WN: Dortmund - Internationales Reitturnier 2004

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

 
 
Jolande

Berichten: 1835
Geregistreerd: 05-04-01
Woonplaats: Dichtbij Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-04 13:58

Roos1 schreef:
En het paard van Dennis is niet Cona Lizers Peppy maar Equalizers Peppy.

Zo staat hij anders wel op de lijst van de site (als cona lizers peppy dus).


Roos1

Berichten: 363
Geregistreerd: 17-06-02
Woonplaats: Zeist

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-04 15:01

Citaat:
Ohhh als je dit ziet vraag je je toch wel een beetje af waarom sommige meedoen aan zo'n grote buitenlandse wedstrijd??


Dit was voor de Nederlandse combinaties een vormbehoudwedstrijd voor het Nederlandse Reiningkader. Of was dat niet je vraag??

vikki

Berichten: 14286
Geregistreerd: 21-02-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-04 15:48

imlovinit schreef:
Ohhh als je dit ziet vraag je je toch wel een beetje af waarom sommige meedoen aan zo'n grote buitenlandse wedstrijd?? Schijnheilig Maar super weer van Rieky!
Leuk dat Tabasco ook weer van de partij is. OK dan!


Om zichzelf op te kunnen halen aan het niveau van de andere ruiters natuurlijk... Tong uitsteken

imlovinit
Berichten: 37
Geregistreerd: 20-01-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-04 16:43

Oh wist niet dat het een vormbehoud wedstr. voor het Reining kader was?
Oeps nou dan weten we precies waar we staan. Bloos!

Wel jammer dat die hengst waar Angelique Ferdinandus op rijdt niet zo lekker loopt, daar had ik toch wel hoge verwachtingen van.
Zeker na alle aankondigings commotie!

Citaat:
Om zichzelf op te kunnen halen aan het niveau van de andere ruiters natuurlijk...


Hij is leuk... Haha!

mehlika

Berichten: 1821
Geregistreerd: 06-10-01
Woonplaats: zuidwolde drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-04 16:45

imlovinit,wat er hier niet bijstaat is dat Stuf op zondag de AQHAjunior heeft gelopen en daarin een 4e en 2e plaats gehaald heeft.
Het blijft natuurlijk een paard...

Rob_H

Berichten: 4242
Geregistreerd: 14-06-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-04 17:55

imlovinit schreef:
Oh wist niet dat het een vormbehoud wedstr. voor het Reining kader was?
Oeps nou dan weten we precies waar we staan. Bloos!


ja in de top 5 Cool
weet niet waar je naar toe wil?? but i don't like it Cool

imlovinit
Berichten: 37
Geregistreerd: 20-01-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-04 18:11

That's your problem, Blaze Cool
Misschien interpreteer je het verkeerd. Nerd

Rob_H

Berichten: 4242
Geregistreerd: 14-06-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-04 18:13

imlovinit schreef:
That's your problem, Blaze Cool
Misschien interpreteer je het verkeerd. Nerd


Misschien wel Tong uitsteken misschien niet Cool
maarja Bokt staat nu niet bekend om zijn duidelijke gebruikers
Cool

imlovinit
Berichten: 37
Geregistreerd: 20-01-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-04 18:27

Het was meer een schrik reactie, bedoel niet iedereen heeft super gepresteerd en staat in de top 5. Maar ons schamen, zeker niet!

Rob_H

Berichten: 4242
Geregistreerd: 14-06-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-04 18:32

imlovinit schreef:
Het was meer een schrik reactie, bedoel niet iedereen heeft super gepresteerd en staat in de top 5. Maar ons schamen, zeker niet!



Ach er staat in elk geval een buitenlander laatste Cool

vikki

Berichten: 14286
Geregistreerd: 21-02-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-04 10:12

Het lijkt me ook heel normaal dat de Nederlandse ruiters niet meteen de hoogste punten neer zetten... de situatie is anders, wellicht reageren de paarden anders dan ze verwacht hadden... en tsja, als het niveau hoger/anders ligt dan in Nederland zelf dan zal het best even een beetje aanpassingsvermogen vergen... ik vind dat de Nederlanders het goed gedaan hebben. Als ze zouden starten tussen de top van de VS dan komen ze ook heel anders uit de verf dan hier in nederland maar dat doet imo niets af aan hun prestaties. Je kan misschien wel beter starten tussen ruiters van een hoger niveau, dan kan je jezelf aan ze ophalen of iig wellicht wat van ze leren... of zeg ik nou iets geks? (Ik ben er geen ster in om te verwoorden wat ik bedoel... Haha! )

PeterV
Berichten: 2301
Geregistreerd: 07-03-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-04 10:37

Zoals ik al had verkondigd waren wij ook op wedstrijd. Als eerste heb ik mijn ogen uit gekeken naar de omvang en strak geregelde shows die daar plaats vonden. Petje af voor onze oosterburen. Even ben ik ook nog geschrokken toen wij een kijkje namen bij de hoofd arena, de parade was net aan de gang. Aan het einde daarvan stonden wij bij het entree van die hal, waar alle deelnemende ruiter na afloop uit kwamen. Mooi gezicht al die toppers bij elkaar.
Net dat wij wilden weg lopen kwam er een span uit die arena rijden met een snelheid van heb ik jou daar, het was een promotie kar van een bier merk, met vier paarden ervoor van heb ik jou daar. Één grote stof wolk was het resultaat, en met dat geweld vlak voor mijn neus, kan ik mij eigen niet herinneren wanneer ik zo onder de indruk geweest ben van iets in de paarden sport.

Maar goed wij gingen er heen voor de reining. 18€ entree, wij waren met 6 personen dus al met al een heel bedrag, want de reis en de versnaperingen die je neemt tikken ook aan.

Ik heb de topic natuurlijk eerst door gelezen en ik moet wel zeggen dat het e.e.a. wel op mijn lach spieren gewerkt heeft. NRHA Bronze Trophy Open, en NRHA Intermediate Open, zijn in mijn ogen nou geen wedstrijden waar je voor je vormbehoud gaat rijden. Het nodige geld en de prijzen die er zijn te verdienen, de nodige kosten die je er voor moet maken om daar te rijden is nogal wat. Maar goed iedereen heeft natuurlijk zijn eigen rede om een keus te maken uit wedstrijden waar hij of zij wil gaan straten.

Ik moet zeggen dat mijn ogen soms ook een beetje uit mijn oogkassen rolden, want de schoonheid was bij sommige die daar reden ver te zoeken.
Maar goed, je moet het maar even doen in zo’n ambiance, maar dit is van mijn zijde even anders denken natuurlijk.

Rieky Young op Burnt Starlicht met start nummer 7, geweldig die ging er helemaal voor, over vorm behoud gesproken.
Jurgen Pouls op Tabasco Tari met start nummer 116, reed een behouden mooie proef maar goed voor hem telt het vorm behoud nog niet.
Wendy van Osch op Tissy Spark met start nummer 110, ja het zit zeker in de familie, maar bij haar ga je vanzelf op het putje van je stoel zitten.
Rieky Young op Great Kid Whiz met start nummer 122, is één van mijn favoriete top hengsten, jammer dat zij deze niet als tweede starten bedenk ik mij eigen nu.
Wendy van Osch op Star Hot Peppy met start nummer 165, ging er weer helemaal voor, geweldig om te zien hoe twee paarden staarten in dit geval als wimpels achter haar aan komen van de snelheid.
Barry Schuurman op HC Cheyennes Command met start nummer 41, liet de mooiste spins zien, fabelachtig gewoon, de reactie van de Duitsers om mijn heen was, ach ach das ist schön.
Angelique Ferdinandus op Coeur D Wright Stuff met start nummer 14, heeft haar hengst die in mijn ogen van alles en iedereen onder de indruk was, meteen leren kennen op wedstrijd.
Peter Simons op JP Flashy Jac met start nummer 55, reed vrij neutraal en ging met Whiz Me Luck op start nummer 136 de mist in. Jammer.
Dennis Roemer op Senor Reminic met start nummer 93, en met Cona Lizers Peppy met start nummer 15, had ik eerst geen mening over, maar achteraf zou je kunnen zeggen dat hij daar voor zijn vorm behoudt aanwezig was.
Mirelle van Soldt op Sweet For You met start nummer 114 en met Topsail Doll Pine met start nummer 172, heb ik beide gemist van wegen een sanitaire speurt naar het toilet, jeetje wat moest je daar voor lopen zeg.

Wat mijn opviel dat er maar twee met een nul score de arena verlieten, en dat vond ik weinig gezien het feit dat ik dat op andere wedstrijden wel meer gezien heb.

Groetjes Peter. OK dan!

mehlika

Berichten: 1821
Geregistreerd: 06-10-01
Woonplaats: zuidwolde drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-04 13:05

ff nog een kleine aanvulling. Het ging bij deze wedstrijd niet zozeer voor vormbehoud maar het was een kwalificatie wedstrijd voor het A-kader.
Dus voor Jurgen was het zeker van belang want met zo'n mooie score maakt hij in mijn ogen een goede kans op een plaats in het kader.

PeterV
Berichten: 2301
Geregistreerd: 07-03-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-04 14:04

mehlika"]
ff nog een kleine aanvulling. Het ging bij deze wedstrijd niet zozeer voor vormbehoud maar het was een kwalificatie wedstrijd voor het A-kader.
[/quote]

De juiste aanvulling.

[quote="mehlika schreef:
Dus voor Jurgen was het zeker van belang want met zo'n mooie score maakt hij in mijn ogen een goede kans op een plaats in het kader.


De juiste ogen. Knipoog

Jolande

Berichten: 1835
Geregistreerd: 05-04-01
Woonplaats: Dichtbij Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-04 14:08

GoedVetMan schreef:
Rieky Young op Burnt Starlicht met start nummer 7, geweldig die ging er helemaal voor, over vorm behoud gesproken.
Jurgen Pouls op Tabasco Tari met start nummer 116, reed een behouden mooie proef maar goed voor hem telt het vorm behoud nog niet.
Wendy van Osch op Tissy Spark met start nummer 110, ja het zit zeker in de familie, maar bij haar ga je vanzelf op het putje van je stoel zitten.
Rieky Young op Great Kid Whiz met start nummer 122, is één van mijn favoriete top hengsten, jammer dat zij deze niet als tweede starten bedenk ik mij eigen nu.
Wendy van Osch op Star Hot Peppy met start nummer 165, ging er weer helemaal voor, geweldig om te zien hoe twee paarden staarten in dit geval als wimpels achter haar aan komen van de snelheid.
Barry Schuurman op HC Cheyennes Command met start nummer 41, liet de mooiste spins zien, fabelachtig gewoon, de reactie van de Duitsers om mijn heen was, ach ach das ist schön.
Angelique Ferdinandus op Coeur D Wright Stuff met start nummer 14, heeft haar hengst die in mijn ogen van alles en iedereen onder de indruk was, meteen leren kennen op wedstrijd.
Peter Simons op JP Flashy Jac met start nummer 55, reed vrij neutraal en ging met Whiz Me Luck op start nummer 136 de mist in. Jammer.
Dennis Roemer op Senor Reminic met start nummer 93, en met Cona Lizers Peppy met start nummer 15, had ik eerst geen mening over, maar achteraf zou je kunnen zeggen dat hij daar voor zijn vorm behoudt aanwezig was.
Mirelle van Soldt op Sweet For You met start nummer 114 en met Topsail Doll Pine met start nummer 172, heb ik beide gemist van wegen een sanitaire speurt naar het toilet, jeetje wat moest je daar voor lopen zeg.


Misschien een domme vraag, maar wat bedoel je ermee als mensen er voor vormbehoud naar toe gaan? Om gewoon een keer weer een wedstrijd te hebben gelopen of zo?

Ik was onder de indruk dat dit in elk geval voor Nederland een kwalificatie wedstrijd was, waarbij ik dan verwacht dat in elk geval die ruiters er echt helemaal voor gaan!
Wat betreft het niveau, de scores van de nederlandse deelnemers is vrij divers, er zitten er hoog in de lijst maar helaas een groot deel ook onderaan. Je kunt er over twisten dat het voor nederlandse maatstaven nou eenmaal niet anders is, maar wat mij opvalt is dat er scores verreden zijn van 63.5 - 65.5 door mensen waarvan je, als ze op dit niveau mee willen doen, mag verwachten dat ze hoger scoren. Deze scores worden als ik me niet vergis zo ongeveer ook gereden bij de toppers van de Green as Grass en Rooky classes! Bovendien vind ik het excuus van dat het een internationale wedstrijd was geen excuus. Wel voor mensen die in amateurklassen ed starten, maar toch niet voor profs! Die starten als het goed is veel vaker op internationale wedstrijden! Maar goed, het kan een moment opnamen zijn natuurlijk, niemand presteerd altijd overal even goed. Ook een excuus wat genoemd zou kunnen worden is het deelnemen met een nieuw paard waarmee je dus nog geen wedstrijd ervaring hebt. Ook dat vind ik niet echt een excuus, er zijn kleinere/minder belangrijke wedstrijden waar je zo'n paard op proef een keer uit kunt brengen, dat zou ik tenminste niet doen op een kwalificatie wedstrijd.

Nog even een toevoeging, ik zeg dus niet dat die deelnemers die lager in de lijst staan slecht rijden, maar vraag is of hun niveau voldoende is om op dit wedstrijdniveau mee te starten. Dit schrijf ik dus niet om bot te doen of zo maar is een oprechte vraagstelling...

Toekie

Berichten: 8042
Geregistreerd: 18-06-03
Woonplaats: Somewhere over the rainbow

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 17-03-04 14:14

GoedVetMan schreef:
Wendy van Osch op Tissy Spark met start nummer 110, ja het zit zeker in de familie, maar bij haar ga je vanzelf op het putje van je stoel zitten.

Wendy van Osch op Star Hot Peppy met start nummer 165, ging er weer helemaal voor, geweldig om te zien hoe twee paarden staarten in dit geval als wimpels achter haar aan komen van de snelheid.


Haha! En dan te bedenken dat Peppy nog veeeeeeeel beter kan! Knipoog

Ik heb je volgens mij niet gezien?! Of onbewust misschien. Bloos Lachen
Laatst bijgewerkt door Toekie op 17-03-04 14:36, in het totaal 1 keer bewerkt

Ob-la-di ob-la-da, life goes on... brah! :D

Gabacho

Berichten: 284
Geregistreerd: 23-05-02
Woonplaats: Brabant!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-04 14:32

Jolande, ik sluit me toch bij je aan! Jammer dat de profs naar zo'n wedstrijd komen om te kijken of de 'klik' met het paard er is. Inderdaad, daar zijn ook andere wedstrijden voor (geen kwalificaties) en je hebt natuurlijk 'thuis' om te trainen!! Volgens mij was het meer een aktie van: Je zit in het kader, je moet in Dortmund starten.... dus als je (misschien net nieuwe paard) daar nog niet klaar voor is: Jammer dan, dan loop je het risico om niet bij het A-kader te eindigen..... Wat ik eerder al zei: Ik vond dat er over het algemeen goed gereden werd (ook door de nederlanders!), maar er waren er een paar bij die niet aan mijn verwachtingen voldeden!

Lads Go Shamokin, zoon van Shamokin x Mafors Lena Sugar
[EA-CO] Western instructie aangeboden in Brabant, regio Eindhoven. Neem vrijblijvend contact op: huijberthorse@live.nl

imlovinit
Berichten: 37
Geregistreerd: 20-01-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-04 14:47

Jolande, ook ik sluit me volledig bij je aan!
(zie vorige berichten)

PeterV
Berichten: 2301
Geregistreerd: 07-03-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-04 14:55

jolande schreef:
Misschien een domme vraag, maar wat bedoel je ermee als mensen er voor vormbehoud naar toe gaan? Om gewoon een keer weer een wedstrijd te hebben gelopen of zo?

Wat ik er mee bedoel, is wat ik lees in de topic, op een gegeven moment schrijft iemand, ohh als je dit ziet vraag je je toch wel een beetje af waarom sommige meedoen aan zo’n grote buitenlandse wedstrijd??
Waarop een antwoord komt, dit was voor de Nederlandse combinaties een vormbehoudwedstrijd voor het Nederlandse Reiningkader.

Gezien het feit wat het kost daar om te starten, en dat bij sommige van die ruiters ook nog eens de eventuele verdienste thuis stil liggen omdat zij daar rijden, dacht ik zomaar, dan ga je daarvoor toch niet helemaal naar Duitsland toe.

Vormbehoud, denk ik hoor, maar goed wie ben ik, werk je toch elke dag aan als je aan het trainen bent dacht ik zo. En dan kan je nog zo bulken van het geld, maar dan gooi je het in mijn ogen toch echt over de balk.

Gewone wedstrijden omdat eventueel te oefenen zijn er genoeg dacht ik zo, en deze wedstrijd ging in mijn ogen wel degelijk ergens om.
Dus eigelijk dacht ik, ben ik nou dom, of de andere nou zo slim.

En inderdaad, niemand presteert altijd overal even goed, maar als je creatief met de foutje die je dan ziet omgaat, kan je wel waarnemen waar iemand staat, alleen ik raakte bij een aantal gewoon even de tel kwijt, maar goed misschien ben ik minder creatief.

Ik ervaar jou vraagstelling niet als bot doen.

Groetjes Peter OK dan!

PeterV
Berichten: 2301
Geregistreerd: 07-03-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-04 15:35

Toekie"]
[quote="GoedVetMan schreef:
Wendy van Osch op Tissy Spark met start nummer 110, ja het zit zeker in de familie, maar bij haar ga je vanzelf op het putje van je stoel zitten.

Wendy van Osch op Star Hot Peppy met start nummer 165, ging er weer helemaal voor, geweldig om te zien hoe twee paarden staarten in dit geval als wimpels achter haar aan komen van de snelheid.

Haha! En dan te bedenken dat Peppy nog veeeeeeeel beter kan! Knipoog

Ik heb je volgens mij niet gezien?! Of onbewust misschien. Bloos Lachen
[/quote]
Waarom Peppy, en geen Wendy? *LOL*
En euhhh misschien heb ik wel stiekem met jou gedanst.
Ik hoop dat je het leuk vond.
Lachen

Jolande

Berichten: 1835
Geregistreerd: 05-04-01
Woonplaats: Dichtbij Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-04 15:38

GoedVetMan schreef:
Gewone wedstrijden omdat eventueel te oefenen zijn er genoeg dacht ik zo, en deze wedstrijd ging in mijn ogen wel degelijk ergens om.
Dus eigelijk dacht ik, ben ik nou dom, of de andere nou zo slim.

Als ik het goed begrijp bedoel je dus met vormbehoud gewoon dat je paard in conditie is en goed getraind. Daar diende deze wedstrijd imo ook inderdaad niet voor. Dit was een kwalificatiewedstrijd van het A-B reiningkader. Die zijn er een aantal en afhankelijk van de prestaties komen de ruiters in A of B terecht. Ik verwacht dat ze er een paar internationale wedstrijden bij gedaan hebben om een overall goed beeld te krijgen hoe iemand zich zowel in binnen als buitenland presenteerd en presteerd. Wat heel terecht is op dit niveau Lachen

Maar als ik het zo lees, geloof ik niet dat jij dom bent Haha!

Toekie

Berichten: 8042
Geregistreerd: 18-06-03
Woonplaats: Somewhere over the rainbow

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 17-03-04 15:46

GoedVetMan"]
[quote="Toekie"][quote="GoedVetMan schreef:
Wendy van Osch op Tissy Spark met start nummer 110, ja het zit zeker in de familie, maar bij haar ga je vanzelf op het putje van je stoel zitten.

Wendy van Osch op Star Hot Peppy met start nummer 165, ging er weer helemaal voor, geweldig om te zien hoe twee paarden staarten in dit geval als wimpels achter haar aan komen van de snelheid.


Haha! En dan te bedenken dat Peppy nog veeeeeeeel beter kan! Knipoog

Ik heb je volgens mij niet gezien?! Of onbewust misschien. Bloos Lachen
[/quote]

Waarom Peppy, en geen Wendy? *LOL*
En euhhh misschien heb ik wel stiekem met jou gedanst.
Ik hoop dat je het leuk vond.
Lachen
[/quote]

Oke, Wendy én Peppy.

Whahaha!!! Ik vond het eeeeeeeenig! Haha!

Ob-la-di ob-la-da, life goes on... brah! :D

PeterV
Berichten: 2301
Geregistreerd: 07-03-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-04 15:51

Jolande"]
[quote="GoedVetMan schreef:
Gewone wedstrijden omdat eventueel te oefenen zijn er genoeg dacht ik zo, en deze wedstrijd ging in mijn ogen wel degelijk ergens om.
Dus eigelijk dacht ik, ben ik nou dom, of de andere nou zo slim.

Als ik het goed begrijp bedoel je dus met vormbehoud gewoon dat je paard in conditie is en goed getraind. Daar diende deze wedstrijd imo ook inderdaad niet voor. Dit was een kwalificatiewedstrijd van het A-B reiningkader. Die zijn er een aantal en afhankelijk van de prestaties komen de ruiters in A of B terecht. Ik verwacht dat ze er een paar internationale wedstrijden bij gedaan hebben om een overall goed beeld te krijgen hoe iemand zich zowel in binnen als buitenland presenteerd en presteerd. Wat heel terecht is op dit niveau Lachen

Maar als ik het zo lees, geloof ik niet dat jij dom bent Haha!
[/quote]

Bloos

dell
Berichten: 26
Geregistreerd: 31-12-03
Woonplaats: Rolde

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-04 15:58

Ik ben inderdaad ook er mee eens dat je er voor moet rijden op zulke wedstrijden en niet zulke wedstr. gebruiken om te schoolen/testen. Trainen doe je thuis.
Neem dan kleine wedstrijdjes.

Maar het is wel duidelijk dat sommihgen hier dus duidelijk niet thuis horen!

En sommige ineens in het oog springen Knipoog

Jolande

Berichten: 1835
Geregistreerd: 05-04-01
Woonplaats: Dichtbij Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-04 16:00

dell schreef:
Ik ben inderdaad ook er mee eens dat je er voor moet rijden op zulke wedstrijden en niet zulke wedstr. gebruiken om te schoolen/testen. Trainen doe je thuis.
Neem dan kleine wedstrijdjes.

Maar het is wel duidelijk dat sommihgen hier dus duidelijk niet thuis horen!

En sommige ineens in het oog springen Knipoog

Precies, kijk maar naar Olivier vd Berg en Barry Schuurman, die hebben het ook super gedaan!


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Bytespider en 42 bezoekers