~ Francis

flashyjac
Berichten: 6671
Geregistreerd: 03-11-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-04 17:09

Francis"]
Jullie moeten ook niet vergeten dat ik dus een op en top Halter/Pleasure muts ben, gék op groomen en ook nog eens hondentrimster van beroep, dus ik zet overál de schaar in LOL (nou ja... bijna overal dan... Knipoog )
[/quote]

Ik wilde hem juist nog éven hengst houden.. Clown

[quote="Francis"]
Fly had toen ik haar kocht mooie volle manen tot op haar schouder... na het eerst twee weken aangekeken te hebben ging uiteindelijk toch de schaar er in... Je had de gezichten moeten zien van de vorige eigenaars toen die een tijdje later nog eens langs kwamen om te kijken...! Bloos! Haha!
[/quote]

Ieder zo zijn voorkeur!! Maar ja, als het een rastaboel wordt en alles in elkaar draait OF je paard hele dunne, piekerige manen heeft, dan kan je in principe bijna al niet anders

[quote="Francis schreef:
Nog even voor de middag, als iedereen z'n paard thuis al wast, hoeven we dat niet te doen, dat scheelt weer.


Dat wordt nog wat met koud water! Bloos! Gelukkig heeft Jagger niet zoveel wit Cool Maar ik heb geen deken voor hem, dus de kans is groot dat smeerpoets zich alweer helemaal vies heeft gemaakt voordat ik in Stroe ben (als Stroe tenminste gaat lukken en als ik Jagger mee kan nemen (wat vervoer betreft, maar ook wat planning en de lengte van het programma betreft)

Mac

Berichten: 11649
Geregistreerd: 09-07-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-04 20:27

Ik heb me effe gedeisd gehouden omdat ik sowieso niet met paard mee kan doen (1 kreupel, ander nog te ver weg in de opfok), maar ik heb wel interesse om te komen kijken. Kan dat? 2 mei dus ... is de locatie al zeker?

Francis

Berichten: 10665
Geregistreerd: 17-11-01
Woonplaats: Zutphen

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-04 17:27

Dhr v.d. Bor van Cobo heeft mij geëmaild (had ons topic hier gevonden) en ik heb afgesproken dat ik morgen even langs kom. In princiepe kan het wel daar, er zijn dan alleen ook twee ruiterkampen, dus't is wel een beetje druk. Met goed weer kunnen we het beste buiten, daar hebben ze allemaal ringen aan de muur waar paarden vast kunnen, maar bij slecht weer kan het eventueel ook wel binnen... (maar dat ga ik morgen dus zelf even bekijken...)
Bakhuur kost daar 12.50 per uur (ik denk dat we met een half uur al een heel eind komen) en wat'ie voor de rest moest rekenen wist'ie eigenlijk nog niet, dat hoor ik morgen.
Morgen laat ik weten of het wat is (want ik wil wel binnen kunnen als dat nodig is. Met weer als vandaag is het buiten prima, maar ik ga niet de hele ochtend/middag (hoe laat gaan we beginnen?) staan blauwbekken...

"Als je stopt met behandelen en deze klacht komt terug, dan heb je dús de oorzaak niet weggenomen. ~ Francis

flashyjac
Berichten: 6671
Geregistreerd: 03-11-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-04 17:32

Hmm.. moeilijk. Als ze al twee ruiterkampen hebben, weet ik niet hoe verstandig het is. Ik heb toch een hengstje die opgewonden van welk paard dan ook (vooral veel hinniken) en ik wil niet dat hij de hele dag druk gaat doen. Normaal is het een koele kikker, maar je weet het maar nooit op een andere lokatie met andere paarden, na een ritje in de trailer en terwijl er mensen aan hem zitten te plukken...
Hebben ze een wasplaats trouwens? Ik doe namelijk liever de hele routine op een vreemde plaats, des te gewender hij er aan wordt. Straks op wedstrijden moet ik hem vast ook nog wel eens ergens wassen..


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 34 bezoekers