Cowboyboots wat is gewenst.

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Cer

Berichten: 30203
Geregistreerd: 22-10-01

Re: Cowboyboots wat is gewenst.

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-16 07:18

volgens mij idd over rijden en niet over showen.. daarom was ik in eerste instantie ook een beetje op het verkeerde been gezet ivm die topruiters die wel een laars over de broek dragen..

Maar ik lees niet goed en ik snap het idd niet.. topruiters zullen nooit zonder chaps showen, en dragen daarom wel een laars over de broek.. zoiets is het..

Daarbij vind ik het persoonlijk nog steeds geen porum, westernrijden met laars over je broek. Dan heb je ook idd geen bootcut jeans aan, maar een skinny jeans, en dan lijkt het imo heel veel op een engelse rijbroek met rijlaars eroverheen ..

Overigens, over die kledingvoorschriften op wedstrijd... nu het er zijdelings toch over gaat..
Blouse met franjes.. staat niets over beschreven in het rulebook. Maar kan het of kan het niet?
Hetzelfde betreft een strohoed, wel of niet met veer, laarzen met punt of stomp..
Het mag allemaal, maar wat vinden 'we' ervan.. en wat zou een jury doen?

Ik ben benieuwd, brand los :j

Popstra
Berichten: 13849
Geregistreerd: 21-06-08

Re: Cowboyboots wat is gewenst.

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-16 10:05

Je ziet bijna alleen maar stro hoeden alleen dan wel van deze tijd dus strak,mooi geshaped en in allerlei kleuren.
Bloesjes ofwel jasjes..slinkies met franje zie je ook wel hier en daar maar ook weer van deze tijd met veel kleur en bling en ook deze zijn vaak Custom made.

Popstra
Berichten: 13849
Geregistreerd: 21-06-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-16 10:08

sevke schreef:
Ik show zelf ook nooit zonder chaps. Maar train wel gewoon, zoals vele anderen, met mijn skinny broek in mijn laarzen. De vraag ging toch over RIJDEN met broek in de laarzen, en niet specifiek over SHOWEN met broek in de laarzen ? Of heb ik het verkeerd begrepen ?Ga wel mee met Rapido dat je dan ook best stijlvolle, aan de kuit aansluitende laarzen kiest. Ik ben dan ook echt blij met mijn hoge DeNiro boots, die wel mogen gezien worden :)
Mijn reactie was echter meer gericht op de reactie van Cissy, die schrijft dat het niet mag van zonder chaps te showen, met je broek in je laarzen. Of het nu mooi is of niet, dat is het punt niet. Er staat niks over in het rulebook. Dat was mijn punt.

de meeste hier hebben nog nooit een knappe De Niro of Muzi boot gezien en dus geen idee waar we het over hebben. Veel mensen dragen de reguliere, te wijde lompe laarzen over hun broek en ja dat is niet echt een mooi gezicht
Laatst bijgewerkt door Popstra op 27-10-16 10:08, in het totaal 1 keer bewerkt

Equisync

Berichten: 5286
Geregistreerd: 22-05-09
Woonplaats: Zuid Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-16 10:08

Bij mij ligt het aan de broek. Heb wijde pijpen maar ook skinny jeans.

Helaas heb ik gemerkt dat bij mijn eigen zadel alle broekspijpen gaan opkruipen en draaien zodra ik rijd met broek over de laarzen. Heel vervelend..
Heb drie maanden in Canada gezeten(en gereden) en mensen kijken je daar dus wel echt raar aan als je je broek in je laarzen doet haha. Daar bijna nooit last gehad van opruipende pijpen dus meestal gewoon over mijn laarzen :)

speedfiets_2
Badass Cowgirl

Berichten: 3032
Geregistreerd: 15-03-09
Woonplaats: Den Bosch

Re: Cowboyboots wat is gewenst.

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-16 10:25

Ik rij altijd met laars over mijn broek. Word er regelmatig raar voor aangekeken. Maar ik heb altijd skinnyjeans aan en vind het gewoon zonde van mijn mooie laarzen om ze altijd te verstoppen.