KWPN-er geschikt voor western??

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
cornelie

Berichten: 9349
Geregistreerd: 11-06-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-01 00:28

Citaat:
Op 2001-11-05 23:20, schreef Blaze:
KWPN???
koninglijk westernpaard nederland?????


hihi, met voor jou zeker de nadruk op 'lijk' .

Elise

Berichten: 1987
Geregistreerd: 05-11-01
Woonplaats: Breda

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-01 10:53

Hoi ik ben Elise en ik ben nieuw hier maar ik zal maar gelijk met de deur in huis vallen Knipoog

Ik heb zelf een KWNP-ruin waar ik nu meer als een jaar western mee rijdt. Ik heb les van Claudia en het gaat hartstikke lekker zo. Ik denk dat elk paard in principe geschikt is, al is het tot een bepaald niveau.
Nacino is niet direct een standaard-KWPNer wat bouw betreft, hij is korter en compacter en heeft weinig knieactie e.d. dus wat dat betreft prima geschikt voor western denk ik zo.

Veel plezier en succes ermee

Groetjes Elise Party!!

Monnik

Berichten: 1795
Geregistreerd: 12-08-01
Woonplaats: Hillywood

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-01 12:12

Ik heb vroeger een KWPN'er gehad en dat ging helemaal niet. Ze was voor een KWPN'er kort gebouwd en super sierlijk, maar het lukte niet om haar van het engels echt goed om te scholen naar het western. Ben recreatief wel met haar op de westernmanier bezig geweest. Zou nooit op wedstrijden met haar uit kunnen komen omdat ze een aantal dingen niet onder de knie kreeg. Verder was het een schatje!! Mijn Quarter is natuurlijk ook een schatje en daarmee gaat alles wel van een leien dakje.

Succes met je westernles.

Colinda
Berichten: 1322
Geregistreerd: 30-06-01
Woonplaats: Amerongen

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-01 13:42

yep...zo zie je maar weer... verschillende mensen, verschillende paarden en verschillende reakties !
Waar zouden we zijn als we allemaal hetzelfde dachten, dan hadden we weinig gespreksstof *LOL*
We hebben zelf ook Quarters, maar ik heb met mijn kruising KWPN-er zo'n beetje alles geleerd en ook uitgebracht in de wedstrijden, pleasure, reining, horsemanship en zelfs pole-bending & barrel-race.
Verschillende prijzen behaald, quarters eruit gereden Cool
Nu rijdt ik met de Quarters, maar als ik lekker & ongeclompiceerd wil rijden, stap ik dus op de KWPN-er Party!! Ik vindt persoonlijk een Quarter heerlijk rijden Party!! , maar ik vindt ze toch echt niet zo makkelijk als mensen soms wel zeggen....
Groetjes maar weer Knipoog