Quarter Mile race

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Ilona-Sok

Berichten: 261
Geregistreerd: 24-10-01
Woonplaats: Ermelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-04 21:12

Hoe oud ben je dan Sugarmiss? Haha! Haha! Haha!

DubbelFun

Berichten: 88670
Geregistreerd: 12-04-01
Woonplaats: 1 km van het midden van Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-04 22:50

Ik heb Quicksilver nog gekend Haha! Cool

prompter

Berichten: 11087
Geregistreerd: 28-09-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-04 23:18

Sugarmiss schreef:
Ik heb Quicksilver nog gekend Haha! Cool


Oei, die heb ik net gemist - ik kwam binnen bij Speedy Volita...

Ben je er morgen ook Sugarmiss? Dan móet je even op het stalterrein bij mij en Raintje langs komen hoor Lachen!

banish

Berichten: 965
Geregistreerd: 09-03-01
Woonplaats: Leiderdorp

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-04 09:15

Kunnen we niet gewoon een tijd en een plaats afspreken ofzo???
Kunnen we met ons allen tegelijk meeten *LOL*

DubbelFun

Berichten: 88670
Geregistreerd: 12-04-01
Woonplaats: 1 km van het midden van Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-04 09:17

Ik zou wel langs willen komen, maar ik zit niet echt 'in de buurt' .
Maar als Ilona me op wil komen halen ?? Haha!

Ilona-Sok

Berichten: 261
Geregistreerd: 24-10-01
Woonplaats: Ermelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-04 09:37

Ik heb niet zo'n hoge instapwagen hoor Haha! Haha! Haha! Haha! Haha!

Ik heb nog een plekje over. We rijden met 2 auto's achter elkaar aan.

carmella
Berichten: 70
Geregistreerd: 04-03-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-04 18:39

Ben geweest , echt super , leuke demenstratie van het jeugdteam en een super race , Alida v.d. Hof gewonnen . Peggy de kraa had wat pech bij de start dat leverde haar een tweede plaats op , jammer.
Het publiek was zeer positief. Zeker voor herhaling vatbaar.

prompter

Berichten: 11087
Geregistreerd: 28-09-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-04 19:41

Hier een melding van een vaste Duindigt-bezoeker: de demo van het jeugdteam was leuk, jammer dat de hunter under saddle ineens kwijt was.... het bijbehorende commentaar van mw Spaans (?) was jammer genoeg wat slaapverwekkend, daar zou meer uit te halen zijn, een gemiste kans. De paarden van het jeugdteam zagen er super uit!

De ren zelf was uiteraard nog wat onprofessioneel van opzet, maar zo heb ik een jaar of 16 geleden ook de arabierenrennen zien starten (toen vielen er 2 'jockeys' af Haha!), en dat is nu ook een zeer profesionele sport geworden. Ook de "renquarters" zagen er geweldig uit, complimenten daarvoor. Af en toe een quarterren zou een leuke afwisseling van het koersprogramma kunnen vormen Lachen.

DubbelFun

Berichten: 88670
Geregistreerd: 12-04-01
Woonplaats: 1 km van het midden van Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-04 19:42

Het was idd heel leuk om te zien. Het ging hard, de gemeten tijd was 25,.. seconden, want ongeveer neerkomt op een kilometertijd van 60 km p/uur.

Alida gefeliciteerd met je overwinning. Zoals je zelf al zei misschien een 'once in a liftetime' ervaring OK dan!

Persoonlijk ben ik benieuwd hoe die paarden die zowel voor de race als er na toch duidelijk minder 'cool' waren dit ervaren hebben, m.a.w. hoeveel merk je er van als ze straks weer 'normaal' moeten funktioneren.

Malabarista

Berichten: 1799
Geregistreerd: 13-03-03
Woonplaats: El Paso

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-04 19:42

Ik vond de demonstratie van het jeugdteam een beetje slapjes. Als je geen idee had van wat westernrijden is, had je het daarna nog niet volgens mij. De race was echt leuk. De winnaar ging harrrd! Cool

Ik had een paar keer goed gegokt welk paard zou winnen en toen durfde ik het aan om te wedden. Je raadt het al... als het om geld gaat heb ik het bij het verkeerde eind. Haha!
Het gokken maakte de race wel echt 10x zo spannend! Cool

DubbelFun

Berichten: 88670
Geregistreerd: 12-04-01
Woonplaats: 1 km van het midden van Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-04 19:44

@promptertje: jammer dat we je niet gezien hebben, maar ik wist ook niet in welke draverij jouw paard zou starten ??
Heb je trouwens enig idee hoe de tijd ligt in verhouding met de 'echte' racers ??

LisetteSugar

Berichten: 476
Geregistreerd: 14-08-03
Woonplaats: Ermelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-04 19:58

Ik heb echt een superdag gehad! Het was erg leuk en ik vond alle races ook echt heel spannend! Sugarmiss wist er veel vanaf en gaf ons leuke uitleg bij van alles en nogwat, zodat wij er ook nog wat van op staken! Sugarmiss, bedankt! OK dan! Verder heb ik natuurlijk als een Japanner van alles foto's gemaakt *LOL* en die zal ik jullie niet onthouden...

De quarters in actie
Afbeelding

Alida de Jong aan kop
Afbeelding

De prijsuitreiking (Gera staat rechtsonderaan te fotograferen)
Afbeelding

Ik heb meer foto's gemaakt, maar dan van de gewone races. Ik zal ze hier niet allemaal opzetten, dus als jullie ze willen zien kan je hier even kijken: http://groups.msn.com/westernkalender/q ... snw?Page=1

LisetteSugar

Berichten: 476
Geregistreerd: 14-08-03
Woonplaats: Ermelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-04 19:59

Promptertje, ik heb nog gekeken of ik je paard en man zag, maar dat is te lastig om zo uit te zoeken tussen die vele paarden! Misschien heb ik ze toevallig op de foto staan?

carmella
Berichten: 70
Geregistreerd: 04-03-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-04 20:02

vond de uitleg precies genoeg , mensen willen ok graag kijken wat er gebeurt , de uitleg was van te voren al gegeven. Het hunterpaard schijnt te zijn gaan flippen dus kon niet komen.

DubbelFun

Berichten: 88670
Geregistreerd: 12-04-01
Woonplaats: 1 km van het midden van Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-04 20:02

Alida lag echt paardlengtes voor Haha!
Is nr 2 toch nog een flink eind bijgekomen het laatste stuk.

carmella
Berichten: 70
Geregistreerd: 04-03-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-04 20:08

heb net gehoord dat de demonstratie niet te spectaculair mocht zijn , de organisatie wilde een goede indruk maken en niet een cowboyfeestje neerzetten. gestopt mocht er niet worden op het gras i.v.m. het beschadigen van de grasmat.

carmella
Berichten: 70
Geregistreerd: 04-03-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-04 20:08

vond de uitleg precies genoeg , mensen willen ok graag kijken wat er gebeurt , de uitleg was van te voren al gegeven. Het hunterpaard schijnt te zijn gaan flippen dus kon niet komen.

Sandra_H

Berichten: 2714
Geregistreerd: 14-04-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-04 20:11

Wij waren er ook, hebben niet zo heel veel bekende gezichten gezien. Eigenlijk alleen de Jesters, Sugarmiss, de achterkant van Gera en nog iemand van wie ik de naam niet meer weet (maar haar paard heet Storm, dat weet ik wel Haha! )
Nouja het was in elk geval erg de moeite waard. We waren sowieso nog nooit op duindigt geweest dus dat was op zich al leuk.
De quarter-race was schitterend OK dan! dit mogen ze wat ons betreft vaker gaan doen, wij komen wel kijken
Van de demo waren we niet zo heel erg onder de indruk, en de uitleg strookte niet altijd helemaal met datgeen wat men op de baan zag gebeuren. Dat lag niet aan de uitleg, maar aan het feit dat de paarden toch wel errug opgewonden waren. Het coole van de quarter kwam niet bepaald uit de verf en dat was wel weer jammer.
Al met al een hele leuke dag!!

Ilona-Sok

Berichten: 261
Geregistreerd: 24-10-01
Woonplaats: Ermelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-04 20:29

Ik vond het geweldig een dagje Duindigt! Heerlijk weer. Enne ik heb iedere keer op het verkeerde paard gewed. Dus ik waagde me maar niet aan om echt met geld te wedden.

En de demo vond ik zelf erg chaotisch. En mevrouw Spaans had het blaadje met informatie beter aan degene kunnen geven die de paardenraces aankondigde Haha! Dat was met pit OK dan!

prompter

Berichten: 11087
Geregistreerd: 28-09-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-04 20:37

Sugarmiss schreef:
@promptertje: jammer dat we je niet gezien hebben, maar ik wist ook niet in welke draverij jouw paard zou starten ??
Heb je trouwens enig idee hoe de tijd ligt in verhouding met de 'echte' racers ??


Ach, was je er toch? Idd jammer dat ik jullie gemist heb! Rain heeft niet gestart, we hebben hem na de 2 en de 5e koers in de baan gehad om te trainen. Stuart had de tijd van de Quarters ook opgenomen, die kwam ook op 25 seconden Lachen. Is eigenlijk net zo snel als een draver over 400 meter kan afleggen, en een Engels volbloed kan het in 20 seconden denk ik - maar professioneel getrainde Quarters zullen nog wel een stukje harder kunnen dan dit .

Of zoals de speaker het in een interview verzuchtte: voordat ik mijn verrekijker heb opgepakt zijn ze al over de finish.... *LOL*

prompter

Berichten: 11087
Geregistreerd: 28-09-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-04 20:39

LisetteSugar schreef:
Promptertje, ik heb nog gekeken of ik je paard en man zag, maar dat is te lastig om zo uit te zoeken tussen die vele paarden! Misschien heb ik ze toevallig op de foto staan?


Niet tijdens de quarterrace, toen waren we vooraan om te kijken - hihi, ik zie nu dat ik vlak achter Gera gestaan heb, schuin links erachter zeg maar (dus vlak bij jou...)

prompter

Berichten: 11087
Geregistreerd: 28-09-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-04 20:41

Ilona-Sok schreef:
En mevrouw Spaans had het blaadje met informatie beter aan degene kunnen geven die de paardenraces aankondigde Haha! Dat was met pit OK dan!


Daar ben ik het helemaal mee eens *LOL*

Ik hoop dat jullie allemaal een leuke dag gehad hebben, ik als dravermens vond het in ieder geval heel leuk om de Quarters op "onze" baan te zien, mag van mij veel vaker OK dan! .

flashyjac
Berichten: 6671
Geregistreerd: 03-11-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-04 20:45

Leuke foto's Lisette! Misschien kan je op de laatste foto ook net zien hoe rood mijn rug is. Ik ben verbrand..au! Maar ja, dan moet je ook maar niet met je rug in de zon gaan fotograferen en voor de eerste keer in de zon een lage-rug-truitje dragen

Ik denk trouwens dat 'Alida de Jong' Alida van Hoff moet zijn (als ik het zo ook nog eens goed schrijf.. Scheve mond ), je verwart haar waarschijnlijk met Aline de Jong die ook op de kalender staat *LOL*

Ja, het was absoluut gaaf en ik kreeg toch de kriebels waar mijn ouders me vroeger al van beschermden, omdat ik tot mijn vijftiende altijd jockey wilde worden. Rond mijn vijftiende kwam ik over de 52 kg heen en werd ik dus te zwaar om ooit mijn droom uit te zien komen. Jammer, maar het is ook van de kant prachtig om te zien. Alleen zie ik het paard persoonlijk liever vrijwillig hard over de finish komen dan met actief gebruik van een zweepje. Maar ach, ik weet er verder vrij weinig vanaf, dus zal geen discussies oproepen.

En ja, ik kwam 'helemaal' naar Duindigt voor 25 seconden, maar ook de andere races/koersen waren mooi om te zien. Ik heb vier keer (zonder geld) op de tweede plaats gewed, dus ik zat al IETS in de buurt (ook al gaven alleen het paard en de kleurtjes voor mij de doorslag Bloos )

Dit was zeker niet de laatste keer voor mij op Duindigt!!

Over twee jaar, misschien drie jaar, mogen ze ook wel met Paintraces beginnen!!

flashyjac
Berichten: 6671
Geregistreerd: 03-11-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-04 20:47

Oh ja, mochten jullie mij spastisch hebben zien bewegen tijdens het fotograferen.. een vogel vond het leuk op mijn camera en truitje te poepen en dat kwam op een erg ongelukkig moment

DubbelFun

Berichten: 88670
Geregistreerd: 12-04-01
Woonplaats: 1 km van het midden van Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-04 20:52

promptertje schreef:
Ach, was je er toch?
Ja het kwam op als p*p Haha! zeggen ze wel eens .
Ik kon op zeer korte termijn toch met Gera meerijden (waarvoor nogmaals dank Haha! ) .
Als jij recht achter Gera stond dan stonden we misschien 15 meter uit elkaar Verdrietig

Sta ik naar links te kijken waar de Quarters vandaan moesten komen kijk ik ineens Blaze recht in zijn gezicht Clown

Ja mw. Spaans las het duidelijk van een briefje af, maar het is ook niet niks om zomaar ineens met een microfoon ten overstaande van 'x'-mensen je verhaal te moeten doen.
Je vervalt dan ook al snel in taal die voor ons bekend is, maar voor de leek niet altijd te begrijpen.
Het was iig duidelijk te verstaan en ik had de indruk dat er ook naar geluisterd werd door het publiek.