Nanouk ging bijna zwemmen met Bailey, en Digger...

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Vera

Berichten: 12175
Geregistreerd: 10-04-01

Nanouk ging bijna zwemmen met Bailey, en Digger...

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-01-04 12:34

Nanouk en ik gingen even lekker de polder in, zij op Bailey en ik met Digger aan de hand. Ging allemaal als van ouds totdat er een onwijs grote trekker aan kwam. Boos!
Bailey heeft een absolute angst voor trekkers en begon idioot te doen, de boer reed gelukkig heel rustig maar Bailey raakte helemaal in paniek.
Wij wonen in een polder met een harde berm totdat je 3 m bij de sloot in de buurt komt, dan wordt het moeras.
Bailey wilde zo ver mogelijk van de trekker weg en raakte in het moeras, hij zakte tot zijn buik weg en zat ongeveer 20 cm naast de sloot!
Ondertussen was Nanouk met haar jas aan de knop van het zadel vast komen te zitten.
Al klauwend baande Bailey zich een weg met Nanouk erop. Gelukkig kwamen we weer op vaste grond.
Ik had echt de bibbers in mijn benen want ik zag ze al bijna in de sloot liggen Bloos!
Voortaan stapt Nanouk maar even af als er een trekker langskomt Nagelbijten / Gniffelen

Daarna zijn we even naar de buitenbak gegaan om ze los te laten zodat ze lekker konden rennen. Niet dus Clown Geen behoefte aan Haha!

Toen hebben we Digger het zadel op gedaan en ben ik opgestapt
Hij heeft er helemaal niks om gegeven *LOL* Ik heb met mijn benen gezwaaid, met mijn armen gezwaaid, op zijn billen geklopt, staart gepakt, hoofd en hals geaaid.
Hij reageerde of we het al jaren deden Lovers
Toen een rondje gestapt maar ook dat maakte geen indruk, afstappen idemdito Pling

Ik ben echt apentrots op hem en weet zeker dat ik strakkies zo met hem weg rijd OK dan!

Was weer een enerverende ochtend Haha!

Francisca
Berichten: 512
Geregistreerd: 22-11-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-04 12:47

Zo dat is behoorlijk schrikken inderdaad. Gelukkig hebben Nanouk en Baily er verder niets aan over gehouden!
Hoe reageerde Digger op de trekker en op Baily?

Eline

Berichten: 72938
Geregistreerd: 07-10-03
Woonplaats: Delft

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-04 12:52

heftig zeg... misschien tijd voor een trekkertraining?

Nanouk

Berichten: 1004
Geregistreerd: 20-06-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-04 13:25

Ellende schreef:
heftig zeg... misschien tijd voor een trekkertraining?

Ja dat ga ik nu eerst maar eens doen. Het lijkt ook wel of ik trekkers aantrek Verward .
Als Vera weleens alleen op Bailey de polder ingaat komt ze er nooit een tegen, maar bij mij komt er altijd wel een langsrijden.
Vandaag dacht ik echt, nou hij moet er maar aan wennen, ik blijf niet afstappen.
Maar nu schrijf ik hem direkt in voor de trekker-training (niet zo'n lange wachtlijst gelukkig) Knipoog
en tot die tijd stap ik toch maar weer af *LOL* .
Want ik was toch eigenlijk wel heel erg geschrokken (en Vera ook).

DubbelFun

Berichten: 88670
Geregistreerd: 12-04-01
Woonplaats: 1 km van het midden van Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-04 13:27

Voordeel van veel zand in de buurt Lachen en meestal de ruimte om een omweg te maken.

iniak

Berichten: 532
Geregistreerd: 24-05-02
Woonplaats: Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-04 16:01

Getsie Nanouk, wel uitkijken hoor, kan ook minder goed aflopen Ach gut maar inderdaad is hij natuurlijk nog redelijk jong en hij zal er wel aan moeten wennen in jullie omgeving Haha! en Vera, super dat Digger zo gereageerd heeft OK dan! dat belooft inderdaad zadelmak worden binnen een handomdraai, ik ben echt onder de indruk (en ook een beetje jaloers op zo'n makkelijk paard):j

charene

Berichten: 1556
Geregistreerd: 11-10-01
Woonplaats: noord holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-04 23:02

Jeetje wat een verhaal zeg Schijnheilig .....gelukkig goed afgelopen OK dan!

En die Digger is echt een super paard ..als je fototoestel het weer doet ga je dan ook weer even op Digger zitten, zodat wij ook even kunnen meegenieten

Je gaat nog overuren draaien als je Cheese! het weer doet Haha!