[HK]Alle westernruiters bij elkaar, kletsen maar! #2

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Daihyo

Berichten: 88048
Geregistreerd: 01-06-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-24 19:08

Laatst bijgewerkt door Daihyo op 07-03-24 19:09, in het totaal 1 keer bewerkt

xDenies

Berichten: 13495
Geregistreerd: 29-01-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-24 19:08

Bellatrix schreef:
Welke? Eentje is toch permanent gesloten?


Die in Bergeijk. Die is dicht vanwege onderhoud. Ze gingen het flink op de schop gooien maar had verwacht dat ze ondertussen al wel weer een beetje klaar zouden zijn.

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Berichten: 101760
Geregistreerd: 02-08-02
Woonplaats: Achterveld

Re: [HK]Alle westernruiters bij elkaar, kletsen maar! #2

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-24 19:21

Dan is die andere permanent dicht...weet even niet meer waar die zit...

Daihyo

Berichten: 88048
Geregistreerd: 01-06-01

Re: [HK]Alle westernruiters bij elkaar, kletsen maar! #2

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-24 19:22

Empe

xDenies

Berichten: 13495
Geregistreerd: 29-01-08

Re: [HK]Alle westernruiters bij elkaar, kletsen maar! #2

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-24 19:27

Ja die Magnolia is veel te ver weg voor ons helaas.

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Berichten: 101760
Geregistreerd: 02-08-02
Woonplaats: Achterveld

Re: [HK]Alle westernruiters bij elkaar, kletsen maar! #2

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-24 19:48

Ohja, Empe is permanent dicht!

Paint_Lover

Berichten: 3699
Geregistreerd: 27-04-06
Woonplaats: Daar waar de zon altijd schijnt ;)

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-24 11:23

En bij Stal Tilburgs is er nog helemaal niets aan het trailpark gedaan (zouden ze vorig jaar gedaan hebben maar dat is niet gebeurd), daar zijn ze nu van pensionstalling over aan het gaan naar natuurinclusieve paardenhouderij dus ik gok (weet t niet zeker) dat ze daar dit jaar ook niet veel aan gaan doen...

speedfiets_2
Badass Cowgirl

Berichten: 3032
Geregistreerd: 15-03-09
Woonplaats: Den Bosch

Re: [HK]Alle westernruiters bij elkaar, kletsen maar! #2

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-24 11:58

kom even onder mijn steen vandaan. Een watte? natuurinclusieve paardenhouderij nog nooit van gehoord

Daihyo

Berichten: 88048
Geregistreerd: 01-06-01

Re: [HK]Alle westernruiters bij elkaar, kletsen maar! #2

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-24 12:17


Paint_Lover

Berichten: 3699
Geregistreerd: 27-04-06
Woonplaats: Daar waar de zon altijd schijnt ;)

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-24 12:28

speedfiets_2 schreef:
kom even onder mijn steen vandaan. Een watte? natuurinclusieve paardenhouderij nog nooit van gehoord


Grinnik....

Sirius_

Berichten: 10951
Geregistreerd: 09-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-24 13:47

Als ik mijn trailer bewijs eindelijk heb wil ik ook naar de trailtuin
Maar tot nu toe heb ik er alleen maar pech mee. Of liever gezegd, mijn instructeur heeft veel pech.

Kijk wat Luna vandaag deed <3 alsof ze dat al maanden doet.
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Daihyo

Berichten: 88048
Geregistreerd: 01-06-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-24 15:23

Paint_Lover schreef:
speedfiets_2 schreef:
kom even onder mijn steen vandaan. Een watte? natuurinclusieve paardenhouderij nog nooit van gehoord


Grinnik....

Hoezo grinnik?
Ik vind het wel mooi dat er steeds meer aandacht voor is. Maar als ik dat zeg word ik tegenwoordig voor geitenwollensokken natural uitgemaakt :+
Ik houd mijn paarden ook zo natuurlijk mogelijk. Maar dat wil niet zeggen dat er geen deken op gaat als dat nodig is bijvoorbeeld.

Maar ik vind het wel mooi om op mijn perceel diverse mogelijkheden voor mijn paarden te creëren die natuurlijk gedrag stimuleren én hierbij ook biodiversiteit te bevorderen.
Sterker nog, ik denk dat als ik Jim op pension zou moeten houden, het einde verhaal is. Ik kan nu alles zo managen dat hij het er heel goed op doet. Maar als hij met een groter geheel mee moet en er geen of minimaal maatwerk mogelijk is, hij het niet gaat redden.

Deze manier van paarden houden staat en valt met management overigens. Daar ben ik ook van overtuigd. Is dat niet op orde, dan zijn er ook zeker paarden die niet in dit systeem passen.

Daihyo

Berichten: 88048
Geregistreerd: 01-06-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-24 15:23

Sirius_ schreef:
Als ik mijn trailer bewijs eindelijk heb wil ik ook naar de trailtuin
Maar tot nu toe heb ik er alleen maar pech mee. Of liever gezegd, mijn instructeur heeft veel pech.

Kijk wat Luna vandaag deed <3 alsof ze dat al maanden doet.
[ [url=m/VKHrpH.jpg]Afbeelding[/url] ]

[ [url=m/Qe2Dz5.jpg]Afbeelding[/url] ]

[ [url=m/y9KrgJ.jpg]Afbeelding[/url] ]

<3
Wat is het toch een knap en braaf dier <3

Paint_Lover

Berichten: 3699
Geregistreerd: 27-04-06
Woonplaats: Daar waar de zon altijd schijnt ;)

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-24 17:30

Daihyo schreef:
Hoezo grinnik?
Ik vind het wel mooi dat er steeds meer aandacht voor is. Maar als ik dat zeg word ik tegenwoordig voor geitenwollensokken natural uitgemaakt :+
Ik houd mijn paarden ook zo natuurlijk mogelijk. Maar dat wil niet zeggen dat er geen deken op gaat als dat nodig is bijvoorbeeld.

Maar ik vind het wel mooi om op mijn perceel diverse mogelijkheden voor mijn paarden te creëren die natuurlijk gedrag stimuleren én hierbij ook biodiversiteit te bevorderen.
Sterker nog, ik denk dat als ik Jim op pension zou moeten houden, het einde verhaal is. Ik kan nu alles zo managen dat hij het er heel goed op doet. Maar als hij met een groter geheel mee moet en er geen of minimaal maatwerk mogelijk is, hij het niet gaat redden.

Deze manier van paarden houden staat en valt met management overigens. Daar ben ik ook van overtuigd. Is dat niet op orde, dan zijn er ook zeker paarden die niet in dit systeem passen.


Grinnik alsin nog niet eerder van gehoord.... tegenwoordig zijn er heel veel varianten op paarden buiten houden: paddock paradise, equihabitat en paardinclusieve paardenhouderij zijn er daar enkele van...

Ik heb niet gezegd dat ik anti ben toch?!

Het concept KAN werken maar dat staat of valt met management en helaas schort t daar dus aan want de paarden worden binnen no time bij elkaar gezet (met alle gevolgen van dien) en als er dan iets gebeurd is het ineens niet nodig om een DA te bellen :(

Voor mijn paard was dit concept gewoon geen optie, botsplinter in haar been en dus een te groot risico (omdat ze wel hoog in rang stond) dat ze daar nogmaals een tik op zou krijgen en dan is het einde verhaal mbt rij carrière... maar ook omdat ze nog zeker tot september met bescherming buiten moet was t een nope voor mij.

Nogmaals: paarden lang buiten, voldoende ruimte en voldoende om te doen zou helemaal top zijn!

Enkel 35 paarden op amper 5,5 hectare grond gooien zonder dat alles in orde is vind ik wel iets anders maar nogmaals zo kijk ik daar tegenaan! In dat opzicht ben ik blij dat de mijne die hele stress en het ge-sar van dekkende ruinen (waaronder een Belg!) niet meegemaakt heeft...

Dat er mensen zijn die jouw een geitenwollensokken natural noemen zijn ook niet helemaal goed in hun hoofd, je moet doen wat voor jouw paard(en) goed is! Voor het ene paard is dat lekker lang buiten en zoveel mogelijk lopen, voor een ander is dat maar enkele uren naar buiten en daarna lekker in een goed opgestrooide ruime box.

Paint_Lover

Berichten: 3699
Geregistreerd: 27-04-06
Woonplaats: Daar waar de zon altijd schijnt ;)

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-24 17:31

[code][/code]
Sirius_ schreef:
Als ik mijn trailer bewijs eindelijk heb wil ik ook naar de trailtuin
Maar tot nu toe heb ik er alleen maar pech mee. Of liever gezegd, mijn instructeur heeft veel pech.

Kijk wat Luna vandaag deed <3 alsof ze dat al maanden doet.
[ [url=m/VKHrpH.jpg]Afbeelding[/url] ]

[ [url=m/Qe2Dz5.jpg]Afbeelding[/url] ]

[ [url=m/y9KrgJ.jpg]Afbeelding[/url] ]


Wauw! Ze doet t echt supergoed <3

xDenies

Berichten: 13495
Geregistreerd: 29-01-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-24 12:43

xDenies schreef:


Wat super leuk, we staan in uitgelicht! *\o/* Had ik niet verwacht haha.


Paint_Lover schreef:
En bij Stal Tilburgs is er nog helemaal niets aan het trailpark gedaan (zouden ze vorig jaar gedaan hebben maar dat is niet gebeurd), daar zijn ze nu van pensionstalling over aan het gaan naar natuurinclusieve paardenhouderij dus ik gok (weet t niet zeker) dat ze daar dit jaar ook niet veel aan gaan doen...


Oh wat zonde zeg. Lijkt me toch ook een bron van inkomsten. Nou, we gaan het wel zien. Dit jaar wordt toch al erg vol met ritjes :')


Sirius_ schreef:



Oooh wat leuk! Eerste keer zadel er op?

xDenies

Berichten: 13495
Geregistreerd: 29-01-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-24 19:20

Nou, ik post er maar weer gewoon zelf onder, haha. Sorry.

Vandaag hadden we weer les van Miene Duits. Ik merkte best wel wat vooruitgang dus we hadden er heel erg veel zin in! Afgelopen weken zijn we veel aan de gang geweest met schoudercontrole en contragalop. Na vandaag gaan we weer wat verder met heupcontrole, effectievere stelling bij de contragalop, rechtmaken etc etc. Want Paardrijden is zo makkelijk :Y) :Y)

En we hebben ook wat serieuzer de spin meegepakt. Zo leuk, zó leuk! Je zou maar al bijna 14 jaar een Quarter hebben voor de Reining sport en nu eindelijk de foefjes er op krijgen :P Dan voel je je zo: *\%/* *\%/*

Maar hee, we zijn er nog lang niet. Maar goed, als dit een beetje het begin is, dan smaakt dat alleen maar naar meer!


Wat ik zeg, voor de extra duidelijkheid: We zijn er nog lang niet! :)

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Berichten: 101760
Geregistreerd: 02-08-02
Woonplaats: Achterveld

Re: [HK]Alle westernruiters bij elkaar, kletsen maar! #2

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-24 19:26

Ziet er toch goed uit! Komt uiteindelijk vast goed. :D
Fijn gereden dus?

xDenies

Berichten: 13495
Geregistreerd: 29-01-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-24 19:35

Bellatrix schreef:
Ziet er toch goed uit! Komt uiteindelijk vast goed. :D
Fijn gereden dus?


Natuurlijk vindt het uiteindelijk zijn weg wel. Maarja, ze is toch al bijna 14 en we zijn al die tijd al samen, maar het is er gewoon nooit van gekomen. Als ik goed ging, dan ging zij niet. Als zij goed ging, dan ging ik weer niet. Dus zo was er continu wel wat. Of trainers die wegvielen of niemand die voor maar één les kwam. Of financieel niet de mogelijkheden ... Maar we doen het nu wel, en we houden dit vast! *\o/*

Ik was helemaal naar de kl*te na de les :') Het is niets dat zij meer conditie heeft maar dat betekent voor mij ook weer harder werken en dan loop je toch nog even tegen een stukje 'lichamelijk zal nooit top worden'-aan. Maar we mogen niet klagen. Héél fijn gelest en weer een berg huiswerk. Op naar mei :P

Daihyo

Berichten: 88048
Geregistreerd: 01-06-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-24 19:48

Het ziet er vooral heel correct en vriendelijk uit :j
Fijn dat het zo goed gaat!

Ik heb vandaag iets met balkjes gedaan. Ik geloof niet dat Noura een trailpaard gaat worden. Ze gaat er in ieder geval niet op aan. Terwijl ze het wel prima en snel snapt. Zo hadden we vandaag na 2x oefenen een prima pasje sidepass. Maar als ze over de balken heen moet tilt ze amper haar benen op en kijkt me aan of ik op mijn achterhoofd ben gevallen _O-
Afbeelding

Oh en ze groeit nog steeds. Ze is de 1.60 voorbij :=
Dit is mijn ooghoogte.
Afbeelding

xDenies

Berichten: 13495
Geregistreerd: 29-01-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-24 20:35

Vriendelijk blijft onze manier natuurlijk! Al hoewel, soms ben ik te lief/voorzichtig terwijl je beter een keer wat strenger kan zijn. Je kan beter één keer strenger dan 6x te lief vragen. Want eerlijk, dan denkt Beeb ook tralalalala. Maar vriendelijk blijft toch voorop staan :)

Wat bedoel je met 'ze gaat er niet op aan'? :Y)
Geweldig hoe je het omschrijft in ieder geval haha! Maar jeetje wat een formaat zeg, hoe dan? Zijn haar ouders ook zo groot!? Wat voor achtergrond heeft ze? Met reining is 1.60 toch wel een beetje onhandig :Y)

Daihyo

Berichten: 88048
Geregistreerd: 01-06-01

Re: [HK]Alle westernruiters bij elkaar, kletsen maar! #2

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-24 20:42

Ze gaat er niet op aan als: het lijkt haar niet te interesseren. Als ik bij Jim balken neerleg, dan moet hij er iets mee. Wordt enthousiast, is fanatiek, wil graag iets met de balken. Noura rolt nog net niet met haar ogen :roll: _O-

Haar moeder is een reiner, vader allround. Familie doet het goed in de trail, pleasure en horsemanship. Maar als ik haar los zie gaan, dan zie ik alleen maar slidingstops, rundowns en rollbacks :+
Ze galoppeert heel makkelijk. En is echt van de snelheid.
Ik denk daarom dat reining en ranchriding haar meer gaan passen dan het precisiewerk in de trail bijvoorbeeld. Maar goed, ik kan het mis hebben :D
Ik ben bezig met een kleine brug bouwen en ik ben nog op zoek naar meer balken om wat meer neer te leggen dan walk overs. Ik blijf het proberen :+

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Berichten: 101760
Geregistreerd: 02-08-02
Woonplaats: Achterveld

Re: [HK]Alle westernruiters bij elkaar, kletsen maar! #2

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-24 20:33

Ga je reinen met haar dan Amanda?

En ik heb 28 april een centered riding les van Viola Barkey. :D Gewoon op stal waar ik een paard gereden heb, 5 minuten met de auto. :D

Mag een paard van iemand op stal lenen daar. 20 jarige Quarter ruin. Als dat bevalt wil ik om de zoveel weken gaan lessen om mijn houding/zit en balans aan te pakken.

Daihyo

Berichten: 88048
Geregistreerd: 01-06-01

Re: [HK]Alle westernruiters bij elkaar, kletsen maar! #2

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-24 23:49

Nee niet per sé. Ik wil vooral het bos in en af en toe all round een wedstrijdje meepakken.

Leuk! Hopelijk gaat het bevallen :j

miereneter

Berichten: 2534
Geregistreerd: 25-05-17

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-24 07:51

Bellatrix schreef:
Ga je reinen met haar dan Amanda?

En ik heb 28 april een centered riding les van Viola Barkey. :D Gewoon op stal waar ik een paard gereden heb, 5 minuten met de auto. :D

Mag een paard van iemand op stal lenen daar. 20 jarige Quarter ruin. Als dat bevalt wil ik om de zoveel weken gaan lessen om mijn houding/zit en balans aan te pakken.


Leuk, wat fijn dat je dat daar op stal kunt doen.

(En goed dat je me eraan herinnert, ik kan ook wel weer eens een paar zitlessen gebruiken.)