wie gaat er in 2004 dekken en met wie??

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Cassidy

Berichten: 75551
Geregistreerd: 08-08-01
Woonplaats: Purmerend

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-03 14:03

Ik ben over het resultaat van de vorige dekking heel tevreden. Dus ik had inderdaad de zelfde hengst in gedachten.

Mac

Berichten: 11649
Geregistreerd: 09-07-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-03 14:05

Cassidy schreef:
Ik ben over het resultaat van de vorige dekking heel tevreden. Dus ik had inderdaad de zelfde hengst in gedachten.

Het resultaat mag er zeker wezen! Ik vroeg me alleen af of je nog van gedachten was veranderd. Er komt natuurlijk elk jaar weer nieuw "lekkers" bij!

Sunny
Berichten: 404
Geregistreerd: 20-07-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-03 14:13

Twijfel twijfel, misschien worden ze beiden wel gedekt, heb alleen geen idee welke hengst, worden waarschijnlijk wel twee verschillende, de ene merrie is een grote dikke buckskin, de andere een kleine sorrel (had afgelopen jaar een super veulentje van Jack over Dun it, helaas is deze hengst verhuisd.... Ik heb nu echt geen idee, iemand suggesties????

Cassidy

Berichten: 75551
Geregistreerd: 08-08-01
Woonplaats: Purmerend

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-03 14:35

Sunny schreef:
Twijfel twijfel, misschien worden ze beiden wel gedekt, heb alleen geen idee welke hengst, worden waarschijnlijk wel twee verschillende, de ene merrie is een grote dikke buckskin, de andere een kleine sorrel (had afgelopen jaar een super veulentje van Jack over Dun it, helaas is deze hengst verhuisd.... Ik heb nu echt geen idee, iemand suggesties????


Genoeg hengsten....welke kant wil je uit, hoe zijn je merries gefokt?

Spikers

Berichten: 2205
Geregistreerd: 28-11-03
Woonplaats: Way up north

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-03 18:25

Is er niemand die met Im So Brio dekt komend jaar want daar krijgen wij in maart ons tweede veulen van uit de zelfde merrie ben benieuwd of het weer een buckie word de merrie laten we dit jaar niet dekken maar we hebben wel een 4 jarige die er voor de eerste keer onder moet maar niet met Brio want die bloedlijn zit te dicht bij elkaar die word als alles goed gaat door Justa Tad Rad gedekt.

Pigino
Berichten: 604
Geregistreerd: 06-11-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-12-03 19:36

ik weet niet hoor maar ik heb begrepen van k van bekkum dat brio door het leven zal gaan als ruin, hij moest nog een merrie dekken die gust is gebleven en dan was het hakkie tjakkie weg zakkie

DubbelFun

Berichten: 88675
Geregistreerd: 12-04-01
Woonplaats: 1 km van het midden van Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-03 19:50

Dat had ik ook begrepen ja.

Chantalleke

Berichten: 4633
Geregistreerd: 30-07-02
Woonplaats: Tuitjenhorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-03 19:50

Ik wil graag Fire nog een keer laten dekken maar de hengst die ik op het oog had. Is buiten het weten van de eigenaar gecastreerd. Dus ik kijk nog wel wat rond!

Spikers

Berichten: 2205
Geregistreerd: 28-11-03
Woonplaats: Way up north

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-03 20:15

Huilen Weet iemand ook waarom Brio geruind word wel jammer maar we hebben er straks al twee van hem dus er is voor nageslacht gezorgd hebben jullie nou ook zo'n moeite om een hengst te vinden als je niet reining wilt fokken maar allround, vind maar eens een geschikte hengst

Sunny
Berichten: 404
Geregistreerd: 20-07-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-03 21:27

Cassidy: ik zoek reining hengsten, de ene merrie is Doc Sug (Doc Bar) x Jose Uno. Daarvoor zoek ik een imposante hengst met veel maat en 'bot', korte rug, veel hals en een kort kootbeen. Niet teveel wit, kleur maakt niet zoveel uit. Verders natuurlijk goed op de benen en cool karakter (zeeer belangrijk).

Voor de andere zoek ik eigenlijk een beetje een 'fijn' hengstje: klein koppie, chique uitstraling, 100% goed op de benen. Geen buckskin, die kleur heeft ze zelf, maar een apart kleurtje is wel leuk. Qua papier: moeders is een quarter uit een oude lijn, vader is Commander Flit Fritz. Deze merrie is een volle zus van Commander Fair Sam.

Liefst hengsten die zich al bewezen hebben of uit een al bewezen lijn. Kun je hier iets mee??

Cer

Berichten: 30164
Geregistreerd: 22-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-03 23:24

Als alles goed gaat, verwachten we eind maart een leuk babypaardje, en wordt de merrie ook weer gedekt, door dezelfde zwarte knappert!

Reining bloedlijn, super karakter en rontgen-gekeurd (ook niet onverstandig lijkt mij...)

Och, als die ouwe dame weet wat dr te wachten staat... Bloos!

Vera

Berichten: 12175
Geregistreerd: 10-04-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-03 00:12

Er hebben 3 paardendames zich aangeboden om eventueel gebruik te maken van Digger's dekdiensten OK dan!

Even off topic:

Onze dochters zijn aardig onder de indruk van het hele dekgebeuren.
Zitten we aan de ontbijttafel, zegt Bente (8 jaar); " Mama, moest jij ook betalen toen je een kindje van papa wilde?" *LOL*
Nadat ik bijgekomen was van het lachen heb ik haar verteld dat papa dat gratis heeft gedaan

yesta

Berichten: 193
Geregistreerd: 30-07-03
Woonplaats: Bussum

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-03 00:13

Sunny schreef:
Cassidy: ik zoek reining hengsten, de ene merrie is Doc Sug (Doc Bar) x Jose Uno. Daarvoor zoek ik een imposante hengst met veel maat en 'bot', korte rug, veel hals en een kort kootbeen. Niet teveel wit, kleur maakt niet zoveel uit. Verders natuurlijk goed op de benen en cool karakter (zeeer belangrijk).

Voor de andere zoek ik eigenlijk een beetje een 'fijn' hengstje: klein koppie, chique uitstraling, 100% goed op de benen. Geen buckskin, die kleur heeft ze zelf, maar een apart kleurtje is wel leuk. Qua papier: moeders is een quarter uit een oude lijn, vader is Commander Flit Fritz. Deze merrie is een volle zus van Commander Fair Sam.

Liefst hengsten die zich al bewezen hebben of uit een al bewezen lijn. Kun je hier iets mee??



Rick's vader is Equalizers Peppy Kwijl hengst van 4 jaar oud, werd gereden door Dennis Roemer, maar nu verkocht aan iemand anders (wie weten we niet, maar hij staat nogsteeds ter dekking)
Hij heeft echt een super karakter! En brengt echt mooie veulens! (kijk maar naar Rickje Knipoog )
Afbeelding

FlyingHigh

Berichten: 4050
Geregistreerd: 14-06-01
Woonplaats: Veluwe

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-03 00:51

vera schreef:
Er hebben 3 paardendames zich aangeboden om eventueel gebruik te maken van Digger's dekdiensten OK dan!

Even off topic:

Onze dochters zijn aardig onder de indruk van het hele dekgebeuren.
Zitten we aan de ontbijttafel, zegt Bente (8 jaar); " Mama, moest jij ook betalen toen je een kindje van papa wilde?" *LOL*
Nadat ik bijgekomen was van het lachen heb ik haar verteld dat papa dat gratis heeft gedaan


Toppie zeg!!! Zal Cody dan in 2005 eindelijk oma gaan worden???? Leuk!!!!!!!

Die dochter van je, geweldig!!!! Je hebt je er mooi uit geredt....... Bloos! *LOL* Ach gut

juval

Berichten: 13209
Geregistreerd: 05-04-03
Woonplaats: Culemborg

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-03 00:53

als ik een merrie zou hebben zou ik denk ik aan Pinocchio Pie denken, dat vind ik echt een prachtige hengst (ik val nogal op zwart, vandaar)

Chantalleke

Berichten: 4633
Geregistreerd: 30-07-02
Woonplaats: Tuitjenhorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-03 01:39

yesta schreef:
Rick's vader is Equalizers Peppy Kwijl hengst van 4 jaar oud, werd gereden door Dennis Roemer, maar nu verkocht aan iemand anders (wie weten we niet, maar hij staat nogsteeds ter dekking)
Hij heeft echt een super karakter! En brengt echt mooie veulens! (kijk maar naar Rickje Knipoog )
[img]
http://www.roemerqh.com/images/Equalizerspedi.gif[/img]


De nieuwe eigenaar heet Wouter Glorie!! Een kennis van ons Maar Dennis verschaft nog steeds eventuele info over Peppy

Henriette
Berichten: 725
Geregistreerd: 30-01-02
Woonplaats: Haarlem

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-03 11:28

Hardstikke leuk dat fokken, maar waar laten jullie al die paarden!??
Ik heb een 7-jarige merrie in pension en een jaarling in opfok staan, maar dat loopt al aardig in de papieren.
Of hebben jullie allemaal een grote achtertuin? Haha!

KiWiKo

Berichten: 51672
Geregistreerd: 19-10-02
Woonplaats: Killstraight

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-03 11:37

ik denk dat ik het maar gewoon bij Gijs hou Lachen

hint2
Berichten: 17
Geregistreerd: 03-09-03
Woonplaats: kamerik

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-03 11:46

ik dek drie merries met mijn hengst A Hint Of Te en 3 met mijn nieuwe pleasure hengst Zippin N investments(Zeek).
Dit jaar heb ik een veulen gehad van Brio Glow Bars en die merrie is nu gedekt met Zeek ben heel benieuwd....

Henla

Berichten: 2099
Geregistreerd: 13-10-02
Woonplaats: Rijssen

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-03 21:23

Als er genoeg dekkingen zouden zijn voor I'm so brio dan wordt hij niet geruind. Helaas was dat vorig jaar niet het geval en hoe dat dit jaar zal zijn geen idee. Ik vind het iig een super hengst en heeft goeie prestaties geleverd.

Jos
Berichten: 4059
Geregistreerd: 14-06-01
Woonplaats: beets

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-04 02:01

Henriette schreef:
Hardstikke leuk dat fokken, maar waar laten jullie al die paarden!??
Ik heb een 7-jarige merrie in pension en een jaarling in opfok staan, maar dat loopt al aardig in de papieren.
Of hebben jullie allemaal een grote achtertuin? Haha!


ook als je ze in je achtertuin hebt moet je oppassen dat je niet gaat 'verzamelen' Haha!
daarom heb ik (nog ) geen merries

Gisela
Berichten: 1513
Geregistreerd: 14-06-01
Woonplaats: Venray

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-04 13:42

Helemaal leuk om bij dit topic onze Ace te zien staan!!!!!

Ennuh Finnie, het gaat helemaal goed komen met Finnie want volgens mij wordt dat echt Lovers

Groetjes, Gisela

Ods
Forumcoordinator

Berichten: 38712
Geregistreerd: 01-02-02
Woonplaats: Achterhoek

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-04 14:26

Onze merrie krijgt een rustpauze in 2004 kwa dekking......maar krijgen wel een veulen in 2004! Van mijn favorite hengst Jacs On Top Vingers aflikken

Dekking voor in 2005 heb ik al een hengst in gedachte....maar laat ik nog even sudderen in mijn gedachte

Francisca
Berichten: 512
Geregistreerd: 22-11-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-04 20:43

Wij hebben onze merrie laten dekken door Brio Glow Bars en ik ben heel benieuwd. Het veulentje dat ik in Kamerik heb zien staan van Brio Glow Bars heeft een hele mooie uitstraling, ik hoop dat het veulentje van ons net zo mooi wordt (en dat alles goed gaat natuurlijk, want dat vind ik nog wel het meest spannende).

dell
Berichten: 26
Geregistreerd: 31-12-03
Woonplaats: Rolde

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-04 20:52

Het is jammer dat in nederland in het algemeen alleen gekeken wordt naar de hengst.
In usa is een goede fokmerrie met bewezen nakomelingen haast niet te betalen.
Het is tenslotte zo dat de eigenschappen van de de moeder voor ca 70%
doorgegeven worden aan de nakomelingen.
Het idee ,dat ik neem maar een goede hengst met bewezen prestaties met een voor mij lieve maar gewone merrie,zonder prestaties,niet werkt.
Ook in nederland wordt wat hengst betreft gekeken naar de hoogte van het dekgeld,hetgeen totaal onbelangrijk is op de kosten van de opfok van het veulen.
De kosten voor ze twee jaar zijn blijven gelijk.
Het zou beter zijn voor de sport dat men uitgaat van een goede moeder en vader. Ach gut