Ervaring of niet?

Moderators: goldenarrow, Animal

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

NovaGirl

Ervaring of niet?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 31-01-04 17:12

Moet je perse goede rijervaring hebben om te gaan westernrijden?

Ik rij altijd op een fjord en een fries, maar we hebben ook een appaloosa staan (lucky-boy) en het lijkt me wel gaaf. Kun je dat ook zonder zadel oefenen, want ik heb geen geld voor een westernzadel en de boer gaat dat ook niet kopen, hoe ik zijn paard rijd maakt hem niets uit, maar er zit 1 zadel bij en daar moet ik het mee doen.

Scheve mond

Haha! Nova Haha!
Scheve mond Lachen Haha! Knipoog

Yessy

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-04 18:14

ik denk dat western leren rijden zonder instructeur erg moeilijk is, en dan ook nog zonder zadel.
het maakt niet uit hoeveel rij-eravring je hebt om western te leren rijden, met een goede instructeur kan je ver komen. mijn zusje had nog nooit gereden toen ze met western begon, ik heb ervoor 6,5 jaar dressuur gereden. en beide hebben we het geleerd dus Knipoog

NovaGirl

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 31-01-04 19:38

voor lessen heb ik wel geld hoor, alleen voor een dure zadel niet Lachen
Ik weet niet hoe western gaat dus ik kan het mezelf moeilijk aanleren, maar ik ga dan zeker lessen nemen. Misschien kan ik het leren op een lespaard en dan zonder zadel op Lucky

Haha! Nova Haha!
Scheve mond Lachen Haha! Knipoog

djangogirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-04 21:39

nee je hoeft niet heleboel ervaring te hebben om western te rijden.. het zeker nite makkelijk en als je darvoor al gereden hebt dan wete je de basis enzo.. In het begin is het niet altijd even leuk maar als je het eenmaal onder de knie hebt dan wil je geen dresuur meer Knipoog westernzadel is wel handig als je het echt wil doen.. Dan zou ik gaan sparen en een 2e hands kopen. Want als je les neemt is het wel de bedoeling dat je een westernzadel hebt want met engels zadel gata het ene beetje onhandig Scheve mond

Yessy

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-04 13:19

zonder zadel het thuis doen en met zadel op een lespaard lijktme opzich te doen, maar je leert natuurlijk veel minder snel dan als je alijd op het juiste zadel zit zegmaar, want het zadel vormt je wel een beetje..

Gast7521

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-04 14:10

Ervaring is niet belangrijk, instructie wel.

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie