WN: Mariënheem - NK-WRAN (A) + DPHC

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
DubbelFun

Berichten: 88683
Geregistreerd: 12-04-01
Woonplaats: 1 km van het midden van Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-08-04 15:33

Citaat:
Kwalificatie eisen NK 2004
Om deel te kunnen nemen aan het Nederlands kampioenschap Westernrijden van de WRAN moet men minimaal aan een van de volgende eisen
voldoen:
-Minimaal 2 punten gehaald voor een High point titel in de afgelopen 2 jaar
-Een of meerdere keren Nederlands kampioen in een van de onderdelen.
-Minimaal 1x gestart in 5 verschillende shows in de amateur of open klasse op een WRAN C/AQHA/ApHC/APHA/DAWRA/DRHA wedstrijd in de periode oktober 2003-september 2004.
-Bij de WRAN geregistreerd staan als Professional.

Tot Nederlands kampioen wordt men uitgeroepen wanneer er meer dan 4 deelnemers in een klasse zijn.

Ik zag dat er ook jeugdonderdelen gestart worden. Ik zie de jeugd niet bij de kwalificatie-rondes staan ?

Verwachten ze dat er toch niet meer dan 10 jeugdigen starten ??

Tenfold schreef:
Dat weet je eigenlijk pas zeker aan het begin van de voorronde denk ik. Want er kunnen altijd mensen afzeggen of gewoon niet op komen dagen (en wellicht nog bijschrijven).

Dat kun je met deze opzet toch niet maken ??

Cassidy

Berichten: 75551
Geregistreerd: 08-08-01
Woonplaats: Purmerend

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-04 15:45

Sugarmiss schreef:
Dat kun je met deze opzet toch niet maken ??
Afmelden kan altijd. Bijschrijven kunnen ze idd niet maken, zomaar iemand er bij zetten die de voorrondes dan niet hoeft te rijden/heeft gereden...

Jos
Berichten: 4059
Geregistreerd: 14-06-01
Woonplaats: beets

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-04 15:47

ik denk dat ze er rekening mee houden dat de jeugdigen naar school gaan .

DubbelFun

Berichten: 88683
Geregistreerd: 12-04-01
Woonplaats: 1 km van het midden van Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-08-04 15:53

Nee we hebben het hier puur over de voorrondes.
Als ik me aanmeld voor het NK zou ik dus mezelf eerst moeten plaatsen in de voorrondes. Als ik alle papieren goed doorlees zou ik dat dus moeten weten (en mensen lezen slecht dus zijn er genoeg mensen die dat niet duidelijk is).

Maar goed ik geef me op voor de voorrondes.

Nu weet ik niet hoeveel mensen er starten in de voorrondes, dus weet ik ook niet zeker of ik zondermeer door kan naar de finale; bij minder dan 10 starts is dit dus zeker Haha!

Maar als ik weet dat er 50 starts zijn in de voorrondes, terwijl er dus maar 10 doorgaan, dan weet ik al wel zeker (ik ken mijn eigen rijkwalliteiten als geen ander Cool ) dat ik dus eigenlijk al niet hoef te starten in de voorrondes.

Dus zou het wel zo netjes zijn als mensen van te voren weten hoeveel starts er in de voorrondes te verwachten zijn.
De kosten zijn al hoog genoeg tenslotte Lachen

DubbelFun

Berichten: 88683
Geregistreerd: 12-04-01
Woonplaats: 1 km van het midden van Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-08-04 15:54

Jos schreef:
ik denk dat ze er rekening mee houden dat de jeugdigen naar school gaan .

En als ik ouderen-dagonderwijs volg Cool

MHSolo

Berichten: 65
Geregistreerd: 25-04-04
Woonplaats: Tatooïne

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-04 15:54

Hhmmm... ik denk dat de voorrondes alleen maar gelden voor Amateur en Open en dat de Jeugdruiters zich dus niet hoeven te kwalificeren voor hun NK-onderdelen.

DubbelFun

Berichten: 88683
Geregistreerd: 12-04-01
Woonplaats: 1 km van het midden van Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-08-04 15:58

Maar waarom zou dat zijn?? Daar moet toch een reden voor zijn (behalve de school van Jos Haha! )

Cassidy

Berichten: 75551
Geregistreerd: 08-08-01
Woonplaats: Purmerend

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-04 16:10

Sugarmiss schreef:
Maar als ik weet dat er 50 starts zijn in de voorrondes, terwijl er dus maar 10 doorgaan, dan weet ik al wel zeker (ik ken mijn eigen rijkwalliteiten als geen ander Cool ) dat ik dus eigenlijk al niet hoef te starten in de voorrondes.

Dus zou het wel zo netjes zijn als mensen van te voren weten hoeveel starts er in de voorrondes te verwachten zijn.
De kosten zijn al hoog genoeg tenslotte Lachen

Ook al ken je je eigen rijkwaliteiten, kans is vooral bij de reining nog groot genoeg dat je een spin teveel draait (of te weinig) of anderzins een slechte proef neerzet.
Dus iedereen die meedoet moet in mijn ogen verplicht aan de voorrondes meedoen.
Het zou alleen dan wel netjes zijn als de organisatie bij minder dan het maximaal aantal starts in de finale, wel even door zou geven dat je niet drie dagen van tevoren aanwezig zou hoeven zijn.
Ik vrees alleen dat dit teveel gevraagd gaat zijn van de WRAN...Lips are sealed.

Henriette
Berichten: 725
Geregistreerd: 30-01-02
Woonplaats: Haarlem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-04 16:14

Er wordt alleen gesproken over de WRAN en de Arabieren onderdelen (ik denk dan ook ALLE onderdelen), waarvoor bij meer dan 10 deelnemers tijdens het NK voorronden voor verreden moeten worden.

Ik weet nu al dat door dit verhaal er een paar mensen niet in de WRAN Reining onderdelen gaan starten....
Je wordt in feite verplicht meerdere dagen op te draven als er meer dan 10 inschrijvingen zijn.

Overigens vind ik het absoluut geen straf om meer dan 10 Reining proeven in de finale te zien!!

Henriette
Berichten: 725
Geregistreerd: 30-01-02
Woonplaats: Haarlem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-04 16:20

Cassidy schreef:
Ook al ken je je eigen rijkwaliteiten, kans is vooral bij de reining nog groot genoeg dat je een spin teveel draait (of te weinig) of anderzins een slechte proef neerzet.
Dus iedereen die meedoet moet in mijn ogen verplicht aan de voorrondes meedoen.
Het zou alleen dan wel netjes zijn als de organisatie bij minder dan het maximaal aantal starts in de finale, wel even door zou geven dat je niet drie dagen van tevoren aanwezig zou hoeven zijn.
Ik vrees alleen dat dit teveel gevraagd gaat zijn van de WRAN...Lips are sealed.

Ik ben het hier niet helemaal mee eens.
In feite moeten de kwalificatie-eisen voor het NK dusdanig zijn, dat het kaf al van het koren is gescheiden.

Als je dan nog veel inschrijvingen op onderdelen hebt, moet je concluderen dat er veel goede westernruiters zijn of dat je eisen bijgesteld moeten worden.
Maar om tijdens een NK voorronden te houden en de limiet bij 10 deelnemers te leggen...............geen goed idee!

Cassidy

Berichten: 75551
Geregistreerd: 08-08-01
Woonplaats: Purmerend

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-04 16:27

Ik ben het met je eens dat de selectie al van tevoren moet hebben plaatsgevonden zodat er niet iemand denkt zijn eerste wedstrijd op de NK te kunnen starten (in het verleden vaak genoeg gezien) . En bij mijn weten hanteerd de WRAN ook die selectie (moest je niet 5 WRAN wedstrijden hebben gereden om mee te mogen doen aan het NK? Hoeveel mensen kwalificeren zich dan? )
Maar net als bij de Americana, waar het aantal starts en het niveau ervan wel van dien aard is dat er voorrondes gehouden moeten worden: iedereen moet meedoen.

Van de ene kant een loffelijk streven van de WRAN om het aantal deelnemers tijdens een onderdeel zo te beperken dat de planning ook een beetje te handhaven blijft (niet zoals in Hasselt vorig jaar dat de jury om 4 uur 's nachts nog zat).
En ik denk dat de organisatie heeft gekeken hoe andere wedstrijdorganistaties dat doen. Daar komen voorrondes aan te pas (maar geen selectieprocedure zoals de WRAN die hanteerd van zoveel kwalificatiewedstrijden te moeten hebben gereden). Dus het is het een of het ander in mijn ogen. Maar niet allebei. Of geeft de WRAN daarmee aan dat de hele manier van hun selectie toch maar gebakken lucht is?

DubbelFun

Berichten: 88683
Geregistreerd: 12-04-01
Woonplaats: 1 km van het midden van Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-08-04 16:34

En zeg nou eerlijk, wat is nou een pleasure met maar 10 ruiters ??

Roos1

Berichten: 363
Geregistreerd: 17-06-02
Woonplaats: Zeist

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-04 16:37

Citaat:
En zeg nou eerlijk, wat is nou een pleasure met maar 10 ruiters ??
In ieder geval een veiligere dan een met dubbele aantal...

DubbelFun

Berichten: 88683
Geregistreerd: 12-04-01
Woonplaats: 1 km van het midden van Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-08-04 16:38

20 is idd te druk, maar 10 is toch wel wat weinig.
Overigens heeft het veilige meer te maken met de rijkunst van de deelnemers als met het aantal paarden.

Cassidy

Berichten: 75551
Geregistreerd: 08-08-01
Woonplaats: Purmerend

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-04 16:41

Sugarmiss schreef:
Overigens heeft het veilige meer te maken met de rijkunst van de deelnemers als met het aantal paarden.

Toch niet helemaal hoor. Als je niet meer na het inhalen van een paard terug kunt naar de rail, zijn er duidelijk teveel ruiters in de bak.

Tenfold
Berichten: 1267
Geregistreerd: 04-09-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-04 16:41

Dan kunnen die voorrondes aardig link worden.

Cassidy

Berichten: 75551
Geregistreerd: 08-08-01
Woonplaats: Purmerend

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-04 16:44

Wat ik me nu afvraag is: wordt er überhaupt wel gekeken of de deelnemers werkelijk aan het vereiste aantal WRAN wedstrijden hebben meegedaan, alvorens zich in te kunnen schrijven voor de NK? Als ze daar naar zouden kijken hebben ze al die voorrondes niet nodig...(en lopen dan toch weer een flink bedrag mis) Lips are sealed

Tenfold
Berichten: 1267
Geregistreerd: 04-09-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-04 16:49

Voor alle duidelijkheid, dit zijn de kwalificatie-eisen:
Citaat:
Om deel te kunnen nemen aan het Nederlands kampioenschap Westernrijden van de WRAN moet men minimaal aan een van de volgende eisen
voldoen:

Minimaal 2 punten gehaald voor een High point titel in de afgelopen 2 jaar
Een of meerdere keren Nederlands kampioen in een van de onderdelen
Minimaal 1x gestart op 5 verschillende shows in de amateur of open klasse op een WRAN/AQHA/ApHC/APHA/DAWRA/DRHA wedstrijd in de periode oktober 2003-september 2004.
Bij de WRAN geregistreerd staan als Professional.

Cassidy

Berichten: 75551
Geregistreerd: 08-08-01
Woonplaats: Purmerend

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-04 16:52

Laten we er even van uitgaan dat het gros van de mensen geen prof is, en niet iedereen Nederlands Kampioen is geweest of High Point Titels heeft.
Wordt er gekeken of je op 5 verschillende shows hebt gestart?

Tenfold
Berichten: 1267
Geregistreerd: 04-09-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-04 16:52

Nog iets wat me opviel.

'Het is aan geen enkele fotograaf toegestaan om tijdens de show opnamen in de showarena te maken. '

Betekent dit echt dat, zowel een fotograaf die een pas heeft gekocht, als een 'gewone' toeschouwer helemaal geen foto (of film) mag maken tijdens de wedstrijd?

DubbelFun

Berichten: 88683
Geregistreerd: 12-04-01
Woonplaats: 1 km van het midden van Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-08-04 16:54

[VMR] Kan dit.... (auteursvraag) Haha!

Cassidy"]
[quote="Sugarmiss schreef:
Overigens heeft het veilige meer te maken met de rijkunst van de deelnemers als met het aantal paarden.

Toch niet helemaal hoor. Als je niet meer na het inhalen van een paard terug kunt naar de rail, zijn er duidelijk teveel ruiters in de bak.
[/quote]
Kan ook te maken hebben met het niet kunnen inschatten van de ruiters wanneer wel en niet in te halen, goed de hoeken nemen etc. om beter uit te komen.
Een bak is rondom gemeten 160 m'(showarena van 25x55m). Geef elk paard nu eens 10 meter 'bewegingsruimte', dan zouden er met gemak 16 in kunnen Haha!

Tenfold
Berichten: 1267
Geregistreerd: 04-09-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-04 16:59

Dat topic had ik niet gezien....

Jos
Berichten: 4059
Geregistreerd: 14-06-01
Woonplaats: beets

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-04 17:01

vorig jaar zaten er 16 jeugdruiters in de pleasure bak
ze hadden heel veel pleasure Clown Clown Clown

DubbelFun

Berichten: 88683
Geregistreerd: 12-04-01
Woonplaats: 1 km van het midden van Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-08-04 17:02

En daar doen ze het voor tenslotte Haha!

Cassidy

Berichten: 75551
Geregistreerd: 08-08-01
Woonplaats: Purmerend

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-04 17:31

Sugarmiss schreef:
[VMR] Kan dit.... (auteursvraag) Haha!
Kan ook te maken hebben met het niet kunnen inschatten van de ruiters wanneer wel en niet in te halen, goed de hoeken nemen etc. om beter uit te komen.
Een bak is rondom gemeten 160 m'(showarena van 25x55m). Geef elk paard nu eens 10 meter 'bewegingsruimte', dan zouden er met gemak 16 in kunnen Haha!

Hoe vaak krijg je te maken met een arena van 25m x 55m? Doorgaans heb je met een wedstrijd wel te maken met een bak van 20m x 40m (toevallig dan niet in Marienheem, de exacte maten daar weet ik niet)
Maar ik geef je gelijk dat het ook aan de rijkunsten van de ruiters ligt of het een beheersd plaatje blijft....Lips are sealed. Bij een NK zou je dat dan toch wel verwachten...