stokmaat??

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
CounTree

Berichten: 3921
Geregistreerd: 31-07-03
Woonplaats: simonshaven

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-04 11:39

He bedankt, gaaf zo'n grafiek en super handig!!

Mariska_28

Berichten: 10501
Geregistreerd: 19-01-03
Woonplaats: Ees (Drenthe)

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-04 12:39

jeddah schreef:
Mariska, weet je toevallig hoe ik dat dan moet zien? Met een ongelijk paard? Of Altijd van de schoft uitgaan, aangezien daar normaal ook altijd gemeten wordt?


Ik ben altijd van de schoft uitgegaan, en volgens mij is daar de berekening ook op gebaseerd. Maar je kan het natuurlijk allebij bijhouden, en dan later kijken welke het dichtste in de buurt van de uiteindelijke maat kwam.

Paintless

Berichten: 5654
Geregistreerd: 20-01-04
Woonplaats: Drachten

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-04 13:14

ik ben bij klas ook van de schoft uitgegaan, de kont hebben we nog nooit gemeten volgens mij.
wel mooi dat je zo duidelijk verschil ziet op de 2 foto's van een half jaar tussentijd.. een heel ander paard.

Francis

Berichten: 10665
Geregistreerd: 17-11-01
Woonplaats: Zutphen

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-04 22:38

Vandaag ook bij Dot es de touwtjestest gedaan... ze zou dan zo'n 1.64 worden... Toen ze zo hard groeide dacht ik inderdaad dat ze dat wel zou worden... nu weet ik het niet...maar't zou dus kunnen.
Dat wordt lijnen en lenig worden... ik wil eigenlijk wel Trail gaan starten in de toekomst, en een pick-up vanaf zo'n hoge of een wat lager hek, valt niet mee...

Vera

Berichten: 12175
Geregistreerd: 10-04-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-04 16:28

Francis schreef:
Vandaag ook bij Dot es de touwtjestest gedaan... ze zou dan zo'n 1.64 worden... Toen ze zo hard groeide dacht ik inderdaad dat ze dat wel zou worden... nu weet ik het niet...maar't zou dus kunnen.
Dat wordt lijnen en lenig worden... ik wil eigenlijk wel Trail gaan starten in de toekomst, en een pick-up vanaf zo'n hoge of een wat lager hek, valt niet mee...

Tsja, en als je Soul Mate gaat geven....... Haha! Knipoog

Vera

Berichten: 12175
Geregistreerd: 10-04-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-04 16:29

P.s. Als je de touwtjestest doet moet je wel het touwtje op de schoft houden. Niet recht de lucht in vanaf de elleboog......het lichaam volgen, dus. Cool
Anders vallen ze wel erg groot uit Knipoog

Francis

Berichten: 10665
Geregistreerd: 17-11-01
Woonplaats: Zutphen

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-04 21:45

Oh, dat wist ik niet... dan zou ze dus zo'n beetje uitgegroeid zijn denk ik, want dat scheelt inderdaad nogal wat dan... zal het vanavond met voeren nog een keer goed doen. Ze is nu 1.57... nog hoog zat.
Heb nog geen Soul Mate in huis... wil het wel graag geven (niet zozeer voor de hoogte, maar juist voor de breedte en het 'moeilijk in het vlees houden') maar zit op het moment nogal tegen het bedrag aan te hikken...

Vera

Berichten: 12175
Geregistreerd: 10-04-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-04 22:18

Hihihi, ik deed het eerst ook recht de lucht in bij Digger, werdtie +/- 1.63 m, whaaaah!!!!!
Blijk je het lichaam te moeten volgen, toen klopte het een stuk beter Bloos

Jazzebel
Berichten: 106
Geregistreerd: 16-03-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-04 22:23

Om even in te haken op het voedingssupplement Soulmate. Ik gebruik het nu een kleine maand bij mijn paard. Ze is al tien dus ze zal niet veel meer groeien Haha! Ik heb haar een maand geleden gekocht ze was erg verwaarloosd . Vel over been, apathische, hoefscheuren ontstoken ogen etc.
We zijn er nog niet maar ze is zoooo opgeknapt! Ze begon gelijk te haren en begon langzaam weer een paard te worden. Ze heeft nu alweer wat billen en borst. En niet onbelangrijk ze voelt zich super goed! Staart van d'r kont en rennen!!!
Ik ben zelf super tevreden over dit product. Ik ken meer paarden die erop staan en ook daar alleen maar positieve verhalen. OK dan!

Francis

Berichten: 10665
Geregistreerd: 17-11-01
Woonplaats: Zutphen

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-04 23:49

Nou, 't touwtjetestje (oeh, mooi galgjewoord!) nu even goed gedaan... nu zou ze dus volgens het touwtje uitgegroeid zijn. Hoewel ik dat niet erg zou vinden lijkt me dat ook weer sterk, ze moet nog 3 worden...
Maar goed, vér over de 1.60 zal het dan ook niet worden denk ik (zei ze hoopvol, want da's toch wel hoog!) (achterlijk trouwens hé...vroeger reed ik op paarden die over de 1.80 waren!). Misschien krap 1.60 ofzo...

Als ik dan Mariska's tabel neem en er van uit ga dat Dot met 24 maanden 1.54 was (ze was in September ongeveer 1.55 en ze is van Mei), dan klopt dat wel, want als 98% = 1.54 dan 100% = 1.57 en als 96% = 1.54 dan 100% = 1.60½

Sonja_vR

Berichten: 27462
Geregistreerd: 12-07-02
Woonplaats: Dusschen

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-04 00:23

ik heb de grafiek binnen
(dankjewel mariska)
maar ik hoop nog steeds dat die grafiek niet opgaat voor ijslanders
dan word hij namelijk tussen de 129 en de 133
aangezien papa en mama ook een paar cm groter zijn dan dat hoop- ik nog steeds op 138 cm
maar we zien wel, komt vast wel goed

Tinks
Berichten: 521
Geregistreerd: 20-02-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-04 00:57

Hallo,
Zelf heb ik een Tinkerveulen. 11 maand oud en 1.30m. Tinkers groeien langzamer dan een gemiddeld paard dus neem ik aan dat de tabel niet klopt in dit geval. Hoop het ook want dan zou ze wel erg klein blijven. Nou hoop ik dat het touwtje systeem mij wel een goed idee kan geven. Ik heb er vaak over gehoord maar de hele precieze manier ken ik niet. Zou iemand mij die uit willen leggen?
Alvast bedankt!

Mariska_28

Berichten: 10501
Geregistreerd: 19-01-03
Woonplaats: Ees (Drenthe)

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-04 09:05

BibiW schreef:
Zelf heb ik een Tinkerveulen. 11 maand oud en 1.30m. Tinkers groeien langzamer dan een gemiddeld paard dus neem ik aan dat de tabel niet klopt in dit geval.

Bij mij klopte hij wel.. Ciara was 1.35 toen ze 11 maanden was en zou dus volgens de grafiek uit moeten komen tussen de 147 en de 151.
Nu is ze 4 en 150 dus ze zal misschien net 1 of 2 cm groter worden dan de 151. Ik zou bij die van jou dus uitgaan dat ie bovenin de 140 uitkomt (vogens tabel 142 tot 145). Laat je me over een paar jaar nog weten of het klopt? OK dan!

Tinks
Berichten: 521
Geregistreerd: 20-02-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-04 12:21

Ik vind dat 1.42 tot 1.45m een beetje aan de kleine kant persoonlijk. Als je ziet dat veel mensen die haar zien zeggen dat ze wel 1.55 m kan worden gezien haar bouw. Maarja ooit zie ik wat ze echt wordt en dan zal ik op bokt wel ff schrijven hoe groot dat Flash is als ze 4 is.

sil
Berichten: 690
Geregistreerd: 24-09-01
Woonplaats: St Martin D'Audouville

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-04-04 15:36

hallo even een update van cody haar stokmaat,
moest even terug kijken naar wanneer ik dit topic ben gestart, maar dta is dus 4 weken terug (10 maart).
We hebben haar net weer gemeten omdta ik het gevoel had dat ze weer aan het groeien was en wat denkje..... ze is nu 147 cm op de voorhand en maar liefst 151,5 op d eachterhand. Ze was 146 voor en 150 achter dus is zeker weer wat bij gekomen.
Ik ga een goedje proberen met aminozuren voor de spieren om te kijken of ze ook wat meer massa wil krijgen, dus ik zal ook eens wat maten opnemen kwa omvang op verschillende plekken, want dan kan ik zien of dta goedje werkt.
Het "goedje" is trouwens puur natuur hoor, voordat iemand denkt dta ik er iets van anabolen in gooi!
Heeft er iemand ervaring met het meten van de omvang op verschillende plekken????
Maar goed in 4 weken dus indergeval weer 1 centimeter erbij, en niet omdat d ehoefsmid ernstig moet komen!!!!! haha
groeten sil