voor de westernfjordjes!

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Sjimmy

Berichten: 17797
Geregistreerd: 09-03-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-01 08:08

Als ik een keer geen tijd heb om de manegefjord te knippen valt het alweer om in ongeveer 2 maanden tijd. En het is dan echt lang. Hoe vaker je manen knipt hoe stugger het wordt.
Het is wel crisis om ze weer netjes omhoog te krijgen als je ze toch weer wilt laten staan....

cornelie

Berichten: 9349
Geregistreerd: 11-06-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-01 09:38

En anders doe je een keer een nachtje een sleezy sleaper om (zo'n muts, jeweetwel) Kan je de volgende dag zien hoe het staat als ze hangen Haha!

Adrienne

Berichten: 1535
Geregistreerd: 10-04-01
Woonplaats: Geldrop

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-01 10:54

Ik ken ook een fjord met lange manen en dat ziet er heel er stoer uit. Ik heb alleen wel berepen dat je niet meer of in elk geval niet makkelijk meer, terug kunt naar een kort geknipte manenkam. De manen blijven dan niet meer mooi staan. Als ik het me goed herinner moet er dan alles tot op de huid af en dan maar hopen dat het opieuw wil blijven staan.

Adrienne

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-01 13:31

Ik heb bij ry ook een poosje een hengstenpluk laten groeien en die kon ik zonder moeite weer overend knippen hoor geen probleem. het was wel kort maar niet tot op de huid af. gewoon netjes kort.

groetjes debora Koe Koe

en ik doe het gewoon laat het groeien vind ik het niets knip ik het gewoon weer af Extreme duivel maar beadankt voor jullie reacteis (zijn er nog mensen met foto's???)

marieke3
Berichten: 2
Geregistreerd: 08-08-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-01 15:15

mijn fjord heeft ook lange manen gehad. ik wou het gewoon een keer uitproberen. het heeft ongeveer een half jaar geduurt voordat ze gingen hangen. ik heb jammer genoeg wel foto's er van maar geen scanner. ik vond het leuk staan en ik kreeg van veel mensen leuke reacties. naar een jaar met lange manen gelopen te hebben, heb ik ze weer afgeknipt. (daar heb ik nog een beetje spijt van) Frusty