Wil graag western gaan rijden...

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Cassidy

Berichten: 75551
Geregistreerd: 08-08-01
Woonplaats: Purmerend

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-04 17:24

Cow_horse schreef:
nu heb ik een dunne stang en daar reageert ze nu heel goed op!! OK dan!


Tot ook dat niet meer helpt.

Als jij iedere keer van bit moet veranderen om door te dringen tot mijn paard zou ik toch bij mezelf te rade gaan, i.p.v. ieder keer naar een ander bit te grijpen.

Marchador

Berichten: 19936
Geregistreerd: 17-01-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-04 17:28

Cassidy"]
[quote="Cow_horse schreef:
nu heb ik een dunne stang en daar reageert ze nu heel goed op!! OK dan!


Tot ook dat niet meer helpt.

Als jij iedere keer van bit moet veranderen om door te dringen tot mijn paard zou ik toch bij mezelf te rade gaan, i.p.v. ieder keer naar een ander bit te grijpen.
[/quote]

ik rijd met deze nu al ruim een jaar.. en tot nu toe gaat het goed.
ik dring veel beter tot haar door. ik zou echt niet weten wat ik er anders aan zou kunnen doen..(mn instructrice had het over een stang MET dubbelgebroken ofzoiets??) in ieder geval dat je paard dus 2 bitten in zijn mond heeft, dacht echt niet dat ik daar mee ga rijden. ik ben haar nu nog aan het trainen en wissel de bitten (stang en trens) vaak af. op dit moment gaat het heel goed, maar toch rijd ik vaker met de stang!
ik ben bang dat alsik het verkeerde moment pak voor de trens dat ik opnieuw kan gaan beginnen.

DubbelFun

Berichten: 88670
Geregistreerd: 12-04-01
Woonplaats: 1 km van het midden van Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-04 17:31

Cow_horse schreef:
..(mn instructrice had het over een stang MET dubbelgebroken ofzoiets??) in ieder geval dat je paard dus 2 bitten in zijn mond heeft,..

Ik wordt wel heel benieuwd welke westerninstructeur dit soort uitspraken doet Cool

Cheveyo

Berichten: 17591
Geregistreerd: 03-07-03
Woonplaats: aan het eind van de regenboog!

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-04 17:32

kan je haar niet met een sidepull gaan rijden hoef je ook niet aan die mond te gaan zitten, sorry maar helemaal offtopic
Western is helemaal niet zo erg op de mond gereden voor zover ik weet. Je kunt er ook met de tijd een treinrails in hangen, misschien dat dat helpt. En anders kan je altijd nog prikkeldraad nemen. Begrijp me niet verkeerd het is goed bedoeld.

Marchador

Berichten: 19936
Geregistreerd: 17-01-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-04 17:40

Sugarmiss"]
[quote="Cow_horse schreef:
..(mn instructrice had het over een stang MET dubbelgebroken ofzoiets??) in ieder geval dat je paard dus 2 bitten in zijn mond heeft,..

Ik wordt wel heel benieuwd welke westerninstructeur dit soort uitspraken doet Cool
[/quote]

ze is ooit nederlands kampioen geworden. ze reed ergens in de Z. en het enige dat ze nog kon zeggen in de les was ronder.. (mn paardje kon nog niet eens aan de teugel lopen Verward )
maar goed ik heb gelukkig geen les meer van dr..

DubbelFun

Berichten: 88670
Geregistreerd: 12-04-01
Woonplaats: 1 km van het midden van Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-04 17:41

Ik begrijp dat 'ze' dus geen westernles geeft Lachen

Cheveyo

Berichten: 17591
Geregistreerd: 03-07-03
Woonplaats: aan het eind van de regenboog!

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-04 17:46

afwisselen van bit is niet zo erg, kan soms wel goed uitpakken maar aan alles zit een grens. Zoek anders iemand die je erbij kan helpen

Marchador

Berichten: 19936
Geregistreerd: 17-01-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-04 17:49

Cheveyo schreef:
kan je haar niet met een sidepull gaan rijden hoef je ook niet aan die mond te gaan zitten, sorry maar helemaal offtopic
Western is helemaal niet zo erg op de mond gereden voor zover ik weet. Je kunt er ook met de tijd een treinrails in hangen, misschien dat dat helpt. En anders kan je altijd nog prikkeldraad nemen. Begrijp me niet verkeerd het is goed bedoeld.


hai, ik heb hier bij eenmaal andermaal, al een bericht neergezet dat ik een side-pull zoek. (maar nog steeds geen antwoord/reactie). behalve dan iemand die zei dat ze hem net had verkocht en dat andere meisje zei : ja die heb ik nu OENK! daar heb ik niet veel aan.
geen idee wat een treinrails is, misschien uitleg? **bloos**
prikkeldraad?? **bloos**
sorry ik zit nog niet zo lang in de western (of eigenlijk nog niet)

maar ik mag voorlopig ook niet op het bit rijden dat scheelt dan weer, kan ik mooi oefenen om mn pony aan te leren om op mijn zithulpen te reageren, maar dat is best moeiljk met een bit (begrijp het niet verkeerd, ik heb het zo geleerd om toen op het bit te rijden. ik vond het zelf toen al niet coel, maar het gaat er alleen niet uit als een paard niet reageert)
ik heb geen harde hulpen, helemaal niet.
maar daarom was ik ook opzoek naar een side-pull, zodat mn pony niet alleen op teugelhulpen (bit) reageert. want ik wil het er echt super graag uit krijgen.

Marchador

Berichten: 19936
Geregistreerd: 17-01-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-04 17:53

Sugarmiss schreef:
Ik begrijp dat 'ze' dus geen westernles geeft Lachen


nee zeker weten niet... niet aangevallen voelen hoor, maar ik heb toen echt een 'trauma'aan dressuur overgehouden!! dat doe ik nooit meer.

dressuur is niet voor mij weggelegd

Marchador

Berichten: 19936
Geregistreerd: 17-01-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-04 17:56

Cheveyo schreef:
afwisselen van bit is niet zo erg, kan soms wel goed uitpakken maar aan alles zit een grens. Zoek anders iemand die je erbij kan helpen


ik krijg waarscheinlijk (als het goed gaat) binnekort les met een aantal van stal, van casper cohen. hij zou me er bij kunnen helpen, hoop ik!

verder kon ik niet eerder lessen nemen om persoonlijke redenen (geen zin om ze hier op te schrijven, maar anders kan je altijd pb'en)

Cheveyo

Berichten: 17591
Geregistreerd: 03-07-03
Woonplaats: aan het eind van de regenboog!

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-04 18:05

overleg alles met hem waarschijnlijk dat hij je wel verder kan helpen, misschien heeft hij wel een sidepull te leen of heeft hij een heel andere oplossing. Veel sterkte enne het moet wel leuk blijven he zowel voor jou als voor je paardje.
Dat van die treinrails en prikkeldraad was sarcastisch bedoeld. Knipoog

Cassidy

Berichten: 75551
Geregistreerd: 08-08-01
Woonplaats: Purmerend

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-04 18:06

Cow_horse schreef:
ik ben bang dat alsik het verkeerde moment pak voor de trens dat ik opnieuw kan gaan beginnen.


Waarom ben je daar bang voor? Deze manier van redeneren is precies de reden waarom mensen (te) lang met hulpteugels blijven rijden. Op een gegeven moment moet je terug durven gaan naar de trens.

Marchador

Berichten: 19936
Geregistreerd: 17-01-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-04 18:11

ja dat is zo heb je ook helemaal gelijk in. maar stel nou dat ik weer trens ga rijden, en ze reageert helemaal niet.. ze loopt overal met me naartoe, het is niet een van de makkelijkste. wat moet ik op zo'n moment doen, ik kan wel boos reageren en kwaad worden maar dat heeft ok niet zoveel zin denk ik.

Cheveyo

Berichten: 17591
Geregistreerd: 03-07-03
Woonplaats: aan het eind van de regenboog!

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-04 19:46

op marktplaats staan 3 sidepulls te koop. Zoek op 'western sidepull' en je ziet ze. Succes

Marchador

Berichten: 19936
Geregistreerd: 17-01-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-04 20:00

Cheveyo schreef:
op marktplaats staan 3 sidepulls te koop. Zoek op 'western sidepull' en je ziet ze. Succes


hey ja dat heb ik gedaan, maar kan helemala niets vinden, doeik dan iets fout?? Verward

Monster

Berichten: 9515
Geregistreerd: 04-01-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-04 20:02

tigo is erg aansrpakelijk niet??
volgens mij is het pennymeisjes topic wel wat voor haar????

DubbelFun

Berichten: 88670
Geregistreerd: 12-04-01
Woonplaats: 1 km van het midden van Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-04 20:03

Misschien dat Cheveyo de link even per PB wil sturen Lachen

Marchador

Berichten: 19936
Geregistreerd: 17-01-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-04 20:04

als dat kan graag, SM, je had mij gister een pb gestuurd? maar heb ook niet kunnen vinden... :S? ik denk dat het dan echt aan mij ligt

Cheveyo

Berichten: 17591
Geregistreerd: 03-07-03
Woonplaats: aan het eind van de regenboog!

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-04 20:05

yes ik ga je helpen, momentje hoor even kijken hoe dat gaat hihi

Marchador

Berichten: 19936
Geregistreerd: 17-01-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-04 20:05

asjoe4ever schreef:
tigo is erg aansrpakelijk niet??
volgens mij is het pennymeisjes topic wel wat voor haar????


tigo praat me de oren van mn kop af Haha!

Marchador

Berichten: 19936
Geregistreerd: 17-01-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-04 20:05

Cheveyo schreef:
yes ik ga je helpen, momentje hoor even kijken hoe dat gaat hihi


Thank You... hartstikke fijn!!! OK dan!

Veleta
Berichten: 13
Geregistreerd: 13-12-03
Woonplaats: heerenveen

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-04 20:06

Ik heb zo alles zitten lezen en het valt me inderdaad op dat er mensen zijn die western willen rijden zonder daar een goede basis bij hun zelf voor te hebben gelegd. Zelf heb ik 5 jaar les gehad op westernpaarden voordat ik mijn 3 jarige paint aanschafte. Allereerst westerrijden is een beheersing van een bepaalde rijstijl en niet van de outfit. Je moet dit ook kunnen zonder westerzadel. Zorg dat je de basis begrijpt zodat jij leiding kan geven aan je paard en niet anderom of nog erger dat je beide zoekende bent. Goede raad neem les. Sidepull heel verstandig! Leer het paard te wijken voor teugeldruk en niet voor de druk in zijn of haar mond.
Geef ontspanning in die mond en zorg voor benen van beton!!
succes Veleta

Cheveyo

Berichten: 17591
Geregistreerd: 03-07-03
Woonplaats: aan het eind van de regenboog!

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-04 20:09

heb je gemaild als het niet allemaal lukt pb me dan even

Marchador

Berichten: 19936
Geregistreerd: 17-01-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-04 20:14

is goed ga gelijk even op mn mail kijken

Marchador

Berichten: 19936
Geregistreerd: 17-01-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-04 20:22

hai, ik heb nu verschillende Sidepulls gezien.
met om de neus 2 touwen (sorry ik weet niet hoe het allemaal heet)
met om de neus 1 touw
met om de neus leer
met om de neus een bontje

wat raden jullie mij aan???