Mr Smooth Cat, wie??

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Jeddah

Berichten: 14474
Geregistreerd: 17-03-02
Woonplaats: Golden Valley, USA

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-04 00:02

Cassidy schreef:
Ik denk dat Buster toch tegen de 1.55m tot 1.60 aanzit. Als het van het weekend wat mooier weer is, zal ik wat foto's maken.

Ik heb trouwens de foto van Mr. Smooth Cat vanavond toegemaild gekregen.

Zie hem hier in volle glorie: Mr. Smooth Cat

DIT IS HEM?????????????????????????? OK dan! Haha! Lovers
Ik heb er geen woorden voor, Cassidy BEDANKT!

Hij lijkt zelf niet zo enorm groot, weet je hoe groot ie was? kan natuurlijk ook aan de foto liggen... Simply is ook "maar" 1.50, maar mama is ook niet erg groot.

[Edit SM: IMG's uit quote verwijderd]

Chantalleke

Berichten: 4633
Geregistreerd: 30-07-02
Woonplaats: Tuitjenhorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-04 00:11

Eindelijk

Cassidy

Berichten: 75551
Geregistreerd: 08-08-01
Woonplaats: Purmerend

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-04 00:13

Mr. Smooth Cat was maar een onderdeurtje hoor. Denk dat hij net de 1.40m/1.45m haalde? Ik heb hem zelf nooit in levende lijve gezien.

Jeddah

Berichten: 14474
Geregistreerd: 17-03-02
Woonplaats: Golden Valley, USA

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-04 00:16

Jeetje, dan heeft Sim nog aardig wat "maat" gekregen, van wie? Who knowes.. Maar ik ben wel blij dat ik het weet! Thanks!

Cassidy

Berichten: 75551
Geregistreerd: 08-08-01
Woonplaats: Purmerend

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-04 00:22

Eigenlijk wel jammer dat het portret van hem op de vorige pagina het niet meer doet. Anders hadden we mooi dat hoofd kunnen vergelijken (om te kijken of het hem toch echt is Haha! )

*edit* foto doet het nu wel....en als ik het zo vergelijk is het hem toch echt! Haha!

Jeddah

Berichten: 14474
Geregistreerd: 17-03-02
Woonplaats: Golden Valley, USA

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-04 00:26

Bij mij doet ie het prima hoor! En, heb net even voor de zekerheid gekeken Knipoog , het is hem! No doubt about it!

Cassidy

Berichten: 75551
Geregistreerd: 08-08-01
Woonplaats: Purmerend

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-04 00:30

Blij dat je blij bent, zal degene die de foto heeft gescand, en degene die de foto heeft geleverd zeggen dat ze beide een goede daad hebben verricht Haha!

Jeddah

Berichten: 14474
Geregistreerd: 17-03-02
Woonplaats: Golden Valley, USA

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-04 00:33

Ja, bedankt ze grondig van me! Ik ben al sinds ik Sim Heb op zoek naar een foto van hem, dat is al ruim 3 jaar!!! Overigens voor degene die het niet weten, dit is Simply Lost My Spots, zijn dochter dus:
Afbeelding

Cassidy

Berichten: 75551
Geregistreerd: 08-08-01
Woonplaats: Purmerend

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-04 00:37

Zozo, daar zit een behoorlijke achterhand op.

Ik ga echt even kijken of ik een foto van haar halfbroertje kan maken. Leuk he, zo'n virtuele familiereunie?

FlyingHigh

Berichten: 4050
Geregistreerd: 14-06-01
Woonplaats: Veluwe

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-03-04 00:39

Jaajajaaaaaa, dat is absoluut Smoothy en die (grote!) man die 'm vansthoud is Jacob Jan, de partner van Dineke Jonker. Volgens mij was Smoothy zo rond de 1.50 m.
Wat een spettertje he............zonde dat die niet in Nl is gebleven, zucht....

Cassidy

Berichten: 75551
Geregistreerd: 08-08-01
Woonplaats: Purmerend

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-04 00:43

Sorry, heb geen bewerkingsprogramma om Jacob Jan van de foto te halen...zou hij het erg vinden om op bokt te staan Haha! Lips are sealed ?

Het is inderdaad een schitterend paard...en zijn nakomelingen mogen er ook zijn.

Jeddah

Berichten: 14474
Geregistreerd: 17-03-02
Woonplaats: Golden Valley, USA

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-04 00:46

Thanks Cassidy! Zou ERG leuk zijn! Ik sla ze allemaal op in de computer, heb haar moeder en al 2 half broertjes, ook zwart, ook van die "bullen" dus nog een half broertje van papa's kant zou ook gaaf zijn. Op de Eagles Ranch hebben ze er ook een van MR Smooth Cat, een flinke ruin, maar met een heel ander hoofd, dat zal ie wel van zijn mama hebben, want MSC heeft een mooi hoofd waar ik die van Sim ook echt wel in zie!

FH, dus JJ is ook flink "aan de maat" Knipoog ? Ik heb de foto op de computer al zonder JJ uitgesneden en dan toont MSC al meteen wat meer! haha! dat heb je als er een flinke kerel naast staat! Maar hij was toch dus rond de 1.50? Net als Sim zelf ongeveer...

Cassidy

Berichten: 75551
Geregistreerd: 08-08-01
Woonplaats: Purmerend

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-04 00:48

Als we weten hoe groot JJ is, kunnen we terugrekenen/meten hoe hoog Smooth Cat was. Hij toont hier geen 1.50m

Maar dan nog: er kunnen genoeg redenen zijn waarom een paard klein blijft, van ziektes tot ondervoeding aan toe. Genetisch zit er dan toch genoeg potentieel achter om grotere nakomelingen te geven.

FlyingHigh

Berichten: 4050
Geregistreerd: 14-06-01
Woonplaats: Veluwe

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-03-04 00:50

Ja, Jacob is een beer van een vent, hihiiii, hij kan best eens richting de 1.90 m. gaan qua hoogte. Ach, hij staat er toch prima op, zal ie geen problemen mee hebben hoor.........
Ik zal morgen eens aan Dineke vragen wat de maat van Smoothy was, Dien zal het ook vast heeeeel leuk vinden om nakomelingen van Smooth te zien, dus foto's zijn welkom, Lachen

Jeddah

Berichten: 14474
Geregistreerd: 17-03-02
Woonplaats: Golden Valley, USA

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-04 00:52

Dat is ook zo, en de manier waarop de foto is genomen is ook niet echt gunstig voor zijn maat. Het maakt verder ook niet uit, ik vind het (ook met oog op het vinden van een geschikte hengst voor Sim in de toekomst, al heb ik al besloten welke voor dit en volgend jaar) gewoon fijn om het te weten.

Jeddah

Berichten: 14474
Geregistreerd: 17-03-02
Woonplaats: Golden Valley, USA

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-04 00:53

FlyingHigh schreef:
Ja, Jacob is een beer van een vent, hihiiii, hij kan best eens richting de 1.90 m. gaan qua hoogte. Ach, hij staat er toch prima op, zal ie geen problemen mee hebben hoor.........
Ik zal morgen eens aan Dineke vragen wat de maat van Smoothy was, Dien zal het ook vast heeeeel leuk vinden om nakomelingen van Smooth te zien, dus foto's zijn welkom, Lachen


Volgens mij komt Simply d'r moeder ook bij hun vandaan en zijn zij ook de eigenlijke fokkers van Simply, al is ze niet bij hun geboren.
Doe ze maar de groetjes van Sim Knipoog ! Ze maakt het goed!

FlyingHigh

Berichten: 4050
Geregistreerd: 14-06-01
Woonplaats: Veluwe

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-03-04 00:55

Wie is de mama van Sim???? Heb je foto's van mama??? Graag....... OK dan!

Francis

Berichten: 10665
Geregistreerd: 17-11-01
Woonplaats: Zutphen

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-04 00:57

Wow Jeddah! Die Sim van jou ziet er echt goed uit!!! Mooie meid hoor!
(Ja en paps is ook om te kwijlen natuurlijk...)

Jeddah

Berichten: 14474
Geregistreerd: 17-03-02
Woonplaats: Golden Valley, USA

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-04 00:58

Mama staat op de site van de eigenaar: www.double-j-paints.com onder APHA mares, zwart witte Tobiano merrie die nu al 3 keer achterelkaar helemaal zwarte veulens gehad heeft...net als Sim!

Jeddah

Berichten: 14474
Geregistreerd: 17-03-02
Woonplaats: Golden Valley, USA

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-04 00:59

Francis schreef:
Wow Jeddah! Die Sim van jou ziet er echt goed uit!!! Mooie meid hoor!
(Ja en paps is ook om te kwijlen natuurlijk...)


Dank je!! Ik ben ook echt trots op haar hoor! Niet alleen kwa uiterlijk, maar kwa "paard". Ze is er eentje waar ik niet graag (lees: nooit) afstand van zou willen doen!!

Cassidy

Berichten: 75551
Geregistreerd: 08-08-01
Woonplaats: Purmerend

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-04 19:33

Vandaag is het dan eindelijk gelukt om wat foto's te maken van een nakomeling van Mr. Smooth Cat die bij ons op stal staat.

Justasmoothfuzzbuster is een Black Tobiano Hengst, leeftijd 4 jaar. Hij is OLWS negatief en de eerste nakomeling wordt binnenkort verwacht. Hij wordt op dit moment getraind en wordt dit jaar op wedstrijden voorgesteld. Hij staat ter dekking (alleen KI), dekgeld in overleg.

Afbeelding

Jammer dat hij hier op rust staat, maar goed, ben ook maar amateur (en nog niet eens een goeie Haha!)

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Jeddah

Berichten: 14474
Geregistreerd: 17-03-02
Woonplaats: Golden Valley, USA

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-04 20:38

Ik ben er stil van.... Hij lijkt erg veel op Simply, vooral zijn rug en heuplijn, ook zijn hals. Ik wil hem als het kan ook wel IRL komen bewonderen! Maar als hij op de Paint wedsteijden komt, dan zie ik heb vanzelf wel!!
Die foto waar hij op rust staat, Sim doet dat ook zo vaak, en Senna ook, allebei opvallend vaker dan de meeste paarden.

Cassidy, nogmaals: BEDANKT!! Ik vind het echt super lief van je dat je de moeite hebt genomen, hij is prachtig!

Cassidy

Berichten: 75551
Geregistreerd: 08-08-01
Woonplaats: Purmerend

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-04 20:41

Ik ben ook verliefd op hem...en moet eerlijk toegeven dat ik met de gedachte speel mijn Quarter merrie door hem te laten dekken. Het is alleen wel dat ik op dit moment geen drie paarden kan onderhouden. En verkopen is op dit moment ook een probleem.

Maar ik hou hem als potentiele candidaat voor mijn merrie zeer zeker in mijn achterhoofd.

Vera

Berichten: 12175
Geregistreerd: 10-04-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-04 20:52

Oei! Wat is het toch een lekker ding! Heb hem alleen in een box zien staan maar zo is hij echt heel gaaf Lovers

Cassidy

Berichten: 75551
Geregistreerd: 08-08-01
Woonplaats: Purmerend

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-04 21:15

Toont heel anders he, als je een statiefoto (probeert) maakt.

Op een of ander manier lijkt hij in de box zo "gewoontjes"

Ben erg benieuwd naar het eerste veulen van hem...