Wanneer is de NK Quarters?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Henriette
Berichten: 725
Geregistreerd: 30-01-02
Woonplaats: Haarlem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-04 12:40

Ik ben geen lid van de NQHA, dus ik zou het echt niet weten...
Ik was al blij dat er snel op m'n e-mail gereageerd werd.

Met het vertrek van Gerrie is -denk ik- alles zo'n beetje ingestort.

carmella
Berichten: 70
Geregistreerd: 04-03-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-04 20:03

Beste bokkers,geen paniek er is nog steeds een zeer aktief NQHA bestuur, er zal binnenkort een datum verschijnen voor het NK Quarters 2004.

carmella
Berichten: 70
Geregistreerd: 04-03-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-04 20:11

Nog een aanvulling. Gerrie was inderdaad de drijfveer van de vereniging , maar veel leden zijn niet zo sportief met haar omgegaan , het lijkt wel of dit een beetje de trent is bij de NQHA. Het nieuwe bestuur heeft een vervelende start meegemaakt , maar doet ontzettend haar best om Gerrie haar werk zo goed mogelijk voort te zetten. Gerrie is echt nog wel betrokken , dit kan ik weten als insider.

Freckles
Berichten: 613
Geregistreerd: 04-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-04 23:52

carmella schreef:
Nog een aanvulling. Gerrie was inderdaad de drijfveer van de vereniging , maar veel leden zijn niet zo sportief met haar omgegaan , het lijkt wel of dit een beetje de trent is bij de NQHA. Het nieuwe bestuur heeft een vervelende start meegemaakt , maar doet ontzettend haar best om Gerrie haar werk zo goed mogelijk voort te zetten. Gerrie is echt nog wel betrokken , dit kan ik weten als insider.

Dan kun jij als insider ook vast wel vertellen wanneer de ledenvergadering is.
Ben namelijk wel nieuwsgierig wie de plek van Henk over neemt

Henriette
Berichten: 725
Geregistreerd: 30-01-02
Woonplaats: Haarlem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-04 09:14

Ben blij dat er nog leven in zit!

Nu we het toch over inside information hebben.....waarom heeft de NQHA zich niet aangesloten bij de de FNW?

Bonnigje

Berichten: 2296
Geregistreerd: 27-06-02
Woonplaats: Biezenmortel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-03-04 10:02

carmella schreef:
Nog een aanvulling. Gerrie was inderdaad de drijfveer van de vereniging , maar veel leden zijn niet zo sportief met haar omgegaan , het lijkt wel of dit een beetje de trent is bij de NQHA. Het nieuwe bestuur heeft een vervelende start meegemaakt , maar doet ontzettend haar best om Gerrie haar werk zo goed mogelijk voort te zetten. Gerrie is echt nog wel betrokken , dit kan ik weten als insider.



Ik ben blij dit te horen en zou ook wel willen weten wanneer de leden vergadering is?
En waar en wanneer de nieuwe wedstrijd data bekend worden....
En wanneer de site weer bijgehouden gaat worden....

DubbelFun

Berichten: 88674
Geregistreerd: 12-04-01
Woonplaats: 1 km van het midden van Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-04 10:15

Henriette schreef:
Nu we het toch over inside information hebben.....waarom heeft de NQHA zich niet aangesloten bij de de FNW?

Was dat niet omdat ze van de moederorganisatie(AQHA) geen extra geld mogen incasseren/vragen voor wedstrijden e.d. ??

Henriette
Berichten: 725
Geregistreerd: 30-01-02
Woonplaats: Haarlem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-04 13:45

Sugarmiss"]
[quote="Henriette schreef:
Nu we het toch over inside information hebben.....waarom heeft de NQHA zich niet aangesloten bij de de FNW?

Was dat niet omdat ze van de moederorganisatie(AQHA) geen extra geld mogen incasseren/vragen voor wedstrijden e.d. ??
[/quote]

Verward Moet er extra wedstrijdgeld gevraagd worden als ze bij de FNW aangesloten zijn?

DubbelFun

Berichten: 88674
Geregistreerd: 12-04-01
Woonplaats: 1 km van het midden van Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-04 13:54

Nee de FNW vraagt een bepaald bedrag aan contributie voor elk lid wat via een organisatie is aangesloten en dat mocht volgens de richtlijnen van de AQHA niet.
Bijv.: de NQHA heeft 300 leden en zou dus een x-bedrag moeten afstaan aan de FNW.
Men heeft blijkbaar geen modus kunnen vinden waarbinnen dit toe te staan was.

Jeanette14
Berichten: 13
Geregistreerd: 14-10-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-04 23:46

Bedankt Sugermiss voor het beantwoorden van die vraag , is inderdaad zo , er waren echter ook leden tegen aansluiting.
Jullie krijgen zo snel mogelijk de datum door van de shows van de NQHA , aangezien dit net als vorig jaar uitbesteed is zijn wij afhankelijk van derden.
De website wordt ook door derden bijgehouden dus..........
Op de vraag wie Henk Jacobsen op gaat volgen kan niemand nog antwoord geven , dat zal op de vergadering beslist worden , meldt je aan !!!! Doe iets voor de NQHA.

Freckles
Berichten: 613
Geregistreerd: 04-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-04 00:14

Jeanette14 schreef:
Op de vraag wie Henk Jacobsen op gaat volgen kan niemand nog antwoord geven , dat zal op de vergadering beslist worden , meldt je aan !!!! Doe iets voor de NQHA.

Zal niet mee vallen om een goede vervanger voor Henk te vinden die man draaid al jaren mee en is eigenlijk een peiler van de NQHA.
Heel jammer dat zijn knowhow net als die van Gerrie niet meer gebruikt zal worden.
Zij hebben altijd hart gehad voor de NQHA en het is de vraag of er nieuwe mensen op staan om zitting te nemen in dit bestuur.

Bonnigje

Berichten: 2296
Geregistreerd: 27-06-02
Woonplaats: Biezenmortel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-03-04 17:40

NK Quarters is op 22 september voorafgaand aan de NK WRAN


Citaat:
De WRAN NKshow 2004 wordt gehouden van 22 t/m 26 september 2004 in Marienheem.

Voorlopig programma:

Woensdag 22 september:
AQHA show

Donderdag 23 september: Voorronden WRAN NK en arabieren show
Vrijdagochtend 24 september: Voorronden WRAN NK en arabieren show
Vrijdagmiddag: Halterklassen ApHC en APHA (APHA show is Double Pointed)
Vrijdagavond: Cowclasses
Zaterdag: ApHC, APHA en WRAN finals.
Zaterdagavond: Reiningfinals WRAN
Zondag: ApHC, APHA en WRAN finals.

Tenfold
Berichten: 1267
Geregistreerd: 04-09-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-04 17:44

Is dat echt zo?
Een aqha show tijdens het wran-nk wil nog niet zeggen dat het ook het quarter-nk is.

dirkje
Berichten: 712
Geregistreerd: 21-05-03
Woonplaats: friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-04 18:04

zo denk ik er ook over!

Jannie

Berichten: 1133
Geregistreerd: 09-07-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-04 18:30

er wordt ook een ApHC show gehouden en dat is ook geen NK, ik denk niet dat deze AQHA show een NK is want dan zou het er wel bij staan.

Bonnigje

Berichten: 2296
Geregistreerd: 27-06-02
Woonplaats: Biezenmortel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-03-04 19:16

oke... dan weet ik het ook niet meer.
Het is wel een hele dag.
Maar woensdag is niet echt een NK dag hè.
Is iig wel een AQHA wedstrijd meer!

Steaming

Berichten: 1109
Geregistreerd: 01-02-03
Woonplaats: Boelenslaan

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-04 19:33

Jannie schreef:
er wordt ook een ApHC show gehouden en dat is ook geen NK, ik denk niet dat deze AQHA show een NK is want dan zou het er wel bij staan.


Je was zaterdag niet op de vergadering van de appaloosa club, maar daar hebben we besloten dat het dus wel het appaloosa NK wordt.
Hopen dat de siteshttp://www.appaloosa.nl en de site van de FNW http://www.westernsport.nl snel bij gewerkt worden dan is iedereen weer opde hoogte.

Jannie

Berichten: 1133
Geregistreerd: 09-07-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-04 19:43

Steaming"]
[quote="Jannie schreef:
er wordt ook een ApHC show gehouden en dat is ook geen NK, ik denk niet dat deze AQHA show een NK is want dan zou het er wel bij staan.


Je was zaterdag niet op de vergadering van de appaloosa club, maar daar hebben we besloten dat het dus wel het appaloosa NK wordt.
Hopen dat de siteshttp://www.appaloosa.nl en de site van de FNW http://www.westernsport.nl snel bij gewerkt worden dan is iedereen weer opde hoogte.
[/quote]


Ik was er idd niet, en wist dat dus niet. Dit is natuurlijk wel een vooruitgang!

Jeanette14
Berichten: 13
Geregistreerd: 14-10-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-04 22:30

De NQHA ledenvergadering is op zondag 4 april om 13.00 uur in hotel Maarsbergen. Daar zal ook bekend worden waar en wanneer en door wie het NK Quarters gehouden en georganiseerd zal worden.

Bonnigje

Berichten: 2296
Geregistreerd: 27-06-02
Woonplaats: Biezenmortel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-03-04 11:15

Jeanette14 schreef:
De NQHA ledenvergadering is op zondag 4 april om 13.00 uur in hotel Maarsbergen. Daar zal ook bekend worden waar en wanneer en door wie het NK Quarters gehouden en georganiseerd zal worden.


SPANNEND ...... Haha!

carmella
Berichten: 70
Geregistreerd: 04-03-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-04 23:11

Het hoeft niet spannend te zijn als het merendeel van de NQHA leden zich eens positiever zouden op stellen en met opbouwende kritiek komen en niet zoals altijd met negatieve.

Freckles
Berichten: 613
Geregistreerd: 04-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-04 23:54

carmella schreef:
Het hoeft niet spannend te zijn als het merendeel van de NQHA leden zich eens positiever zouden op stellen en met opbouwende kritiek komen en niet zoals altijd met negatieve.

Als het bestuur eens naar de leden zou luisteren en de leden die komen op een vergadering zijn de sportruiters.
Maar dan niet alles af doen met we zijn een rasvereniging en de sport is daar maar een klein onderdeel van waar zijn dan de andere 300 leden van de rasverenining??????????????????

InekeP

Berichten: 281
Geregistreerd: 21-09-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-04 00:08

Hallo Freckles, misschien ben ik lid nummer 301, want op dit moment ben ik nog geen lid van de nqha.... ik ben lid van de aqha omdat ik quarters fok.....en toch mijn papieren met de aqha moet regelen. Helaas is daar nu een kink in gekomen omdat ik mijn paardenpaspoort wel bij de nqha moet regelen. Deze liggen er al sinds januari en ik hoop dan ook dat ik spoedig mijn paspoorten toegestuurd zal krijgen. Ik wacht echter nog even om lid te worden want ik kan niets bedenken waarom ik er lid van moet worden....p.s. ik rijd geen wedstrijden maar ben er wel een trouwe bezoeker van.

Bonnigje

Berichten: 2296
Geregistreerd: 27-06-02
Woonplaats: Biezenmortel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-03-04 10:00

Ik wil me best inzetten voor een vereniging mocht dat nodig zijn!
ben ik niet de beroerste in hoor. Ik heb me ook meteen als vrijwilliger gemeld bij de Paint club.
Ik heb een klein weekje geleden een mail gestuurd met de vraag wat voor mij het voordeel kan zijn om lid te worden.
Gevraagd waarom er weinig wedstrijden gepland staan voor dit jaar. Of ik een bijdrage lever door lid te worden en hoe ik mij evt, op een andere manier zou kunnen inzetten voor de vereniging.
Maar ik heb geen antwoord gehad.
Bij de Paints werd er meteen heel positief gereageerd toen ik met ideeen kwam.
Verward
Dus ik weet ook niet zo goed wat ik er mee moet nu.

dirkje
Berichten: 712
Geregistreerd: 21-05-03
Woonplaats: friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-04 10:53

heb tot nu toe ook weinig positiefs te zeggen over de NQHA.zit geen leven in.als je belt ,met een vraagje,weet niemand het antwoord,nee,daar gaat die en die over,bel die maar even. heb nu al vanaf het nk-quarter een dubbel lidmaatschap lopen.ondanks myn protest op het n.k zelf dat er al een amateur aanvraag liep met amerika (had er kopies van)moest ik nog een keer geld doken.nou ,je wilt je wedstryd lopen,dus je betaalt.kreeg een week na het n.k myn id.nr. nqha bellen,wil graag myn geld terug..nou dat gaat niet is al op gestuurd.mailen met AQHA..niks bekend....een maand geleden nog eens geprobeerd..niks bekend by AQHA..geen dubbel id.nr...contact opnemen met nqha.nou die is er nog mee bezig.duurt nog wel even ,denk. persoonlyk vind ik de nqha niet echt klantvriendelyk,alles gaat met een slakke gang.heb helemaal geen behoefte om lid de worden van zo iets.absoluut geen reclame voor de AQHA.