Welke pad onder zadel?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
DinkyToy

Berichten: 251
Geregistreerd: 22-11-03
Woonplaats: In 't hoge noorden

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-04 15:37

Heb mijn coolback gekocht in eesergroen bij The oregon trail tack store. Heb voor Laurier wel een neopreen singel maar zou voor haar geen neopreen pad kopen want de singel is al erg zweterig. En dat lijkt mij voor haar niet fijn Knipoog is misschien ook nog wel per paard verschillend hoor, dat weet ik niet. Heb zelf ook nog zo'n pad met losse buitenkant, had die als eerste maar in praktijk doe ik dat wassen niet, er zit nl. leer op en dat durf ik niet in de wasmachine te stoppen. Nee als ik nog eens een pad moet kopen word het weer een coolbackje. Bevalt prima O ja en dat drogen duurt niet zo lang hoor, hij mag in de droogtrommel!!

banish

Berichten: 965
Geregistreerd: 09-03-01
Woonplaats: Leiderdorp

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-04 15:40

Ik heb ook een neopreen pad met luchtgaten in het midden.
Hij zweet wel, maar dat deed hij met het stoffen pad ook en die was dan helemaal vochtig en ranzig. Daar bleven ook altijd veel haren in kleven. En het feit dat dat zweet in dat pad blijft zitten en dan eventueel schuur op zelfs doorrijd plekken kan veroorzaken...
De neopreen kan ik, na een spons met ontsmetspul, op meerdere paarden gebruiken en dat is ook wel eens handig. Het teveel aan zweet wat eronder ontstaat, loopt in straaltjes aan de achterkant onder het pad uit (En dan is alleen als het in de zomer écht warm is) Ik ben wel aan het denken om een badstoffen omtrekje te maken voor de zomer. Is meteen wel leuk om eens een kleurtyje eromheen te doen Lachen

Signe

Berichten: 5812
Geregistreerd: 15-08-02
Woonplaats: Kraaienest

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-04 15:52

Maya:

idd een neopreen en een dunne deken ( showblanket) twee pads over elkaar dan past waarschijnlijk je zadel niet goed of zijn je pads (te) dun.

toklat coolback : www.toklat.com of voor distributie in nl:
http://www.oregontrail.nl/

Dat weet ik niet.. misschein even valerie pb-en..

dito... build up pad is vaak met losse vulling, maar er zijn ook pads met losse hoezen te koop, of maak simpleweg een hoes voor je eigen pad, let er dan wel op dat je geen kreukels krijgt.

Ja... Toklat coolback is een syntetische schapevacht zeg maar.. makkelijk wasbaar en echt heel snel droog. Uitborstelen en hij is als nieuw. Lekker soepel wat voor mijn pony met korte rug ideaal is en ook nog eens niet belachelijk duur (en effen kleurtjes!).

Ik lijk wel een reklamemiep.. hahaha

DinkyToy

Berichten: 251
Geregistreerd: 22-11-03
Woonplaats: In 't hoge noorden

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-04 16:26

Ha ha, dat vond ik nou ook zo leuk op mijn bontje gewoon een mooi effen kleurtje, is inderdaad dezelfde pad. Wat mij bij laurier ook nog meevalt is het zweetgehalte. Tot nu toe heb ik het idee dat het inderdaad een cool back geeft Lachen

Trixy

Berichten: 336
Geregistreerd: 09-03-03
Woonplaats: Leeuwarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-04 09:43

banish schreef:
Ik heb ook een neopreen pad met luchtgaten in het midden.
Hij zweet wel, maar dat deed hij met het stoffen pad ook en die was dan helemaal vochtig en ranzig. Daar bleven ook altijd veel haren in kleven. En het feit dat dat zweet in dat pad blijft zitten en dan eventueel schuur op zelfs doorrijd plekken kan veroorzaken...
De neopreen kan ik, na een spons met ontsmetspul, op meerdere paarden gebruiken en dat is ook wel eens handig. Het teveel aan zweet wat eronder ontstaat, loopt in straaltjes aan de achterkant onder het pad uit (En dan is alleen als het in de zomer écht warm is) Ik ben wel aan het denken om een badstoffen omtrekje te maken voor de zomer. Is meteen wel leuk om eens een kleurtyje eromheen te doen Lachen

Hey dat is een leuk idee, een omtrekje eromheen maken! ik heb over de neopreenpad een blanket, men zei dat dat eigenlijk nodig was om de pad te beschermen tegen het zadel, maar dat lijkt me een klein beetje overdreven, omdat het "bont" onderop het zadel nog als nieuw is, heeft nog nooit op de blote paardenrug gelegen. Denk dat het neopreen meer beschadigd wordt aan de onderkant door het zweet... Plus zo'n blanket los eroverheen is echt onhandig met opzadelen en opruimen, het gaat altijd dwars liggen. Bedankt voor de tip!