the horsewispherer

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Marcella1

Berichten: 327
Geregistreerd: 27-06-01
Woonplaats: Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-09-01 15:28

Lig ik hier ziekjes op de bank naar die film te kijken en waan ik mezelf bijna een cowboy. Ik had die film nog nooit gezien en moet eerlijk zeggen dat ik hem wel een beetje langdradig vond. Maar de paardjes maakten alles goed.
Het lijkt me toch wel helemaal te gek om een paar maanden op een ranch te gaan werken, helemaal nu na het zien van die film. Nou ja wie weet in de toekomst. Eerst maar eens een eigen paardje....

DubbelFun

Berichten: 88669
Geregistreerd: 12-04-01
Woonplaats: 1 km van het midden van Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-01 15:30

Het is een goeie film, maar het heeft meer met romantiek te maken dan met paarden, denk ik. Beterschap trouwens...

Gerjanne
Berichten: 65
Geregistreerd: 28-07-01
Woonplaats: Heerde Gld

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-01 15:11

ik had het boek gelezen, veel beter dan de film. en inderdaad het gaat meer over de romantiek enz dan over paarden. het boek is een aanrader.

Elles

Berichten: 22816
Geregistreerd: 14-06-01
Woonplaats: Flevoland

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-01 16:20

Alleen een beetje een raar eind, dat boek. Ik heb de film niet gezien, maar in het boek laat ie zich aan het eind door die hengst kapottrappen. Net als er een "happy end" aan zit te komen... *snuf, snotter*

Jolande

Berichten: 1835
Geregistreerd: 05-04-01
Woonplaats: Dichtbij Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-01 17:34

Zoals ik op paardenpraat ook al schreef:
Ik heb de film gedeeltelijk gezien (heb hem opgenomen dus kan nog een keer helemaal kijken) en vond hem op zich best goed. Ik vond alleen de manier waarop Pelgrim uiteindelijk 'tot bezinning' gebracht werd ontzettend dom. Het met 1 been vastbinden van een paard en dan er een beetje achteraan jagen terwijl dat beest geen kant op kan is in principe de oude manier van het breken van een paard wat ik persoonlijk een van de laagste dingen vind die je kunt doen. Dat een 'paardenfluisteraar' dit doet vind dan ook ik zeer onwaarschijnlijk! Ik hoop nog steeds dat die oude 'breek' methode helemaal verdwijnd. Het demonstreren van deze methode op tv of in de bioscoop hiervan helpt hier zeker niet aan mee.
Maar verder vond ik de film prima.

Groetjes,
Jolande