Paardje tussen de 0-2000 euro

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
8nnemiek

Berichten: 43468
Geregistreerd: 22-01-05
Woonplaats: Limburg

Re: Paardje tussen de 0-2000 euro

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-16 08:28

Ik denk dat het ook lastig wordt om überhaupt een paint/quarter/app in een grotere maat te vinden..

Ts, wil je er echt westernwedstrijden mee gaan rijden, moet hij western zijn ingereden, of wil je gewoon een paardje met westerntuig voor buitenritten en om wat basis western aan te leren? Dat laatste lijkt me realistischer met zo'n budget.

Voor ons belgisch trekpaard hebben we zo'n 1500 betaald, duurder zul je ze ook niet snel vinden, en daar zitten de braafste en makkelijkste dieren tussen als je even zoekt :) Enige nadeel is dat ze redelijk wat beenverzorging nodig hebben.

Anoniem

Re: Paardje tussen de 0-2000 euro

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-16 08:52

Moet te doen zijn. Kwestie van goede zoeken .

Anoniem
Berichten: 510
Geregistreerd: 14-12-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-16 09:20

Ik heb een draver gekocht, hartstikke braaf buiten en erg lief. Hij kon nog niet galopperen, had een beetje basis aangeleerd gekregen. Hij was 7 toen ik hem kocht. Nu ben ik hem aan het omscholen naar western. Er gaat wat meer tijd inzitten, maar je zou altijd een 'normaal' paard kunnen nemen voor 1000 euro en dan met de andere 1000 euro hem in training zetten.

speedfiets_2
Badass Cowgirl

Berichten: 3032
Geregistreerd: 15-03-09
Woonplaats: Den Bosch

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-16 09:30

JoskaH schreef:
Ik heb een draver gekocht, hartstikke braaf buiten en erg lief. Hij kon nog niet galopperen, had een beetje basis aangeleerd gekregen. Hij was 7 toen ik hem kocht. Nu ben ik hem aan het omscholen naar western. Er gaat wat meer tijd inzitten, maar je zou altijd een 'normaal' paard kunnen nemen voor 1000 euro en dan met de andere 1000 euro hem in training zetten.

Dat is ook een heel goed idee. Met 1000 heb je vaak al anderhalve maand bij een trainer

biancalaylo

Berichten: 943
Geregistreerd: 04-10-11
Woonplaats: Den haag

Re: Paardje tussen de 0-2000 euro

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-16 09:46

Int begin van de reactie zie ik heel vaak: onrealitisch.. en pas tussen de 4a5 duizend euro.. maar dat is pas onrealitisch... mijn paard heb ik toen gekocht voor 1500. En ze liep z1 alleen geen stamboom. En dat maakt deze mensen ook niet uit. Kijk bvb naar een goede! Handelaar, die heeft ee vaak leuke beestjes bij staan voor een leuke prijs onder of rond de 2000.
Even goed zoeken. En je vind ze echt wel voor de prijs!

PrizTwir
Berichten: 2398
Geregistreerd: 10-01-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-16 09:51

Misschien een leuke grote fjord? Dat is wel een zoektocht, maar ze bestaan wel. Ik heb mijn fjord van 1.55 op 4 jarige leeftijd onder de €2000 gekocht incl. zadel en hoofdstel.

DubbelFun

Berichten: 88810
Geregistreerd: 12-04-01
Woonplaats: 1 km van het midden van Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-16 09:54

In mijn omgeving ken ik diverse mensen die QPA's gekocht hebben voor dat bedrag en zelfs wel minder. Het is even zoeken maar ze zijn er wel.
Als het een raspaard is zou ik persoonlijk wel altijd de 5-panel laten testen.

De maat zal eerder het probleem zijn als de prijs, de meeste QPA's komen niet boven de 155 en rond de 160 zijn ze helemaal zeldzaam.

Emita

Berichten: 3242
Geregistreerd: 16-12-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-16 10:23

biancalaylo schreef:
Int begin van de reactie zie ik heel vaak: onrealitisch.. en pas tussen de 4a5 duizend euro.. maar dat is pas onrealitisch... mijn paard heb ik toen gekocht voor 1500. En ze liep z1 alleen geen stamboom. En dat maakt deze mensen ook niet uit. Kijk bvb naar een goede! Handelaar, die heeft ee vaak leuke beestjes bij staan voor een leuke prijs onder of rond de 2000.
Even goed zoeken. En je vind ze echt wel voor de prijs!


Het gaat in dit topic om een westernpaard. Oftewel: Quarter, paint, appaloosa. Die zijn over het algemeen een stukje duurder.


TS: houd de groep Western Paarden op Facebook in de gaten. Hier komen ook regelmatig niet-amerikaanse rassen voorbij die in jouw prijsklasse vallen :)

speedfiets_2
Badass Cowgirl

Berichten: 3032
Geregistreerd: 15-03-09
Woonplaats: Den Bosch

Re: Paardje tussen de 0-2000 euro

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-16 11:35

Volgens mij stond er gisteren een op de western pagina op fb die aan jouw wensen voldoet

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-16 11:37

appaloosa hoeft ook niet duur te zijn.
Goed rond kijken en misschien wat proef rijden.
Ik ben zelf verbaast dat sommige bokkers nogal de prijs lopen op te drijven. Kennelijk hebben die nogal belang bij een hoge paarden prijs?

Mijn ervaring is dat een goed presterende paard niet duur hoeft te zijn, geen papier hoeft te hebben of bepaalde maat te hebben of een bepaalde kleur. Voor rest goed na denken wat je zelf graag wilt en dan gaan kijken welk paard het beste bij je doelen past.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-16 11:51

een leuke Q/P/A kruising zoeken een idee?

Spekkie01

Berichten: 663
Geregistreerd: 07-11-08
Woonplaats: In de polder

Re: Paardje tussen de 0-2000 euro

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-16 12:16

Kruising is prima te doen, maar appaloosa met amerikaans papier en aan de maat ga je niet redden voor 2000 zonder mazzel. Zelfde voor paints en quarters. Ze zijn er misschien wel, maar daar moet je met geluk tegenaan lopen.

Ik stelde nogal wat eisen aan mijn nieuwe paardje qua maat, karakter,bouw, 5 paneltest en röntgenfotos. Dus nee, die 2000 was kansloos.

Flicka12

Berichten: 3113
Geregistreerd: 05-12-10
Woonplaats: Friesland

Re: Paardje tussen de 0-2000 euro

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-16 12:54

Mijn haflinger heeft de helft van jouw budget gekost, super braaf, bomproof en loopt nu L2 dressuur :D

rina

Berichten: 10147
Geregistreerd: 23-03-02
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-16 13:00

Tobbes schreef:
Voor rest goed na denken wat je zelf graag wilt en dan gaan kijken welk paard het beste bij je doelen past.

Blijkbaar heeft de TS dat dus al gedaan en kwam uit op een paard wat western gereden is.
En ga dan maar eens zoeken naar een enigzins correct westerngereden paard, papier of geen papier, die kosten meer dan een engels gereden paard. Waarom?? geen idee, maar dat is niet iets wat de bokker op loopt te drijven, of belang hebben bij zon hoge prijs, die prijs is er nu een keer.

En een Appie en niet duur, dat ligt eraan wat voor Appie. Een NAS zal je mss in die prijsklasse nog wel vinden maar 1 met Amerikaanse papieren ehmm sorry nope.

Tobbes schreef:
Mijn ervaring is dat een goed presterende paard niet duur hoeft te zijn, geen papier hoeft te hebben of bepaalde maat te hebben of een bepaalde kleur.


Dat ligt dus geheel aan je doelstelling. Wil je gewoon recrea rijden en hoef je niet zo dringend in de top van de wedstrijden mee, is de prijs voor zon paard vaak ook al lager.
MAAR :D Een netjes gereden, niet verreden, geestelijk kapot gemaakt, correct op de benen staand, zonder gebreken paard. Das dan zoeken met een heel helder lampje. En zodra er een eisenlijstje aan te pas komt, kwa maat, kleur enz enz tja daar gaat je prijs dan alweer.


Als ik dan de post van de TS lees, zoekt ze precies wat vrijwel iedereen zoekt. En die paarden zijn er en niet zoveel, en tja aangezien iedereen die zoekt hangt er een prijskaartje aan vast.

Rex_Rolfo

Berichten: 5385
Geregistreerd: 27-07-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-16 14:59

rina schreef:
Als ik dan de post van de TS lees, zoekt ze precies wat vrijwel iedereen zoekt. En die paarden zijn er en niet zoveel, en tja aangezien iedereen die zoekt hangt er een prijskaartje aan vast.

Kan jij uit die korte OP opmaken wat TS precies zoekt? Ik niet. Het topic staat in Western en ze heeft pas een foto van een western zadel geplaatst, maar dat zadel lag op een arabier dus of het een QPA moet zijn is maar de vraag.

Enige gebruiksdoel dat benoemd wordt is buitenritten maken en het dier moet niet al te kleiin zijn, maar ja, wat is klein? Leeftijd wordt ook al niets over genoemd. Oftwel TS, rap even inloggen en meer info geven :D

Bora2013
Berichten: 207
Geregistreerd: 23-11-13

Re: Paardje tussen de 0-2000 euro

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-16 15:26

Wat TS zoekt is mij ook niet helemaal helder maar als je een heel goed thuis kunt bieden aan een paard en de verkoper heeft vertrouwen in je, dan is men soms bereid de prijs te laten zakken. Je zou kunnen denken aan een goed opgeleid paard dat wat ouder is. Succes met vinden en veel plezier met jullie zoektocht.

rina

Berichten: 10147
Geregistreerd: 23-03-02
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-16 16:41

Rex_Rolfo schreef:
Kan jij uit die korte OP opmaken wat TS precies zoekt?


Precies niet, maar lees cool in het hoofd en er zo op kunnen stappen voor een buitenrit en niet te klein geeft wel al een hele aardige indicatie. En dat is precies de indicatie dat ze zoekt wat iedereen wil. Een betrouwbaar paard. En die betrouwbaren zijn niet te geef welk ras ze ook zijn (dat heeft dus niks te maken met het QPA ras, ook de kruising of een heel ander ras met die pluspunten zijn niet te geef en zitten veelal boven dat budget).

Monmaster
Berichten: 748
Geregistreerd: 23-06-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-16 16:46

Op islandic horses staat momenteel een 16 jarige merrie ( IJslander ) te koop voor 2000 euro.
De merrie heeft wel exzeem en een hooiallergie, maar hier is goed mee te dealen. Een IJslander is koel in het hoofd en deze is verkeersmak.... ik wilde haar eerst zelf kopen, maar heb er al 2... praktisch gezien is drie voor mij onhandig.

Ik bood 1200, daar had de eigenaar oren naar, dus wellicht een optie?.... succes!

nuscaniels

Berichten: 1968
Geregistreerd: 17-05-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-16 17:01

Nou heeft de mijne toevallig NAS papieren. ( is haar niet aan te zien, is gewoon een bruine)
Ik had inderdaad niet gelijk gezien dat het in het westerndeel stond.
De prijzen voor quarters e.d. snap ik dat die hoger zijn, maar gezien ts haar eisen vraag ik me ook af wat ze zoekt.

Daphara

Berichten: 7211
Geregistreerd: 05-08-16
Woonplaats: Aan de IJssel

Re: Paardje tussen de 0-2000 euro

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-16 17:02

TS zelf reageert niet... Vreemd

Animal

Berichten: 8448
Geregistreerd: 03-03-12
Woonplaats: Westerlee

Re: Paardje tussen de 0-2000 euro

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-16 17:05

Omdat oproepjes als deze op de Boktmarkt thuishoren, plaats ik hier een slotje.
Het vragen naar ervaringen met (handels)stallen mag uiteraard wel op het forum, maar omdat het hier echt een persoonlijke oproep betreft is er besloten om dit topic te sluiten.