Cowboyboots wat is gewenst.

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Westerntrail

Berichten: 1749
Geregistreerd: 30-09-06

Cowboyboots wat is gewenst.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-07-16 17:11

Hallo,

Even een vraag,

Hoe dragen jullie je cowboylaarzen?
Over de broek of de broek over de boots heen.

Ik zie veel mensen met de cowboylaarzen over de broek, iets wat ik persoonlijk geen porum vindt,
Om het zo maar te zeggen.
Ikzelf heb altijd de boek over de cowboylaarzen.

Ik zou zeggen brand los :)

ClauH

Berichten: 4734
Geregistreerd: 17-02-03
Woonplaats: Tegenover de Xenos

Re: Cowboyboots wat is gewenst.

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-16 18:00

Het zal mij worst wezen wat een ander geen porum vindt ;-)
Als ik toevallig een skinny jeans aan heb gaan ze over mijn broek.

xDenies

Berichten: 13504
Geregistreerd: 29-01-08

Re: Cowboyboots wat is gewenst.

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-16 18:03

Tsja ik rijd eigenlijk altijd met skinny jeans omdat deze broeken gewoon fijn zitten en ik geen andere broeken heb. Dus mijn broek zit gewoon in mijn laarzen :') Jammer dan wat een ander wel of niet goed genoeg vind. Gaat ook er om hoe je zelf fijn rijd toch?

xxdomiixx

Berichten: 1495
Geregistreerd: 21-11-12
Woonplaats: Harderwijk

Re: Cowboyboots wat is gewenst.

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-16 18:11

Ik heb ook alleen maar smalle broeken. Dus altijd laarzen over broek. Bovendien: waarom zou je uberhaupt je broek over de laarzen dragen (tenzij het niet anders kan met je broek), dan zie je alleen de punt van de laars. Waar koop je dan een mooie laars voor, als je het niet ziet??
Smaken verschillen de een vind het mooi om er over te dragen en de ander juist erin. Ik vind het bij mij mooier om de broek in de laarzen te dragen.

Kirrr

Berichten: 6200
Geregistreerd: 30-07-07

Re: Cowboyboots wat is gewenst.

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-16 18:29

Erover.
Vind erin nog steeds not-done. Maar dat is mijn persoonlijke mening.

De échte rijbroeken zijn er alleen met bootcut en dat zijn de enige die een paar weken overleven.
Paar keer rijden met een gewone broek en ze is direct kapot.
Mijn boots zouden ook veel sneller versleten zijn als die steeds tegen de buik van het paard al het zweet opnemen. Nu houdt de broek nog iets tegen.

cissy

Berichten: 19845
Geregistreerd: 14-10-03
Woonplaats: hut in Heicop

Re: Cowboyboots wat is gewenst.

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-16 21:02

Op wedstrijd mag je broek niet in je laars of je moet er chaps over dragen. Voor dagelijks gebruik moet je het lekker zelf weten.

goldenarrow

Berichten: 8662
Geregistreerd: 26-01-09
Woonplaats: Brabant

Re: Cowboyboots wat is gewenst.

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-16 08:34

Ik heb mijn laarzen over mijn broek heen, omdat mijn broek anders helemaal omhoog kruipt en dat is echt heel irritant.

sevke

Berichten: 5274
Geregistreerd: 04-07-05
Woonplaats: Belgie

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-16 12:25

cissy schreef:
Op wedstrijd mag je broek niet in je laars of je moet er chaps over dragen. Voor dagelijks gebruik moet je het lekker zelf weten.


Wat voor onzin is dat nu weer ?

GENERAL RULES AND REGULATIONS
(14) It is mandatory for all riders to use appropriate western
tack and western attire while showing; this would include a
long sleeve shirt, western hat or safety helmet, boots, western
saddle, and western bridle. (Freestyle reining being exempt
based on conditions.) Failure to use appropriate attire will
result in a score of 0. The use of an ASTM/SEI certified helmet is
mandatory in all Para-Reining classes and/or any time a Para Reining rider is mounted

geen woord over hoe je je broek moet dragen of over het eventueel verplicht zijn van chaps...

cissy

Berichten: 19845
Geregistreerd: 14-10-03
Woonplaats: hut in Heicop

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-16 17:32

Nou rustig maar... misschien soort van ongeschreven regel? Net als dat hoed met koeievlekken of houthakkersbloes niet 'gewenst' is?

Jildau

Berichten: 9425
Geregistreerd: 24-07-05
Woonplaats: Reahûs

Re: Cowboyboots wat is gewenst.

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-16 17:50

Ik zie het nut van mooie laarzen kopen niet zo als je alleen de punt ziet. Snap dat dus alleen als je geen mooie laarzen koopt. Vindt broek erin veel mooier!

sevke

Berichten: 5274
Geregistreerd: 04-07-05
Woonplaats: Belgie

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-16 23:53

cissy schreef:
Nou rustig maar... misschien soort van ongeschreven regel? Net als dat hoed met koeievlekken of houthakkersbloes niet 'gewenst' is?


Ik ben rustig. :)
'Niet gewenst' is niet hetzelfde als 'mag niet'. Beter wel de juiste informatie verspreiden.
En zelfs dan klopt het ook nog niet. Je ziet dikwijls ruiters die op hoog niveau rijden, die hun broek in hun laarzen hebben. Denk bv aan Cira en Suzy Baeck, Tiara Van Dongen, Rieky Young...
Kan er nog wel enkele opnoemen, en niet van de minsten.
Het is maar gewoon wat je zelf aangenaam vindt.

joyce2

Berichten: 11136
Geregistreerd: 14-05-01
Woonplaats: Amersfoort

Re: Cowboyboots wat is gewenst.

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-16 00:34

Bij bootcut jeans gaan ze eronder, bij een strakke pijp gaan ze erover. Ik heb niet echt voorkeur eigenlijk.

xjuulsz
Berichten: 59
Geregistreerd: 04-06-13

Re: Cowboyboots wat is gewenst.

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-16 20:32

Ik heb mijn laarzen over mijn broek heen, ik vind dit veel fijner zitten :)

Daihyo

Berichten: 88091
Geregistreerd: 01-06-01

Re: Cowboyboots wat is gewenst.

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-16 20:36

Ik heb mijn broek over mijn laarzen, omdat ik met bootcut jeans rijd. Ik heb wel eens een normale rijbroek aan, met de laarzen erover. En de schacht komt altijd in de knoei met de fenders. Dus voor mij broek erover.
Je moet doen wat je lekker vind zitten. Lekker belangrijk wat een ander daar van vindt :)

mystery1980
Berichten: 4249
Geregistreerd: 02-11-05
Woonplaats: thuis

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-16 12:24

goldenarrow schreef:
Ik heb mijn laarzen over mijn broek heen, omdat mijn broek anders helemaal omhoog kruipt en dat is echt heel irritant.


Dat is bij mij teken dat ik toe ben aan een zitlesje. Als ik goed zit heb ik hier geen last van.

Overigens gaat mijn broek alleen maar in mijn laarzen als ik weer eens met mijn nette broek van het werk op stal loop en niet wil dat de broek vies wordt. Dan scheelt het een eind als mijn laarzen eroverheen gaan. Rijden doe ik echter nooit zo.

Popstra
Berichten: 13836
Geregistreerd: 21-06-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-16 11:40

Broek over of in maakt niks uit. Ligt er wel aan of het een knappe laars is die mooi aansluit aan de kuit als je de broek er in draagt maar dat is mijn mening.
Op wedstrijd zie ik ook best wat mensen zonder chaps showen met broek in de laars. Ook daar geld weer, trek een fatsoenlijke broek aan dus niet volgens de laatste mode lelijk gebleekt en met scheuren e.d op de knie!! Dat staat zo goedkoop en tikkeltje ordinair
Heb respect naar de sport en jury en zorg dus dat je er gewoon fatsoenlijk bij loopt.

Popstra
Berichten: 13836
Geregistreerd: 21-06-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-16 11:42

sevke schreef:
cissy schreef:
Nou rustig maar... misschien soort van ongeschreven regel? Net als dat hoed met koeievlekken of houthakkersbloes niet 'gewenst' is?


Ik ben rustig. :)
'Niet gewenst' is niet hetzelfde als 'mag niet'. Beter wel de juiste informatie verspreiden.
En zelfs dan klopt het ook nog niet. Je ziet dikwijls ruiters die op hoog niveau rijden, die hun broek in hun laarzen hebben. Denk bv aan Cira en Suzy Baeck, Tiara Van Dongen, Rieky Young...
Kan er nog wel enkele opnoemen, en niet van de minsten.
Het is maar gewoon wat je zelf aangenaam vindt.

Je maar dat zijn wel Custom made Italiaans gemaakte knappe hoge laarzen van Muzi die zo 1500 euro per paar kosten en die de grote ruiters gewoon gratis elk jaar een paar mogen uit kiezen om zo reclame te maken voor deze schoenmaker.

Cer

Berichten: 30203
Geregistreerd: 22-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-16 11:59

Je mag dan ook met een stro hoed rijden, en een franje blouse, toch zie je dit zelden...

Citaat:
'Niet gewenst' is niet hetzelfde als 'mag niet'. Beter wel de juiste informatie verspreiden.
En zelfs dan klopt het ook nog niet. Je ziet dikwijls ruiters die "op hoog niveau rijden", die hun broek in hun laarzen hebben. Denk bv aan Cira en Suzy Baeck, Tiara Van Dongen, Rieky Young...
Kan er nog wel enkele opnoemen, "en niet van de minsten".
Het is maar gewoon wat je zelf aangenaam vindt.

wat een onnodige toevoeging echt :')

Overigens vind ik persoonlijk ook je laarzen over je broek een raar gezicht als je rijdt.. gaat erg richting de ranch/mexicaanse look toe. Maar dat is idd persoonlijk.
Het zullen modegrillen zijn ook denk :j

Achterom
Berichten: 23059
Geregistreerd: 28-09-04

Re: Cowboyboots wat is gewenst.

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-16 12:05

Op de ranch in Arizona waar ik jaren geleden was, droegen ze ook hun laarzen over hun broek :j
Zelf rijd ik meestal met de broek over de laarzen, tenzij ik een skinny aan heb idd.

Westerntrail

Berichten: 1749
Geregistreerd: 30-09-06

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-10-16 12:18

rapido schreef:
Broek over of in maakt niks uit. Ligt er wel aan of het een knappe laars is die mooi aansluit aan de kuit als je de broek er in draagt maar dat is mijn mening.
Op wedstrijd zie ik ook best wat mensen zonder chaps showen met broek in de laars. Ook daar geld weer, trek een fatsoenlijke broek aan dus niet volgens de laatste mode lelijk gebleekt en met scheuren e.d op de knie!! Dat staat zo goedkoop en tikkeltje ordinair
Heb respect naar de sport en jury en zorg dus dat je er gewoon fatsoenlijk bij loopt.


Hier ben ik het helemaal mee eens.
Zie veel rijden volgens de laatste mode skinny jeans met scheuren ik vindt het geen gezicht :)

Popstra
Berichten: 13836
Geregistreerd: 21-06-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-16 13:09

Cer schreef:
Je mag dan ook met een stro hoed rijden, en een franje blouse, toch zie je dit zelden...



Overigens vind ik persoonlijk ook je laarzen over je broek een raar gezicht als je rijdt.. gaat erg richting de ranch/mexicaanse look toe. Maar dat is idd persoonlijk.
Het zullen modegrillen zijn ook denk :j

Ligt er maar helemaal aan hoe de laars er uit ziet en welke vorm de hak heeft.
Die mode gril zoals jij het noemt duurt al zeker een jaar of 3 en zal nog wel een tijd duren.
Daar komt bij dat al die top ruiters level 4 hier benoemt door Sevke nooit zonder chaps showen.

Cer

Berichten: 30203
Geregistreerd: 22-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-16 13:21

rapido schreef:
Ligt er maar helemaal aan hoe de laars er uit ziet en welke vorm de hak heeft.
Die mode gril zoals jij het noemt duurt al zeker een jaar of 3 en zal nog wel een tijd duren.
Daar komt bij dat al die top ruiters level 4 hier benoemt door Sevke nooit zonder chaps showen.


Ja en de modegril van franjes en strohoeden heeft ook een knap poosje geduurd.. dus?

En werkelijk, de toevoeging 'top ruiters level 4'... waarom echt :')
wat een rare manier van 'als zij het doen doen wij het ook :j '

TS vraagt onder andere wat mensen zelf doen (dus zonder iemand na te doen) en zelf mooi vinden.
Persoonlijk vind ik chaps wel zo netjes staan om te showen, mooi gekleed alsof je je sport serieus neemt ook. Als je zonder chaps rijdt, dan je broek over je laars, en niet eroverheen alsof je net uit je werk komt...

En er zijn ongetwijfeld ongeschreven voorkeuren qua kleding en harnachement op wedstrijden.. ik zou ze zo even niet weten, maar ik kan het me voorstellen

superpony
Berichten: 25403
Geregistreerd: 25-02-05

Re: Cowboyboots wat is gewenst.

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-16 15:17

Je leest het verkeerd Cer.

De topruiters hebben gewoon geinvesteerd in goede spullen. Zij hebben de goede aansluitende laarzen. Broeken die te smal zijn voor over zulke laarzen, maar wel mooie broeken.
En zij hebben nnette chaps.
Dus een fijne aansluitende broek, in hoge aansluitende laarzen loop je zo mee en train je mee. Op show hebben zij chaps erover.

Iemand die daar niet in investeert en doorgaans dus iets recreatiever rijdt, moet kiezen. Als je dan je broek in je laarzen draagt en ( nog ) geen chaps hebt, moet je zo showen. Maar dat is meestal maar enkele eerste shows en dan kiest men vaak toch voor chaps.

Wil je toch je broek over je laarzen, moet je daar de goede broek voor hebben en dan maakt de hoogte van je laarzen niet zoveel uit.

Ik zelf heb nog kuithoge laarzen en draag vrijwel altijd mn broek over mn laarzen. Laatst had ik een ''gewone'' broek aan en wilde spontaan toch even rijden. Die kon niet over mn laarzen en moest dus in mn laarzen. Dat zit net niet lekker, omdat die laarzen net iets te wijd zijn. Maar ik heb dunne beentjes, dus dat aansluitend vinden is sowieso een ramp.

Zoals gezegd krijgen de top ruiters goede spullen gesponsord en hebben vaker iets nieuws, dan de gemiddelde hobby ruiter. Logisch, want de genoemde ruiters lopen echt meer in hun spul, dan wij en rijden ook gemiddeld meer paarden.

Waarom mag dat niet gezegd worden? Mag er geen verschil zijn tussen toppers en recreatie ruiters? Die is er namelijk wel.

Hoewel ik vh weekend op de DRHA ook non pro ruiters heb zien rijden met zeer nette kleding en tack op goeie paarden. Maar ook dat deel is erg serieus bezig met de sport.

Popstra
Berichten: 13836
Geregistreerd: 21-06-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-16 16:47

Cer schreef:
rapido schreef:
Ligt er maar helemaal aan hoe de laars er uit ziet en welke vorm de hak heeft.
Die mode gril zoals jij het noemt duurt al zeker een jaar of 3 en zal nog wel een tijd duren.
Daar komt bij dat al die top ruiters level 4 hier benoemt door Sevke nooit zonder chaps showen.


Ja en de modegril van franjes en strohoeden heeft ook een knap poosje geduurd.. dus?

En werkelijk, de toevoeging 'top ruiters level 4'... waarom echt :')
wat een rare manier van 'als zij het doen doen wij het ook :j '

TS vraagt onder andere wat mensen zelf doen (dus zonder iemand na te doen) en zelf mooi vinden.
Persoonlijk vind ik chaps wel zo netjes staan om te showen, mooi gekleed alsof je je sport serieus neemt ook. Als je zonder chaps rijdt, dan je broek over je laars, en niet eroverheen alsof je net uit je werk komt...

En er zijn ongetwijfeld ongeschreven voorkeuren qua kleding en harnachement op wedstrijden.. ik zou ze zo even niet weten, maar ik kan het me voorstellen

ik noem juist die top ruiters omdat die nooit zonder chaps zullen showen. Snap je!?
Zelf draag ik Lacer boots met broek er over maar heb ook een paar mooie laarzen laten maken om te dragen met skinny jeans om aan de vraag van de TS te voldoen

sevke

Berichten: 5274
Geregistreerd: 04-07-05
Woonplaats: Belgie

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-16 21:27

Ik show zelf ook nooit zonder chaps. Maar train wel gewoon, zoals vele anderen, met mijn skinny broek in mijn laarzen. De vraag ging toch over RIJDEN met broek in de laarzen, en niet specifiek over SHOWEN met broek in de laarzen ? Of heb ik het verkeerd begrepen ?Ga wel mee met Rapido dat je dan ook best stijlvolle, aan de kuit aansluitende laarzen kiest. Ik ben dan ook echt blij met mijn hoge DeNiro boots, die wel mogen gezien worden :)
Mijn reactie was echter meer gericht op de reactie van Cissy, die schrijft dat het niet mag van zonder chaps te showen, met je broek in je laarzen. Of het nu mooi is of niet, dat is het punt niet. Er staat niks over in het rulebook. Dat was mijn punt.