Wie heeft deze pad o.i.d.?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Margee

Berichten: 5711
Geregistreerd: 19-08-01
Woonplaats: Kortenhoef

Wie heeft deze pad o.i.d.?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-12-03 11:34

Wie heeft zoiets als onderstaande pad en hoe bevalt die? Mijn paard irriteert zich blijkbaar aan gewone pads, kriebelt te veel.
Maar om zomaar iets van een dergelijke prijs aan te schaffen zonder verdere weet ervan....
Alle info welkom ook adressen in Nederland, ik heb er nml wel eens eentje op een beurs gezien die er veel op leek.

http://cgi.ebay.de/ws/eBayISAPI.dll?Vie ... gory=31157


Afbeelding

Henla

Berichten: 2099
Geregistreerd: 13-10-02
Woonplaats: Rijssen

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-03 11:37

Ik weet niks over de bovenstaande pad, maar misschien zou een neopreen pad ook helpen?! Die is helemaal glad van onderen en volgens mij kriebelt het dan niet

DubbelFun

Berichten: 88679
Geregistreerd: 12-04-01
Woonplaats: 1 km van het midden van Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-03 12:57

Ik kan me idd niet indenken dat als je paard zich aan gewone (harige) pads irriteert, dat deze lammfell pad van Christ (denk ik) anders zou zijn.
Wat er anders aan is is dat dit een 100% lamwollen vachtpad is en de andere pads 'gewoon' harig zijn (al dan niet van wol).
Voordeel van deze pad is dat wol een natuurlijk materiaal is wat snel vocht opneemt, goed blijft ademen en deze pad is ook anatomisch gevormd. Dus geen druk op de schoft.

Heb je idd al eens een pad zonder 'haar' geprobeerd, dus een neopreen of gladde katoenen?
Heb je uitgesloten dat je zadel misschien niet goed past of je paard een rugprobleem heeft?

Mischien is een pad van Memory-foam iets voor je. Dat gaat helemaal naar de rug staan als het spul warm wordt en zit in een gladde hoes.

Margee

Berichten: 5711
Geregistreerd: 19-08-01
Woonplaats: Kortenhoef

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-12-03 16:05

We hebben het er al eens eerder over gehad he SM. Mandy irriteert vooruit het zweten erg eronder. Het loopt er in straaltjes onderuit en daar loopt ze naar de happen en schoppen. Dat was natuurlijk deze zomer heel erg. Omdat haar neopreen singel ook irriteert op haar huid (ze krijgt allemaal van die rimpels) , ben ik bang dat een neopreen pad te veel zweet en de stralen er echt onderuit stromen. Wat me heel erg aanspreekt zijn pads met een vorm erin en een uitgesneden schoft. Ze heeft ook een hoge schoft en dat zit ook altijd krapper hoe ik ook mijn best doe de pad omhoog te trekken. En haar zadel is best groot, dus ik moet altijd minimaal 80 x 80 hebben.

DubbelFun

Berichten: 88679
Geregistreerd: 12-04-01
Woonplaats: 1 km van het midden van Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-03 17:09

Deze lamswollen pad zou dan een oplossing kunnen zijn, want hij neemt goed vocht op.
Schoonmaken zal wel eerder een probleem zijn.
Natuurlijk zweet het ene paard meer dan het andere, maar misschien zou je iets aan het voer kunnen veranderen als het erg warm is. Misschien dat meer zout dan ook al wat helpt (houdt vocht vast).

cornelie

Berichten: 9349
Geregistreerd: 11-06-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-03 18:16

Ik heb zelf een equitex pad ( www.equitex.de ) misschien is dat wat? Ik houd zelf ook niet zo van neopreen en de equitex bevalt mij prima. Op dit moment gebruik ik het zelf niet dus als je het eens wilt uitproberen??

Cowgirl

Berichten: 23743
Geregistreerd: 04-03-01
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-03 18:52

Citaat:
Omdat haar neopreen singel ook irriteert op haar huid (ze krijgt allemaal van die rimpels)



Heb je al eens een bontje eromheen geprobeert.
Ik heb er ook altijd een bontje omheen(een dunne voor zomers Tong uitsteken ) en dit neemt goed het zweet op.

Ik ben nl ook niet zo weg van neopreen, het gaat zo zweten en het zweet kan nergens heen.