Waar op te letten bij (Quarter)veulen?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
FlyingHigh

Berichten: 4050
Geregistreerd: 14-06-01
Woonplaats: Veluwe

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-04 11:38

vera schreef:
Ik vind bepaalde kleuren ook niet zo mooi. Vreemd genoeg schijn ik een van de weinige te zijn die palomino's niet zo mooi vind Vriendjes zijn?

Maar toen Flyinghigh vroeg of ik interesse in Digger had en mij een foto mailde toen dacht ik; "leuk paard maar die kleur vind ik Lips are sealed "
Toch ben ik gaan kijken en verliefd geworden. Nu vind ik heteen hele mooie en vooral aparte kleur en ben ik er helemaal Lovers op!

Dus kleur zegt zeker niet alles!


En voor mij was me dat toch een ópluchting!!!! Pfiewwww... *LOL* . Zo ben ik ook absoluut geen fan van een bay quarter......maar wat heb ik hier op stal staan??? , een bay kleurige merrie (mama van Digger), pure liefde op het eerste gezicht!!! En sorrels.....saaaaai!!! Heb gelukkig 2 sorrels met heel wat vlekken wit en dat maakt het draaglijk, Bloos! .
Ook ben ik geen fan van palo's want die witte staarten vergen zo veel onderhoud, *LOL* . Mijn droom is eigenlijk een grullo paint of quarter, of buckskin of een donkere dun. Dát zijn voor mij de droomkleuren.

En toch, een goed paard heeft geen kleur.

Mac

Berichten: 11649
Geregistreerd: 09-07-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-04 12:47

Haha! Ik heb altijd gezegd: ik wil nooooit een vos. En wat kocht ik? Juist, een vos. Ik viel uiteindelijk toch voor haar "als paard" Lovers . Haar zoon lijkt trouwens als twee druppels water op haar, alleen is het kleurtje nog even afwachten: vos of chestnut ...

Natuurlijk heb ik ook wel voorkeuren vwb ideale kleuren voor paarden. Om even heel specifiek te wezen: grullo overo = Vingers aflikken . Maar toch merk ik dat ik in de praktijk vaak val voor vossen met "extra chrome", zoals mijn Lee, dus!

charene

Berichten: 1556
Geregistreerd: 11-10-01
Woonplaats: noord holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-04 12:55

voor mij ook hetzelfde ........was absoluut op zoek naar een painthorseruin van ongeveer 8 jaar oud en wat heb ik nu een baymerrie van 3 jaar oud (toen ik haar kocht dus twee jaar oud) jajaja maar je zult maar verliefd worden Lovers

Mijn vriendin (bugsy) was in die tijd ook opzoek naar een palomino quarter en wat heeft ze gekocht hahahaha een palomino quarter Kwijl ...

Mensen met Palomino als voorkeur zijn toch een beetje ze wijken hier vaak niet veel vanaf hahahahahaha geintje Haha!

Bravura
Berichten: 5944
Geregistreerd: 19-01-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-04 14:02

Charene, ik ben bang dat ik inderdaad ben! Ach wat maakt het uit, als je maar gelukkig bent!

charene

Berichten: 1556
Geregistreerd: 11-10-01
Woonplaats: noord holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-04 14:04

Bravura schreef:
Charene, ik ben bang dat ik inderdaad ben! Ach wat maakt het uit, als je maar gelukkig bent!


Vind ik ook Haha! Ben door Bugsy ook wel een beetje palomino gek geworden...maar dat poetsen he Tong uitsteken

flashyjac
Berichten: 6671
Geregistreerd: 03-11-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-04 14:35

Ik vind een heleboel kleuren prachtig. Red dun vond ik ook niet zo, het is altijd zo 'grauw'. Maar ja, ik heb nu toch een red dun. Die kleur zie je namelijk echt niet als je op zoek bent naar een paard, merkte ik zelf. Maar ik kan het wel begrijpen dat je specifiek naar een kleur op zoek gaat, vooral als je weet dat je echt heel erg valt voor paarden van die kleur. Hoeveel websites heb ik niet bekeken voor een buckskin overo of grullo overo. Maar ja, er spelen verder nog zoveel factoren mee, namelijk de bouw, het karakter, de bloedlijn (ja, zeker wel, ik zocht echt een veulen van een goed handelbare, lieve en vriendelijke hengst) en natuurlijk 'de klik'. En of ik spijt heb dat ik niet voor een buckskin overo of een grullo overo ben gegaan? Zeker niet!

En palomino's... ja, ze hebben voor mij gewoon echt wat! Tuckers Cool Bueno of hoe heet dat paard.. wat een prachtige gouden glans! Maar ja, die staart hè? Knipoog

Kan iemand me trouwens vertellen hoe het kan dat een Paint, met hoe weinig vlekken ook, precies weet waar de witte plekken zitten? En dat Paints altijd toch een egale kleur willen hebben en er naar streven om de vlekken te verdoezelen? Lips are sealed Knipoog

dirkje
Berichten: 712
Geregistreerd: 21-05-03
Woonplaats: friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-04 15:44

ik denk dat je vantevoren echt een bepaald beeld van je eigen paard voor ogen hegt,incl.kleur.als je dan echt gaat zoeken lloop je zo tegen een heel ander paard op,die in eerste instantie "klik zegt.toen ik ging kyken voor een leuk paard kwam ik er gelyk twee tegen.de ene had een heel mooie koppie,een quarter met een arabieren koppie,en zo verschrikkelyk lief.en ik zag een met een echte öuderwetse quarter koppie,met een karaktertje.allebei hebben ze een hele aparte kleur,red roan en buckskin.eigenlyk had ik een zwarte gewilt,maar ja.

XoNo

Berichten: 21435
Geregistreerd: 28-12-01
Woonplaats: Assen

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-04 15:51

radicalM schreef:
Xono, als jij nu opnieuw zou kiezen en er zou een geweldige paint voor je neus staan tussen een aantal anderen...naar welk paard zouden jouw ogen het eerst trekken??? Eerlijk beantwoorden *LOL*


Ok. NIET naar die Paint Haha! Ik heb reeds een Paint en wedstrijdmatig zou ik hierna voor een Quarter kiezen. Aangezien ik al een Paint heb, kan ik een Quarter mooi gebruiken voor de Quartershows en het wassen voor een wedstrijd komt me mijn strot uit Tong uitsteken
Dus mijn ogen trekken naar de anderen

dirkje
Berichten: 712
Geregistreerd: 21-05-03
Woonplaats: friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-04 15:56

xono,ik heb een quarter die een even grote smeerkees is als die van jouw(zodan al niet erger).ik blyf ook aan het poetsen dus..paint of quarter,makes no differents.

charene

Berichten: 1556
Geregistreerd: 11-10-01
Woonplaats: noord holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-04 16:19

Bugsy hier ff via Charene
Voor Cooky was ik dus op zoek naar een type als Cooky, en waar kwam ik mee thuis.........een bay merrie, groot, luxe type en niet bepaald cool. Toen ik haar verkocht besloot ik dus echt te wachten tot ik zou vinden wat ik zocht. En tadaaaaa, het eerste paard waar ik echt ging kijken was meteen raak. En in de winter valt dat poetsen best mee hoor, gewoon goed inpakken, hahahaha.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-04 16:50

Ik was zelf op zoek naar een goede bruine Gelderse fokmerrie met een redelijk vrije bloedlijn, 4 witte benen en een bles.
Ik heb toen (telefonisch) gekocht:
Een bruine Gelderse merrie met een vrije bloedlijn aan vaders kant, 3 witte benen en een bles Haha!
Dat ene witte zwarte beentje heb ik haar maar vergeven Tong uitsteken
Als je persé iets zoekt is het best te veinden.
Het kost alleen wat meer tijd en moeite (en geld als je pech hebt).

flashyjac
Berichten: 6671
Geregistreerd: 03-11-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-04 17:11

Pff ik ben zelfs gaan kijken naar een cremello overo. Prachtig veulen, echt supermooi, maar nogal dominant. Ik ben nu blij dat ik dat veulen niet gekocht heb en niet alleen om het karakter: wat een poetswerk moet dat zijn zeg! Dat veulen was bijna helemaal wit (voor het oog). Na twee dagen is dat veulen gewoon echt hartstikke groen met geel....

DubbelFun

Berichten: 88670
Geregistreerd: 12-04-01
Woonplaats: 1 km van het midden van Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-04 17:12

cremello overo:
Hoe ziet dat eruit ??

Vera

Berichten: 12175
Geregistreerd: 10-04-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-04 17:19

Ik vind paints (Buckskin bv) echt geweldig om te zien maar ik zou helemaal worden van het poetsen.
En een paard is een paard voor mij en geen barbiepaard. Dus ze komen in aanraking met veel modder Vork
Tsja, en als ik dan een vlekkies paard zou hebben Rock-on, dudes!

DubbelFun

Berichten: 88670
Geregistreerd: 12-04-01
Woonplaats: 1 km van het midden van Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-04 17:23

Ik denk dat het zich vies willen maken erg paardafhankelijk is. Mijn meiden rollen ook graag, maar als ze de grond te blubby vinden dan blijven ze echt staan hoor Lachen

Cassidy

Berichten: 75551
Geregistreerd: 08-08-01
Woonplaats: Purmerend

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-04 17:25

Sugarmiss schreef:
cremello overo:
Hoe ziet dat eruit ??



Erg licht...Haha! en met blauwe ogen....

Denk dat een cremello overo haast niet van een cremello te onderscheiden is. Is misschien wel gevoeliger voor zonnebrand, helemaal bij de witte aftekeningen...

hint2
Berichten: 17
Geregistreerd: 03-09-03
Woonplaats: kamerik

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-04 17:45

cremello-overo te zien op mijn site enne.. zomers kun je de vlekken super zien! wel veeeel werk ha ha!

DubbelFun

Berichten: 88670
Geregistreerd: 12-04-01
Woonplaats: 1 km van het midden van Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-04 17:50

Mooie beestjes en best leuke kleurtjes hoor Lachen

Maar we dwalen wel weer af Cool

Vera

Berichten: 12175
Geregistreerd: 10-04-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-04 21:58

hint2 schreef:
cremello-overo te zien op mijn site enne.. zomers kun je de vlekken super zien! wel veeeel werk ha ha!

Kloppen de kleuromschrijvingen??? Bij de link "merries" staat bovenaan een black tovero maar volgens mij kijk ik naar een cremello.
Of ligt dat aan mijn kleurenkennis Verward Bloos

Jeddah

Berichten: 14474
Geregistreerd: 17-03-02
Woonplaats: Golden Valley, USA

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-04 21:59

Het is inderdaad een Tovero die zoooo veel wit heeft dat ze bijna helemaal wit is! Verder naar onderen staat de cremello...

Vera

Berichten: 12175
Geregistreerd: 10-04-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-04 22:13

jeddah schreef:
Het is inderdaad een Tovero die zoooo veel wit heeft dat ze bijna helemaal wit is! Verder naar onderen staat de cremello...

Hihihi, waar zit het zwart dan???
Die cremello is wel erg grappig!!! Leuk kleurtje hoor Haha!

Jeddah

Berichten: 14474
Geregistreerd: 17-03-02
Woonplaats: Golden Valley, USA

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-04 22:20

Haha, het "zwart" zit in haar neus !! Maar kan me goed voorstellen dat je dat niet ziet!

Mac

Berichten: 11649
Geregistreerd: 09-07-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-04 23:24

XoNo schreef:
Ik heb reeds een Paint en wedstrijdmatig zou ik hierna voor een Quarter kiezen.

Je bedoelt om naast de Paint shows nog de Quarter show(s) te kunnen rijden??

Vera

Berichten: 12175
Geregistreerd: 10-04-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-04 23:49

jeddah schreef:
Haha, het "zwart" zit in haar neus !! Maar kan me goed voorstellen dat je dat niet ziet!

En daar hebben ze aan kunnen beoordelen of het een tobiano of overo was Verward Haha! *LOL*

Jeddah

Berichten: 14474
Geregistreerd: 17-03-02
Woonplaats: Golden Valley, USA

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-04 00:01

De vader was homozygoot Tobiano... dus het moet in principe wel een tovero zijn, aangezien het hoofd ook helemaal wit is...