Welke ariat fatbaby zal ik nemen?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Mirry96

Berichten: 430
Geregistreerd: 20-03-16

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-07-16 19:15


Mirry96

Berichten: 430
Geregistreerd: 20-03-16

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-07-16 19:16

Hobbyhorse schreef:
Oh ja, een NL shop : http://www.cowgirlstore.nl/for-you/all-boots.html
Wat Warboel zegt is wel véél leuker, lekker een dagje naar Arthur ;)



Ok daar heb ik al gekeken, vind alleen de kids varianten leuk maar die zijn er dan weer niet in mijn maat :(

Warboel
Berichten: 14705
Geregistreerd: 04-11-08
Woonplaats: Leiden

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-16 19:17

Of een dagje Westernspul, Rodeoqueen, Country Mill...
Weet niet waar je precies woont maar er zijn opzich wel aardig wat westernshops in NL hoor.
Niet een vriendin met een rijbewijs, of één van je ouders? Of er een gezellig ander uitje aan vast plakken zodat het wat leuker is voor je vriend?

Ik vind boots altijd een beetje tricky, die wil ik altijd graag zelf passen ipv via internet kopen! Al heb ik dat wel eens gedaan, maar die bleken toch wat te groot helaas.

Mirry96

Berichten: 430
Geregistreerd: 20-03-16

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-07-16 19:18

Warboel schreef:
Of een dagje Westernspul, Rodeoqueen, Country Mill...
Weet niet waar je precies woont maar er zijn opzich wel aardig wat westernshops in NL hoor.
Niet een vriendin met een rijbewijs, of één van je ouders? Of er een gezellig ander uitje aan vast plakken zodat het wat leuker is voor je vriend?

Ik vind boots altijd een beetje tricky, die wil ik altijd graag zelf passen ipv via internet kopen! Al heb ik dat wel eens gedaan, maar die bleken toch wat te groot helaas.


Ik woon in de buurt van roosendaal

Hobbyhorse

Berichten: 1320
Geregistreerd: 18-01-14
Woonplaats: Ja

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-16 19:21

Mirry96 schreef:
Hoe zie je het verschil ertussen dan?


DAt zei je op het plaatje dat die een hele dikke geribbelde zool hebben, die om te rijden hebben dat niet, het is duidelijk te zien

Deze zijn, naar verluid, niet veilig om mee te rijden : https://www.fashion-boots.com/ariat-fat ... /a-331202/

Deze wel , je ziet duidelijk dat die een andere soort zool hebben
https://www.fashion-boots.com/ariat-140 ... /a-330892/

Ik hoop toch dat je een dagje naar een echte winkel kan, dat is toch fijner om te passen en ook fijner om iets in het echt te zien vind ik altijd.

Mirry96

Berichten: 430
Geregistreerd: 20-03-16

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-07-16 19:25

Hobbyhorse schreef:
Mirry96 schreef:
Hoe zie je het verschil ertussen dan?


DAt zei je op het plaatje dat die een hele dikke geribbelde zool hebben, die om te rijden hebben dat niet, het is duidelijk te zien

Deze zijn, naar verluid, niet veilig om mee te rijden : https://www.fashion-boots.com/ariat-fat ... /a-331202/

Deze wel , je ziet duidelijk dat die een andere soort zool hebben
https://www.fashion-boots.com/ariat-140 ... /a-330892/

Ik hoop toch dat je een dagje naar een echte winkel kan, dat is toch fijner om te passen en ook fijner om iets in het echt te zien vind ik altijd.


Mee eens, ligt vorstenbosch beetje in de buurt van roosendaal?

Eileen_

Berichten: 4822
Geregistreerd: 16-02-11
Woonplaats: Omgeving Zwolle

Re: Welke ariat fatbaby zal ik nemen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-16 22:28

Hoezo zouden die met dikke zool niet veilig mee te rijden zijn? Er zit een hak in, dat is voot mij dan al wel veilig genoeg :P Ik zie er iedereen ermee rijden hier

Hobbyhorse

Berichten: 1320
Geregistreerd: 18-01-14
Woonplaats: Ja

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-16 22:39

Alstublieft , van de site van ARIAT

Dit gaat over die met die dikke zolen, er was eerder sprake dat die in de stijgbeugel kunnen blijven hangen.

Fatbaby fashion boots aren’t approved for riding, but they are the cowgirl’s favorite boot for everything she does out of the saddle. The 4LR footbed and chunky Everlon combination EVA and blown rubber outsole with an exaggerated traction pattern give this boot amazing comfort and traction. For fun, fashion and fancy footwork, there’s no substitute for women’s Ariat Fatbaby boots.

Mirry96

Berichten: 430
Geregistreerd: 20-03-16

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-07-16 09:47


Keet

Berichten: 31096
Geregistreerd: 15-08-04
Woonplaats: Eastsean

Re: Welke ariat fatbaby zal ik nemen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-16 10:12

Ik lees eventjes mee :) ga dit jaar naar Orlando en de laatste keer kwam ik daar een enorme Sheplers tegen :)

Zijn er mensen die deze Ariats ook gebruiken als dagelijkse schoenen? Eventueel mensen met voetproblemen zoals hielspoor en ontstoken voetplaat?

Hobbyhorse

Berichten: 1320
Geregistreerd: 18-01-14
Woonplaats: Ja

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-16 17:22

Oh lijkt me heerlijk even in de Sheplers binnenspringen :+

Wat die Ariat Fatbabys betreft, ik heb meerdere paren en ja hoor ik draag ze ook gewoon voor het mooi.
Ze lopen heerlijk maar dat is en blijft altijd persoonlijk dus passen en zelf proberen is het beste .

Mirry96

Berichten: 430
Geregistreerd: 20-03-16

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-07-16 06:58

Ik ga bestellen bij iemand in nl die ook in Amerika kan bestellen. Geen cowgirlstore. Heb ze gezien op de site van ariat. Ben helemaal verliefd op de bovenste *\o/* :j _/-\o_

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

mindful

Berichten: 3556
Geregistreerd: 24-09-08
Woonplaats: Zaventem - België

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-16 07:29

Ik wou net een reactie plaatsen als ik las van de cowgirlshop! Deze is top!!!

Ik heb er al meerdere boots gekocht, perfecte service! Ga je heel blij mee zijn.
Ik heb het model met stalen tip in voor thuis, je springt er zo in. Ze zitten goed ruim, in de winter leuk met dikke sok of een lekkere zool erin.
Het zijn mijn enige boots die het minst werkloos zijn, zijn waterdicht...ik moet ermee door dikke modder in de winter of als de bak onder staat, geen probleem.
Heb ze bijna twee jaar nu en je ziet er niks van sleet aan, ze zitten elke dag aan mijn voeten <3

Mirry96

Berichten: 430
Geregistreerd: 20-03-16

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-07-16 07:48

mindful schreef:
Ik wou net een reactie plaatsen als ik las van de cowgirlshop! Deze is top!!!

Ik heb er al meerdere boots gekocht, perfecte service! Ga je heel blij mee zijn.
Ik heb het model met stalen tip in voor thuis, je springt er zo in. Ze zitten goed ruim, in de winter leuk met dikke sok of een lekkere zool erin.
Het zijn mijn enige boots die het minst werkloos zijn, zijn waterdicht...ik moet ermee door dikke modder in de winter of als de bak onder staat, geen probleem.
Heb ze bijna twee jaar nu en je ziet er niks van sleet aan, ze zitten elke dag aan mijn voeten <3


Precies wat ik nodig heb dus. Nu les ik nog maar 1x per week op de ranch maar volgend jaar wil ik mijn eigen gaan kopen ( quarter horse) dus dan is laarzen die veel aankunnen wel fijn. Helaas kon cowgirlstore ze niet voor me bestellen maar iemand anders die uit Amerika besteld wel. De winkel van haar heet de Ranchstore.

Mirry96

Berichten: 430
Geregistreerd: 20-03-16

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-07-16 07:49

mindful schreef:
Ik wou net een reactie plaatsen als ik las van de cowgirlshop! Deze is top!!!

Ik heb er al meerdere boots gekocht, perfecte service! Ga je heel blij mee zijn.
Ik heb het model met stalen tip in voor thuis, je springt er zo in. Ze zitten goed ruim, in de winter leuk met dikke sok of een lekkere zool erin.
Het zijn mijn enige boots die het minst werkloos zijn, zijn waterdicht...ik moet ermee door dikke modder in de winter of als de bak onder staat, geen probleem.
Heb ze bijna twee jaar nu en je ziet er niks van sleet aan, ze zitten elke dag aan mijn voeten <3


Ik neem maat 38 ( heb normaal 38,5) pas ik daar ook in met dikke sok of kan ik dan beter voor 37,5 gaan?

Thats_Me

Berichten: 10954
Geregistreerd: 08-08-03
Woonplaats: N-Limburg

Re: Welke ariat fatbaby zal ik nemen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-16 08:07

Ik heb maat 39 en heb ook in mijn westernlaars maat 39. Heb ook andere modellen aan gehad en dat was soms een half maatje groter of kleiner. Naar mijn mening is ariat best normaal qua maten maar verschilt het vooral in wat je zelf fijn vindt zitten. Toch eerst ergens even passen. Ik durf dat ech zo niet te zeggen wat goed is maar 37,5 lijkt mij echt te klein

Roodvos

Berichten: 6720
Geregistreerd: 03-04-04
Woonplaats: Op een bult SiO2

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-16 08:12

Kan je bij Kramer niet slagen TS?
www.kramer.nl
Via Ruiter even doorklikken naar de Western artikelen.
(Heb geen verstand van deze laarzen).
Is in elk geval een betrouwbaar adres.

Hobbyhorse

Berichten: 1320
Geregistreerd: 18-01-14
Woonplaats: Ja

Re: Welke ariat fatbaby zal ik nemen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-16 08:15

Als je er in wil kunnen met een dikke sok zou ik je gewone maat nemen, dus 38,5

mindful

Berichten: 3556
Geregistreerd: 24-09-08
Woonplaats: Zaventem - België

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-16 08:24

Gewoon je eigen maat nemen is goed :)

Mirry96

Berichten: 430
Geregistreerd: 20-03-16

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-07-16 09:04

mindful schreef:
Gewoon je eigen maat nemen is goed :)


Ga ik dan niet schuiven?

Mirry96

Berichten: 430
Geregistreerd: 20-03-16

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-07-16 09:04

Thats_Me schreef:
Ik heb maat 39 en heb ook in mijn westernlaars maat 39. Heb ook andere modellen aan gehad en dat was soms een half maatje groter of kleiner. Naar mijn mening is ariat best normaal qua maten maar verschilt het vooral in wat je zelf fijn vindt zitten. Toch eerst ergens even passen. Ik durf dat ech zo niet te zeggen wat goed is maar 37,5 lijkt mij echt te klein


Heb je ook ariat fatbaby dan?

mindful

Berichten: 3556
Geregistreerd: 24-09-08
Woonplaats: Zaventem - België

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-16 09:37

Nee hoor, ik heb er wel een katoenen zooltje inliggen en draag dunne sokken

Mirry96

Berichten: 430
Geregistreerd: 20-03-16

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-07-16 10:19

mindful schreef:
Nee hoor, ik heb er wel een katoenen zooltje inliggen en draag dunne sokken


Officieel moet ik ook steunzolen :(

Mirry96

Berichten: 430
Geregistreerd: 20-03-16

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-07-16 13:06

Was nogal een gedoe maar uiteindelijk heb ik ze door die ranchstore bij sheplers laten bestellen :D Was een lange zoektocht, ebay en amazon hadden ze hem wel maar die verzend niet naar NL waar ik gekeken heb. Ebay duitsland en FR hadden ze hem niet. Ariat amerika site verzend ook niet naar NL dus ik was echt heel blij toen ik ze bij sheplers in mijn maat tegenkwam *\o/*