HENGSTENSPECIAL!!

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
DubbelFun

Berichten: 88698
Geregistreerd: 12-04-01
Woonplaats: 1 km van het midden van Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-04 15:24

Als er inderdaad foto's van een hengst bewerkt zouden zijn (onderhals of overbouw weggestuft of zo) dan zou ik dat wel een kwalijke zaak vinden.
IMO ben je dan gewoon frauduleus bezig, je 'verkoopt' nl iets dat niet zo is en ben je voor de wet ook strafbaar.

Vera

Berichten: 12175
Geregistreerd: 10-04-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-02-04 15:29

Cassidy schreef:
Ik heb je een PB gestuurd. Is knap gedaan, maar valt toch op.

En wij maar bladeren en met een loep over de foto´s speuren om dit zoekplaatje te vinden Haha! Haha!

Cassidy

Berichten: 75551
Geregistreerd: 08-08-01
Woonplaats: Purmerend

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-04 15:39

Heb je geen loep voor nodig hoor...valt meteen op.

DubbelFun

Berichten: 88698
Geregistreerd: 12-04-01
Woonplaats: 1 km van het midden van Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-04 15:44

Als je weet waar je naar kijken moet wel Haha!

Henriette
Berichten: 725
Geregistreerd: 30-01-02
Woonplaats: Haarlem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-04 17:13

Ik dacht ook van "hééé", maar 100% zeker ben je toch niet....ik niet tenminste Bloos
En wat maakt het uit, het is geen kwestie van Bob Avila staat op de foto ipv "Pietje Puk"......eerder andersom Lips are sealed
Uiteindelijk gaat het om het paard!

Roos1

Berichten: 363
Geregistreerd: 17-06-02
Woonplaats: Zeist

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-04 17:26

Citaat:
En wat maakt het uit, het is geen kwestie van Bob Avila staat op de foto ipv "Pietje Puk"......eerder andersom


Ze hadden het beter niet kunnen doen of gewoon kiezen voor een andere foto en aan de andere kant, wie ziet dit?? Als het al zo is? En dan zo klein??

XoNo

Berichten: 21435
Geregistreerd: 28-12-01
Woonplaats: Assen

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-04 21:43

vera"]
[quote="XoNo schreef:
Ik vind het boekje wat achteruit gaan...

Had ik dit ook al niet geschreven Verward Knipoog
[/quote]

Geen idee, ik heb niet heel het topic bijgehouden Haha!

Cassidy

Berichten: 75551
Geregistreerd: 08-08-01
Woonplaats: Purmerend

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-04 00:43

Aangezien ik zelf geen Hengstenspecial thuis heb, heb ik vanavond op stal nog eens goed naar de betreffende foto gekeken, en met een paar mensen over gediscussieerd. En ik denk bij nader inzien dat de foto is bewerkt/opgelicht , maar er niet met fotoshop een andere ruiter op is gezet. De kleuren kloppen echter niet, dat ziet iedereen.

radicalM

Berichten: 689
Geregistreerd: 14-02-03
Woonplaats: Capelle a/d IJssel

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-04 11:50

Twee jaar geleden hebben we ook serieus gezocht naar een hengst. Natuurlijk speelde de hengstenspecial een rol (kijken wat er in Nederland beschikbaar was) maar we zijn ook gaan kijken naar de grote wedstrijden en naar de nakomelingen van deze hengst. Uiteindelijk, toen we een keus hadden gemaakt, zijn we de hengst in "real life" gaan bekijken en hebben uitgebreid gesproken met me eigenaar. Persoonlijk vind ik het ook belangrijk dat je naar een hengst zoekt, die de eventuele "zwakke punten" van de merrie kan verbeteren (bouw). Dus hoe die foto's in zo'n hengstenspecial eruit zien...in mijn ogen alleen maar belangrijk om een algemeen beeld te krijgen. En ook die slidingfoto's mogen er van mij wel uit ja, hooguit als klein foto'tje erbij.

FlyingHigh

Berichten: 4050
Geregistreerd: 14-06-01
Woonplaats: Veluwe

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-04 22:30

gera schreef:
Ik wilde net vragen wat jullie van de foto's van Red Pebbles en Generals Golden Boy vinden..


Dat je de achtergrond hebt gewijzigd, vind ik geen probleem, zo komen kleuren van de hengsten beter over, maar ik vind het not- done om een hengst te presenteren in de Hengstenspecial met de ketting over zijn neus, Lips are sealed .

Steaming

Berichten: 1109
Geregistreerd: 01-02-03
Woonplaats: Boelenslaan

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-04 23:42

XoNo schreef:
Ik vind het boekje wat achteruit gaan. Minder hengsten, elk jaar weer dezelfde foto's.


Klopt niet helemaal slechts 1 hengst minder 105 ipv 106 en maar liefst 57 daarvan stonden er vorig jaar niet in.

redpebbles

Berichten: 456
Geregistreerd: 17-11-03
Woonplaats: blesdijke

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-04 00:38

Wat is het probleem FH? In de Halter/Showmanship at Halter is het toch ook toegestaan om de ketting boven of onder langs te doen. Daar worden toch ook mooie show/prestatiefoto's van gemaakt. Zelf was me dat niet eens opgevallen dat het storend zou kunnen zijn.

Cassidy

Berichten: 75551
Geregistreerd: 08-08-01
Woonplaats: Purmerend

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-04 00:44

Het was mij ook opgevallen, en ik vond het ook storend. Mag ik heel eerlijk zijn? Mij geeft het het gevoel dat de hengst toch best wel een lastpak is, als hij voor een fotoshoot zonder dat er verplicht andere paarden in de buurt moeten zijn, met ketting over zijn neus onder controle gehouden moet worden.

FlyingHigh

Berichten: 4050
Geregistreerd: 14-06-01
Woonplaats: Veluwe

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-04 00:54

redpebbles schreef:
Wat is het probleem FH? In de Halter/Showmanship at Halter is het toch ook toegestaan om de ketting boven of onder langs te doen. Daar worden toch ook mooie show/prestatiefoto's van gemaakt. Zelf was me dat niet eens opgevallen dat het storend zou kunnen zijn.


Het is dan wel toegestaan op shows, maar ik vind het voor op de foto erg storend en het geeft me een gevoel alsof die hengst anders niet te hanteren is....... Zeker voor een hengstenspecial, waar mensen (en leken in de westernwereld) hun mogelijke fokhengst gaan selecteren, zou ik deze foto niet gebruiken.

PeppySan

Berichten: 3088
Geregistreerd: 19-11-02
Woonplaats: Gieterveen

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-04 01:12

Ik vind er weer prachtige foto's in staan, maar er staan er ook een aantal waarvan ik denk dat de presentatie beter kan.

De foto op blz 26 vind ik lief, zo een klein meisje met zo een groot, lief paard. Ik vind alleen het paard (zo op de foto) niet mooi.

En ik kan die foto waar mee geknoeid is niet vinden en ik heb toch echt drie keer alle foto's zitten bekijken.

De foto's van Pebbles en Golden boy zijn mooi, maar volgende keer zou ik idd die ketting weglaten. Ik denk dat ook zijn koppie beter uit komt. Het liefst zie ik een paard met niets om het lijf, maar dat is natuurlijk niet altijd mogelijk.

Helaas heb ik geen merrie en zal het van dekken dus ook wel niet komen.

redpebbles

Berichten: 456
Geregistreerd: 17-11-03
Woonplaats: blesdijke

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-04 01:23

Ik zal er volgende keer met foto's maken rekening mee houden. Het is meer uit automatische gedaan, dan dat hij te lastig zou zijn. Iedereen kan hem thuis bij ons bezoeken, soms staat hij gewoon los op de gang (zonder halster om) zich te showen voor mensen.

Henriette
Berichten: 725
Geregistreerd: 30-01-02
Woonplaats: Haarlem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-04 09:14

Ik zie de Hengstenspecial meer als een plaatjesboek om interesse te wekken bij potentiele fokkers.
Dus een foto waarop het hele paard goed te zien is EN de afstamming erbij.
Voor de overige informatie ga je dan toch op stap om de hengst in het "eggie" te bekijken

dirkje
Berichten: 712
Geregistreerd: 21-05-03
Woonplaats: friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-04 10:21

ik zit ook zo vreemd tegen de foto van,burnt starlight aan te kyken,die waar hy helemaal op staat.

Vera

Berichten: 12175
Geregistreerd: 10-04-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-02-04 10:43

Dan er weinig nieuwe paarden zijn bijgekomen is zeker niet waar! Het zijn er veel meer en er zijn ook heel veel hengstenhouders die een nieuwe advertentie hebben gemaakt. OK dan!
Persoonlijk zou ik de informatie op de eerste pagina's een keertje een ander uiterlijk geven (erfelijkheid enzo).

Als ik merriehouder zou zijn en dit als leidraad zou gebruiken dan zou ik blijer worden van standfoto's van het hele paard met eventueel een actie inzetje (wat overigens geen sliding hoeft te zijn Knipoog ) en lekker veel info ove de hengst zelf en zijn voorouders. Zo vind ik de foto's van Magic Power Special heel goed, het laat duidelijk zien hoe allround de hengst is OK dan! (foto's hadden wel wat groter gemogen Haha! )

Jammer Gera, dat ze bij de offspring foto's van A Hint of Te niet jouw foto hebben gezet van het veulen in exact dezelfde galopsprong Clown

Even over kettingen; Op de kalender van Ilona Socks staat Mill's Intimidator met een ketting DOOR zijn mond....wat zegt dat dan over de hengst Verward

Jeddah

Berichten: 14474
Geregistreerd: 17-03-02
Woonplaats: Golden Valley, USA

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-04 10:54

vera schreef:

Jammer Gera, dat ze bij de offspring foto's van A Hint of Te niet jouw foto hebben gezet van het veulen in exact dezelfde galopsprong Clown



Eh, Vera, het veulen van Gera is van Red Pebbles Verward , die van mij, Senna, is van A Hint Of Te OK dan! , en staat erbij in de draf, die foto van dezelfde galopsprong hadden we toen nog niet en staat overigens wel op de website en op de DPHC pagina bij de SSP Knipoog.

FlyingHigh

Berichten: 4050
Geregistreerd: 14-06-01
Woonplaats: Veluwe

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-04 10:54

vera schreef:
Even over kettingen; Op de kalender van Ilona Socks staat Mill's Intimidator met een ketting DOOR zijn mond....wat zegt dat dan over de hengst Verward


Die foto staat ook op hun internet- site, zag ik gisteren.........echt; ik vind dit zo extreem fout!!!! Het zal dan allemaal ook wel weer mogen op wedstrijden maar of je daar trots op moet zijn, Verward . 'k Vind het niks. Iedereen zit altijd te schreeuwen wanneer mensen rijden met zo'n twisted trensje (gedraaide ijzerdraad, Bloos ) en vindt zo'n ketting wel acceptabel???

Krijg ik nu een mega- vloedgolf van boze Bokkers over me heen????
Kom maar op................ ~~}> !!!

Jeddah

Berichten: 14474
Geregistreerd: 17-03-02
Woonplaats: Golden Valley, USA

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-04 10:59

Die ketting is neem ik aan een lipchain, waar veel halter hengsten mee gesowed worden. Het kan geen "kwaad" doet geen pijn (of ze moeten eraan trekken) het maakt ze juist rustig.
Het wordt gebruikt omdat die paarden natuurlijk best aardig wat voer krijgen en op de show erg stil moeten staan, wat niet altijd even makkelijk is voor die hengsten. Het is niet als bij rij klasses, waar je ze eerst flink kan laten warmlopen en laten bewegen.

De ketting over de neus is in principe hetzelfde als onder de kaak langs, alleen is dat nu "uit" en is eronder "in". Vroeger werden ze veel met de ketting erover geshowd, tot eronder "in" werd want dan mkomt het hoofd er ook mooier uit.

Vera

Berichten: 12175
Geregistreerd: 10-04-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-02-04 11:04

jeddah schreef:
Eh, Vera, het veulen van Gera is van Red Pebbles Verward , die van mij, Senna, is van A Hint Of Te OK dan! , en staat erbij in de draf, die foto van dezelfde galopsprong hadden we toen nog niet en staat overigens wel op de website en op de DPHC pagina bij de SSP Knipoog.

Ja ik weet dat haar veulen van RP is. Maar dacht dat de foto Senna door Gera was gemaakt en vond het zo grappig dat ze exact dezelfde houding hadden Clown

FlyingHigh

Berichten: 4050
Geregistreerd: 14-06-01
Woonplaats: Veluwe

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-04 11:11

jeddah schreef:
Die ketting is neem ik aan een lipchain, waar veel halter hengsten mee gesowed worden. Het kan geen "kwaad" doet geen pijn (of ze moeten eraan trekken) het maakt ze juist rustig.
Het wordt gebruikt omdat die paarden natuurlijk best aardig wat voer krijgen en op de show erg stil moeten staan, wat niet altijd even makkelijk is voor die hengsten. Het is niet als bij rij klasses, waar je ze eerst flink kan laten warmlopen en laten bewegen.

De ketting over de neus is in principe hetzelfde als onder de kaak langs, alleen is dat nu "uit" en is eronder "in". Vroeger werden ze veel met de ketting erover geshowd, tot eronder "in" werd want dan mkomt het hoofd er ook mooier uit.


Voor zover ik enkele hengsten- begeleiders met de dieren heb gezien, waren de kettingen volgens mij de doodgewone lead- chains waarvan het ketting- gedeelte onder de kin, door de mond of over de neus liep. Niets vriendelijks aan, want met elk hoofdbeweging komt er spanning op de ketting wanneer de lijn strak staat. Met een correcte, eerlijke en zeer consequente Halter- opvoeding moeten alle hengsten ook geleerd kunnen worden dat ze gewoon stil moeten blijven staan. Aklleen zien veel showers de Halter niet als serieus onderdeel en trainen daar gewoon te weinig in.

flashyjac
Berichten: 6671
Geregistreerd: 03-11-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-04 11:20

vera"]
Jammer Gera, dat ze bij de offspring foto's van A Hint of Te niet jouw foto hebben gezet van het veulen in exact dezelfde galopsprong Clown
[/quote]

Volgens mij haal je de avatars van jeddah en mij nog steeds door elkaar, of bedoel je dit sowieso gewoon als grapje, aangezien zij een foto had geplaatst waarop Senna in bijna dezelfde galopsprong zat als haar vader? Jagger loopt wat meer met zijn hoofd omhoog, dus de foto was minder treffend geweest als in het geval van jeddah. Maar die pas de deux met de twee jaarlingetjes (als ze groter zijn natuurlijk) komt er misschien nog wel *LOL*


[quote="flyingHigh"]
Het is dan wel toegestaan op shows, maar ik vind het voor op de foto erg storend en het geeft me een gevoel alsof die hengst anders niet te hanteren is....... Zeker voor een hengstenspecial, waar mensen (en leken in de westernwereld) hun mogelijke fokhengst gaan selecteren, zou ik deze foto niet gebruiken.
[/quote]

Ik moet zeggen dat ik er zelf ook helemaal niet over na heb gedacht. Ik denk inderdaad dat het een automatisme was. Bovendien heb ik over Jagger zijn neus ook vaak een ketting als ik buiten met hem ga wandelen door het bos. Ik heb gemerkt dat ik vrij weinig over hem te zeggen heb als ik enkel aan het onderste ringetje van het halster trek, als het ware. Maar met dit doel is het juist niet gebruikt bij Golden Boy. Volgens mij hadden we hem zo los kunnen laten staan, hij stond zo netjes!
Volgende keer dus mogelijk én foto's buiten én helemaal zonder halster? Proberen kan altijd.


[quote="vera schreef:
Even over kettingen; Op de kalender van Ilona Socks staat Mill's Intimidator met een ketting DOOR zijn mond....wat zegt dat dan over de hengst Verward


Het viel mij inderdaad ook op en ik had het nog nooit gezien, of in ieder geval niet bewust. Had ook geen idee wat dat voor doel moest hebben, maar ik ben dan ook nog wel een leek in de halter. Ik dacht dat er misschien een lekkere smaak aan zat, waardoor het paard wat zat te sabbelen terwijl hij stilstond..