Mijn verhaal over Peachtree...

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Anya
Berichten: 32776
Geregistreerd: 01-02-02
Woonplaats: Hengelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-04 14:05

Blaze"]
[quote="Anya schreef:
Eh Blaze je neemt geen bedrijf over, maar je koopt een failliete boedel. Dat zijn andere prijzen. En de schulden koop je niet mee. Bovendien kun je delen kopen. Er zijn legio opties.

Hier in Twente is in ieder geval een pensionstal die zo is opgezet. De pensionklanten hebben zich ingekocht (voor ruim minder dan 50.000) daarna is het onroerend goed ondergebracht in een VOF. Eruit stappen in contractueel goed geregeld.

Nou als de belasting en/of de bedrijfsvereniging iets te vorderen heeft zul je een gedeelte(zo niet alles) moeten ophoesten.dit gaat buiten de waarde van de manege om.
[/quote]
Eh de belasting vordert op de persoon die aansprakelijk is voor het faillissement. Bij een faillissement wordt alles verkocht en daarna verdeeld over de schuldeisers. Volgens een keurige verdeelsleutel met wat haken en ogen.

Vervolgens treedt voor de personen die aansprakelijk zijn de wet schuldsanering natuurlijke personen in werking. Dat wil zeggen dat gedurende een bepaalde periode van een aantal jaren loonbeslag volgt en ook dit bedrag wordt verdeeld volgens diezelfde verdeelsleutel.

Het (vaak bij opbod) verkochte onroerend goed is daarmee slechts onderdeel van de 1e aflossing aan de schuldeisers geworden. Het krijgt dus geen schuldenlast mee. Anders zou niemand meer willen bieden op een huis/pand uit faillissement.

Anders is het als je een failliet bedrijf overneemt. Dan kom je idd voor regelingen o.g.v. schuldcompensatie en overname te staan.

DubbelFun

Berichten: 88685
Geregistreerd: 12-04-01
Woonplaats: 1 km van het midden van Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-04 14:07

De crux zit hem dus in het woord 'overnemen' Haha!

Anya
Berichten: 32776
Geregistreerd: 01-02-02
Woonplaats: Hengelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-04 14:09

Sugarmiss schreef:
De crux zit hem dus in het woord 'overnemen' Haha!


YES!

Rob_H

Berichten: 4242
Geregistreerd: 14-06-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-04 14:28

het verhaal wat je nu schrijft klopt,maar heeft niets te maken met wat je voorstelde.dat lukt je dan zeker niet meer.

Anders is het als je een failliet bedrijf overneemt. Dan kom je idd voor regelingen o.g.v. schuldcompensatie en overname te staan


oja die haken en ogen heten belasting en bedrijfsvereniging. Cool

Rob_H

Berichten: 4242
Geregistreerd: 14-06-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-04 14:33

Sugarmiss schreef:
De crux zit hem dus in het woord 'overnemen' Haha!

Ja overnemen of een doorstart maken Cool

Anya
Berichten: 32776
Geregistreerd: 01-02-02
Woonplaats: Hengelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-04 14:37

Blaze schreef:
het verhaal wat je nu schrijft klopt,maar heeft niets te maken met wat je voorstelde.dat lukt je dan zeker niet meer.

Anders is het als je een failliet bedrijf overneemt. Dan kom je idd voor regelingen o.g.v. schuldcompensatie en overname te staan
oja die haken en ogen heten belasting en bedrijfsvereniging. Cool

Tuurlijk wel Blaze. Of denk je dat curatoren alleen maar dollartekens in de ogen hebben. Er kan bijvoorbeeld worden besloten dat na faillissement en schuldeisersgedoe onderhands verkocht wordt tegen een vooraf door een onafhankelijke taxateur bepaalde prijs. Ik ken sitaties waarin de schuldeisers hier ook mee akkoord zijn gegaan. Immers die afgesproken taxatie-waarde geeft ook zekerheid. Terwijl tegen opbod verkopen niet altijd het gewenste bedrag opbrengt.

Om maar eens een voorbeeldje te noemen.

Maar je hebt gelijk...het woord doorstart was niet de juiste juridisch financiele term. Ik zal in het vervolg eerst even de wetteksten doornemen Schijnheilig Clown

prinses
Berichten: 18
Geregistreerd: 20-11-02
Woonplaats: badhoevedorp

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-04 15:06

verschrikelijk nieuws, ik vond het een leuke stal en de paar keer dat ik er geweest ben heb ik het er erg naar mijn zin gehad, maar dat geld voor meer mensen.
ik dacht juist dat het de goede kant op ging dat het er een stuk drukker werd, ik wens de mensen die er direct bij betrokken zijn veel sterkte, en als we iets kunnen doen laat het dan weten. groetjes monique en yvette

Rob_H

Berichten: 4242
Geregistreerd: 14-06-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-04 16:19

Anya blijkbaar heb je er behoorlijk verstand van Cool
Gebruik die kennis dan om iets duidelijk over te brengen en niet zo dat men zou kunnen gaan denken dat het misschien helemaal niet zo moeilijk is om een failliete zaak over te nemen,en dan het enige wat je nodig hebt zijn een paar ex pensionklanten die een beetje geld investeren
Want zo liggen de zaken niet. Cool

niet financieel en ook niet juridisch Tong uitsteken

Anya
Berichten: 32776
Geregistreerd: 01-02-02
Woonplaats: Hengelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-04 16:28

Blaze schreef:
Anya blijkbaar heb je er behoorlijk verstand van Cool
Gebruik die kennis dan om iets duidelijk over te brengen en niet zo dat men zou kunnen gaan denken dat het misschien helemaal niet zo moeilijk is om een failliete zaak over te nemen,en dan het enige wat je nodig hebt zijn een paar ex pensionklanten die een beetje geld investeren
Want zo liggen de zaken niet. Cool

niet financieel en ook niet juridisch Tong uitsteken


Haha! Wahaha.
Blaze ik ben organisatie-adviseur. Organisatiekunde is een jatvak. Dat betekent dat ik overal en nergens verstand van heb. Hooguit gezond verstand.

Ik reageer op bokt niet vanuit mijn professionele achtergrond maar als bokker (die achtergrond neem ik hooguit mee, maar niet teveel dan gaat het op werk lijken Cool ). Dus ik heb een snelle reactie geplaatst. En het woord doorstart niet goed gebruikt. Klopt. Maar als je verder leest dan zie je mij ook de woorden stichting, vereniging en VOF gebruiken. Dit zijn allemaal organisatie-vormen zonder winstoogmerk. Kortom organisatievormen waarin overname van een nv, bv of eenmanszaak (hetgeen bedrijfsmatig juiste juridische termen zijn) niet aan de orde is. Het was een suggestie om mensen eventueel op weg te helpen in de wetenschap dat veel mensen dit toch een te grote stap zullen vinden. Als zich iemand had gemeld die daar serieus over dacht om dat te organiseren, dan had ik er wel een paar boeken op na willen slaan. Niet meer en niet minder.

Bokt is voor mij nl. voor de fun.
Net als heen en weer hakketakken met jou Cool Cool

Rob_H

Berichten: 4242
Geregistreerd: 14-06-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-04 16:41

Hebben we gelukkig toch iets gemeen Cool

stingray

Berichten: 40
Geregistreerd: 24-02-04
Woonplaats: pernis

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-04 16:46

ik vind het een heel rot bericht als ik het zo lees
maar er zijn ook weer goeie kanten mensen van bokt die je steunen en je een eventuele plek bieden OK dan!
ik heb ook het stuk in de quarter gelezen en zat er over te denken om er ooit eens te gaan kijken omdat het er erg netjes uitzag
was er erg nieuwsgierig naar maar nu hoeft dat helaas niet meer
jammer hoor
in ieder geval heel veel sterkte Knipoog
jolanda

K@rin

Berichten: 415
Geregistreerd: 10-08-01
Woonplaats: Maarheeze

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-04 17:33

Curator zoekt op het moment naar mogelijkheid om gehele bedrijf door te verkopen, dus incl. paarden. Zijn in gesprek met een koper, en als dit niet lukt, dan wordt het bedrijf ontmanteld en verkocht.
Jo is overigens niet persoonlijk failliet.

Dus ik zou zeggen, wacht nog even af, en misschien kunnen jullie dan wel met de hele club terugkomen. Tenzij het een springstal of paardenmelkerij wordt of zoiets

Anya
Berichten: 32776
Geregistreerd: 01-02-02
Woonplaats: Hengelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-04 17:48

K@rin schreef:
Curator zoekt op het moment naar mogelijkheid om gehele bedrijf door te verkopen, dus incl. paarden. Zijn in gesprek met een koper, en als dit niet lukt, dan wordt het bedrijf ontmanteld en verkocht.
Jo is overigens niet persoonlijk failliet.

Dus ik zou zeggen, wacht nog even af, en misschien kunnen jullie dan wel met de hele club terugkomen. Tenzij het een springstal of paardenmelkerij wordt of zoiets


Kijk dat is goed nieuws OK dan!

Snoortje
Berichten: 58
Geregistreerd: 08-05-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-04 20:01

Mijns inziens zijn de grote slachtoffers de paarden.......Zij hebben hard gewerkt voor de ranch. Wat betreft Jo....die heeft het er zelf naar gemaakt. Het was voor mij jaren geleden al duidelijk dat hij er een dubbele boekhouding op na hield. Tevens heeft hij mensen/klanten voorgelogen. Ik wil hier absoluut niemand het slijk in trekken maar ik kan er slecht tegen dat iedereen zo ontzettend veel medelijden heeft, terwijl ze zelf verantwoordelijk zijn voor hun eigen faillissement. Het welzijn van de paarden is denk ik op dit moment het voornaamste. Dit hebben zij in ieder geval niet verdiend.

Malabarista

Berichten: 1799
Geregistreerd: 13-03-03
Woonplaats: El Paso

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-04 20:30

K@rin schreef:
Curator zoekt op het moment naar mogelijkheid om gehele bedrijf door te verkopen, dus incl. paarden. Zijn in gesprek met een koper, en als dit niet lukt, dan wordt het bedrijf ontmanteld en verkocht.
Jo is overigens niet persoonlijk failliet.

Dus ik zou zeggen, wacht nog even af, en misschien kunnen jullie dan wel met de hele club terugkomen. Tenzij het een springstal of paardenmelkerij wordt of zoiets


Wat is incl. paarden? Die 7 die er nu nog staan?

Solanos
Berichten: 191
Geregistreerd: 27-09-02
Woonplaats: Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-04 21:20

Mijns inziens zijn de grote slachtoffers de paarden.......Zij hebben hard gewerkt voor de ranch. Wat betreft Jo....die heeft het er zelf naar gemaakt. Het was voor mij jaren geleden al duidelijk dat hij er een dubbele boekhouding op na hield. Tevens heeft hij mensen/klanten voorgelogen. Ik wil hier absoluut niemand het slijk in trekken maar ik kan er slecht tegen dat iedereen zo ontzettend veel medelijden heeft, terwijl ze zelf verantwoordelijk zijn voor hun eigen faillissement. Het welzijn van de paarden is denk ik op dit moment het voornaamste. Dit hebben zij in ieder geval niet verdiend.

Helemaal met je eens Snoortje. AMEN!!!! Laten we alstublieft geen medelijden krijgen met de eigenaar, die verdient het niet. De paarden zijn weer de pineut van wanbeleid.

K@rin

Berichten: 415
Geregistreerd: 10-08-01
Woonplaats: Maarheeze

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-04 21:29

Citaat:
Wat is incl. paarden? Die 7 die er nu nog staan?


In ieder geval de paarden die eigendom van de ranch waren. Ligt er dus aan of ze prive zijn aangekocht of op naam van de ranch staan.

Snoortje
Berichten: 58
Geregistreerd: 08-05-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-04 23:47

Solanos schreef:
Mijns inziens zijn de grote slachtoffers de paarden.......Zij hebben hard gewerkt voor de ranch. Wat betreft Jo....die heeft het er zelf naar gemaakt. Het was voor mij jaren geleden al duidelijk dat hij er een dubbele boekhouding op na hield. Tevens heeft hij mensen/klanten voorgelogen. Ik wil hier absoluut niemand het slijk in trekken maar ik kan er slecht tegen dat iedereen zo ontzettend veel medelijden heeft, terwijl ze zelf verantwoordelijk zijn voor hun eigen faillissement. Het welzijn van de paarden is denk ik op dit moment het voornaamste. Dit hebben zij in ieder geval niet verdiend.

Helemaal met je eens Snoortje. AMEN!!!! Laten we alstublieft geen medelijden krijgen met de eigenaar, die verdient het niet. De paarden zijn weer de pineut van wanbeleid.


Dank je Solanos. Eindelijk iemand die ook eens eerlijk er voor uit durft te komen!!!!!

Toekie

Berichten: 8042
Geregistreerd: 18-06-03
Woonplaats: Somewhere over the rainbow

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-03-04 00:14

Nou nou, rustig aan... We moeten niet vergeten dat de (les)paarden daar OP EN TOP verzorgd werden, en nu nog steeds. Ze krijgen hun eten en beweging nog steeds hoor!

De klanten hadden het daar perfect, kregen veel advies en ook onze paarden werden perfect verzorgd. Het Peachtree-team stond dag en nacht voor ons klaar, en nu nog steeds. Ik heb grote moeite nu met Bonanza, hij moet beweging krijgen maar er zijn daar weinig mogelijkheden en ik kan 'm amper houden. En wie staat er morgen klaar om me te helpen?? Juist ja, het Peachtree-team! En wat betreft de lespaarden, wat hadden ze daar mee moeten doen...verkopen? Dan waren ze fijn bij één of andere handelaar terecht gekomen, ik bedoel, vind maar 's in korte tijd een baasje voor een 18-jarige Appaloosa met gebruiksaanwijzing! Bij Peachtree staan ze op de juiste plaats. Deze paarden zijn de kinderen van Ingrid!!!

Het is dan misschien niet helemaal op de juiste manier gegaan, maar dit faillissement hebben ze NIET verdiend!!! En met de paarden komt het wel goed, dat kan ik jullie alvast vertellen...

DWSS
Berichten: 667
Geregistreerd: 04-09-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-04 10:43

Toeki , ik ben het helemaal met je eens
Iedereen kan wel speculeren Boos! maar we kunnen denk ik beter even afwachten wat er gaat gebeuren.

vikki

Berichten: 14286
Geregistreerd: 21-02-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-04 10:58

Ik heb op de TeM knop gedrukt omdat ik van mening ben dat sommige reacties niet mogen (ongeacht of ze waar zouden zijn of niet), ik hoop dan ook dat er gauw een moddie online komt die de bewuste berichten zal verwijderen. Gespeculeer over mogelijke oorzaken daar gelaten; het is een hele nare en verdrietige situatie voor de paarden en mensen die met de Peachtree te maken hebben. Sterkte dus! Ach gut

bassistje

Berichten: 361
Geregistreerd: 31-03-03
Woonplaats: Spijkenisse

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-04 11:24

Ik denk idd dat zulke berichten niet echt veel goeds doen in deze topic.
Toekie heeft deze topic gestart vanuit haar eigen gevoel en dat de eigenaar"volgens andere een dubbele boekhouding zou voeren" heeft met deze topic niks te maken.
En met zulke insinuaties moet je heel goed uitkijken.
Iedereen heeft wel eens vervelende ervarigen met iemand maar om dat iemand te beschuldigen van zoiets vind ik niet echt netjes
het hoe en waarom is een zaak van de eigenaren
Het blijft triest zoals alles gelopen is, maar hopelijk komt er snel een goede oplossing voor de paarden.

DubbelFun

Berichten: 88685
Geregistreerd: 12-04-01
Woonplaats: 1 km van het midden van Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-04 11:35

Vooralsnog zie ik geen reden berichten uit dit topic te verwijderen.
Ik denk niet dat het hier om laster gaat. Dat er mensen gedupeerd zijn is wel bewezen. Het failliesement is niet voor niets aangevraagd tenslotte.
Dat het triest is voor de paarden is een feit en ook dat het jammer is dat er weer een westernmogelijkheid minder is.
Blijft het feit dat het op zijn minst 'niet netjes' is dat pensionklanten op deze manier (op het allerlaatste moment) voor het blok gezet worden.

Jac

Berichten: 874
Geregistreerd: 27-06-01
Woonplaats: Mooi brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-04 11:39

En daar ben ik het volledig mee eens Sugarmiss!!!.

Solanos
Berichten: 191
Geregistreerd: 27-09-02
Woonplaats: Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-04 11:41

Ook volledig met Sugarmiss en Jac eens!!!!!!!!111