Quarter kopen

Moderators: C_arola, Nicole288, Coby, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
dekoezegtboe

Berichten: 3568
Geregistreerd: 15-12-03
Woonplaats: Vlaardingen

Quarter kopen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-01-16 20:29

Hallo allemaal,

Ik ben nieuw in westernwereld dus als dit topic verkeerd staat sorry daarvoor.

mijn huidige paardje heeft een blessure en ik ben langzaamaan opzoek naar een ander leuk paardje om mee veel plezier meer te hebben. Ik weet nog niet precies wat voor paardje maar een vriendin zei eens ga eens kijken voor Eem Quarter. Nu heb ik weinig verstand van dit soort paardjes dus vandaar dat ik even hier heen kom.

Ik heb natuurlijk al op Wikipedia gelezen en ik weet ook dat er binnen een ras ook verschillende dieren zijn, maar wat is nu echt kenmerkend voor de meeste quarters? Moet ik nog ergens specifiek op letten bij de aankoop van een Quarter?

Ik heb een leuke gezien op marktplaats namelijk :)

troi
Berichten: 17044
Geregistreerd: 12-09-08
Woonplaats: Boven Zwolle

Re: Quarter kopen

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-16 20:41

Het zijn ontzettend leuke dieren maar voor alleen recreatie zijn ze in verhouding vrij duur, reken 3000/4000 voor een basis gereden dier zonder bijzondere bloedlijnen.
Let goed op dat het dier 5-panel getest is en laat goed keuren. Mn been problemen komen veel voor.
Dieren die prof zijn ingereden worden soms heel jong beleerd, vanaf 20/24 maanden, dat moet je willen.
En meestal zijn ze western beleerd, wil je dat ook gaan doen?

dekoezegtboe

Berichten: 3568
Geregistreerd: 15-12-03
Woonplaats: Vlaardingen

Re: Quarter kopen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-01-16 20:47

Bedankt voor de tips!

Met mijn andere paarden heb ik eigenlijk nooit wat gedaan... We deden Parelli en de laatste jaren wat dressuurmatig om mijn paardje op te laten knappen. Verder lekker veel buiten rijden.