Welk budget voor brave recreatie Quarter?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
rina

Berichten: 10147
Geregistreerd: 23-03-02
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-17 15:41

Leuke merrie. Wat zit erachter?? :D sorry dat is de fokker in mij die altijd dat soort dingen wil weten. Maar leuk papier zegt ook niet altijd wat. Het ligt er maar net aan wat voor lijnen, en of die op dit moment gewild zijn. 5 panel voor de verkoop altijd doen, zonder zou ik niks kopen. En kwa rijden hangt het er idd ook vanaf in welke richting getraind, wat ze zelf leuk zou vinden enz enz. Daar moet je dan een passende ruiter voor zoeken. Wat de prijs aangaat zit ik, met de info die hier staat op een 2500 tot 4000 euro. Mag mss laag gevonden worden. Maar zonder enige info over de bloedlijnen, wedstrijdprestaties enz enz is het gewoon een leuke quarter en gaan die echt niet zo giga kwa prijs.

Wel gaaf dat Rena het nog zo goed doet.

pmarena

Berichten: 48184
Geregistreerd: 09-02-02
Woonplaats: Onderste eiland van ZH

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-07-17 15:50

Wedstrijdprestaties zou ik zeggen: geen want ik heb niet de indruk dat ze wedstrijden heeft gelopen.

En wil haar dus ook echt als (veelzijdig) recreatiepaardje verkopen omdat dat volgens ons meer haar ding is :j

Ze wordt ook al van jongs af aan bitloos en ijzerloos gereden en ik zou graag een huisje vinden waar ze dat in principe ook graag zo houden, en dat is niet zo aantrekkelijk voor iemand die er echt de sport mee in zou willen.

AQHA afstamming


Super leuk van je vader xApple! Grote maat Quarters zijn ook weer wat prijziger volgens mij :)
Zelf hoef ik echt niks boven de 1m50, mij te groot :P

Wendy: ja ik dus ook...als Rena het hoekje om gaat...maar het was (gelukkig!) toch op het nippertje nog niet zo ver :)

Maar moet ook heel eerlijk zeggen dat ik momenteel absoluut niet zeker weet of ik tegen die tijd wel een nieuw paardje wil....eerst moet die kleine wat groter zijn en naar school gaan, het klussen in huis en tuin klaar zijn en dus Rena echt haar laatste adem uitgeblazen hebben en dan zien we wel weer verder.... maar ik wil de mogelijkheid absoluut open houden :j

swartbeessie

Berichten: 2145
Geregistreerd: 03-01-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-17 16:21

Mooi hoe je met je paard meedenkt, lijkt me een ontzettend lastige beslissing! Ik heb je een pb gestuurd }:0

pmarena

Berichten: 48184
Geregistreerd: 09-02-02
Woonplaats: Onderste eiland van ZH

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-07-17 16:29

Nou heel eerlijk voelt het op het moment eigenlijk niet meer zo lastig maar gewoon als het beste voor het beestje...dus bij echt goed passend plekje / baasje heb ik er weinig moeite mee zoals ik er nu in sta :)

Het is eigenlijk vooral de overweging: hoeveel spijt ga ik er van krijgen...want voor mij was het eigenlijk (ook) een perfecte match, en ga ik zoiets nog eens terug vinden zonder concessies te moeten doen op verschillende punten die Chrissy wèl te bieden heeft... maarja daarvoor wil ik haar niet "gegijzeld" houden nu ze nog alle kans heeft op een fijn plekje en ik heb toch geen idee hoe de zaken er hier voor staan wanneer Rena omvalt...

Zou wel balen zijn als Chrissy naar haar nieuwe baasje is en een week later moet ik de knoop doorhakken voor Rena... maar als Chris dan maar goed terecht gekomen is dan valt die pijn ook wel weer mee :)

Dan trekken we desnoods wel ergens een Shet uit een weitje ofzo als gezelschap voor de Fjord zodat die niet alleen staat...

swartbeessie

Berichten: 2145
Geregistreerd: 03-01-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-17 16:37

Ja... Dat zijn dingen die je niet kunt voorzien he? Eigenlijk ook maar goed ook, zou ik niet graag van tevoren willen weten.

't giet zoas 't giet (aldus skik)

Stripe000
Berichten: 585
Geregistreerd: 02-06-15

Re: Welk budget voor brave recreatie Quarter?

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-17 16:51

Wat heb je er vorig jaar zelf voor betaald??

Dat zou dan nu ook de prijs kunnen zijn toch?

Of denk ik nu te simpel

Elisa2

Berichten: 37297
Geregistreerd: 31-08-04

Re: Welk budget voor brave recreatie Quarter?

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-17 17:01

Als je haar recreatief wilt verkopen dan denk ik dat het het meest verstandig is om daar de VP op aan te passen.
En de advertentie ook daar op in te richten, voor recreatiepaarden worden geen wereldbedragen betaald over het algemeen.
Ik denk dat E3500,- dan echt de max is.

dieseltje
Berichten: 1284
Geregistreerd: 20-09-04
Woonplaats: Horst

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-17 17:03

Houden, niet wegdoen....je hebt met haar goud in handen. Zoals je haar omschrijf en wat ze kan en hoe mensgericht en lief ze is. Rena heef niet het eeuwige leven. Natuurlijk hoop je dat ze nog lang mee gaat, maar kun je in de tussentijd niet zorgen dat Chrissy een heel fijne plek krijt als leenpaard zodat je haar terug kunt halen wanneer er wel plek is?
In de tussentijd kan iemand dan veel plezier hebben van Chrissy, er veel van leren en Chrissy krijgt de TLC die ze verdient. Jij bent haar dan niet definitief kwijt en kunt het allemaal t.z.t. weer gaan overnemen en oppakken zodra de tijd daar is.

(Wat is eigenlijk het verhaal rondom de Fjord? Die is niet van jullie, maar je hebt Chrissy deels aangekocht zodat de Fjord niet alleen zou zijn bij overlijden van Rena.... Kan de Fjord niet verhuizen/andere stalling zodat jij Chrissy en Rena aan kunt houden?)

troi
Berichten: 17014
Geregistreerd: 12-09-08
Woonplaats: Boven Zwolle

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-17 17:07

Elisa2 schreef:
Als je haar recreatief wilt verkopen dan denk ik dat het het meest verstandig is om daar de VP op aan te passen.
En de advertentie ook daar op in te richten, voor recreatiepaarden worden geen wereldbedragen betaald over het algemeen.
Ik denk dat E3500,- dan echt de max is.


Niet voor quarters en paints hoor. Dan is rond de 5000 echt een normale vraagprijs

Duhelo

Berichten: 28557
Geregistreerd: 29-05-03

Re: Welk budget voor brave recreatie Quarter?

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-17 17:13

Als ik je verhaal zo lees zou ik ook zeggen: niet wegdoen. als ik het goed begrijp staat ze nu in leen in een goed plekje? Gewoon daar laten dan, op het moment dat ze daar niet meer kan blijven en ze moet terug komen (voor een korte tijd drie paardjes is dan wel nog behapbaar) heb je nog tijd genoeg om te kijken hoe het op dat moment met Rena gaat, of de fjord er dan nog is, ...
Een dergelijk dier ben je in no time kwijt.

Kwa prijs: ik denk dat je hier wel 6500 voor moet krijgen, voor die prijs heb je echter wel het risico dat iemand ze koopt specifiek voor de sport/op te leren. Een paard enkel voor buitenritten/recreatief rijden is imo eerder 3-4000 waard, maar dan heb je kans dat er koopjesjagers zitten ...

pmarena

Berichten: 48184
Geregistreerd: 09-02-02
Woonplaats: Onderste eiland van ZH

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-07-17 17:17

Ze is nu dus uitgeleend op die manier en dat bevalt prima, idd met het idee dat ze een jaar of 2 onder de pannen is en we dan wel weer verder zien :j

Maar er was van de week sprake van dat dat misschien toch vroegtijdig ten einde ging komen.

En ik zit er gewoon echt niet op te wachten dat we hier weer 3 grote ponies hebben... dus wil dat risico ook niet. Daarbij de kans dat ze dan wellicht een blessure oploopt en iemand anders haar ook niet wil hebben, dan zit ik dus echt aan die 3 grote ponies vast... dat risico houdt me best een beetje wakker.

Rena weg is geen optie. Fjord weg is ook geen optie, want dan heb ik alsnog de zorg voor 2 paarden want baasjes van de Fjord komen hier vast niet helpen als hun paardje elders staat :P Zij is van het gezin van mijn neef :)

Het is dus Rena het hoekje om, of voor Chrissy een nieuw baasje zoeken en tja dan is de keuze simpel...

Nu is Chrissy nog interessant voor mensen die een paardje zoeken, maar het gaat me kriebelen dat het risico er in zit dat er een ongeluk gebeurt ofzo en ik dan dus geen opties meer heb en nog jaren aan 2 kapotte paarden vast zit... als Rena er niet meer was dan zou het mij jeuken als Chrissy dan grasmaaier wordt hierzo, geen enkel probleem :) Maar niet zolang ik er al 1 heb...

alice0cullen

Berichten: 2434
Geregistreerd: 20-12-11
Woonplaats: Deventer

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-17 17:29

Persoonlijk zou ik er niet voor kiezen om zo n paard weg te doen. Heb te vaak zien gebeuren dat paard met pijn in het hart vertrekt en dat er dan later enorme spijt is.

Met zo n skillset zou ik dit paard gewoon verleasen, is meer dan zat vraag naar. En dan terug halen wanneer de andere overleden is. Zou toch doodzonde zijn als een maand later je het andere paardje zou sterven.

Maar als je dan toch gaat verkopen zou ik er zeker wel een 6.000 euro voor vragen. Dat is die makkelijk waard.

har166

Berichten: 2039
Geregistreerd: 21-04-10
Woonplaats: Ekehaar

Re: Welk budget voor brave recreatie Quarter?

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-17 17:32

Maar stel..... rena is in oktober weer kreupel en komt slecht de winter door.... dan is het misschien tijd om afscheid te nemen. Ze kan nog 4 maanden mee maar ook nog 4 jaar, dat weten we allenaal niet. Maar stel dat je in december afscheid moet nemen, dan baal je toch als een stekker dat je chrissie hebt verkocht?

pmarena

Berichten: 48184
Geregistreerd: 09-02-02
Woonplaats: Onderste eiland van ZH

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-07-17 17:38

Ja tuurlijk, dan baal ik enorm! Dat is ook het lastige...

Maar dan nog, ik zie mezelf de komende 2 jaar echt geen tijd hebben om fatsoenlijk aan de hobbel te gaan of Chris echt goed op te pakken en de aandacht te geven die ze verdient.

En weet ook niet of het daarna wel zo is....

Het "risico" dat Rena nog jaren mee gaat (wat ik hoop!!!) en het risico dat Chris nu in principe elke dag een ongeluk kan krijgen waardoor zij ook niet meer uit te lenen of te verkopen is....daarvan staat het zweet me toch wel op de rug...ik wil echt-echt-echt geen 2 paarden tegelijk zelf. Voor een half jaartje: prima.

Maar ik zie momenteel dus geen enkele reden om er vanuit te gaan dat Rena niet nog jaren mee kan.

Die angst om aan 2 paarden vast te zitten, en het schuldgevoel richting Chrissy dat ik haar voor wellicht ooit eens... nu een super eigen baasje onthoud..... nee ik vind het gewoon 3x niks :o

Dat beestje verdient gewoon iemand die voor de volle 100% voor haar gaat :+:

Duhelo

Berichten: 28557
Geregistreerd: 29-05-03

Re: Welk budget voor brave recreatie Quarter?

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-17 17:45

Ik snap je gevoel hoor.
ik heb 8 jaar geleden mijn jongste gefokt ter vervanging van Mina
2 jaar geleden ging Mina niet zo goed, jongste was ondertussen al lekker onder het zadel, Mina ook, maar 2 is te doen, toevallig kwam mijn pre'tje op mijn pad, en dan had ik er drie. En Mina loopt er momenteel ook nog. Tot deze winter nog onder het zadel zelfs, nu iets minder maar het is niet de bedoeling dat ze snel wegvalt.
Drie is ook wel erg veel, ik wil/kan geen wegdoen (Mina gaat enkel nog mee met rendac, Nitsa is dan het enige wat ik nog over heb van mina, en die pre is te beloftevol om die nu zomaar te verkopen, die wil ik eerst onder het zadel hebben.). Maar als er met een van de twee andere iets gebeurt dan heb ik op dit moment wel drie (dure!) grasmaaiers staan ...

freeride
Berichten: 1639
Geregistreerd: 21-06-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-17 17:45

Als ze 5-panel n/n is heb ik wel interesse in haar.Zoeken al lang een gezond volwassen paard waarop manlief wat meer rij ervaring kan krijgen,en die de jonkies mooi vertrouwen kan geven op buitenritten.Ze zou dus een minikudde van 3 vormen met 1 merrie en 1 ruin,24/7 paddock met schuilplaats, onbeperkt hooi en wei...wel in België..Maar ze leren de taal gelukkig snel ;)

Luna100
Berichten: 6
Geregistreerd: 15-05-16

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-17 17:51

Dit paardje is 4,5 jaar van mij geweest en de vraag van mij voor dit paardje was een jaar geleden een 24/7 plek op de wei en evt recreatieve ritjes......voor 900 euro koop je geen sportpaard......

pmarena

Berichten: 48184
Geregistreerd: 09-02-02
Woonplaats: Onderste eiland van ZH

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-07-17 18:48

Ik heb ook nooit gezocht naar een sportpaard, en heb best een gokje gewaagd door haar mee te nemen :)

Wil ook echt een super plekje voor haar vinden waar ze veel buiten loopt, ze gaat alleen weg naar het ultieme goede plekje waar ze dan hopelijk wèl helemaal op haar plaats is :j

Maar niks met haar doen is geen optie gebleken (althans in mijn ogen, nu ik haar heb leren kennen) vandaar dat we haar nu uitgeleend hebben want alleen als weide-decoratie verveelt ze zich gewoon teveel. Het is verder geen ramp, maar ik vind het niet fair naar het beestje.

Die is veels te graag in handen en ze geniet er echt van om flinke buitenritten te maken en een beetje uitdaging te hebben. Ik kan dat nu gewoon niet bieden....en weet nog steeds niet wanneer dat wel een keer zou kunnen.

Ze is momenteel goed onder de pannen, komt veel in handen, gaat paar keer per week lekker op buitenrit, af en toe een lesje, staat lekker veel buiten en doet het prima met die andere meiden daar op de wei en op stal... als dat wegvalt dan staat ze hier weer te verstoffen en dat vind ik gewoon sneu :(:)


Drie van die grote paarden...ik moet er echt niet aan denken Duhelo := Maar jij hebt er nog plezier van, ik ben alleen maar bezig met het werk er omheen :P

Het lag gewoon echt niet in de lijn der verwachting dat Rena er nog zou zijn....
Laatst bijgewerkt door pmarena op 07-07-17 19:10, in het totaal 1 keer bewerkt

Blackbinky

Berichten: 373
Geregistreerd: 11-02-07
Woonplaats: Westland

Re: Welk budget voor brave recreatie Quarter?

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-17 19:10

Je koopt haar zelf voor 900 euro voor een recreatief ritje en gaat haar voor rond de 5000 verkopen....

pmarena

Berichten: 48184
Geregistreerd: 09-02-02
Woonplaats: Onderste eiland van ZH

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-07-17 19:14

Nope. Ik heb haar goedkoop aangeboden gekregen en ben eigenlijk vooral daarom overstag gegaan. Ze was ook al gratis aan KoudBloedKim aangeboden, Luna wilde gewoon echt een heel fijn plekje voor haar en daarom mocht ze dus als het ware zo meegenomen worden :)

En dat was best een risico want ze was al een tijd niet gereden en werd ook niet voorgereden. Geen 5 panel test, geen paspoort. Dus maar afwachten wat je dan in huis haalt. Als ze niet zo goedkoop weg had gemogen had ik dat ook echt nooit aangedurfd :=

Maar het bleek dus toch gewoon een super fijn paardje dat het nu met lekker werken ook gewoon heel goed doet.

Mocht er toch een verborgen gebrek zijn geweest waardoor ze niet geschikt zou zijn voor normaal gebruik dan hoor ik het graag, want dat is mij niet bekend en ik heb er wel goed naar gevraagd :j

Overigens kun je in mijn berichten gewoon teruglezen dat ik vorig jaar op zoek was naar een oplossing voor het Rena-valt-waarschijnlijk-binnenkort-weg probleem, en dat Chrissy toen op ons pad kwam, er is dus niks stiekem of geheim ofzo :)

Ik heb trouwens de afgelopen maanden ook nog via Bokt een berichtje gestuurd naar Luna, maar geen reactie op berichtje gekregen en dus aangenomen dat ze geen interesse meer had in updates van Chrissy. Heb de eerste eigenaresse nog een berichtje gestuurd over de situatie, of zij haar wellicht over zou willen nemen maar dat kwam ook niet uit. Zelfde verhaal met KoudBloedKim.

Dus vind dat ik wel netjes alle mogelijkheden heb aangeprikt alvorens na te denken over verkoop naar het voor haar ultieme plekje :)

Ladygiroc

Berichten: 5084
Geregistreerd: 08-02-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-17 19:22

Blackbinky schreef:
Je koopt haar zelf voor 900 euro voor een recreatief ritje en gaat haar voor rond de 5000 verkopen....


Risico van de eerste verkoper..... 900 is wel erg weinig voor een gezond jong dier. Koper is vrij om te doen wat zij wil.

Blackbinky

Berichten: 373
Geregistreerd: 11-02-07
Woonplaats: Westland

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-17 19:29

Oké.
Het is inderdaad een super lieve merrie. Ik hoop dat ze een goed huisje krijgt.
Over gezondheid kan Luna100 meer vertellen. Ik was alleen rijmaatje en vriendin. Maar op het moment dat ze naar jou ging stond ik al een tijdje op een andere stal.

pmarena

Berichten: 48184
Geregistreerd: 09-02-02
Woonplaats: Onderste eiland van ZH

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-07-17 19:32

En dat is precies de reden waarom ik haar niet voor een weggooi-prijsje te koop wil zetten:

- ik ging zelf ook vooral overstag door de mazzelprijs
- het is dan net of ze van alles mankeert
- risico veels te groot dat iemand haar koopt om er even snel een slaatje uit te slaan


Kan me helemaal voorstellen dat het nu net zo kan lijken alsof dat precies is wat ik wil doen, maar een ieder die me een beetje kent of de moeite neemt om mijn oudere berichten door te spitten kan wel zien dat dat absoluut niet de insteek was...en dat ik er ook gewoon van baal dat ze bij mij nu toch niet op haar plek is -O-

Ken jij Chrissy goed Blackbinky? Als je wat meer kan vertellen over hoe jij haar hebt gezien: gráág! Ik weet gewoon veels te weinig van het diertje omdat ik er zelf nooit aan toe ben gekomen om ermee op pad te gaan.... ze is zo in de wei erg braaf, wel beetje onstuimig soms :P

Ik heb wel door het achterhalen van haar geschiedenis heel duidelijk gekregen dat het altijd al een lief / braaf diertje geweest is, daarom durfde ik het ook aan om haar op te halen vorig jaar :j
Laatst bijgewerkt door pmarena op 07-07-17 19:34, in het totaal 1 keer bewerkt

Cinnepin

Berichten: 8937
Geregistreerd: 26-02-15
Woonplaats: Vdaal

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-17 19:32

Ik krijg nu het idee dat er toch wat mankeert?

pmarena

Berichten: 48184
Geregistreerd: 09-02-02
Woonplaats: Onderste eiland van ZH

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-07-17 19:36

Wij hebben niks kunnen ontdekken in het afgelopen jaar, en we gingen een volgens omschrijving gezond paard halen.

Ik vond het ook eng en een grote gok gezien de details maar nu ze aan het werk is gaat alles ook gewoon goed dus ik heb geen reden om aan te nemen dat Luna mankementen achter heeft gehouden.

Dierenarts, tandarts en hoefsmid zijn er ook helemaal enthousiast over. Ze heeft wel een Franse stand maar daar doet ze het verder ook prima mee, dat stond als opmerking in de keuringspapieren van de aankoop van de westernruiter toen ze 3 was en daarna heeft ze natuurlijk nog jaren op de Lazy7Ranch en bij Luna kilometers gemaakt :)

Het was ook overduidelijk dat ze het beestje gewoon lekker weer veel buiten wilde hebben en van haar schuldgevoel af wilde, net zoals ik nu...