Spullen meenemen uit Amerika

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Yojo

Berichten: 12
Geregistreerd: 29-08-03
Woonplaats: Oordegem (Belgium)

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-04 21:24

Als je een zadel invoert betaal je hier in Belgie 21% BTW en nog eens 2,7% invoerrechten. Om het mee te nemen als handbagage is een westernzadel echt wel te groot en te zwaar. Je kan het als gewone bagage inchecken maar dan moet je normaal gezien ook al speciaal op voorhand toelating vragen omdat het meestel niet in een gewone reiskoffer past (althans bij American Airlines) Het valt natuurlijk altijd te proberen om het over te smokkelen maar de controles zijn echt wel streng in de States. Ik heb me vorige zomer in Arizona zelf een zadel uitgekozen en het laten opsturen naar mijn thuisadres, invoerrechten en btw op betaald en nog was ik 500 EUR goedkoper af dan hetzelfde zadel kopen hier in Belgie of Nederland.

Kornelius

Berichten: 358
Geregistreerd: 16-01-04
Woonplaats: pfalzdorf (D)

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-04 17:28

Heb wel een keer zadel en hoofdstel enzo nieuw ingevoerd uit de VS: van tevoren lekker vies gemaakt, in een grote zadeltas gestopt (ook beetje vies gemaakt) en gezegd dat het mijn eigen gebruikszadel was Schijnheilig .
Was geen probleem! Moest alleen een paar kilo overgewicht bijbetalen maar geen invoerrechten dus.

Mosquito
Berichten: 104
Geregistreerd: 10-06-03
Woonplaats: Overijssel

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-04 18:45

Kun je zo,n zadel niet uit elkaar draaien ????
Ik zie heel wat schoefjes zitten. Is wel makkelijker meenemen, niet zo volumieus. Hij past nooit in de vakken van het vliegtuig

Mosquito
Berichten: 104
Geregistreerd: 10-06-03
Woonplaats: Overijssel

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-04 18:29

weet niemand hier antwoord op ????

DubbelFun

Berichten: 88679
Geregistreerd: 12-04-01
Woonplaats: 1 km van het midden van Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-04 18:34

Ik denk niet dat het uit elkaar halen veel zal helpen qua omvang of gewicht Lachen
Persoonlijk zou ik bang zijn om bij het in elkaar zetten wat schroefjes over te houden Lachen

patriciavg
Berichten: 114
Geregistreerd: 23-03-02
Woonplaats: Roosendaal

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-04 21:43

Als je het zadel gewoon in een grote doos stopt en meegeeft in het ruim gaat het prima hoor. Ik kwam bij beide vluchten erg laat in het vliegtuig aan en toen waren de bakken al vol. Dat betekende dat ik mijn tas bij mij moest houden tussen mn benen, dat zou geen pretje zijn als je dat ook met je zadel moest doen Haha!

Francis

Berichten: 10665
Geregistreerd: 17-11-01
Woonplaats: Zutphen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-01-04 22:17

Mosquito schreef:
Kun je zo,n zadel niet uit elkaar draaien ????
Ik zie heel wat schoefjes zitten. Is wel makkelijker meenemen, niet zo volumieus. Hij past nooit in de vakken van het vliegtuig


Het enige wat je er zo kunt afhalen, zijn de fenders, maar dat schiet dus niet erg op. Verder uitelkaar halen schiet niet op en je zou zo'n beetje zadelmaker moeten zijn om em weer goed in elkaar te kunnen zetten.

pmarena

Berichten: 48128
Geregistreerd: 09-02-02
Woonplaats: Onderste eiland van ZH

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-04 21:17

Maar andere dingen dan een zadel dan ?

Ik hoop toch binnenkort een aantal zadeltassen en hoefschoentjes hierheen te halen , dat zou heeel misschien met iemand mee kunnen vanuit Amerika , dan wordt dat zeg maar een sporttas vol schat ik in.

Waarde wel een 500 USD...... ik neem aan dat je op die manier net zo erg gepakt wordt qua invoerrechten , als laten opsturen Verward

Ik zou de spullen heel graag willen laten opsturen ZONDER die rottige GLS aan m'n broek te hebben Haha!

Ben alleen veels te fatsoenlijk , schaam me dood bij de gedachte om aan die verkopers te vragen of ze willen sjoemelen met bonnetjes....

Maar zonder mezelf bezwaard te voelen , wat voor mogelijkheden heb ik dan ? Lachen

Ik heb hier op bokt al wel eens gelezen dat als de afzender in de USA "gift" op het pakje zet , dat het dan grote kans was dat het ongecontroleerd binnenkwam Verward

En als je vraagt of ze er geen bonnetjes in willen doen , en de spullen in een neutrale doos laten stoppen zodat het niet direct opvalt dat het een import-aankoop is , wat doen ze dan als ze je pakje openmaken ?

En ik heb natuurlijk ook de mogelijkheid om die bestelling eerst naar een adres in Duitsland te laten versturen , een deel ervan moet daar sowieso heen , ECHT als gift

Zou dat nog voordeliger zijn , blanco doos zonder bonnetjes en kaartjes / verpakkingen aan artikelen enzo , wat kan ik dan voor reactie verwachten als dat pakje TOCH opengemaakt wordt ?

Hoop dat iemand dat weet.... echt bedonderen ddat wil ik niet ,
maar het geluk een handje helpen Knipoog

sonjabelgium

Berichten: 6907
Geregistreerd: 11-09-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-04 10:04

Als je onderschept zou worden zonder dat factuur aanwezig is zet de douane een forfetair bedrag van waarde op je artikelen (die meestal STUKKEN hoger liggen dan de werkelijke waarde) en betaal je daar een ferme lap invoerkosten op. Dan kan je de kosten nog terugvorderen als je bijvoorbeeld kan aantonen dat je de artikelen hebt gekocht aan een lagere prijs of dat het echt om een geschenk gaat. Probleem is dat dit maar moeilijk te bewijzen valt. Ik ben over honderden (!!!) pakjes een viertal keren onderschept geweest waarvan ik drie keer de pak heb laten terugsturen naar de USA (geweigerd te betalen omdat de invoertax hoger was dan de aankoopprijs via ebay) en één keer betaald (had ik het geweten had ik niet betaald). Je kan ook vragen of ze "sample" willen opzetten omdat dit een "proef" is om later meer te kopen (weten ze daar toch niet dat het geen waar is Tong uitsteken) en of ze op de aankoopbon het zelfde kunnen vermelden voor je belastingen hier ... de meesten maken er geen probleem van en het is voldoende om voorbij de douane te komen zonder problemen Haha! Ik heb ook een aantal keren de douane teruggepakt omdat na het openen van m'n zendingen wel 's dingen beschadigd raken bijvoorbeeld Knipoog

pmarena

Berichten: 48128
Geregistreerd: 09-02-02
Woonplaats: Onderste eiland van ZH

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-04 19:15

Maar wat houdt "gift" en "sample" precies in ? Lachen

Alle spullen zijn om te proberen en wellicht aan te bieden in mijn "website-shop" , als ze mijzelf bevallen. Is dat al sample dan ?

En een deel van de spullen is een gift....

En is naar een Duits adres laten sturen nu nog voordeliger , grotere kans op erdoor raken , of direct naar mezelf Verward

Wat kan ik nou het beste doen Haha!

Wauw...honderden pakjes !! Hoe liet jij dat versturen dan ? Lachen

sonjabelgium

Berichten: 6907
Geregistreerd: 11-09-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-04 20:37

Ik handel al verschillende jaren met de USA Knipoog. Sample is een "staaltje", een probeerstuk dus Haha! Als je echt wil gaan verkopen zal je toch aan de invoerkosten zitten vrees ik maar kan je als handelaar een speciaal tarief krijgen geloof ik. Een "gift" is geen geschenk en vaak raken die erdoor zonder douanecontrole, jammer genoeg niet altijd. Het meest handige is als je iemand moest vinden die een APO-adres heeft (dat zijn amerikanen op amerikaans grondgebied in andere landen o.a. bijvoorbeeld amerikaanse legerbasis Haha!). Dan betaal je lokale verzendkost (!!!!!!!) en geen invoer (alleen een presentje aan de persoon die ontvangt voor je Haha!)

pmarena

Berichten: 48128
Geregistreerd: 09-02-02
Woonplaats: Onderste eiland van ZH

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-04 20:46

sonjabelgium schreef:
Ik handel al verschillende jaren met de USA Knipoog. Sample is een "staaltje", een probeerstuk dus Haha! Als je echt wil gaan verkopen zal je toch aan de invoerkosten zitten vrees ik maar kan je als handelaar een speciaal tarief krijgen geloof ik. Een "gift" is geen geschenk en vaak raken die erdoor zonder douanecontrole, jammer genoeg niet altijd. Het meest handige is als je iemand moest vinden die een APO-adres heeft (dat zijn amerikanen op amerikaans grondgebied in andere landen o.a. bijvoorbeeld amerikaanse legerbasis Haha!). Dan betaal je lokale verzendkost (!!!!!!!) en geen invoer (alleen een presentje aan de persoon die ontvangt voor je Haha!)


Wacht effe Haha!

Een gift is GEEN geschenk Verward

Dat APO-gebeuren dat wordt niks ben ik bang Clown

Zal gewoon naar mijn adres moeten of een adres in Duitsland.

Ik weet nu dus dat de bon er dus WEL in moet zitten om de schade te beperken ?

Maar wat zou jij dan doen in mijn situatie...het wordt een niet heel klein maar ook niet opvallend groot pakket...hoe kan ik het nu het beste laten versturen qua opschrift en inhoud ? *help*

Ik hoop dat je me wat ervarings-tips kunt geven nog , want ik krijg er nu al grijze haren van Clown

Groetjes Bianca.

sonjabelgium

Berichten: 6907
Geregistreerd: 11-09-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-04 11:02

TYPO van mij Bloos! is EEN geschenk Sorry!!!!!

De bon meesturen kan voordelen maar ook nadelen hebben Knipoog. Als je doos geopend zou worden en je hebt een soepele douane en geen bon is gevonden sluit ie de doos weer en gaat ie voorbij zonder gezeur. Heb je een knorpot zal je betalen Knipoog. Een bon met een waarde ONDER de 30$ laat je best insluiten gezien je tot die waarde mag invoeren zonder extra kosten! Als je via EBAY koopt kan je ook vragen om een printje van de Ebay-pagina mee te sturen in de doos Knipoog. Het komt er dus op neer dat het een gok blijft Knipoog. Je moet het treffen gewoon!

Hoe je best verstuurd? Ik ruil al JAREN met een vriendin uit Wisconsin dozen uit, en het hele jaar door schrijven we voor elkaar op de doos in loeiers van letters "HAPPY BIRTHDAY" Haha! Haha! Haha! .... En tot op heden is het steeds zonder haken of ogen door de douane gekomen. Het groene douanepapiertje schrijven we gewoon "gift" en als inhoud "birthdaygift" ... Of je verkoper dit zal willen doen is wat anders natuurlijk tenzij je koopt onder het mom van "het is een kado voor die ... bla bla bla Haha!

flashyjac
Berichten: 6671
Geregistreerd: 03-11-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-04 12:13

sonjabelgium schreef:
Hoe je best verstuurd? Ik ruil al JAREN met een vriendin uit Wisconsin dozen uit, en het hele jaar door schrijven we voor elkaar op de doos in loeiers van letters "HAPPY BIRTHDAY" Haha! Haha! Haha! .... En tot op heden is het steeds zonder haken of ogen door de douane gekomen. Het groene douanepapiertje schrijven we gewoon "gift" en als inhoud "birthdaygift" ... Of je verkoper dit zal willen doen is wat anders natuurlijk tenzij je koopt onder het mom van "het is een kado voor die ... bla bla bla Haha!


Haha, dat is wel een mooie. Wel een duur verjaardagscadeau dan trouwens, een zadel Lachen Even mijn ouders tippen Haha!
Uit ervaring kan ik zeggen dat ze zich van 'gift' niets aantrekken. Selectief wordt een aantal pakketjes onderschept en dan maakt het niet uit of het gift is ja of nee. Maar ja, verjaardagscadeaus, dan kunnen ze het niet maken he, om er ook nog eens allerlei taxes overheen te gooien.
Straks denken ze daar in de VS dat er wel vreeeselijk veel mensen jarig zijn Lachen
USA Today: "Steeds meer mensen sturen hun verjaardagscadeaus per post" *LOL*

sonjabelgium

Berichten: 6907
Geregistreerd: 11-09-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-04 15:08

Of "Steeds meer Europeanen kopen hun verjaardagsgeschenken in de USA" ... Maakt me geen bal uit wat ze ervan denken, het werkt Knipoog. Wat ook wel zou werken is "FOR THE BABY" *LOL*

cornelie

Berichten: 9349
Geregistreerd: 11-06-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-04 17:19

Maar...... Ik neem aan dat als je bv een zadel wilt laten versturen uit amerika dat bijv 800 dollar is je dit wel graag verzekerd wilt laten versturen. En dan moet er een bedrag op komen te staan. Vaak als ik iets koop van 60 dollar ofzo laat ik wel als waarde 40 dollar op de doos zetten maar als er dan wat gebeurd is het wel voor 40 dollar verzekerd en niet voor 60.

sonjabelgium

Berichten: 6907
Geregistreerd: 11-09-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-04 22:22

Je kan ook gewoon met een tracingdocument laten opsturen, dan kan je wel natrekken waar je pakje zit en wees maar zeker dat het aankomt dan Haha! Verder laat ik tot op heden niets verzekeren en heb wel al twee maal een volledige vergoeding gekregen na breuk door de US postalservices Knipoog. Gewoon door een FOTO (!!!!) op te sturen naar hun met duidelijk de breuk van het goed erop samen met het aankoopbewijs en die gene die het pakje verstuurd heeft en mijn gegevens ... Beide keren werd de eigenaar van het goed terugbetaald en kreeg ik de som van hen uitbetaald (één keer op m'n CCNOW en één keer naar m'n vriendin in de USA die de transacties voor me verzorgd).