WN: Mariënheem - NK-WRAN (A) + DPHC

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Emmy
Berichten: 324
Geregistreerd: 20-08-01
Woonplaats: Huizen

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-04 21:34

Ik weet dat wedstrijden duur zijn,maar dit slaat echt alles.
De prijs om mee te doen is normaal, maar de prijs voor het kamperen is echt enorm Verward , ik heb dit nog nooit meegemaakt, gaan veel naar het buitenland, maar meestal is het overnachten gratis of alleen betalen voor de stroom.
Als je een leuk paard hebt, je wilt halteren, showmanship en bijv. horsemanship meedoen, dus je moet overnachten en een stal, dan ben je al gauw zo'n 240 euro kwijt, dan nog je benzine en eten en drinken, wat meestal ook prijzig is.
Dit is toch niet meer voor iedereen weggelegd, daar moet je toch onderhand voor gaan sparen, en dan rijd je nog maar 1 onderdeel, laat staan nog meerdere of evt. met 2 paarden Huilen Huilen

Misschien ga ik dit jaar kijken, maar de lol gaat er wel vanaf zo.

Jos
Berichten: 4059
Geregistreerd: 14-06-01
Woonplaats: beets

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-04 23:04

als een box net zo duur is als een kampeerplaats ,kan je beter een box huren om in te gaan slapen in de stallen is het vast rustiger dan op het kampeerveld, vorig jaar tenminste wel , sommige mensen hebben geen oog dicht gedaan door een groopje lallende en kotsende mensen naast hun tent.
geef mij dan maar een paard als buurman Haha!
en je hoeft je tentje niet op te zetten , handig hoor.... calamity, want wat doe je toch met die meters stof die je overhoudt als je stokken al op zijn *LOL* Knipoog

Francis

Berichten: 10665
Geregistreerd: 17-11-01
Woonplaats: Zutphen

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-04 23:33

Zou ik inderdaad ook doen dan Jos! In een stal is ruimte genoeg voor meerdere veldbedjes óf een veldbedje én al je spullen. Paar grote lakens mee om de voorkant van de stal dicht te maken.. .et voilá!
Ben ooit in een ver verleden groom geweest voor een internationaal springruiter (niet echt een 'topper' dus geen dure hotelkamer Knipoog ) en heb zo meerdere nachten doorgebracht.

XoNo

Berichten: 21435
Geregistreerd: 28-12-01
Woonplaats: Assen

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-04 00:02

Ik schrok een beetje van de informatie die op www.westernsport.nl staat. Niets dan regeltjes en overal moet voor betaald worden! Ik vind het prachtig dat de westernsport groeit, maar tegenwoordig is werkelijk alles met geld gemoeid.

Dan nog een vraag Haha! Is er al een wedstrijdschema?

Jeddah

Berichten: 14474
Geregistreerd: 17-03-02
Woonplaats: Golden Valley, USA

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-04 02:03

Jos schreef:
als een box net zo duur is als een kampeerplaats ,kan je beter een box huren om in te gaan slapen in de stallen is het vast rustiger dan op het kampeerveld, vorig jaar tenminste wel , sommige mensen hebben geen oog dicht gedaan door een groopje lallende en kotsende mensen naast hun tent.
geef mij dan maar een paard als buurman Haha!
en je hoeft je tentje niet op te zetten , handig hoor.... calamity, want wat doe je toch met die meters stof die je overhoudt als je stokken al op zijn *LOL* Knipoog


Op zich een heel goed idee, maar dan hoop ik dat niet teveel mensen dat doen waardoor het op stal voor de paarden ook niet rustig is Scheve mond .

Ik moet eerlijk zeggen dat ik echt wel gewend ben wat $$ uit te geven op wedstrijd, maar dat ik het bedrag voor het kamperen echt belachelijk hoog vind!! Geldt dat overigens ook voor wanneer ik gewoon in de bus/trailer slaap??

Jeddah

Berichten: 14474
Geregistreerd: 17-03-02
Woonplaats: Golden Valley, USA

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-04 02:08


Tenfold
Berichten: 1267
Geregistreerd: 04-09-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-04 09:40

Als de kosten hoog worden gehouden, mag (moet) daar ook wat tegenoverstaan (kwaliteit op het gebied van accomodatie EN organisatie).... gezien er nogal wat onduidelijkheid is over inschrijven, uitschrijven, schema's e.d. twijfel ik daaraan.
En wat betreft de camping: voor zo'n bedrag mag een super-de-luxe camping verwacht worden met alles er op er eraan (alleen zit waarschijnlijk niemand daar op te wachten). Wat wordt er eigenlijk geboden voor dit bedrag?

slootje
Berichten: 181
Geregistreerd: 22-10-03
Woonplaats: Zaandam

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-04 09:56

Nou ja, het is natuurlijk wel € 85 voor 5 dagen. En misschien kun je zo'n plek ook met een paar tentjes bezetten? Of is dit echt de prijs per tent?

Yv_
Berichten: 19118
Geregistreerd: 14-12-03
Woonplaats: Westland

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-04 10:21

Je hoeft toch niet per se op de terreincamping te slapen??
Wat ik vorig jaar heb gedaan is naar de camping gaan die in dat laantje
zit. €12,= per nacht dyus dan is het wel uit te houden.
En het is denk ik 100-200 meter lopen naar manege bartels./

Jos
Berichten: 4059
Geregistreerd: 14-06-01
Woonplaats: beets

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-04 10:28

toch vind ik het raar dat je als deelnemer zoveel moet betalen om te blijven slapen.
als je aan meerdere onderdelen meedoet, MOET je wel overnachten.
met 1 paard ben je dan buiten je startgeld om al 170 euro kwijt.
je paard daar laten staan en zelf naar huis rijden is ook geen optie.

je moet dus een keuze maken of heel veel geld uitgeven ,
of een beetje uitkienen dat je onderdelen start die op 1 dag zijn en als je dan door bent ga je de dag erna of 2 dagen erna nog een keer.

dat kijkers moeten betalen om te blijven slapen lijkt me normaal, maar zonder deelnemers heb je geen NK.
het zou dus fijn zijn als de deelnemers een flinke korting zouden krijgen om te blijven slapen.

EK was trouwens gratis slapen Haha!

Jeddah

Berichten: 14474
Geregistreerd: 17-03-02
Woonplaats: Golden Valley, USA

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-04 10:58

Weet iemand wie de jury is? Kan zelfs op APHA.com niet vinden wie jureerd Verward .

flashyjac
Berichten: 6671
Geregistreerd: 03-11-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-04 11:01

Rick Lemay (Zweden) voor ApHC, APHA en WRAN
Gene Carr (USA) voor ApHC en APHA

staat in de WHW Knipoog

DubbelFun

Berichten: 88679
Geregistreerd: 12-04-01
Woonplaats: 1 km van het midden van Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-08-04 11:22

Niemand is verplicht om gebruik te maken van de faciliteiten voor kamperen, er zijn genoeg andere mogelijkheden dicht in de buurt. Als veel mensen daarvoor kiezen zou er toch bij de organisatie een lampje moeten gaan branden.
Of zijn die prijzen juist zo gesteld omdat men eigenlijk niet zit te wachten op die rompslomp eromheen Cool

Stap bijvoorbeeld eens naar een naburige boer oid, misschien ziet hij er wel handel in om voor minder geld paard en mens te stallen c.s. ruimte beschikbaar te stellen voor bijv. een grote vrachtwagen/trailer oid Haha!

Anya
Berichten: 32776
Geregistreerd: 01-02-02
Woonplaats: Hengelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-04 11:33

Camping De Zwaluwhoeve, Speelmansweg 19, 8111 MH Heeten, 0572-381373

Camping 't Linderhof, Raamsweg 23, 8106 RH Marienheem, 06-10808636

Jos
Berichten: 4059
Geregistreerd: 14-06-01
Woonplaats: beets

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-04 12:05

oke, maar als je meedoet aan een wedstrijd is het toch wel prettig om ook op het wedstrijd terrein te overnachten.

DubbelFun

Berichten: 88679
Geregistreerd: 12-04-01
Woonplaats: 1 km van het midden van Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-08-04 12:08

'Prettig' heeft dus in dit geval zijn prijs. Aan ieder om uit te maken wat het hem waard is.

Natascha dH

Berichten: 995
Geregistreerd: 25-07-01
Woonplaats: Tollebeek

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-04 12:11

Als de buurcamping 12 Euro per dag is dan ben je daar voor 5 dagen ook 60 Euro kwijt.
Ik kan wel een beetje inzien waar deze bedragen vandaan komen. Voor het hele campinggebeuren moeten er meerdere WC en douchewagens gehuurd worden Geld, geld!
En voor de stroomvoorziening zijn meerdere diesel-aggregaten nodig die 24 uur per dag draaien Geld, geld! Geld, geld!
Je betaald dus per plaats een bedrag en dan voor elke extra mee-campeerder, boven op de deelnemer en groom, 7 Euro (zo lees ik het tenminste)
Het is prijzig, maar neem van mij aan dat er eerdere jaren altijd grof geld bij moest op het campinggebeuren. En beknibbelen op wc en douchewagens is natuurlijk ook geen optie (bah, 5 dagen poedelen aan een fonteintje in de wc Tong uitsteken)

Anya
Berichten: 32776
Geregistreerd: 01-02-02
Woonplaats: Hengelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-04 12:13

Jos schreef:
oke, maar als je meedoet aan een wedstrijd is het toch wel prettig om ook op het wedstrijd terrein te overnachten.


Dat klopt! Ik zou mijn paard ook niet alleen willen laten. Maar voor de kijkers is een andere camping wel een optie.

Ik kan voor de verandering gewoon op en neer naar huis. Het is mooi in de buurt Lachen

DubbelFun

Berichten: 88679
Geregistreerd: 12-04-01
Woonplaats: 1 km van het midden van Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-08-04 12:16

Anya schreef:
Dat klopt! Ik zou mijn paard ook niet alleen willen laten.
Met wat voor idee erachter: voor paard op vreemd terrein of omdat je het anders niet vertrouwd ??
'Thuis' houd je je paard toch ook niet 24/7 in de gaten ??

Anya
Berichten: 32776
Geregistreerd: 01-02-02
Woonplaats: Hengelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-04 12:21

Eh... gewoon omdat ze op vreemd terrein staat. Thuis houdt de pensionhouder haar 24/7 in de gaten (nou ja na de laatste ronde tussen 12 uur 's nachts en 6 uur 's morgens niet). Maar daar is ze op bekend terrein.

Jeddah

Berichten: 14474
Geregistreerd: 17-03-02
Woonplaats: Golden Valley, USA

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-04 12:23

Maar goed, stel ik wil gewoon in mijn bus slapen, wat ik op elke andere show ook doe en daar nooit voor heb hoeven betalen, moet ik dan ook 85 euro betalen? Heeft iemand een idee van hoe dat zit? Of hoe dat in het verleden ging?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-04 12:24

Hoe doe je dat dan als je met je paard op vakantie bent en je zelf niet op hetzelfde terrein slaapt? Ik zou gewoon ergens anders gaan pitten hoor, zou ik letterlijk en figuurlijk niet wakker van liggen Haha!

En voor wie erg hard begint te stinken die dagen; kom maar een keertje bij mij douchen hoor, ik woon maar een half uurtje van het wedstrijdterrein af.

Anya
Berichten: 32776
Geregistreerd: 01-02-02
Woonplaats: Hengelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-04 12:26

Eh in Drente gingen we 's nachts voor we gingen pitten altijd even bij de paarden kijken Sonja. En 's morgens vroeg voerden we om de buurt. En ik kon ze horen hinniken als ik op de camping zat Lachen

En dan nu weer on topic zei ze streng tegen zichzelf Lachen

Rob_H

Berichten: 4242
Geregistreerd: 14-06-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-04 12:26

jeddah schreef:
Maar goed, stel ik wil gewoon in mijn bus slapen, wat ik op elke andere show ook doe en daar nooit voor heb hoeven betalen, moet ik dan ook 85 euro betalen? Heeft iemand een idee van hoe dat zit? Of hoe dat in het verleden ging?
Ik denk niet dat je moet betalen als je op het parkeer terrein staat
(Vorig jaar niet in elk geval Cool )

DubbelFun

Berichten: 88679
Geregistreerd: 12-04-01
Woonplaats: 1 km van het midden van Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-08-04 12:27

Is 'wild'kamperen sowieso niet verboden Haha!