Overnachten op meerdaagse wedstrijden

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Freckles
Berichten: 613
Geregistreerd: 04-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-04 08:45

Wij nemen tegenwoordig zelf hooi mee niet om de kosten maar we hebben nu de ruimte om het mee te nemen.
Ik vind dat de prijzen van hooi op een wedstrijd in Nederland wel mee valt.
Over buitenlandse wedstrijden weet ik het niet heb daar nog geen ervaring mee.

FlyingHigh

Berichten: 4050
Geregistreerd: 14-06-01
Woonplaats: Veluwe

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-04 09:17

Hooi is op de wedstrijden niet duur, zeker niet in het buitenland is mijn ervaring. Ik neem alleen krachtvoer mee en eventueel van die verpakte balen hooi omdat dat bekend voer is voor ze en de paarden dat graag eten.

PeterV
Berichten: 2301
Geregistreerd: 07-03-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-04 09:28

Met gepaste emotie lees ik hoe jullie mijn ellende interpreteren. Lache hoor als iemand zijn tent weg waait, terwijl ik nog niet eens verteld had dat het toilet papier aan een geïmproviseerd draadje aan de tent stokken vast zat. Het enige wat over bleef was zo’n pakje met glorix doekjes, die er voor gezorgd hebben dat ik de wedstrijd niet zittend heb kunnen bekijken.

Maar goed, ik ben helemaal op de hoogte, hoe ik het de volgende keer moet aan pakken.

Ik weet nu wie er allemaal warm slapen, ik weet nu ook wie de juiste doekjes hebben, ook weet ik waar ik lekker zou kunnen eten, ik weet zelfs waar ik video kan kijken. Aan alle andere zou ik willen vragen om mijn tent vast te houden, zodat ik ook in een deuk kan leggen om een ander. Vriendjes zijn?

Freckles
Berichten: 613
Geregistreerd: 04-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-04 10:21

GoedVetMan schreef:
Met gepaste emotie lees ik hoe jullie mijn ellende interpreteren. Lache hoor als iemand zijn tent weg waait, terwijl ik nog niet eens verteld had dat het toilet papier aan een geïmproviseerd draadje aan de tent stokken vast zat. Het enige wat over bleef was zo’n pakje met glorix doekjes, die er voor gezorgd hebben dat ik de wedstrijd niet zittend heb kunnen bekijken.

Maar goed, ik ben helemaal op de hoogte, hoe ik het de volgende keer moet aan pakken.

Ik weet nu wie er allemaal warm slapen, ik weet nu ook wie de juiste doekjes hebben, ook weet ik waar ik lekker zou kunnen eten, ik weet zelfs waar ik video kan kijken. Aan alle andere zou ik willen vragen om mijn tent vast te houden, zodat ik ook in een deuk kan leggen om een ander. Vriendjes zijn?

Nagelbijten / Gniffelen OK dan!

Jos
Berichten: 4059
Geregistreerd: 14-06-01
Woonplaats: beets

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-04 10:28

wat we toch niet allemaal voor die kinderen over hebben. Lovers

heb je eindelijk de boel een beetje voor elkaar, huisje , boompje , beestje,
kinderen groot....... dromen van luxe vakanties Haha! ....... ga je met je kind kramperen op een wedstrijdterrein Knipoog
vertel je het vervolgens aan familie en vrienden die niets met paarden hebben................ staan ze je aan te kijken alsof je van een andere planeet komt. Clown

cornelie

Berichten: 9349
Geregistreerd: 11-06-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-04 10:49

Toch he, klinkt het wel heel gezellig. En o ja, niet vergeten om dan tussendoor nog ff een wedstrijdje te rijden Knipoog

PeterV
Berichten: 2301
Geregistreerd: 07-03-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-04 12:23

Jos schreef:
wat we toch niet allemaal voor die kinderen over hebben. Lovers

heb je eindelijk de boel een beetje voor elkaar, huisje , boompje , beestje,
kinderen groot....... dromen van luxe vakanties Haha! ....... ga je met je kind kramperen op een wedstrijdterrein Knipoog
vertel je het vervolgens aan familie en vrienden die niets met paarden hebben................ staan ze je aan te kijken alsof je van een andere planeet komt. Clown


Nou Jos wees blij, jij kan het nog vertellen aan je familie, aan mijn hebben zij gevraagd of ik van de pot was afgerukt, terwijl ik het hun niet eens verteld heb, kan je nagaan.
Dat gevoel van een andere planeet afkomen herken ik ook wel, zins wij in de paarden sport terecht gekomen zijn. Maar zins ik ook bokt ontdekt heb, ben ik beter gaan begrijpen en herkenen waarom er vele verschillen zijn in opvattingen. Ik bedoel alleen maar aan te geven dat het best een wereld op zich is. Dit bedoel ik niet negatief en besef dat ik off topic ga.
Maar om even in topic te blijven, ik heb net gebeld met Euro Toilet, wat het kost om een toilet wagen te huren om mee te nemen op een meerdaagse wedstrijd.
Wat denk je, heb ik weer geen trekhaak. Lachen

FlyingHigh

Berichten: 4050
Geregistreerd: 14-06-01
Woonplaats: Veluwe

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-04 12:30

GoedVetMan, whoehahahhaaaaaa, LOL!!!!! Ik heb even smakelijk moeten lachten om je geweldige humoristische verhalen, prachtig!!! Hopelijk treffen alle Bokkers mekaar op de wedstrijden, aankomend seizoen, lijkt me geweldig om onder het genot van een borreltje (slaapmutsje, Clown ) elkaar nog meer ervaringen uit te wisselen.

PeterV
Berichten: 2301
Geregistreerd: 07-03-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-04 12:44

FlyingHigh schreef:
Hopelijk treffen alle Bokkers mekaar op de wedstrijden, aankomend seizoen, lijkt me geweldig om onder het genot van een borreltje (slaapmutsje, Clown ) elkaar nog meer ervaringen uit te wisselen.


Dat lijkt mij leuk, camera’s mee, dan kunnen wij bij Blaze op de video kijken wie de leukste thuis is. Wedden dat wij lol hebben. Heb je stoelen genoeg Blaze? Cool

FlyingHigh

Berichten: 4050
Geregistreerd: 14-06-01
Woonplaats: Veluwe

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-04 12:52

GoedVetMan"]
[quote="FlyingHigh schreef:
Hopelijk treffen alle Bokkers mekaar op de wedstrijden, aankomend seizoen, lijkt me geweldig om onder het genot van een borreltje (slaapmutsje, Clown ) elkaar nog meer ervaringen uit te wisselen.


Dat lijkt mij leuk, camera’s mee, dan kunnen wij bij Blaze op de video kijken wie de leukste thuis is. Wedden dat wij lol hebben. Heb je stoelen genoeg Blaze? Cool
[/quote]

Och, Cornelie en ik stellen onze krakende veldbedjes ook wel ter beschikking als ZITplaats, kan je met 5 man/vrouw op zitten..... *LOL* .

cornelie

Berichten: 9349
Geregistreerd: 11-06-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-04 12:57

Uhm, wordt er niet meer overlegd Haha!
Nou, ik denk dat de topicstarter inmiddels toch wel ruim voldoende ideetjes heeft opgedaan Lachen

Rob_H

Berichten: 4242
Geregistreerd: 14-06-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-04 13:38

GoedVetMan schreef:

Dat lijkt mij leuk, camera’s mee, dan kunnen wij bij Blaze op de video kijken wie de leukste thuis is. Wedden dat wij lol hebben. Heb je stoelen genoeg Blaze? Cool



Stoelen??? die heb je nietnodig als je rollend van het lachen over de vloer dweilt Tong uitsteken Cool

belgje
Berichten: 184
Geregistreerd: 20-10-03
Woonplaats: (antwerpen )

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-04 16:35

FlyingHigh schreef:
Hooi is op de wedstrijden niet duur, zeker niet in het buitenland is mijn ervaring. Ik neem alleen krachtvoer mee en eventueel van die verpakte balen hooi omdat dat bekend voer is voor ze en de paarden dat graag eten.


ik heb spijtig genoeg wel andere ervaringen gehad met hooi Scheve mond
op het europese in italie betaalde ik 10 euro Bloos! voor een heel klein baaltje hooi en voor een grote rol 100 euro Bloos! . ik had zelf wel 3 balen bij maar met 3paarden is het ook snel op dus de eerste dag ging ik een baal halen en was de prijs 10 euro ik dacht ach het zullen grote balen zijn maar nee hoor het waren er nog kleinderen dan bij ons dus na 2 dagen balen hooi te kopen besloten we om een grote rol hooi te kopen die 100 euro koste dat ook veel is maar kwam toch goed koper uit , al was het een gevecht voor een grote rol want ze wouden er geen geven en als we vroegen waarom niet kregen we het andwoord voor de italianen maar na lang zeuren en praten hebben we dan toch een grote rol gekregen .
in duitsland durven ze soms ook heel wat te vragen hoor , maar soms zijn de shows te veel dagen en kan je niet voldoende hooi mee nemen dus dan moet je het wel kopen maar toch probeer ik zoveel mogelijk zelf mee te nemen je weet immers ook niet op voorhand of het goed hooi is of niet

Francis

Berichten: 10665
Geregistreerd: 17-11-01
Woonplaats: Zutphen

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-04 16:38

Je moet het net treffen... In Lindlar vorig jaar, mocht je vrij hooi pakken van een grote rol heel mooi droog kuil'hooi' die binnen in de zeer ruime stalgang stond. Kostte helemaal niks extra (en nee, stalling was niet extra duur, was zelfs érg goedkoop: €30!!) Echt perfect geregeld daar!
We hebben lekker hooi van daar gevoerd en onze baaltjes onaangebroken weer mee naar huis genomen.

Freckles
Berichten: 613
Geregistreerd: 04-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-04 17:57

Stalbedekking kopen wij wel op een wedstrijd als het nodig is je weet natuurlijk niet wat zij daar gebruiken.
Gebruik zelf liever krul blijft het knollie ietsje schoner maar niet op elke plek kunnen ze dat afvoeren.
En elke wedstrijd kost geld dan maakt die paar euro voor stro of krullen niet meer uit

FlyingHigh

Berichten: 4050
Geregistreerd: 14-06-01
Woonplaats: Veluwe

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-04 18:11

Francis schreef:
Je moet het net treffen... In Lindlar vorig jaar, mocht je vrij hooi pakken van een grote rol heel mooi droog kuil'hooi' die binnen in de zeer ruime stalgang stond. Kostte helemaal niks extra (en nee, stalling was niet extra duur, was zelfs érg goedkoop: €30!!) Echt perfect geregeld daar!
We hebben lekker hooi van daar gevoerd en onze baaltjes onaangebroken weer mee naar huis genomen.


Yep, die ervaring heb ik óók in Luxembourg gehad, helemaal perfect!

rina

Berichten: 10147
Geregistreerd: 23-03-02
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-04 22:51

Freckles schreef:
Stalbedekking kopen wij wel op een wedstrijd als het nodig is .


zelfs dat neem ik zelf mee. ik vind het prettiger dat de paarden al het eten wat ze thuis krijgen ook op een wedstrijd krijgen. en als het tegen zit lusten ze hetgene wat je daar kunt kopen niet of mogen ze het niet hebben Scheve mond .
mijn oudje mocht nl geen gewoon hooi maar alleen kuil en dat was er niet in marienheem. tevens mocht ze niet op stro en krullen, vandaar dat ik maar mijn eigen strooisel had meegenomen. maar je had mijn vrachtautootje moeten zien die was wel heel verschrikkelijk vol, ik neem nl zelfs nog m'n eigen kruiwagen mee Bloos
wat de prijzen van hooi op een wedstrijd aangaan, ik vind het wel nogal aan de prijs, maar dat zal ook wel komen omdat wij hier het hooi voor zo'n 2 á 3 euro per pak kopen, en dan is 5 euro veel Tong uitsteken

CounTree

Berichten: 3921
Geregistreerd: 31-07-03
Woonplaats: simonshaven

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-04 00:05

Blaze schreef:
Trailer en een Chevy Van (ingericht als camper)
2 persoons bed*kookplaat*wasbakje* video* Cool
haha daar zat ik dus ook net aan te denken.......wat een luxe is dat toch he, zo'n Van. Dan heb je aan een chevy 4x4 1.1/2 cab pickup eigenlijk maar bar weinig..........mijn vriend wil wel aan zo'n Van, maar ikke nog niet echt.... het lijkt me zoooo enorm groot.....maar ja als ik dit dan weer lees.....

Freckles
Berichten: 613
Geregistreerd: 04-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-04 00:14

Een Van of Pickup maakt niet zoveel uit wat grote betreft zo enorm GROOT zijn ze echt niet is even wennen
Vind een Van echt heerlijk om te rijden maar ook om de ruimte die je hebt.
Wij hebben dan geen camper uitvoering maar dubbele cabine maar achterin kan wel de bank als bed gebruikt worden

CounTree

Berichten: 3921
Geregistreerd: 31-07-03
Woonplaats: simonshaven

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-04 00:23

Tja dat zegt mijn vriend dus ook al, tis niet veel groter....
Nou ja wellicht als ik bovenstaande ervaring ook eens op heb gedaan, dat ik dan snel anders piep!! Lees ook net dat ze 3500 kg mogen trekken. Maar ja, woon werk verkeer met een camper, boodschappen doen??? Waaah nog moeilijker een parkeer plekkie vinden....Tjonge jonge wat hebben we toch eigenlijk veel over voor die hobby.....te gek voor woorden...maar wel ONTZETTEND GRAPPIG om te lezen!!!

Freckles
Berichten: 613
Geregistreerd: 04-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-04 01:07

Wij gebruiken de Van dus ook gewoon als alle daagse auto.
Zou niet meer anders willen.
Dus ja pas maar op je bent zo overstag

PeterV
Berichten: 2301
Geregistreerd: 07-03-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-04 09:01

Zo’n Chevy Van is toch wel populair onder de wedstrijd georiënteerde wedstrijd ruiters, ik denk dat je mij toch maar eens moet vertellen Blaze, waar ik er één kan halen. Cool

Sandra_H

Berichten: 2716
Geregistreerd: 14-04-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-04 09:14

CounTree schreef:
Maar ja, woon werk verkeer met een camper, boodschappen doen??? Waaah nog moeilijker een parkeer plekkie vinden....Tjonge jonge wat hebben we toch eigenlijk veel over voor die hobby.....te gek voor woorden...maar wel ONTZETTEND GRAPPIG om te lezen!!!
Nou, er passen heeeeeeeel veel boodschapjes in hoor Tot kasten en pooltafels aan toe Haha! Gewoon superallround zo'n Chev. Het enige nadeel is dat je er geen parkeergarages mee in kunt.
Op wedstrijd trouwens niet alleen handig om in te slapen, alles wat je mee moet nemen (zadel, kleding noem maar op) past erin en het is meteen een handig kleedkamertje OK dan!

Freckles
Berichten: 613
Geregistreerd: 04-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-04 09:22

GoedVetMan schreef:
Zo’n Chevy Van is toch wel populair onder de wedstrijd georiënteerde wedstrijd ruiters, ik denk dat je mij toch maar eens moet vertellen Blaze, waar ik er één kan halen. Cool

Niet alleen onder de wedstrijd ruiters als je tijd hebt kun je 3 april s'avonds op de werf gaan kijken.
Jullie trainer weet wel waar achter de Mc Donalds OK dan!

Jos
Berichten: 4059
Geregistreerd: 14-06-01
Woonplaats: beets

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-04 13:34

geef mij ook dat adres even waar je er 1 kan 'halen' Haha!