Ook ik word er heel erg moe(deloos) van......

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Jos
Berichten: 4059
Geregistreerd: 14-06-01
Woonplaats: beets

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-04 00:24

Muijs schreef:
de weg naar friesland of limburg staat op elke schoolkaart toch Jos ? kan iemand dan dat kaartje op bokt zetten/ of staat het er al boven aan bij shops . ja daar staan twee zadelmakers tussen,moet dan toch te vinden zijn voor iemand die z'n kennis wil verruimen ,succes!!!!!


sterker nog.... ik ben 30 jaar geleden, 5 dagen per week langs jouw huisje gefietst .... om naar school te gaan Haha!
nooit geweten dat daar een zadelmaker zat Cool

06csma
Berichten: 237
Geregistreerd: 23-11-03
Woonplaats: Oosterstreek (Fr)

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-04 00:33

toen nog niet.maar jij weet dus de weg ,leg het die anderen dan is uit.want er zijn er genoeg die het niet weten te vinden,deze school is nog gratis ook ,en met wat geluk kom je in de pauze ,krijg je nog koffie ook.

Jos
Berichten: 4059
Geregistreerd: 14-06-01
Woonplaats: beets

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-04 00:37

over de afsluitdijk richting wolvega
bij wolvega richting oosterwolde
bij oldeberkoop richting noorwolde
tegenover de kerk, daar is het.

zo die weg is uitgestippeld door mama Jos. maar ik kom ze niet allemaal aan het handje bij je brengen. Haha!

DubbelFun

Berichten: 88715
Geregistreerd: 12-04-01
Woonplaats: 1 km van het midden van Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-04 00:38

Muijs schreef:
kan iemand dan dat kaartje op bokt zetten!!!!!

Vul in je profiel je postcode in en bij je naam komt de plaatsnaam onderstreepte te staan. Als je hier op klikt wordt er een kaart van Nederland getoond met een rode stip waar jij woont Haha!

06csma
Berichten: 237
Geregistreerd: 23-11-03
Woonplaats: Oosterstreek (Fr)

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-04 00:39

het zijn toch de ouders die hun kinderen aanmoeten melden bij school?
wel ouders sta op!!!!!

coydog

Berichten: 4694
Geregistreerd: 19-09-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-04 00:42

Moeders doet haar best maar de kinders gaan puberen Haha!

Ik neem jullie overigens zeer serieus hoor, maar je leert nu eenmaal iedere dag bij en er blijven natuurlijk steeds nieuwe mensen op bokt komen.Toch volhouden denk ik.Het gaat erom dat mensen aan het denken worden gezet en je kunt toch niet iedereen overtuigen.
Laatst bijgewerkt door coydog op 14-02-04 00:45, in het totaal 1 keer bewerkt

Jos
Berichten: 4059
Geregistreerd: 14-06-01
Woonplaats: beets

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-04 00:45

Muijs schreef:
het zijn toch de ouders die hun kinderen aanmoeten melden bij school?
wel ouders sta op!!!!!


ik hoop niet dat die van mij dat doen
ze zien er niet meer zo goed uit ben ik bang, en ze ruiken ook niet meer zo fris Knipoog

06csma
Berichten: 237
Geregistreerd: 23-11-03
Woonplaats: Oosterstreek (Fr)

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-04 00:51

zo sprak Jezus toch ook"sta op en ga"tot de lamme ,blinden en doven
en zij geloofden!!!!enwas hij niet die prediker waar het allemaal mee begon toch LOUIS
Laatst bijgewerkt door 06csma op 14-02-04 00:52, in het totaal 1 keer bewerkt

cornelie

Berichten: 9349
Geregistreerd: 11-06-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-04 00:52

En over die knip: ik heb 100 x liever een merkloos goedkoper zadel dat goed past (oke, we kennen de uitzonderingen ) dan een min. dubbel zo duur merkzadel dat niet past. En mensen met een wat dunnere knip kunnen ook een passend zadel vinden, de zoektocht is alleen soms wat langer.
En over het wel of niet leren van iets (bv zadels) tja, als ik ergens kennis bij nodig heb bel ik wel iemand die daar verstand van heeft. Ik heb helaas niet de tijd om zelf overal wat van af te weten. En zolang de meesten denken dat hun zadel perfect is, waarom zou je dan verder zoeken......

06csma
Berichten: 237
Geregistreerd: 23-11-03
Woonplaats: Oosterstreek (Fr)

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-04 00:59

wat je zegt "denken dat het perfect is" en er is hier niemand die aan
passen of niet passen zijn prijskaartje aanpast.

cornelie

Berichten: 9349
Geregistreerd: 11-06-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-04 01:02

Hoe bedoel je dat laatste? Dat men niet gaat voor de pasvorm maar voor het geld?
(nou, ik heb de afgelopen maanden 3800 euro uitgegeven aan een passend zadel, vind het wel weer genoeg Boos! )

06csma
Berichten: 237
Geregistreerd: 23-11-03
Woonplaats: Oosterstreek (Fr)

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-04 01:08

ik bedoel hier dat de prijs niets zegt over de pasvorm,alleen de kwaliteit kan je wel een beetje aflezen .
De kwaliteit tussen een zadel van 500 euro of 2500euro zal bij EERLIJKE prijsvoering zichtbaar en voelbaar zijn,mocht je daaraan twijfelen ,kom gerust eens kijken zou ik zeggen.

cornelie

Berichten: 9349
Geregistreerd: 11-06-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-04 01:12

Yep, klopt als een bus. Maar soms he, dan kom je echt mazzeltjes tegen. Soms als mensen een zadel te koop hebben maar totale leken zijn en zo'n ding op zolder gevonden hebben willen het wel eens goede merkzadels zijn. En dan vaak voor een zeer klein prijsje Knipoog Op ebay wil dat ook wel eens gebeuren. Maar ja, als je inderdaad maanden de tijd hebt om zulk soort dingen op te sporen dan lukt het vaak wel. En ik heb gemerkt dat kwaliteit ook zeer persoonsgebonden kan zijn. Wat ik prutleer vind vind een ander soms prachtig, snap dat soms echt niet.

Jos
Berichten: 4059
Geregistreerd: 14-06-01
Woonplaats: beets

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-04 01:15

Muijs schreef:
wat je zegt "denken dat het perfect is" en er is hier niemand die aan
passen of niet passen zijn prijskaartje aanpast.


hier wordt ik nou moedeloos van..... is nu echt elke zadelverkoper in nederland zo slecht?
of lees ik het stukje verkeerd.

06csma
Berichten: 237
Geregistreerd: 23-11-03
Woonplaats: Oosterstreek (Fr)

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-04 01:24

lees even het bericht van cornelie,we hebben het hier niet over zadelverkopers maar mensen die denken en goed zadel gekocht te hebben,dus ik begrijp het bovenstaande niet helemaal. het enige wat ik hier zeg is dat een duur zadel NIET per defenitie wel past en een goedkoop niet

Cer

Berichten: 30168
Geregistreerd: 22-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-04 09:04

sablou schreef:

bij meer dan 50% daarvan verbaas ik me iedere keer weer over de lichtzinnigheid waarmee ruiters een zadel selecteren. Ik ben bijna zover om niet/nooit meer te reageren op dit soort domheid.

Zijn wij ruiters nu echt zo dom?
Is het een vorm van aandachttrekkerij?
Of laat ik me weer eens van mijn slechte kant zien?



Ik vind het jammer dat je het zo ziet... Ik denk dat het goed is dat je mensen blijft helpen en blijft scholen.
Ik ken iemand die zeker niet lichtzinnig over zadels en paarden denkt. Deze persoon heeft een paar jaar geleden een paard gekocht en was relatief nieuw in de westernsport. Door een toonaangevend trainer die veeeel aanhangers heeft (dus waarom twijfelen aan deze man??) werd verteld dat een Bobby Avila altijd past. Dus zo gezegd zo gedaan, duur zadel gekocht, wat natuurlijk van geen kanten paste. Is zo iemand dan dom? Naar wie moet je dan luisteren?
Uiteindelijk is er een ander, goed passend zadel gekocht (wat je natuurlijk ook voelt in de portomonee, maar alles voor het paard), maar dat heeft wel even geduurt, omdat je niet twijfelt aan iemand die bekend is in de westernsport.

Maar door bijvoorbeeld internet kan zo iemand zich wel blijven informeren, en leren dat je niet alles zomaar moet aannemen (maakt niet uit van wie) maar zelf moet blijven nadenken. Wat aan de ene kant natuurlijk jammer is, want dat betekent eigenlijk dat je altijd een soort van achterdochtig moet blijven en nooit es lekker onbekommert iets aan kan nemen, maar aan de andere kant goed is omdat je dan leert je eigen informatie te verzamelen.

Dus denk niet zomaar dat mensen lichtzinnig zijn of dom of lui of wat dan ook. Het kan met veel dingen te maken hebben...

Signe

Berichten: 5812
Geregistreerd: 15-08-02
Woonplaats: Kraaienest

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-04 10:18

Zaols jullie zien Louis en Willem jullie hebben inmiddels een schare disipelen achter jullie staan die het licht hebben gezien.

En er zijn nog steeds mensen die luisteren. Ik weet het vrijwel zeker.... En ja soms is het een ondankbare taak om eenieder erop te wijzen dat een goedpassend zadel het belangrijkste is voor een regelmatig gereden paard ( eerst water en hooi en daglicht graag haha).

Misschien dat je in elk topic iemand krijgt waarbij je een zaadje plant..Ik heb mezelf erop betrapt dat ik in een topic waar iemand vroeg om hulp met haar steigerende paard ik eerst heb neergezet dat ze moeten kijken of het zadel wel goed past.

dus... Gaat heen en predikt voort! Gij die willen luisteren zullen volgen!
( en wellicht ooit naar de bedesvaartsoorden in het Noorden en Zuiden trekken...)

Even los van de humor, voor veel mensen maakt het heel erg uit hoe je het brengt en als je het op ee manier kunt brengen waarbij ze zelf denken erachter te zijn gekomen i.p.v. dat ze met hun neus op de feiten zijn gedrukt, dan heb je de helft van de strijd al gewonnen...

Signe!

sablou
Berichten: 816
Geregistreerd: 09-08-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-02-04 10:26

Wauw, wat een reacties.....

Kijk. Het is helemaal niet erg om mensen uit te leggen waar het om gaat. Dat is zelfs in de meeste gevallen heel erg leuk -voor beide partijen neem ik even aan, zeker voor ons-. Dat is het schoolmeester effect. Via e-mail of men komt langs (niet om te kopen, maar om eens te vragen).

Maar vragen naar de weg is iets heel anders dan op de rotonde de mooie laan in te rijden rijden en je niet eens realiseren dat DIE weg waarschijnlijk niet daar heen gaat waar je heen wil.

""Als je niet weet waar de weg naar toe gaat, kom je waarschijnlijk nooit op je doel"". En dat heeft niets met kennis te maken, hooguit met het niet gebruiken van die IQ''s die in je bovenkamer zitten.

Dus mensen die op Ebay (hoe vinden ze die weg eigenlijk) verliefd worden op een zadel en dan en-passant aannemen dat dat ook wel zal passen. Of mensen die op een paardenbeurs met een zadel onder hun arm naar huis gaan.

De vraag die ik eigenlijk zelden of nooit in topics zie, is die:
- waar kan ik aan gedegen info komen omtrent westernzadels, betreffende pasvorm en kwaliteit?
Daar zal ik onmidelijk op reageren met verwijzingen naar boeken en publicaties (en zeker niet alleen die, die in mijn straatje passen).

Van de jaarlijks 60 aanvragen omtrent prijzen en maatvoeringen van onze westernzadels, komen er maar 12 bij ons langs om over een westernzadel te praten. De rest hebben we "wijzer" gemaakt en die gaan naar de Arthur's en Ter Steegh's van deze wereld. Jammer voor onze omzet, maar wel een koper die iets anders naar westernzadels kijkt (gelukkig). Ik heb daar weinig problemen mee.

Maar met de naifiteit van sommige ruiters wel. Het druipt er soms vanaf af. En daar word ik dus wel moe van.

MVG Louis

cornelie

Berichten: 9349
Geregistreerd: 11-06-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-04 12:11

Misschien ook een kip/ei verhaal. Als je als leek niet weet dát er zoiets is als pasvorm (immers, een westernzadel pas altijd), hoe weet je dan dat je daar goed naar moet kijken? Meestal is het toch een kwestie van door schade en schande wijs worden en duur leergeld betalen.

06csma
Berichten: 237
Geregistreerd: 23-11-03
Woonplaats: Oosterstreek (Fr)

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-04 13:01

whao!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Seppe

Berichten: 743
Geregistreerd: 19-06-03
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-04 16:46

Cassidy schreef:
Ik heb die fout nooit gemaakt...altijd het beste voor mijn paardje gewild, en geluisterd. Maar mensen die niet luisteren, ik zie ze dagelijks langskomen. En mensen die niet luisteren, kun je niets leren.


Maar hier zit juist 1 van de belangrijkste problemen denk ik. Vele mensen, zoals ik, willen luisteren maar weten niet naar wie Verward .

Ben altijd een beetje terughoudend als iemand over zadels vertelt, zeker verkopers. Naar wie moeten wij luisteren. Ben nog maar pas, na 20 jaar 'engels', beland in het 'western' wereldje en ik weet nog (bijna) helemaal niets over westernzadels.
Moet ik dan echt naar de fokker van m'n 2 jaar oude paard luisteren wanneer die zegt: "koop als hij 2 is een zadel, zowieso een full quarter, en steek er voorlopig een dubbele pad onder" (om hem te laten wennen aan een zadel, niet om erop te zitten)

Ik weet nog eens niet welke maten er bestaan in zadels buiten full en semi-quarter.
Het is moeilijk om in een doolhof je weg te vinden, en het is dan inderdaad aanlokkelijk om de mooie laan in te slaan. Maar ik laat me niet vangen OK dan!

Wie heeft er informatieve sites?

Seppe

_Vanes_

Berichten: 3664
Geregistreerd: 12-02-01
Woonplaats: Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-04 17:03

Seppe schreef:
Wie heeft er informatieve sites?
Seppe


Louis of Willem vast wel! Haha!

DubbelFun

Berichten: 88715
Geregistreerd: 12-04-01
Woonplaats: 1 km van het midden van Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-04 17:47


Sander16v
Berichten: 80
Geregistreerd: 20-11-03
Woonplaats: Nieuwegein

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-04 20:28

Sugarmiss schreef:
Op internet kun je veel algemene tips lezen, die een eerste indruk geven of een zadel redelijk ligt of geheel niet past.
Het 'fijnere' paswerk zul je alleen in de praktijk kunnen leren; door veel verschillende zadels op veel verschillende paarden te leggen.


Maar daar ligt nou juist vaak het probleem! Niet iedereen heeft meerdere paarden en meerdere zadels. Waarom nou niet gewoon eerst passen en dan kopen. Dus zadels van E-bay OF links laten liggen als je ze niet kan passen OF laten aanpassen aan jouw paard.

Meerdere zadels passen op verschillende paarden klinkt bij mij in de oren als een fabrieksmodel maken met een zo groot mogelijke doelgroep met zo min mogelijk compromissen. Dus iets voor een verkoper, niet voor iemand met hart voor zijn eigen (enige?!?) liefde (paard)

Zouden jullie een prothese aanschaffen via internet of via het ziekenhuis?

(kon het niet laten om te reageren)

DubbelFun

Berichten: 88715
Geregistreerd: 12-04-01
Woonplaats: 1 km van het midden van Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-04 21:04

Blijft een feit dat 50% van de normaal gebouwde paarden heel goed met een 'standaard' zadel uit de voeten kan. Het is nl ook de reden waarom fabriekszadels betaalbaar zijn, de grote oplage etc. Lachen . En ook in deze standaardmaat zijn nog genoeg verschillen in maatvoering te vinden.