WN: Mariënheem - NK-WRAN (A) + DPHC

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Rob_H

Berichten: 4242
Geregistreerd: 14-06-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-04 12:28

Ik ben niet wild Knipoog doe heel rustig Cool

Asciugamano
Berichten: 5849
Geregistreerd: 19-12-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-04 12:41

Natascha dH schreef:
Als de buurcamping 12 Euro per dag is dan ben je daar voor 5 dagen ook 60 Euro kwijt.
Maar als ik maar 3 dagen blijf is het maar 36,- terwijl ik bij de manege evengoed die volledige 85,- moet betalen! (net als bij een box trouwens)

Wij waren van plan met 2 paarden te komen, kamperen, 2 boxen en inschrijfgeld + administratiekstn voor een aantal onderdelen. Ben bang dat we het niet eens kunnen betalen!

Jos
Berichten: 4059
Geregistreerd: 14-06-01
Woonplaats: beets

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-04 13:28

zwart campeerders worden aangepakt en krijgen een toeslag van 50%
ik neem aan dat als je in je auto slaapt je een zwart kampeerder bent Cool

Jeddah

Berichten: 14474
Geregistreerd: 17-03-02
Woonplaats: Golden Valley, USA

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-04 13:36

Zucht.... dus dat is ook niet echt een optie. Ik snap echt wel dat een show heel wat centen kost, maar ze doen het samen met de Arabieren, de Paints, de Apps, de Quarters en de WRAN. Ze verwachten 5000-7000 bezoekers die betalen om te komen kijken, de fotograven moeten 25 euro betalen, ik zelf dus ook als ik een foto van mijn eigen paard wil maken in de fotohoek. Ik krijg er gewoon een beetje nare smaak van in mijn mond en weet niet of ik nog wel zin heb om te gaan op deze manier.

Ik heb geen idee wat er in het verleden allemaal mis gegaan is met deze show waardoor het dit jaar zo streng en duur is geworden. Ik weet wel dat ik op de 2 EK's waar ik aan deelgenomen heb nog nooit zulke strenge regels heb zien hangen en nooit zoveel heb moeten betalen om op het show terrein te overnachten. Weliswaar waren de stallen daar wel iets prijziger, maar dan waren er ook weer 5 juries, dus weer een veel grotere show met meer kansen op punten.

Overigens zeg ik dit allemaal absoluut niet om alleen maar negatief te zijn, ik steun de DPHC heel graag en vind het een super fijne club waar ik nog jaren lang lid van hoop te zijn. Ik zou ook heel graag mee willen doen aan onze "eigen" NK, maar vind het heel jammer dat het allemaal zo veel $$$ gaat kosten en dat er kennelijk zoveel strenge regels moeten zijn.

flashyjac
Berichten: 6671
Geregistreerd: 03-11-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-04 13:41

jeddah schreef:
de fotograven moeten 25 euro betalen, ik zelf dus ook als ik een foto van mijn eigen paard wil maken in de fotohoek.

Ik denk en neem aan dat er genoeg fotografen aanwezig zijn die in de fotohoek een foto van je kunnen maken. Ik zal er in ieder geval ook zijn en natuurlijk zal ik de fotokaart een beeeeetje doorberekenen in de prijzen, maar dat zal nooit meer dan een euro schelen, want ik hoop toch genoeg mensen te kunnen fotograferen daar Knipoog
Ik denk dat ze die fotopassen in hebben gevoerd, zodat niet iedereen zomaar fotografeert bij de fotohoek, maar de fotografen met pas hier gezamenlijk 'alleenrecht' op hebben.
Ik denk dat dat ook verstandig is om het -toch niet kleine- evenement in goede banen te leiden

Jeddah

Berichten: 14474
Geregistreerd: 17-03-02
Woonplaats: Golden Valley, USA

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-04 13:44

Dat weet ik Gera en je maakt ook mooie foto's, maar ik zou graag ZELF ook foto's willen hebben van mij en Senna in de fotohoek, waar ik verder niets voor hoef te betalen en die ik zelf dan thuis ook op de computer heb staan enzo.

flashyjac
Berichten: 6671
Geregistreerd: 03-11-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-04 13:45

Heel erg begrijpelijk, Corine!
Ja, in dat opzicht is het zeker vervelend
Maar ik ben bang dat ze ook willen voorkomen dat mensen een hele tijd de fotohoek bezet houden om daar zelf allerlei foto's te gaan maken..
Ook al was vorig jaar de fotohoek niet echt bezet, meen ik me te herinneren.... (maar dat weet ik niet zeker meer)

Jeddah

Berichten: 14474
Geregistreerd: 17-03-02
Woonplaats: Golden Valley, USA

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-04 13:46

Eh... maar daar is de foto hoek toch voor???

Jos
Berichten: 4059
Geregistreerd: 14-06-01
Woonplaats: beets

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-04 13:53

ik denk nog niet eens aan het foto's maken Haha!
dat is luxe *LOL*

stel roel doet mee met de jeugd
hij start met solanos reining en met spooky de andere onderdelen.
die zijn op zaterdag en zondag.
kosten: 2 boxen =170 euro
1 kampeerplaats = 85 euro
dat is dan al 255 euro alleen al om er te zijn.
western is echt geen elite sport hoor
is voor iedereen toegankelijk Haha!

waar is het Rabobank talenten plan voor westernruiters Clown Cool

DennisC

Berichten: 116
Geregistreerd: 11-01-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-04 13:58

Jeetje wat een hoge prijzen zeg!!

Persoonlijk vind ik dat wel jammer hoor, je bent al 170 euro kwijt en dan ben je er nog maar alleen.
En dan dus nog je startgeld en eten en drinken.
Zo worden de shows minder toegankelijk voor zowel de ruiters als het publiek, en dat is niet de bedoeling lijkt mij.

Vera

Berichten: 12175
Geregistreerd: 10-04-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-04 14:01

En dat allemaal voor een paar punten, beker en een lintje........

Misschien is het voorstel voor een Rabobank talentenplan nog zo gek niet....leuk punt op de volgende vergadering van de NQHA???

Tot welke leeftijd geldt dat talentenplan eigenlijk Tong uitsteken

Jeddah

Berichten: 14474
Geregistreerd: 17-03-02
Woonplaats: Golden Valley, USA

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-04 14:06

vera schreef:
Tot welke leeftijd geldt dat talentenplan eigenlijk Tong uitsteken


32 hoop ik Knipoog!

cornelie

Berichten: 9349
Geregistreerd: 11-06-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-04 14:07

25 jaar dacht ik.
Maar zomaar even een gedachte: zou het nu dan ook een écht nk worden? Dat mensen die voorheen meededen voor wat ervaring nu vanwege de kosten thuisblijven oid? Want dan is het toch een duurbetaalde rit. Maar het is wel pittig allemaal zeg.

Tenfold
Berichten: 1267
Geregistreerd: 04-09-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-04 14:15

Dat moet je afdwingen door goede kwalificatie-eisen te stellen, niet door hoge prijzen te heffen. Het gevaar is dat er (ook) goede combinaties thuisblijven, die het NK een NK maken.

Cassidy

Berichten: 75551
Geregistreerd: 08-08-01
Woonplaats: Purmerend

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-04 14:21

Tenfold schreef:
Dat moet je afdwingen door goede kwalificatie-eisen te stellen, niet door hoge prijzen te heffen. Het gevaar is dat er (ook) goede combinaties thuisblijven, die het NK een NK maken.


Helemaal mee eens!

Roos1

Berichten: 363
Geregistreerd: 17-06-02
Woonplaats: Zeist

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-04 14:25

Citaat:
waar is het Rabobank talenten plan voor westernruiters


Schijnt ook niet zaligmakend te zijn (zie topic bij wedstrijden 'schiet talentenplan doel voorbij?')

Dus dan heb je nog zelfde probleem...

Asciugamano
Berichten: 5849
Geregistreerd: 19-12-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-04 14:27

Tenfold schreef:
Dat moet je afdwingen door goede kwalificatie-eisen te stellen, niet door hoge prijzen te heffen. Het gevaar is dat er (ook) goede combinaties thuisblijven, die het NK een NK maken.


Precies! en dat minder goede met geld teveel toch komen!

Tenfold
Berichten: 1267
Geregistreerd: 04-09-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-04 14:28

Ik ben wel erg benieuwd naar vergelijkbare shows in het buitenland (Duitsland, Frankrijk, Belgie, Luxemburg). Met vergelijkbaar bedoel ik omvang en soort show. Uit Jeddah's post begrijp ik dat zij bij twee EK's betere ervaringen heeft wat betreft regelgeving en prijzen.
Zijn er meer mensen met ervaringen met dit soort shows in het buitenland?

Tenfold
Berichten: 1267
Geregistreerd: 04-09-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-04 14:31

sflj schreef:
en dat minder goede met geld teveel toch komen!

Bloos!
Lips are sealed

Jeddah

Berichten: 14474
Geregistreerd: 17-03-02
Woonplaats: Golden Valley, USA

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-04 14:49

Tenfold schreef:
Ik ben wel erg benieuwd naar vergelijkbare shows in het buitenland (Duitsland, Frankrijk, Belgie, Luxemburg). Met vergelijkbaar bedoel ik omvang en soort show. Uit Jeddah's post begrijp ik dat zij bij twee EK's betere ervaringen heeft wat betreft regelgeving en prijzen.
Zijn er meer mensen met ervaringen met dit soort shows in het buitenland?
Het is wel weer Jeddah, maar volgend weekend ga ik naar een show in Duitsland, 3 judges, mooie faciliteiten, stallen hebben zelfs een uitloop. Stal geld is daar €50,- om te overnachten betaal je niks, je moet alleen je stroonaansluiting reserveren. Deelname per klasse is €40 euro.

Daarin tegen ga ik a.s. weekend naar Duitsland, stallen zijn daar €100,- maar voor €25 heb je ook een paddok. Startgeld is €35,-, Camper kost €20 euro. Deze shows zijn dan wel een weekend, dus wel wat korter, maar zijn allebei 3 judges, dus meer "kansen".

Ik snap echt wel dat die show's wat kosten en dat er veel meer bij komt kijken dat wij als deelnemers realiseren. Ik vind het alleen zo jammer dat het nu imo overdreven wordt. Zoveel mensen kijken elk jaar uit naar het NK en sommige werken er ook hard aan om zich te kwalifiseren, het is de bedoeling dat het een leuke, gezellige show wordt met alle rassen en alle leeftijden en verschillende nivo's doorelkaar. Ik vraag me gewoon af of het echt zo MOET en of het niet toch wat minder kan.

Cassidy

Berichten: 75551
Geregistreerd: 08-08-01
Woonplaats: Purmerend

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-04 15:08

jeddah schreef:
Ik vraag me gewoon af of het echt zo MOET en of het niet toch wat minder kan.

Zolang de mensen blijven betalen zal het nooit minder worden. Men zal pakken wat men pakken kan.

Henriette
Berichten: 725
Geregistreerd: 30-01-02
Woonplaats: Haarlem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-04 15:08

Het wordt helemaal kostbaar als je in een WRAN onderdeel zit waar meer dan 10 deelnemers aan meedoen, dan moet je in de voorronden rijden op donderdag- en/of vrijdagochtend!

Van de website:
Citaat:
Voorronden WRAN NK
Dit jaar worden er voor het eerst voorronden verreden tijdens het WRAN NK.
Door het grote aantal deelnemers is het, zonder voorronden, niet mogelijk om alle NK klassen in het weekend te verrijden
De organisatie vindt dat een Nederlands kampioen het verdient om gehuldigd te worden voor volle tribunes, in het weekend dus.
Voor alle klassen met meer dan 10 starts worden voorronden gehouden. De tien besten plaatsen zich voor de finale in het weekend.
Door deze opzet verwachten we mooie, snelle en spannende finales in het weekend.
Het is misschien even wennen dit jaar, maar door de groei van de sport zijn veranderingen soms onomkoombaar.

...dus in de finales zien we niet meer dan 10 starts.....

Tenfold
Berichten: 1267
Geregistreerd: 04-09-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-04 15:14

Jeddah schreef:
Ik vind het alleen zo jammer dat het nu imo overdreven wordt......het is de bedoeling dat het een leuke, gezellige show wordt met alle rassen en alle leeftijden en verschillende nivo's doorelkaar.

Helemaal mee eens.

En hooguit 10 deelnemers per klasse is inderdaad niet veel.

DubbelFun

Berichten: 88681
Geregistreerd: 12-04-01
Woonplaats: 1 km van het midden van Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-08-04 15:15

Zouden al die mensen die zich hebben ingeschreven hier ook al netjes thuis bericht van gehad hebben ??
Want wie weet nu of er wel of niet meer dan 10 inschrijvingen zijn ??

Tenfold
Berichten: 1267
Geregistreerd: 04-09-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-04 15:22

Dat weet je eigenlijk pas zeker aan het begin van de voorronde denk ik. Want er kunnen altijd mensen afzeggen of gewoon niet op komen dagen (en wellicht nog bijschrijven).