Western dressage en sporen....

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
_Linda

Berichten: 4506
Geregistreerd: 22-10-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-16 05:19

ElCid schreef:
Interessant, ga ik ook weer eens naar op zoek.


Ik weet dat Martin Black ze verkoopt via zijn website. En denk wel zeker dat hij ook internationaal verstuurd.

Runa

Berichten: 1109
Geregistreerd: 07-08-13
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-16 21:50

Zo, het topic is alweer een tijdje stilgevallen, maar ik kom toch nog even langs om het volgende te vragen.

Ik heb eht topic een tijdje gevolgd en ben tot de conclusie gekomen dat ik het knap lastig vind te bepalen wat nou een goede aanleuning is, hoe ik mijn pony nu het beste ontspannen kan rijden en wat nou de no-go's en de.. uh.. yes-go's zijn op dit gebied.

Heeft iemand misschien goede literatuur of websites of filmpjes over deze onderwerpen?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-16 22:34

Als je het lastig vindt om voldoende inspiratie/gymnastische oefeningen te verzinnen als het om western/vaquero dressuur gaat dan is dit echt een geweldig boek: Western & Dressage van Rika Kreinberg: http://www.thegentletouch.de/index.php/ ... e-das-buch

Het is wel auf Deutsch 8-) maar heeft een heerlijk simpele opzet: elke spread bevat een oefening waarbij in 2 pagina's met foto's, diagrammen, stap-voor-stap aanwijzingen uitgelegd wordt hoe hij moet, maar wat het boek in mijn ogen vrij uniek maakt is dat er ook bij een groot deel van de oefeningen uitgelegd wordt wat vanuit osteopathisch oogpunt het goede aan die oefening is.
Je hebt er alleen een paar pionnen, balkjes en een paard voor nodig, 8-) dan kun je alles narijden.

Ik vind het ideaal, helemaal omdat ik [***] nu aan het herinrijden ben en ik dus steeds de komende maand steeds maar een paar minuten per keer op hem mag zitten. Nu kan ik gewoon een paar minuten 1 oefening uit het boek doen, dan wordt het voor hem minder saai en zijn we ook in die drie minuten al gymnastiserend bezig. :)

Runa

Berichten: 1109
Geregistreerd: 07-08-13
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-16 20:09

Bedankt voor de tip :) ik weet niet hoe goed mijn Duits is, maar de beschrijving lukt in ieder geval wel aardig 8-)