Passend Westernzadel en 1 kleurige Pads

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Nuage

Berichten: 16585
Geregistreerd: 29-12-01
Woonplaats: Assendelft

Passend Westernzadel en 1 kleurige Pads

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 15-02-04 19:29

Ik heb vandaag een Wintec Westernzadel gekocht. Ik ben geen westernruiter, het is alleen voor recreatie bedoeld. Buitenritjes.
Maar ik vraag me af of het zadel wel past. (heb helaas niet kunnen rijden door omstandigheden)
Het zadel ligt goed bij de schouders, sluit mooi aan, maar het lijkt op de ruggengraat te liggen. Het wiebelt van link naar rechts. Dus het klappert niet, alleen wiebelt dus. Ligt verder wel mooi op de rug, alleen het lijkt alsof mijn paard dus te dun is. Nou is mijn paard ook wat mager op dit moment. Ik heb het nu over als het zadel op de rug ligt zonder pad.
Neem aan dat dit niet goed is? Maar is zoiets normaal voor een westernzadel waar nog geen pad onder ligt?

En weet iemand of je ergens westernpads kan krijgen zonder print? Dus gewoon paars, groen of blauw ofzo? 1 kleur dus. Zag in een oude bit iemand rijden met een geheel paarse pad, dus ze moeten wel bestaan.


DubbelFun

Berichten: 88469
Geregistreerd: 12-04-01
Woonplaats: 1 km van het midden van Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-04 19:34

Een zadel zonder pad hoort ook goed te liggen, of moet ik zeggen juist goed te liggen.
Als je zegt dat het op de ruggegraat ligt bedoel je dan de schoft of echt de ruggegraat Verward
Het beste is er iemand naar te laten kijken die er verstand van heeft of een meting te laten doen.
Als je verwacht dat je paard nog dikker gaat worden kan het zadel dus weer anders gaan liggen.

Eénkleurige zadelpads zijn er genoeg. Toklat is een bekende, maar van andere merken zijn ze er ook.

Nuage

Berichten: 16585
Geregistreerd: 29-12-01
Woonplaats: Assendelft

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 15-02-04 19:38

Hi,

nee de schoft ligt vrij. Hij ligt op de ruggengraat en de schoft in principe goed. Alleen daarna loopt het zadel breder uit naar beneden. (zou het zweetblad noemen maar zo heet het niet hahahaha skirt?) En waar het dus breder word, daar word mijn paard niet breder...
Ik hou 'm ook nog even aan, verwacht dat mijn paard nog zo'n 50kg aankomt deze zomer. Dus wie weet ligt het dan veel beter.

Enig idee waar ik die eenkleurige pads kan kopen? Ev. internetstore?

Ohja, en bestaat er een combinatie borsttuig/martingaal in de westernwereld?

Ann

Berichten: 13234
Geregistreerd: 28-06-03
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-04 19:44


Gillian
Mei 1993 - Sept 2016

DubbelFun

Berichten: 88469
Geregistreerd: 12-04-01
Woonplaats: 1 km van het midden van Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-04 19:44

Voor zover er mensen op Bokt zijn die je kunnen helpen met de gevraagde spullen kun je die aanbiedingen per PB verwachten Haha!

Natuurlijk kan je paard wat meer vlees op de ribben krijgen, maar daarmee gaan de ribben zelf niet wijder uit staan.

Nuage

Berichten: 16585
Geregistreerd: 29-12-01
Woonplaats: Assendelft

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 15-02-04 19:46

Heb je gelijk in Sugarmiss..
Ik ga iig niet rijden met een niet passend zadel!
Wacht nog even de zomer af en anders gaat ie de verkoop weer in.

Nuage

Berichten: 16585
Geregistreerd: 29-12-01
Woonplaats: Assendelft

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 15-02-04 19:47

Bedankt voor de tips nog! Haha!

cornelie

Berichten: 9349
Geregistreerd: 11-06-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-04 19:54

ebay Haha! Alle kleuren soorten en maten pads.

flashyjac
Berichten: 6671
Geregistreerd: 03-11-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-04 08:16


horsenut

Berichten: 275
Geregistreerd: 30-09-03
Woonplaats: Putten

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-04 10:47

Weet je waar je goed naar moet kijken of het zadel als je het goed aansingeld niet kanteld en of je bij de schoft je platte hand er tussendoor kunt halen, klemt hij daar dan drukt hij op de schoft, zeker als je gaat rijden Scheve mond
Dan kan het op het oog lijken of hij goed ligt, maar dan is hij toch te krap.
Als je daar juist teveel ruimte hebt, kun je tot ze wat dikker is een built-up pad gebruiken die is aan de voorkant wat dikker dan de rest van de pad op die manier kantelt ook het zadel iets meer naar achteren Lachen
Mijn ervaring met de wintec western is dat ze vaak te krap zijn voor tinkers fjorden en haflingers omdat die breedgeschouderd zijn Lachen

Maak anders eens een foto als je het zadel op hebt er zitten hier best veel kenners die misschien aan de hand van de foto kunnen zeggen of het zadel goed ligt of niet Cheese!

Voor een pad kun je inderdaad goed op ebay kijken heb pas een blanked en hoofdstel met borsttuig in amerika besteld via ebay, de kosten vallen ook heel erg mee ik was goedkoper uit dan hier in nederland, ook staan daar combinatie tuigen op met martingaal e.d.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-04 12:26

Esme_27"]
maar het lijkt op de ruggengraat te liggen.
[/quote]
hoe rijmt dat met
[quote="Esme_27 schreef:
Hij ligt op de ruggengraat en de schoft in principe goed.

?
Verward Schiet mij maar lek?

Signe

Berichten: 5796
Geregistreerd: 15-08-02
Woonplaats: Kraaienest

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-04 12:54

Esme.. helaas is mijn ervaring met wintec dat het niet echt zadels zijn voor tinkers. Er zijn inmiddels flink wat topics aan de gang over goed passende zadels e.d. doe even een zoekactie en gij zult vinden Knipoog

Een effen pad is idd bij Ann haar link te bestellen.

Ik illustreer en maak kunst http://www.signeofhorses.com
En ben parttime viking op Instagram @signeofhorses

DubbelFun

Berichten: 88469
Geregistreerd: 12-04-01
Woonplaats: 1 km van het midden van Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-04 13:01

Op de site van Wintec wordt de Wintec-western ook aangeboden als een semi-model. Dus niet geschikt voor de bredere rassen.

IngridHar

Berichten: 1739
Geregistreerd: 04-03-03
Woonplaats: Geesteren

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-04 13:07

Ik ehb ook via die link een pad gekocht. Een coolback in de kleur wijnrood Haha! Ik heb ook net een western zadel wintec gekocht en bij mij ligt ie wel super. Belle is wel breed waar het zadel ligt.

21-5-2010 Luc geboren!

Nuage

Berichten: 16585
Geregistreerd: 29-12-01
Woonplaats: Assendelft

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 16-02-04 20:14

Sonja"]
[quote="Esme_27"]maar het lijkt op de ruggengraat te liggen.
[/quote]
hoe rijmt dat met
[quote="Esme_27 schreef:
Hij ligt op de ruggengraat en de schoft in principe goed.

?
Verward Schiet mij maar lek?
[/quote]

Ja beetje stom verwoord in de eerste zin. Het ligt op de ruggengraat en schoft in principe goed, maar de rest van haar rug raakt het zadel niet eens aan. Het zadel word breder en mijn paard dus niet. Vandaar dat het dus alleen op de ruggengraat ligt. Snappez vous? Haha!
Maar ik heb besloten het te verkopen denk ik. Dit schiet niet op.
Zadel past gewoon niet... Huilen

Azhari
Berichten: 899
Geregistreerd: 14-02-03
Woonplaats: in de buurt van Drachten

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-04 19:38

Ik snap het denk ik wel, met andere woorden het zadel draagt alleen voor en achter en niet in het midden?
Het klink als een verstandige beslissing om het zadel toch te verkopen.


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 10 bezoekers