Cutting lessen

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Kyratp
Berichten: 14
Geregistreerd: 08-10-12

Cutting lessen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-05-15 15:10

Hallo allemaal,

Ik ben opzoek naar cuttinglessen in de omgeving Zuid-Holland.
Het mag ook in Noord-holland of Brabant zijn als het maar niet helemaal boven of onderin in Nederland is...

Ik heb op internet al het een en ander gezocht, maar ik kom niet heel ver en de meeste fora's zijn al aardig verouderd helaas.

Weten jullie misschien iets?:)

Mabotje

Berichten: 2112
Geregistreerd: 08-11-08
Woonplaats: Brabant

Re: Cutting lessen

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-15 15:24


Jennifuur

Berichten: 3162
Geregistreerd: 13-08-08

Re: Cutting lessen

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-15 16:01

Over Wendy v. Osch heb ik ook veel goede dingen gehoord :j

Kirrr

Berichten: 6200
Geregistreerd: 30-07-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-15 16:50

Ik hoor idd ook alleen positieve dingen over Wendy, maar zie haar wel nooit op de wedstrijden waar ik de andere trainers wel tegenkom.

Dit weekend is het wedstrijd bij http://www.hagenbeck-stables.nl/.
Daar zijn verschillende Nederlandse trainers aanwezig.
Iedere trainer heeft een andere aanpak, dan kan je ze allemaal bezig zien en misschien daaruit een keuze maken.

Kyratp
Berichten: 14
Geregistreerd: 08-10-12

Re: Cutting lessen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-05-15 18:41

Dank jullie wel voor jullie snelle reacties!
Ik ga zeker even bij Wendy informeren :j

ayas
Berichten: 363
Geregistreerd: 16-10-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-15 19:23

In de lessen van Wendy komen verschillende "koeien"onderdelen aan bod. Je hebt die technieken ook allemaal wel nodig, wat je ook doet met koeien.

In Hamont (net belgische grens over) geeft Roel Breur cuttingles.

francis_f
Berichten: 102
Geregistreerd: 18-02-08
Woonplaats: Ede

Re: Cutting lessen

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-15 23:12

Wendy geeft inderdaad koeienclinics waarbij de basis van alle onderdelen van het koeienwerk aan bod komen. Voor meer info en data kan je op facebook kijken onder 'western evenementen escharen'.

Verder geeft Wendy ook een keer in de twee weken les aan de wat meer gevorderde 'koeienruiter' in het onderdeel 'working cowhorse'. Ook een fantastisch onderdeel. Als je meer over dat onderdeel wilt weten, kan je me altijd een berichtje sturen.

superpony
Berichten: 25403
Geregistreerd: 25-02-05

Re: Cutting lessen

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-15 15:15

Wendy rijdt wel degelijk wedstrijden. Misschien de ene periode meer dan de andere periode, maar zij loopt al zooooooooooooo lang mee.........

Zijn hartstikke leuke clinics bij haar en past bij elk type ruiter en paard, zeker in het begin. Kan met eigen en lespaard. Moet je even opzoeken op fb, dan zie je de nieuwe data van dit seizoen. Zit namelijk wel heel snel vol altijd. ( waar ook wel weer wat mensen uitvallen soms )

ElCid

Berichten: 9252
Geregistreerd: 28-01-02
Woonplaats: Friesland

Re: Cutting lessen

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-15 20:15

Echt cutting les is lastig in Nederland, Wendy en Willem Odendaal ( http://www.mellowmounts.nl/News/tabid/2 ... fault.aspx). geven koeienclinics, Willem in Friesland en hij gaf ook koeien clinics in Dordrecht, maar ik weet niet of dat nog zo is.
Wat zij allebei doen is basis werk, tracking bijv. en voor de meer gevorderde ruiter Working Cowhorse. Echte cutting trainers zijn er eigenlijk niet in Nederland, Paul Derrez zit tegenwoordig ergens in Duitsland, de T&C ranch in Brunssum, Zuid-Limbrug ( http://www.tncwesternstables.nl/lessen- ... -training/ ) Ute Holm is een hele goede, maar dus ook Duits ( http://www.nchaogcutting.de/ute-holm.html ). In Zuid Holland zal je niemand vinden, jammer genoeg.
Al met al zal je een stuk moeten reizen om met koeien te kunnen werken, wij zijn afgelopen weekend daarvoor nog "even" in de buurt van Hannover geweest voor een clinic met Kay Wienriech.

Popstra
Berichten: 13888
Geregistreerd: 21-06-08

Re: Cutting lessen

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-15 12:15

Mede omdat de regels hier in Nederland met het werken met vee best wel streng zijn en het dus niet te betalen maakt is het bijna onmogelijk fatsoenlijk Cutting te doen hier!

superpony
Berichten: 25403
Geregistreerd: 25-02-05

Re: Cutting lessen

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-15 13:16

Voor mensen die net beginnen is het prima wat aangeboden wordt. Als er meer mensen serieus verder willen, zal dat aanbod ook wel wat groeien. Er is geen top als je geen begin hebt.

ElCid

Berichten: 9252
Geregistreerd: 28-01-02
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-15 14:19

rapido schreef:
Mede omdat de regels hier in Nederland met het werken met vee best wel streng zijn en het dus niet te betalen maakt is het bijna onmogelijk fatsoenlijk Cutting te doen hier!


Wij zijn al tijden op zoek naar een plek om, met een ervaren trainer, eens een clinic ie organiseren met koeien! Locaties zijn er evt. te vinden, koeien soms ook, maar die 2 bij elkaar is heel erg lastig. De regels maken het vrijwel onmogelijk om vee te mogen vervoeren, zo jammer.

De clinics die er zijn ( Willem, Wendy) vinden of plaats op een koeien boerderij met buitenbak ( Willem) of als de koeien het hele seizoen op de plek kunnen blijven ( Wendy) met aan het eind een enkeltje slachthuis. Jeroen Bakker geeft ook clinics in het Noorden, maar daar ben ik nog nooit geweest.

Vroeger waren er in Eersel ook nog wel koeien clinics, 6-7 juni is daar een Working Equitation wedstrijd met koeien, dus daar kunnen ze ook wel iets regelen......maar is ook niet naast de deur.

Er zijn nog wel wat mensen die koeien clinics geven, maar een aantal daarvan heeft geen verstand van zaken en dan wordt het een gevaarlijke aangelegenheid voor koe, paard en ruiter!

Kyratp
Berichten: 14
Geregistreerd: 08-10-12

Re: Cutting lessen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-05-15 21:26

dank jullie wel allemaal voor alle goede reacties!!
Ik ga facebook in de gaten houden en als er weer nieuwe data's bekend zijn,
ga ik zoon clinic eens proberen :j