Western en springen combineren......

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-04 13:07

Overigens ligt mijn westernzadel ook niet op de schouders Verward

Rob_H

Berichten: 4242
Geregistreerd: 14-06-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-04 13:11

cornelie schreef:
En een engels zadel ligt minder tot niet over de schouders dus zeker bij hogere sprongen is dit voor het paard fijner.
Met een westernzadel kan ik tot zo'n 70-80 cm nog prima springen, daarboven wordt het wat lastiger.


Als ik hoger dan 60 wil boek ik wel bij de KLM
Cool

DubbelFun

Berichten: 88715
Geregistreerd: 12-04-01
Woonplaats: 1 km van het midden van Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-04 13:15

Ik spring regelmatig over boomstammen tot 60 cm mét westernzadel mét cuttingknop Haha!.
Ik leef nog steeds Haha!

Banjer
Lid Nieuwsredactie

Berichten: 48449
Geregistreerd: 09-06-02
Woonplaats: Daar waar het land eindigt en het water begint

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-03-04 23:23

nou, de "springles" ging goed hoor... Banjer was erg heet, maar dat is vanwege haar enthousiasme... ik ga dit vaker doen, maar dan alleen voor Banjer... want ik vind het nog steeds een beetje eng...

Ik heb gesprongen met een vzh-zadel.... ik heb nog geen passend westernzadel, maar ik blijf ook zeker springen met een vzh-zadel... met mijn belabberde houding is een westernzadel zeker geen aanrader... Haha!

Bojangles

Berichten: 13704
Geregistreerd: 23-06-02
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-04 08:28

Ik heb ook een aantal keer met Rachel gesprongen van het zomer, overigens gewoon met westernzadel. Ik heb wel een vzh/springen zadel erbij, dus als de sprongetjes wat hoger worden heb ik een zadel achter de hand Haha! Van het zomer maar weer eens oppakken, het is leuke afwisseling voor je paard.

Yessy

Berichten: 23034
Geregistreerd: 16-02-03
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-04 18:55

ik heb ruiterbewijs gereden en daarvoor oxers van 70 cm gesprongen, ik vond het prima gaan (wel beugels 3 gaatjes korter) en dolly vond het ook superleuk altijd Haha! ik heb wel 1x een jongen hetzelfde zien doen, dat paard weigerde en hij kwam vol op de knop terecht, dat deed pijn Tong uitsteken

Marith_Ov

Berichten: 2553
Geregistreerd: 25-07-03
Woonplaats: Hardenberg

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-04 20:19

Ik spring ook regelmatig met mijn pony. Soms met mijn westernzadel, soms met mijn vzh zadel. Gaat allebei even goed (ik spring niet zo hoog Haha! ).

Het springen is een leuke afwisseling voor haar. Oortjes naar voren en gaan met die banaan Schijnheilig .

Banjer
Lid Nieuwsredactie

Berichten: 48449
Geregistreerd: 09-06-02
Woonplaats: Daar waar het land eindigt en het water begint

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-03-04 20:20

Tammie schreef:
Ik spring ook regelmatig met mijn pony. Soms met mijn westernzadel, soms met mijn vzh zadel. Gaat allebei even goed (ik spring niet zo hoog Haha! ).

Het springen is een leuke afwisseling voor haar. Oortjes naar voren en gaan met die banaan Schijnheilig .


Komt me bekend voor... het liefst had Banjer de dubbelsprong in een keer genomen... Haha! maar ze deed erg braaf haar best... ze sprong in een mooie soepele stijl, en keek na afloop heel anders uit haar ogen... erg voldaan en blij.... Lachen

Alleen qua teugels zit ik in een mix-fase... ik heb nog regelmatig ruzie met de split reins... maar gister had ik mijn "gewone" teugels aan het bit gedaan... en daar had ik ook ruzie mee.... Haha!

Als jullie springen, doen jullie dit dan met de split reins of met "gewone" teugels?

Marith_Ov

Berichten: 2553
Geregistreerd: 25-07-03
Woonplaats: Hardenberg

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-04 20:28

Met allebei. Ik rij zowel met een engels als een western outfit. Zodra er een hindernis in de bak staat gaan we eigelijk altijd een sprongetje maken. Al gaan we er maar 2 keer overheen, dan is mijn pony ook weer blij Haha! .

Helaas hebben we nog nooit een echte springles gehad en heeft ze alleen nog maar een steiltje gesprongen, maar daar hoop ik van de zomer verandering in te brengen als ze bij ons op de manege buiten weer een oefenparcours neerzetten.

Yessy

Berichten: 23034
Geregistreerd: 16-02-03
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-04 20:38

ik heb gewoon dezelfde dingen als waar ik altijd mee rij, dus gewoon mn normale zadel, normale teugels (2 losse, heet dat split reins?), alleen de eerste keren zonder beschermers gesprongen, zodat ze doorkreeg dat het niet de bedoeling was er vol doorheen te lopen (wat moet je als 5-jarig paard, nog nooit een hindernis gezien Knipoog). en natuurlijk een cap, na 1x bijna door de paal te zijn gegaan...

Banjer
Lid Nieuwsredactie

Berichten: 48449
Geregistreerd: 09-06-02
Woonplaats: Daar waar het land eindigt en het water begint

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-03-04 20:43

Yessy schreef:
ik heb gewoon dezelfde dingen als waar ik altijd mee rij, dus gewoon mn normale zadel, normale teugels (2 losse, heet dat split reins?), alleen de eerste keren zonder beschermers gesprongen, zodat ze doorkreeg dat het niet de bedoeling was er vol doorheen te lopen (wat moet je als 5-jarig paard, nog nooit een hindernis gezien Knipoog). en natuurlijk een cap, na 1x bijna door de paal te zijn gegaan...

draag ik sowieso altijd, ook als ik dalijk mijn westernzadel heb... Haha!

Yessy

Berichten: 23034
Geregistreerd: 16-02-03
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-04 20:55

ik draag hem met buitenrijden en springen, voor de rest is het mn eigen risico en weet weet waar ik aan begin Knipoog