wat voeren jullie aan jullie Quarters en Paints?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
JoesPleasure
Berichten: 795
Geregistreerd: 20-01-05
Woonplaats: Heenvliet

wat voeren jullie aan jullie Quarters en Paints?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 24-01-17 17:30

Ik ben benieuwd wat voor voer jullie voeren en hoeveel?
Bedoel dan muesli en/of brok, naast dan natuurlijk ruwvoer zoals hooi of voordroog.

Wil voor mezelf een beetje een idee hebben wat een Quarter en een Paint een beetje qua per voer per dag nodig hebben, wanneer je zelf voer inkoopt.

Qua hooi heb ik een beetje 10kg per dag gecalculeerd.
Snap dat het wel af hangt van hoe je het paard gebruikt, zou gaan om recreatief,
zeg maar 4/5 dagen rijden (trainen/buitenrijden), grondwerk met daarnaast weigang.


Marilu
Berichten: 1237
Geregistreerd: 22-09-15
Woonplaats: ergens in België

Re: wat voeren jullie aan jullie Quarters en Paints?

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-17 17:48

Hier iemand die graag voedert ... (in de zin van waarschijnlijk méér dan nodig is ...)
Op het ogenblik krijgen ze hier zowel 's morgens en 's avonds een mengeling van Dodson & Horrell Safe & Sound (+/- 300 gram) en van PAVO Care4Life (+/- 350 gram). Dit samen met wortelen (toch wel zo'n 2 kg per keer) en enkele appeltjes (klein, van eigen bomen). Verder quasi onbeperkt hooi/voordroog (komt inderdaad op zo'n 10 kg per dag dat ze opeten, schat ik).
Vóór de Care4Life heb ik Marstall Faser Light gegeven. Ik merk wel dat ze van de C4L een beetje zotter in de kop worden, dus ga toch maar weer voor de Marstall gaan de volgende keer, denk ik.
Vroeger gaf ik Mijten Quattro en/of Gerstemix. Maar naar aanleiding van hoefbevangenheid bij moeder paard (ontstaan door een stresssituatie), ben ik gaan zoeken naar granenvrij voer, dat suiker- en zetmeelarm is.
Dieren moeten hier niet hard werken (normaal 3 keer per week, maar bij winterweer soms zelfs weken niet, want heb enkel een buitenpiste, die niet al te best ligt).

vanspeijk
Berichten: 889
Geregistreerd: 14-07-15

Re: wat voeren jullie aan jullie Quarters en Paints?

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-17 18:07

Wij voeren bietenpulp met zemelen, daarnaast wat heucobs, gemalen lijnzaad, en magnesium. Daar houden we het bij, het zijn lastige eters en de gezondere muesli's [suiker- en graanarm] lusten ze niet.

Verder uiteraard hooi en op zijn tijd een appel of een wortel, maar niet veel. Als voedselbeloning gebruiken we ook gewoon de heucobs.

ClauH

Berichten: 4734
Geregistreerd: 17-02-03
Woonplaats: Tegenover de Xenos

Re: wat voeren jullie aan jullie Quarters en Paints?

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-17 18:14

Hier ook ongeveer 10 kg hooi per dag, doet ze ook wel 24 uur mee. Verder 2 x per dag een schep Mijten Quattro en een plak stro (ze staat op rubber tegels en zand). Ik rij recreatief zo'n 2 tot 3 keer in de week. En idd af en toe een appel, wortel, sla wat over is enz.

~Turbohoof Solutions ~

smiley

Berichten: 2795
Geregistreerd: 12-05-02
Woonplaats: Biezenmortel

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-17 18:17

Wij voeren onze 2 quarter ruinen onbeperkt hooi (uit een slowfeeder is dat ongeveer 1,5 baaltje per dag) bietenpulp en 1x per dag een halve schep Cavalor Fiberforce.

Bob Marshall boomloos westernzadel te koop. PB voor meer info.

rina

Berichten: 10147
Geregistreerd: 23-03-02
Woonplaats: Drenthe

Re: wat voeren jullie aan jullie Quarters en Paints?

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-17 18:39

De mijne hebben hooi van eigen land bijna ad lib. En krijgen smorgens een bodempje Musli (2 krijgen Care4life en 1 natures best. die ging niet helemaal lekker op de C4L) en verdeeld over de 3 +/- 1 liter Wiesen/Heu cobs geweekt. Die ben ik nodig om wat medicijnen in te kunnen verstoppen. Een vitamine/mineralenmengsel van Hippostar in de aangewezen hoeveelheid. En hebben stro als bodembedekker in hun stal.
En voor de lekker af en toe wat appels uit eigen tuin of wortels.

Te koop: Air One Inhalator. Voor meer info PB.

Spekkie01

Berichten: 663
Geregistreerd: 07-11-08
Woonplaats: In de polder

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-17 21:49

Ik wilde dat mijnes het redde met 10 kg hooi. Ze krijgt onbeperkt en dat zal gemiddeld uitkomen op zo'n 15 kg. Wat meer met koud weer, wat minder als het niet zo koud is.

Half emmertje seniores priores om wat aan te dikken na tandenproblemen. Dan nog emmer grasmix en halve schep care4live.

Voer wel zo min mogelijk suikers, daar doen mijn Amerikaantjes het nooit goed op. Het normale biks wat hier op stal gevoerd wordt krijgt ze niet. Staat stijf van de suikers.

My horse is like whipped cream on a pie, sweet and irresistible

NRJ

Berichten: 1524
Geregistreerd: 31-07-08
Woonplaats: Heerlen

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-17 02:56

Mijn 2 jarige krijgt ca. 6 kg voordroog in een slowfeeder (voornamelijk voor snachts), en overdag krijgt ze 4-6 porties voordroog los op de grond (ik weet niet exact hoeveel dit is, ik gok ca. 1 kg per portie), 1 kg lucerne verdeeld over 4 porties per dag, 100 gram Vitalbix Daily Complete (vitamine brok) verdeeld over 3 porties per dag en 300 gram Vitalbix Active+ (muesli) verdeeld over 3 porties per dag. Ze staat op stro.
Dit is een onderhoudsdosering, ze is nog niet echt aan het werk. Af en toe longeer ik haar eens en oefen ik Showmanship en In Hand Trail met haar.

♡ Rubio, Dikkie Dik & Bandit, mijn liefste herinneringen ♡
♡ Nayeli ♡
Laatste profiel update 20-01-24

ElCid

Berichten: 9199
Geregistreerd: 28-01-02
Woonplaats: Friesland

Re: wat voeren jullie aan jullie Quarters en Paints?

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-17 14:36

Granen ( hoofdzakelijk haver) ca. 600 gram, Wafer Fioc ca. 2 kg, onbeperkt 1e klas kruidenhooi voor 12 jarige Paint hengst. Als vitamine Marstall Force en als hij echt aan het werk is worden de granen/ Wafer Fioc verhoogd en evt. een goede, betrouwbare, brok ( Paddy's Choice).
Hij krijgt vrijwel dagelijks ook een flinke schep luzerne ( ca. 1 kg) omdat het niet echt een "hooi eter" is ( in zijn geboorteland opgegroeid met luzerne vandaar).

Overigens voeren we onze Lusitano hengst vrijwel hetzelfde.

Popstra
Berichten: 13612
Geregistreerd: 21-06-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-17 18:59

Ik voer mijn quarters Lannoo fock mix (müsli) en Carli Wafer. Daarbij onbeperkt hooi en zomers 24/7 op de wei en dan laat ik de Wafer en hooi weg.
De müsli stem ik af op hoe zwaar ze op dat moment getraind worden. Dit doe ik al jaren zo en nog nooit problemen ondervonden die aan voer gerelateerd waren.

Ik l*l niet met de wind mee nee...

SennaNr1
Berichten: 65
Geregistreerd: 04-09-14

Re: wat voeren jullie aan jullie Quarters en Paints?

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-17 19:24

Mijn merrie wordt erg snel dik en heeft genoeg energie van zichzelf dus ze krijgt Equilin Balancer voor de vitamientjes met daarbij een handje Wiesencobs en grasbrokjes met een schep luzerne voor de vulling en lijnzaadolie voor haar vacht. Ze heeft nu last van een spierblessure bij haar rechter heup dus geef haar nu magnesium bij voor de spieren. Als extra nog een paar wortels en soms een banaan omdat ze dat heeeeel lekker vindt.

Qua ruwvoer krijgt ze overdag bijna onbeperkt mooi droog en fris kuil maar ik vermoed dat dat toch te rijk is voor haar, gezien haar overgewicht.. Helaas ben ik met mijn pensionstal wat meer gebonden aan wat er standaard gevoerd wordt.

JoesPleasure
Berichten: 795
Geregistreerd: 20-01-05
Woonplaats: Heenvliet

Re: wat voeren jullie aan jullie Quarters en Paints?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 26-01-17 09:41

Allemaal bedankt voor de reacties. Er wordt behoorlijk gevarieerd gevoerd zie ik :D

Fabienne777

Berichten: 169
Geregistreerd: 01-09-15
Woonplaats: https://www.facebook.com/bigguntotrash

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-17 14:15

ik voer gemiddeld 2 kilo havens natural balace. aangevuld met luzerne spelt gerst en supplementen. dit vanwege het lage zetmeel gehalte en daarnaast de supplementen om ze goed te onderhouden voor de sport

Volg onze lieve en knappe hengst op Facebook en/of Instagram!
Dekhengst Big Gun To Trash
https://www.facebook.com/bigguntotrash
https://www.bokt.nl/forums/viewtopic.php?f=129&t=2019181

ayas
Berichten: 363
Geregistreerd: 16-10-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-17 12:35

ochtend en avond agrobs natur muesli en eggersman low cobs. verder onbeperkt hooi.

rosanja
Berichten: 338
Geregistreerd: 30-03-06

Re: wat voeren jullie aan jullie Quarters en Paints?

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-17 12:42

Ik voer nu Vitalbix met lucerne en olie, en als ze wat zwaarder getraind wordt de Active + muesli maar ik twijfel of ik hiermee door zal gaan. Ik heb het idee dat er wel heel veel in moet voor het juiste rendement en dat maakt het wel erg prijzig allemaal (andere dingen zijn al uitgesloten hoor).
Vindt het wel een zoektocht, er is ook zoveel keus en dan nog de speciale voeren voor western paarden...

BrittS

Berichten: 1723
Geregistreerd: 06-03-11
Woonplaats: Elburg

Re: wat voeren jullie aan jullie Quarters en Paints?

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-17 19:39

Mijn Amerikaanse Appaloosa met vleugje Quarter krijgt zo goed als onbeperkt hooi, 200 gram Vitalbix, een halve tot een hele schep Hartog Energy Special (ligt aan de inspanning) en daarnaast nog een schep Fibra.

Amerikaanse Appaloosa Magic, Quarter Horse Dino en mini's Rakker & Sproet
Volg ons Paddock Paradise op INSTAGRAM! # Volg Paddock Paradise op FACEBOOK!


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 15 bezoekers