[HK]Alle westernruiters bij elkaar, kletsen maar! #2

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
miereneter

Berichten: 2553
Geregistreerd: 25-05-17

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-24 20:10

Kimvicious schreef:
We beginnen nu echt een team te worden en ik lach me iedere dag weer rot. Van plezier en omdat ze een grappige clown is. Vorige week vaders even rondje op dr laten uitstappen en oh wat was die trots. En oh wat is ze veel groter dan Heaven haha. Hier een blije pretbek <3
[ [url=m/i1CaBR.jpg]Afbeelding[/url] ]


Wat leuk dat het bij jullie zo goed gaat! Jullie zijn ook wel in goede handen bij Wendy.

Kimvicious
Berichten: 1464
Geregistreerd: 03-02-11
Woonplaats: Nijmegen

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-24 22:03

Bellatrix schreef:
Heaven is idd niet groot, hoe groot is ze nu?


Te groot :P Nee geen idee, heb niet zo'n opmeet ding.

@miereneter ja absoluut, blijft thuiskomen bij Wendy en heb het er onwijs naar mn zin !

juniper

Berichten: 1578
Geregistreerd: 09-03-05
Woonplaats: USA

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-24 20:51

Kimvicious schreef:
Denies oh wat een heerlijke plaatjes ! Maar please zeg me dat ik niet de enige ben die iets anders zag in die koek :P


Nu je het zegt, nee, inderdaad :P

Klinkt alsof je veel op je bord hebt Denise :knuffel:

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Berichten: 101800
Geregistreerd: 02-08-02
Woonplaats: Achterveld

Re: [HK]Alle westernruiters bij elkaar, kletsen maar! #2

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-24 15:38

Zo, ik heb vandaag mijn eerste centered riding les gehad van Viola Barkey. :D Ik zat op Grumpy, een 20 jarige Quarter. Heb even aan de longe gereden maar daarna toch los. Zelfs gegaloppeerd op beide kanten. :D Ik voelde mij veilig op Grumpy dus gewoon maar gedaan. De hele theorie achter centered riding is ook wel interessant, ik hoop dat ik dit 1x per maand kan doen.

chery

Berichten: 1851
Geregistreerd: 09-07-03
Woonplaats: assen

Re: [HK]Alle westernruiters bij elkaar, kletsen maar! #2

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-24 17:15

Wat leuk en leerzaam!

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Berichten: 101800
Geregistreerd: 02-08-02
Woonplaats: Achterveld

Re: [HK]Alle westernruiters bij elkaar, kletsen maar! #2

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-24 17:19

Ja, dat was het zeker. :j

Wranglerbutt

Berichten: 10386
Geregistreerd: 24-04-04
Woonplaats: Kamp'n

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-24 18:35

Bellatrix schreef:
Zo, ik heb vandaag mijn eerste centered riding les gehad van Viola Barkey. :D Ik zat op Grumpy, een 20 jarige Quarter. Heb even aan de longe gereden maar daarna toch los. Zelfs gegaloppeerd op beide kanten. :D Ik voelde mij veilig op Grumpy dus gewoon maar gedaan. De hele theorie achter centered riding is ook wel interessant, ik hoop dat ik dit 1x per maand kan doen.

Wat leuk, Grumpy is een schat! <3

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Berichten: 101800
Geregistreerd: 02-08-02
Woonplaats: Achterveld

Re: [HK]Alle westernruiters bij elkaar, kletsen maar! #2

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-24 18:41

Jij kent hem? :))

Wranglerbutt

Berichten: 10386
Geregistreerd: 24-04-04
Woonplaats: Kamp'n

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-24 18:50

Bellatrix schreef:
Jij kent hem? :))
Ja, hij heeft bij ons op stal gestaan en zijn eigenaresse ken ik al langer.
En Grumpy is voor België uitgekomen in de reining op WEG Kentucky :))

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Berichten: 101800
Geregistreerd: 02-08-02
Woonplaats: Achterveld

Re: [HK]Alle westernruiters bij elkaar, kletsen maar! #2

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-24 19:04

Ja ik weet dat hij behoorlijk wat geld verdiend heeft. :))

juniper

Berichten: 1578
Geregistreerd: 09-03-05
Woonplaats: USA

Re: [HK]Alle westernruiters bij elkaar, kletsen maar! #2

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-24 00:46

Wij hebben gisteren geoefend met laden in een kleine trailer. Uiteraard moest er eerst geprotesteerd worden:
Afbeelding

Maar nadat we wat rondjes gecircled hadden gaf ze toe en liep ze er meedere keren braaf op:
Afbeelding

Benfan

Berichten: 4007
Geregistreerd: 08-10-07
Woonplaats: Emmen

Re: [HK]Alle westernruiters bij elkaar, kletsen maar! #2

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-24 17:31

Ik had gisteren, zoals meerdere jaren achter elkaar, bij mijn paarden hun vliegenmasker op gedaan ivm de vliegen. Deze laat ik om omdat ik nu eenmaal niet naast de paarden woon. Nu had ik het paard van een kennis deze ook om gedaan, en dit gemeld. Die vond dat prima. Nu is het geval dat haar paard gisteravond rond 21 uur in paniek raakte, door de draden ging en deze meesleepte. Daardoor meer paniek, de sloot inviel, en tegen een lantarenpaal is geklapt. hij zou pas rustig zijn geworden toen het masker afging. Nu word ik als schuldige aangewezen, en als idioot omdat ik ze had opgelaten. Iets dat vorig jaar ook gebeurde trouwens en toen was er niks aan de hand.

Nu willen ze dus dat ik de schade ga betalen. Ben het er zelf niet mee eens, ze wist immers dat haar paard het masker om had, en zelf niks heeft gemeld hierover (haar reactie op mijn app dat ze hem om hadden, was de vraag of ik die van haar ook had gevonden, en een duimpje dat ze het prima vond)

Ik ga gelukkig binnen niet alteveel tijd verhuizen van locatie, letterlijk aan de overkant van de weg. Maar hoe ga ik de periode overbruggen nu ik daar nog sta? En haar ga vertellen dat ik niet ga helpen met de kosten?

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Berichten: 101800
Geregistreerd: 02-08-02
Woonplaats: Achterveld

Re: [HK]Alle westernruiters bij elkaar, kletsen maar! #2

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-24 17:45

Jeetje, dit is erg lastig. :\ Ze heeft zelf toestemming gegeven om hem om te doen toch?

miereneter

Berichten: 2553
Geregistreerd: 25-05-17

Re: [HK]Alle westernruiters bij elkaar, kletsen maar! #2

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-24 17:47

Ach, wat klote Benfan. Lijkt me niet dat ze jou als schuldige kunnen aanwijzen. Ten eerste heb je het gemeld. Ten tweede zijn de meeste vliegenmaskers voor de meeste paarden prima geschikt om op te houden. Soms niet, als ze niet goed zien, maar dat is aan de eigenaar om dat te melden. En ten derde kan elk paard schrikken. Zo naar als je onterecht beschuldigd wordt.

juniper

Berichten: 1578
Geregistreerd: 09-03-05
Woonplaats: USA

Re: [HK]Alle westernruiters bij elkaar, kletsen maar! #2

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-24 17:48

Heb je een aansprakelijkheids verzekering? Ik denk dat ik die eerst maar eens zou bellen (voor het geval zij dat ook doen).

Benfan

Berichten: 4007
Geregistreerd: 08-10-07
Woonplaats: Emmen

Re: [HK]Alle westernruiters bij elkaar, kletsen maar! #2

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-24 19:01

ze was er mee akkoord gegaan dat ze om waren. En kwam er vanmorgen mee dat het was gebeurd. Nu hebben ze bij mijn paarden ook de maskers af gedaan, zonder met mij te overleggen. Vorig jaar liepen ze ook met maskers op, en werden ze niet af gedaan. Nu is dat ineens een gigantisch probleem volgens haar, en zou elke paardenkenner dit weten.

Kan niet wachten tot ik over kan. Ben er nu wel klaar mee zeg maar.

juniper

Berichten: 1578
Geregistreerd: 09-03-05
Woonplaats: USA

Re: [HK]Alle westernruiters bij elkaar, kletsen maar! #2

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-24 19:17

Tulip heeft in de zomer ook 24/7 een masker op. Ik snap dat je niet kunt wachten, wanneer verhuis je?

Benfan

Berichten: 4007
Geregistreerd: 08-10-07
Woonplaats: Emmen

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-24 20:33

juniper schreef:
Tulip heeft in de zomer ook 24/7 een masker op. Ik snap dat je niet kunt wachten, wanneer verhuis je?


Als de stal en paddock klaar is. Wert dus niet precies wanneer. Als ik ergens tijdelijk kon onderduiken deed ik dat direct.

Achterom
Berichten: 23040
Geregistreerd: 28-09-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-24 20:48

juniper schreef:
Tulip heeft in de zomer ook 24/7 een masker op. Ik snap dat je niet kunt wachten, wanneer verhuis je?

Hier heb ik vanavond de paarden juist weer de maskers omgedaan :j en die blijven vannacht ook om (nou ja, als ze ze zelf niet afdoen tenminste :')). Doe ik al jaren zo hoor. Laat je niet gek maken Benfan! Heel vervelend allemaal, maar ze is gewoon akkoord gegaan en kan jou echt niks maken. Wat een vervelend gedoe zeg!