Klaas Cozijnsen

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
rainbowcash

Berichten: 882
Geregistreerd: 25-02-03
Woonplaats: amsterdam

Klaas Cozijnsen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-03-04 13:03

wat vinden jullie van Klaas Cozijnsen?
Die paarden handelaar van Cobo

Ik heb er veel problemen mee gehad en ik wou weten of ik nou de enige was....

DubbelFun

Berichten: 88672
Geregistreerd: 12-04-01
Woonplaats: 1 km van het midden van Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-04 14:51

Heb je de zoekfunktie al gebruikt Verward

ieks
Berichten: 271
Geregistreerd: 27-11-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-04 15:53

Wij hebben alleen maar positieve verhalen maar het blijft een handelaar natuurlijk Schijnheilig

Klaasje

Berichten: 8413
Geregistreerd: 26-02-04
Woonplaats: Curaçao

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-04 21:22

hoi

ik heb alleen nog maar positieve reakties gehad........
tot nu toe!
heb je er paarden gekocht dan??????
wat beviel er niet als ik vragen mag???????????

groetjeszz klaas

rainbowcash

Berichten: 882
Geregistreerd: 25-02-03
Woonplaats: amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-03-04 16:05

Ja ik heb mijn paarden gekocht daaroh maar mijn ene paard heb ik daar goed gekocht terwijl er heel iets mis was!!!!

fique

Berichten: 2503
Geregistreerd: 03-02-04
Woonplaats: zaanstad

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-04 16:43

ken m niet persoonlijk, maar heb wel vaker rare verhalen gehoord over paarden die hij verkocht. ga er verder niet op door, want het zijn verhalen en ik weet niet of ze waar zijn.

Dizzy01
Berichten: 282
Geregistreerd: 25-03-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-04 21:45

hallo
ik ken klaas wel persoonlijk,het is en blijft een handelaar.
hij is met sommige dingen wel eerlijk maar zaken zijn zaken.
als je een paard bij hem wil kopen moet je hem clinis en rontgenlogisch
laten keuren.(wat je bij alle paarden moet doen)
hij heeft leuke paarden staan dus een bezoekje kan geen kwaad.
groetjes.....

DubbelFun

Berichten: 88672
Geregistreerd: 12-04-01
Woonplaats: 1 km van het midden van Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-04 21:56

En dat geldt dus eigenlijk voor alle paarden die je koopt bij welke handelaar dan ook Haha!

Anya
Berichten: 32776
Geregistreerd: 01-02-02
Woonplaats: Hengelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-04 21:59

Of bij prive-personen. Ik vind het nog altijd verbazingwekkend dat met name in de westernsport zo weinig paarden gekeurd worden, terwijl ze verhoudingsgewijs ook nog eens veel duurder zijn dan de gemiddelde KWPN-er.

Toch is het bij de aanschaf van dat ras vrij normaal dat er foto's worden gemaakt van het beenwerk en dat er een gezondheidskeuring plaatsvindt. Of zo'n paard nu van een particulier of van een handelaar komt, maakt daarin niet uit.

Marith_Ov

Berichten: 2553
Geregistreerd: 25-07-03
Woonplaats: Hardenberg

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-04 17:29

Een handelaar blijft een handelaar. Hij heeft er hele goede paarden staan, maar ook paarden die je gewoon niet wil hebben.

Ik heb mijn pony er vandaan en ik ben zeer positief over hem. Ik heb hele goede afspraken met hem gemaakt en hij heeft er nooit een probleem van gemaakt van 'dat doe ik niet' of zo. Hij heeft tegen mij gezegt dat ik het paard moest laten keuren en haar niet eerder mocht betalen dan dat ze goed gekeurd was. En als het niet klikte of wat dan ook mocht ik haar of inruilen of mijn geld terug. Dat was 2 jaar geleden en ik ben nog steeds super tevreden met mijn pony.

rainbowcash

Berichten: 882
Geregistreerd: 25-02-03
Woonplaats: amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-03-04 18:09

Even voor de duidelijkheid! Mijn paard was/is toen clinis en rontgelogisch
gekeurd maar daar aan was alles goed, en is toen door de veearts ook goedgekeurd!

Rob_H

Berichten: 4242
Geregistreerd: 14-06-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-04 18:43

rainbowcash schreef:
Even voor de duidelijkheid! Mijn paard was/is toen clinis en rontgelogisch
gekeurd maar daar aan was alles goed, en is toen door de veearts ook goedgekeurd!


Dus???? wat is dan je probleem.
Je koopt een paard bij klaas laat hem keuren en alles is ok
dus niet meer klagen Cool
En als er wel wat aan de hand was moet je duidelijk worden Tong uitsteken
Bleek je paard niet te zijn die op de papieren staat of kwam je de oude eigenaar tegen en die moest nog zijn geld krijgen Cool

PeterV
Berichten: 2301
Geregistreerd: 07-03-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-04 08:53

Blaze"]
[quote="rainbowcash schreef:
Even voor de duidelijkheid! Mijn paard was/is toen clinis en rontgelogisch
gekeurd maar daar aan was alles goed, en is toen door de veearts ook goedgekeurd!


Dus???? wat is dan je probleem.
Je koopt een paard bij klaas laat hem keuren en alles is ok
dus niet meer klagen Cool
En als er wel wat aan de hand was moet je duidelijk worden Tong uitsteken
Bleek je paard niet te zijn die op de papieren staat of kwam je de oude eigenaar tegen en die moest nog zijn geld krijgen Cool
[/quote]

Soms heb ik het idee dat er mensen zijn die ons tussen de regels door wat willen laten weten, dus hier een verhaal over een paard en eigenaars die ik ken.

Wij praten hier over een hele mooie hengst, die bij aankoop gekeurd is conform de normen die er zijn, om deze eventueel te verzekeren.
Als je nou praat over een quarter onder de quarters komt deze er heel dicht bij.

Koel, gewillig en zonder hengsten gedrag reed de eigenaresse dit paard voor haar plezier.
Super trots was zij, met haar goed gekeurde paard.
Zo’n 6 tot 8 maanden later, bleek één van zijn schouders niet lekker meer mee te willen werken, na wat info bij diverse paarden kenners was het waarschijnlijk een kwestie van stijven spieren en het advies werd opgevolgd om daar bepaalde oefeningen voor te doen.
Na een aantal maanden de oefeningen gedaan te hebben conform advies, ging hij nog slechter
lopen, dus op naar de dierenkliniek.

De arts die hem behandelden, is zeer bekent met paarden.
Na een aantal dagen van onderzoek, was de uitslag:
Een verkleving van spier en weefsels in de boven schouder, dat gekomen zou kunnen zijn door een ontsteking die daar gezeten heeft en van buitenaf veroorzaakt moet zijn.
Heel terug houdend was deze arts over de vraag of hij hier wat aan kon doen.
Met een eventuele operatie hier aan zouden weer nieuwe weefsels kunnen gaan verkleven, dus een eventuele garantie dat het zou goed komen, kregen zij niet.

Ik hoef geen uitleg te geven aan de paarden liefhebbers wat dit verder heeft betekend voor de mensen die dit paard hadden aangeschaft.
Terug bij de handelaar, bleek het allemaal niet waar te zijn, de arts die hem behandeld had, wist er ook niks vanaf, en hij zou het wel even oplossen, door de door hem bedachten oefeningen te doen, en dan zou het paard naar een paar maanden weer goed lopen.
Tussendoor ben ik zelf op die stal geweest en heb kunnen zien hoe dit paard gebruikt werd al schouw hengst, wat zijn schouder probleem niet heeft opgelost.
Het paard in kwestie is uiteindelijk weer opgehaald door de eigenaresse omdat de dwalende praktijken en dubieuze handel wijs van deze handelaar, ten kosten gingen van meer dan alleen het paard, en hebben besloten om het paard te laten opereren.

Dus wij hebben het hier over een goed gekeurd paard, met alle papieren en foto’s erop en aan, die naverloop in de genoemde periode, invalide bleek te zijn.
Het zal je maar gebeuren. Boos!

Dancy
Berichten: 165
Geregistreerd: 20-06-03
Woonplaats: Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-04 09:02

edankt voor de goede uitleg GoedVetMan, ik denk dat de eigenaresse inderdaad moeite had met het uitleggen wat er precies aan de hand is met haar paard, wat ik uit de reactie's een beetje begrijp dat de naam Klaas Cozijnsen hier liever niet wordt genoemd of dat er liever niet wordt over gepraat, wel vreemd want het is toch alleen maar fijn om goede en slechte berichten te lezen over handelaars, het gaat hier tenslotte om dieren die je koopt en niet om een pakje boter!!!

DubbelFun

Berichten: 88672
Geregistreerd: 12-04-01
Woonplaats: 1 km van het midden van Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-04 09:23

Bij een rontgonologisch onderzoek worden alleen de benen rondom op de foto gezet. Zo hoog als de schouder of zelfs de rug gaat men nooit, meestal alleen de voet vanuit diverse hoeken en tot aan het spronggewricht of de knie.
Bij aankoop is het altijd aan te raden een bloedje te laten trekken (en evt. op te slaan), zodat er onderzocht kan worden op oude of heersende ontstekingen en andere stoffen die niet aanwezig horen te zijn.

Rob_H

Berichten: 4242
Geregistreerd: 14-06-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-04 09:29

Ja dat er tussen de regels iets verteld wordt dat snap ik ook Tong uitsteken
maar heb geen zin om te gaan gissen.
Klaas is een handelaar met goeie en slechte paarden.Met paarden met een geschiedenis en paarden vrij van problemen.Zoals iedere handelaar die heeft.
Bij Klaas kun je nu kopen en later betalen.
Bij Klaas is het geen probleem als je eens niet kunt betalen
Bij Klaas kun je alle paarden inruilen.
Bij Klaas kan je voor een dubbeltje op de eerste rang zitten.
Bij Klaas heb je soms pech en soms geluk.
Ik heb op een stal gestaan waar de verse import (goeie) eerst werden getest hoe goed ze zijn en de echte goeie bleven daar de rest ging terug naar Klaas en werden verkocht volgens bovenstaande regels Cool
Heb zelf ook een paard dat door Klaas was ingevoerd gekocht maar dan via die test stal Cool

Dancy
Berichten: 165
Geregistreerd: 20-06-03
Woonplaats: Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-04 09:30

Ze hebben hem natuurlijk helemaal laten onderzoeken in Utrecht, uiteindelijk hebben ze een experimentele operatie gedaan bij de hengst (anders was er nog maar weinig keus dan hem in te laten slapen!!), ze hebben de pees doorgesnede en als het goed zou gaan zouden dan de spieren deze functie gaan overnemen, gelukkig is dit ook gebeurt maar de hengst zal nooit meer zo lopen zoals hij ooit heeft gedaan!!!

Dancy
Berichten: 165
Geregistreerd: 20-06-03
Woonplaats: Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-04 09:40

nou ja dat is wat ik bedoel de één zal er goede ervaringen hebben de ander niet!!! maar handelaar of niet je hoopt toch altijd dat mensen een beetje gevoel in hun donder hebben en als dan achteraf blijkt dat ze dingen hebben gedaan die niet door de beugel kunnen dan ben je echt wel pissig!!!

PeterV
Berichten: 2301
Geregistreerd: 07-03-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-04 10:10

Sugarmiss"]
Bij aankoop is het altijd aan te raden een bloedje te laten trekken (en evt. op te slaan), zodat er onderzocht kan worden op oude of heersende ontstekingen en andere stoffen die niet aanwezig horen te zijn.
[/quote]

Op het moment van koop, inderdaad ook bloed laten afnemen, daarin zou je stoffen kunnen aantreffen als het paard zich anders gaat gedragen na verloop van tijd. Maar of je nou ook een oude ontsteking daarin zou kunnen lokaliseren, zou ik niet weten.


[quote="Blaze schreef:
maar heb geen zin om te gaan gissen.)


Vandaar dat ik zomaar even een voorbeeld noem van wat kennissen van mij hebben meegemaakt, zonder naam en toenaam te noemen.

rainbowcash

Berichten: 882
Geregistreerd: 25-02-03
Woonplaats: amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-03-04 19:53

Bedankt DAncy en GoedVetMan! Haha!

Ik weet ook best een handelaar is een handelaar maar het gaat om levende dieren en een dier dat iets heeft met zo'n pijn laten door lopen en tegen de eigenaren maar doen of je neus bloed?!?!