wat kost een quarter?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Kuikzz

Berichten: 1235
Geregistreerd: 14-01-03
Woonplaats: Tilburg en Ossendrecht

wat kost een quarter?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-02-04 17:18

we kunnen een 5jarige quarter merrie, pleasure gefotk en ingereden kopen.
ze heeft papieren, maar zwaait 1 voorbeen, waardoor ze niet voor de sport geschikt is.
we willen haar gebruiken om vooral in het bos te rijden.
nu waren we benieuwd wat jullie voor haar zouden betalen.
foto ga ik nog erbij zetten.

14cecile14

Berichten: 2726
Geregistreerd: 04-10-03
Woonplaats: hoogeveen

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-04 18:36

tja ik zou er niet al te veel geld voor geven vooral omdat ze met der voorbeen zwaait en omdat je der voor recreatief rijden wilt gebruiken

Cassidy

Berichten: 75551
Geregistreerd: 08-08-01
Woonplaats: Purmerend

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-04 18:50

Ligt aan de afstamming...en of je haar ooit voor de fok wilt /kunt gebruiken.
Persoonlijk is een maaiend voorbeen geen reden om haar niet voor de sport te gebruiken (ligt eraan hoe hoog je wilt komen) ? Hoe ernstig is die afwijking? Kan er met aangepast beslag wat gedaan worden?

En hoewel een paard pleasure is gefokt kun je er evengoed reining mee rijden.

Rob_H

Berichten: 4242
Geregistreerd: 14-06-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-04 19:02

Cassidy schreef:

En hoewel een paard pleasure is gefokt kun je er evengoed reining mee rijden.



of cutting*working cowhorse*pleasure driving*pole bending*barrel race en niet te vergeten de hunter onderdelen Cool

Kuikzz

Berichten: 1235
Geregistreerd: 14-01-03
Woonplaats: Tilburg en Ossendrecht

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-02-04 20:40

Cassidy schreef:
Ligt aan de afstamming...en of je haar ooit voor de fok wilt /kunt gebruiken.
Persoonlijk is een maaiend voorbeen geen reden om haar niet voor de sport te gebruiken (ligt eraan hoe hoog je wilt komen) ? Hoe ernstig is die afwijking? Kan er met aangepast beslag wat gedaan worden?

En hoewel een paard pleasure is gefokt kun je er evengoed reining mee rijden.


ik weet het verder ook niet hoor, met dat ze niet in de sport kan. er werd gezegd dat ze niet in de topsport kan komen, omdat de jury het liever niet ziet ofzo. ik ga dr morgen rijden, dan zie ik ook wel hoe erg het is. degene bij wie ze nu staat (niet de eigenaar) is wel aan het proberen om het met anders bekappen weg te krijgen.

hier nog een paar foto's, ze zijn niet erg duidelijk helaas...
Afbeelding
Afbeelding

dat 'ziek, niet aaien en voeren' op de deur was trouwens voor een griep op die stal, was op het moment dat wij er waren ook al weer over, alleen nog niet weggehaald ivm met leskinderen.

dirkje
Berichten: 712
Geregistreerd: 21-05-03
Woonplaats: friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-04 21:31

leuk kopje hoor,maar ja daar heb je niks aan,en kan je helaas ook niet op ryden.weet wat je doet en goed laten keuren lykt me.ook voor als je in het bos wil ryden,heb je goeie paardebenen nodig.wat de prys betreft,dat is iets wat je met de eigenaar moet bespreken,lykt my.

Cassidy

Berichten: 75551
Geregistreerd: 08-08-01
Woonplaats: Purmerend

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-04 22:42

Natuurlijk ziet de jury liever geen pleasurepaard met maaiende voorbenen. Maar in de reining of trail wordt daar toch echt niet naar gekeken. En wat betreft de topsport....er is ook nog iets als het amateurcircuit en of de beginnersklassen. En vooral: het is een merrie. Afhankelijk van de zwaarte van de maaibeweging, kun je altijd nog beslissen om er een veulentje van te fokken. Mijn tweejarige staat ook wat toontredend voor en loopt een beetje te maaien. Maar ik heb evengoed een sportcarriere voor haar op het oog. En we zullen zien waar het schip strandt.

Spotty

Berichten: 80
Geregistreerd: 24-01-03
Woonplaats: Zuidwolde

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-04 23:48

sorry maar een maaiend voorbeen hoeft nog niet te betekenen dat je er niet op zou kunnen rijden..
het ligt er maar net aan hoe erg want ik weet een paardje dat uitgebracht is (ook in de pleasure ) die behoorlijk wat prijzen heeft weggehaalt kijk maar eens bij judith hier op bokt..
Het paard heeft haar ook in de pleasure amateur eerste plaatsen op geleverd..
en een maai been hoeft niet persee blessure gevoelig te zijn.
laat haar keuren en dan hangt het af van de voorouders wat voor prijskaartje er aan hangt (i.v.m. fokken ) (hoeft niet erfelijk te zijn ) dat is waar het meestal omgaat bij de aankoop van een Quarter horse en verder even laten keuren Klinisch dan weet je wat, en kosten zijn voor de eigenaar als er daadwerkelijk iets mis mocht zijn.

Henriette
Berichten: 725
Geregistreerd: 30-01-02
Woonplaats: Haarlem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-04 09:49

Ik zou het paard door een goede dierenarts laten keuren en specifiek over de mogelijke problemen van het been overleggen.
Voor de rest is een goede bouw van het gehele paard doorslaggevend.

Afhankelijk van je ambities moet je zelf bepalen wat je voor een 5 jarige quarter kwijt wil zijn. Er is best een groot verschil in vraagprijzen, dat afhankelijk is van de afstamming en mate van africhting.

Dus op basis van de informatie die je nu hebt gegeven, is er geen antwoord op je vraag te geven