Paint shows 2004

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

 
 
Tenfold
Berichten: 1267
Geregistreerd: 04-09-03

Paint shows 2004

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 26-01-04 10:40

Nieuws van de site van de DPHC:

In 2004 organiseert de DPHC in ieder geval 4 shows. Tevens wordt de Dutch Paint Challenge en Year End High Point Award geintroduceerd.

6 juni 2004 APHA/DPHC show, Manage Kalverhoek Wijdewormer

10&11 juli 2004 APHA/ApHC/DPHC show, Manage Groenendaal, Bunschoten

21&22 augustus 2004 APHA/DPHC/WRAN show, Manage Kalverhoek, Wijdewormer

De laatste show en de futurities zijn in oktober 2004.


Tenfold
Berichten: 1267
Geregistreerd: 04-09-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 26-01-04 10:41

Niet handig: 1 van de shows valt in hetzelfde weekend als de NRHA EK, die in Nederland wordt gehouden.

XoNo

Berichten: 21435
Geregistreerd: 28-12-01
Woonplaats: Assen

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-04 16:43

Fijn hoor, 2 paintshows op de Kalverhoek...als ik ergens niet heen wil Gaaaap

From the looks of this place, my ass has got a lot of catching up to do.
http://www.crperformancehorses.nl

Tenfold
Berichten: 1267
Geregistreerd: 04-09-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 26-01-04 16:57

Vanwege de afstand, of vind je de lokatie niet geschikt voor een dergelijke wedstrijd?

Mac

Berichten: 11649
Geregistreerd: 09-07-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-04 17:10

XoNo schreef:
Fijn hoor, 2 paintshows op de Kalverhoek...als ik ergens niet heen wil Gaaaap

Voor mij wel lekker dichtbij Cool .

XoNo

Berichten: 21435
Geregistreerd: 28-12-01
Woonplaats: Assen

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-04 17:24

Ik vind de lokatie niet geschikt, voor geen enkele wedstrijd Haha!
Boxen zijn hartstikke duur, de laatste keer dat ik er was, was er nergens water te krijgen, wasplaats was afgesloten, omdat het aan de wedstrijdbak zit. Met een Paintshow, moet je toch wel beschikking over water hebben! Volgens de vrouw achter de bar moest ik maar water uit het fonteintje op de wc halen. Jaja, nee, daar past een emmer onder zeker!

Nee, ik vond het helemaal niets!

From the looks of this place, my ass has got a lot of catching up to do.
http://www.crperformancehorses.nl

Mac

Berichten: 11649
Geregistreerd: 09-07-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-04 17:38

XoNo schreef:
Volgens de vrouw achter de bar moest ik maar water uit het fonteintje op de wc halen.

Misschien is dat ter promotie van de Cowboy Magic Green (yellow??) Spot Remover die ze boven verkopen Schijnheilig Haha!

XoNo

Berichten: 21435
Geregistreerd: 28-12-01
Woonplaats: Assen

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-04 17:53

Haha, die heb ik, als Paint eigenaar, uiteraard allaaang in mijn poetskistje zitten Green is het idd. Maar die dag bood zelfs dat geen uitkomst meer. Ik moest water hebben! De volgende wordt een donkerbruine Haha!

From the looks of this place, my ass has got a lot of catching up to do.
http://www.crperformancehorses.nl

Splash_

Berichten: 12350
Geregistreerd: 06-10-03
Woonplaats: Bij Spot <3

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-04 17:57

Nou ik vind het een prima manege , ze hebben trouwens ook gewoon buiten verschillende waterslangen ! Ik ga wel heen , heel dichtbij voor mij ... en het oude huisje van Splash

    S p o t.

Chantalleke

Berichten: 4633
Geregistreerd: 30-07-02
Woonplaats: Tuitjenhorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-04 18:07

Inderdaad niet handig dat het te gelijk met de EK NRHA valt!!!

Maar vind de Kalverhoek wel aardig voor een wedstrijd. Maar het is voor mij dichtbij en heb lekker een donkerbruine breeding stock

Euh,...?? Tsjah,...

flashyjac
Berichten: 6671
Geregistreerd: 03-11-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-04 20:54

Tenfold schreef:
10&11 juli 2004 APHA/ApHC/DPHC show, Manage Groenendaal, Bunschoten


Dan is deze toch hopelijk niet gelijk met het NRHA EK?
Bunschoten is hier best wel vlakbij en het schijnt een goede locatie te zijn. Ik zou hier misschien mijn primeur wel willen maken... De eerste keer halter moet namelijk wel een beetje dichtbij zijn, ook met oog op vervoer etc. Ik heb namelijk geen eigen trailer en Jagger heeft nog nooit alleen in een trailer gestaan. Ik moet daar dus nog wel even op oefenen. Vooral voordat ik hem eventueel mee wil nemen naar Friesland (boktkamp)
Heb alleen nog niets gehoord over het boktkamp en of ik welkom ben, dus ik heb geen idee of dat nog wat wordt voor mij en Jagger

Francis

Berichten: 10665
Geregistreerd: 17-11-01
Woonplaats: Zutphen

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-04 21:12

Ok... vanuit het bestuur dan maar wat toelichting...
Ten eeste is Kalverhoek een manege waar we graag gebruik van maken omdat er voldoende stallen zijn en ze daardoor betaalbaar blijven. Losse stallen huren is n.l. érg duur en zou de stalhuur ver3 or 4 voudingen... Daarnaast hoeven we op de Kalverhoek geen bakhuur te betalen, wat de inschrijfgelden ook weer lager kan houden.
Ik mag jullie er hoop ik wel op wijzen dat Nederland niet veel geschikte en betaalbare maneges rijk is waar westernwedstrijden gehouden kunnen worden... We willen twee binnenbakken, we willen voldoende stallen om te verhuren, we willen een kantine die groot genoeg is en liefst ook nog ruimte voor publiek... en dan moet er ook nog eens een datum vrij zijn op zo'n manege, want wij zijn natuurlijk niet de enigste die iets organiseren.
En dat brengt me dan direct op de data van de wedstrijden. Het is simper... we moeten gewoon een datum prikken en daarbij hebben we ook rekening te houden met de beschikbaarheid van manege, judges, overig 'personeel' enz. We kunnen echt niet met élk ander westernevenement ook nog rekening houden. We kijken naar de andere NK's en de Paint Round Up, omdat dat een grote Paintwedstrijd is, maar aan een NRHA EK zal door heel weinig Paintruiters deelgenomen worden.

We kunnen nooit iedereen tevreden houden, maar degene die goeie ideëen heeft, suggesties voor andere maneges (die dan ook haalbaar zijn qua financiën e.d.) of andere op- en/of aanmerkingen heeft, is bij deze van harte uitgenodigd op de Algemene Ledenvergadering op 15 Februari. We staan open voor suggesties!

"Als je stopt met behandelen en deze klacht komt terug, dan heb je dús de oorzaak niet weggenomen. ~ Francis

XoNo

Berichten: 21435
Geregistreerd: 28-12-01
Woonplaats: Assen

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-04 21:56

Francis schreef:
omdat er voldoende stallen zijn en ze daardoor betaalbaar blijven.


Sorry, maar als ik het me goed herinner, kostte een box op de kalverhoek tijdens een Paint wedstrijd €40,00 voor één dag. Dat vind ik te gek. Wat noem jij betaalbaar dan?

From the looks of this place, my ass has got a lot of catching up to do.
http://www.crperformancehorses.nl

Chantalleke

Berichten: 4633
Geregistreerd: 30-07-02
Woonplaats: Tuitjenhorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-04 22:07

iik noem betaalbaar 20 euro voor een dag of 30. Ik weet wat de bozen kosten en dat is duur

Euh,...?? Tsjah,...

Jeddah

Berichten: 14474
Geregistreerd: 17-03-02
Woonplaats: Golden Valley, USA

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-04 23:47

Ik denk dat het belangrijk is dat de Kalverhoek stallen heeft!! Als de DPHC ze zou moeten huren, opzetten, afbreken, zou dat neem ik aan nog veel meer gaan kosten. Ik heb geen idee hoeveel het huren van stallen kost, maar ik kan me ook niet voorstellen dat de club er groot geld aan "verdient".

Feel the fear and do it anyway
~Accept the things you cannot change and fight for everything else~

Cassidy

Berichten: 75551
Geregistreerd: 08-08-01
Woonplaats: Purmerend

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-04 00:08

Het lijkt me nog het meest belangrijk dat de Kalverhoek een bak heeft waar knap in gereden kan worden. En dat is op dit moment - naar wat ik heb horen zeggen - zeer beslist niet het geval. Kan nog veranderen tegen de tijd dat de wedstrijd er gehouden wordt. Maar zoals ik heb gehoord dat de bak er nu bijligt, zou ik er persoonlijk geen wedstrijd in willen houden.

En een Paint show houden op 10 en 11 juli, tegelijkertijd met de EK NRHA reining in Deurne....denken jullie echt dat jullie veel publiek gaan trekken?
En een wedstrijd draait nu eenmaal op publiek, of wilde je dat ontkennen?

Je suis Charlie.

Francis

Berichten: 10665
Geregistreerd: 17-11-01
Woonplaats: Zutphen

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-04 00:51

Als je een box huurt, huur je'm voor een heel weekend, of je'm nu maar 1 dag of 3 dagen gebruikt. Voor 1 dag is 40 euro misschien veel geld, maar niet voor een heel weekend... op de meeste shows betaal je zo rond de 100 euro!
Hoe het zit met de bak zou ik nu niet weten, normaal is'ie altijd goed, en we hebben nog een paar maanden. Ze weten dat die wedstrijden er aankomen, dat gaat uiteraard in goed overleg, dus ik neem aan dat ze'm op tijd klaar kunnen hebben.
Wat publiek betreft, op Paint wedstrijden vind je toch gemiddeld een iets ander publiek dan op Quarter wedstrijden (en daar reken in de NRHA show ook even onder voor't gemak), en ja, ik wil ontkennen dat de wedstrijden om publiek draaien... bij ons (en bij de meeste kleinere wedstrijden denk ik) draait de wedstrijd in eerste plaats om de deelnemers.

(en toen kwam er een heel stuk in de trent van 'beste stuurlui'... maar dat heb ik maar gewist...)

"Als je stopt met behandelen en deze klacht komt terug, dan heb je dús de oorzaak niet weggenomen. ~ Francis

Jeddah

Berichten: 14474
Geregistreerd: 17-03-02
Woonplaats: Golden Valley, USA

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-04 01:08

Ik denk dat we met de DPHC al heel blij mogen zijn dat er in totaal zo'n 4 a 5 shows op de planning staan voor Nederland. Ik heb geen idee hoe het met de andere Rassen verenigingen zit, maar ik ben er wel tevreden over, dan maar geen publiek op 1 show...

Feel the fear and do it anyway
~Accept the things you cannot change and fight for everything else~

BlackWych

Berichten: 1971
Geregistreerd: 03-07-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-04 08:39

Ik ben blij dat de DPHC zo aktief is met het organiseren van shows en hoop tegen die tijd een eigen trailer te hebben zodat we ook kunnen komen (het NK hebben we voorbij moeten laten gaan).

De shows zijn voor ons een behoorlijk stuk rijden, maar het kan nog veel erger en ze worden tenminste georganiseerd.

Helaas zal Pluis tegen die tijd geruind zijn en doen we dus niet meer in de hengstenklasse mee. Positief zal hopelijk zijn gedrag zijn (ik hou niet zo van hengsten in mijn nek Haha! )

Het publiek genereert voor de DPHC weinig tot geen inkomsten, wel voor de gastheer, maar gelukkig moeten de deelnemers ook eten en drinken.

=^.,.^=

De grootste overwinningen zijn behaald door nog even vol te houden...Remember before you point your finger at someone else to blame, you point at least three fingers at yourself...

Henriette
Berichten: 725
Geregistreerd: 30-01-02
Woonplaats: Haarlem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-04 08:44

Ik begrijp de redenatie van Francis (en het bestuur) als het gaat om "gewone" wedstrijden.
Maar ik denk toch dat er een klein beetje onderschat wordt wat voor impact het NRHA EK heeft, dit is niet zomaar een wedstrijd....
Je kunt verwachten dat daar veel deelnemers (jawel ook Paint-eigenaren) EN heel veel publiek naar toe zal gaan.
Dit is de eerste keer dat je Reiningruiters van Europees niveau kunt zien rijden, zonder dat je ervoor naar het buitenland moet.
En ook om het EK heen zal er het nodige te zien en te kopen zijn Knipoog

Ik weet waar ik dat weekend zal zijn!

Cassidy

Berichten: 75551
Geregistreerd: 08-08-01
Woonplaats: Purmerend

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-04 08:52

Ik ook.

En dat is NIET de Kalverhoek!

En Francis, ik zo toch nog maar even informeren naar die bak...Lips are sealed

Je suis Charlie.

Natascha dH

Berichten: 995
Geregistreerd: 25-07-01
Woonplaats: Tollebeek

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-04 10:00

Ik denk dat de DPHC goed aan de weg timmert door ons zoveel wedstrijden te geven. Ze houden het betaalbaar op goede lokaties en meerdere wedstrijden per jaar. (ik ben op het moment blij dat ik niet geluisterd heb naar de goedbedoelde opmerkingen van een aantal jaar geleden:"koop toch geen paint, maar een quarter, daar kan je veel meer mee (starten)".) *LOL*
Dankzij de vele wedstrijden heb ik in nog geen 2 seizoenen mijn ROM amateur pleasure bij elkaar kunnen rijden en daar hoefde ik dus niet voor naar belgie of duitsland.
Ze kunnen inderdaad niet overal rekening mee houden en ik denk dat de echte die-hards wel naar de paintwedstrijd gaan. Cool
Andere mensen die europese reiners belangrijker vinden, die gaan naar het EK. Maar op menig Lawson heb ik al wat van die europese top gezien hoor.
DPHC ga zo door (NK wordt toch wel double-pointed weer, hè?) OK dan!

Bonnigje

Berichten: 2296
Geregistreerd: 27-06-02
Woonplaats: Biezenmortel

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-04 10:12

Ik vind het ook super dat er zoveel dphc wedstrijden komen, hoe meer hoe beter ! Toch?
En als het samen valt met iets waar je liever naar toe wilt dan ga je toch daar heen?

Paints & Quarters, western riding magazine
http://www.paintsandquarters.nl
Level Up, horsemanship magzine
http://www.level-upmagazine.nl

Paintje

Berichten: 988
Geregistreerd: 13-08-01
Woonplaats: Saencity ;o)

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-04 10:13

Natascha dH"]
(ik ben op het moment blij dat ik niet geluisterd heb naar de goedbedoelde opmerkingen van een aantal jaar geleden:"koop toch geen paint, maar een quarter, daar kan je veel meer mee (starten)".) *LOL*
[/quote]
*LOL* , ja al die goedbedoelde adviezen hè Cool .

[quote="Natascha dH schreef:
DPHC ga zo door (NK wordt toch wel double-pointed weer, hè?) OK dan!

Ik sluit me hier volledig bij aan, keep up the good work DPHC OK dan! !

Freeform classic te koop
Wijsheid is: alleen praten als je de stilte kunt verbeteren.

Mac

Berichten: 11649
Geregistreerd: 09-07-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-04 10:35

Ik heb begrepen dat de Kalverhoek de hele leembodem opnieuw heeft gelegd en dat daar nu extra zand over ligt zodat hij goed in kan klinken. Later gaat er een laag af, zodat je een kleine laag zand op een goede leemlaag overhoudt (overigens ironisch genoeg wordt dat dan dus een perfecte reiningbodem!!). Kalverhoekers: correct me if I'm wrong, maar dat is volgens mij het verhaal.

En hier nog zo 1: ik vind dat het DPHC wel wat "credit" verdient voor het organiseren van zoveel wedstrijden. Het zijn allemaal vrijwilligers die zich daarvoor inzetten; dat vind ik echt OK dan! ! Dat ik daardoor de reiningtop mis vind ik jammer, maar niet onoverkomelijk. Ben nou eenmaal geen reiningfanaat.


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 8 bezoekers