BHT en andere E-nummers

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Francis

Berichten: 10665
Geregistreerd: 17-11-01
Woonplaats: Zutphen

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-03 23:52

Maris schreef:
Nou ja !! Dan weet ik het ook niet meer hoor . Nogmaals ( ik heb zelfs nog een copie van het mailtje) mij is door Equisanum echt verteld dat in de Arabian zonder haver WEL E320 zit !


Dat snap ik dan ook niet... Ik heb speciaal gevraagd naar de Arabian en gezegd dat ik 'via een kennis' gehoord had dat in dat voer wel anti-oxidant zat, en hij ontkende dat met klem.
Misschien nog eens een mailtje er aan wagen met dit verhaal en vragen wat nu waar is?

Maris
Berichten: 15921
Geregistreerd: 24-07-03
Woonplaats: Zeeland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-12-03 17:36

Hoi,

Het enige wat ik kan bedenken. Ik heb om die info vorig jaar gevraagd, dus misschien dat de samenstelling veranderd is ?
En ik vroeg in mijn 1ste mailtje naar de BHA etc en naar de prijzen. Als antwoord kreeg ik toen de prijzen en een antioxidant (E306 geloof ik ). Dus ik nog een mailtje terug om te vragen of er dan dus geen BHA of BHT inzat. En toen pas kreeg ik als antwoord dat het er dus wel in zat. Dus pas bij wat aandringen ?!


Groetjes,

Maris

Maris
Berichten: 15921
Geregistreerd: 24-07-03
Woonplaats: Zeeland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-02-04 20:19

Hoi,

ik heb nog een keer navraag gedaan bij Equi sanum, in alle muesli's zit dus 0,02 chemische antioxidant ( E-320 ) ! Wel heel weinig dus, maar het zit er wel in !
ik had gehoopt dat ze het veranderd hadden.

Ik kreeg trouwens wel het aanbod dat ze een muesli speciaal voor mij maakten zonder E320, alleen moest ik dan wel minimaal 1000 kg bestellen......ik heb 1 paard !

Groetjes,

Maris

DubbelFun

Berichten: 88688
Geregistreerd: 12-04-01
Woonplaats: 1 km van het midden van Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-04 21:18

Ik kreeg al een deja vu toen ik dit topic opende, maar het is idd al wat ouder. Haha!
Maar 1000 kg is toch niet zoveel 50 zakken a 20 kg (dacht ik van hun).
Neem eens een bestelling op van een aantal Bokkers, zit je zo aan de 50 zakken. Alleen de verspreiding kan een probleem worden.

Maris
Berichten: 15921
Geregistreerd: 24-07-03
Woonplaats: Zeeland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-02-04 17:05

Hoi Sugarmiss,

Idd een oud topic. Ik dacht zal nog even mailen voor de volledigheid dat equisanum voeders dus wel E-320 bevatten.
1000 kg niet veel ? Het zou dan moeten gaan om 1 soort muesli geleverd aan 1 persoon.
Enne, ik weet niet hoeveel jouw paard krijgt, Gam krijgt nu ongeveer 1 kilo per dag, in de zomer maar een handje. Dus met 1000 kg doe ik wel een paar jaar. En zo lang is de equisanumm vast niet houdbaar. Knipoog

Groetjes,

Maris

DubbelFun

Berichten: 88688
Geregistreerd: 12-04-01
Woonplaats: 1 km van het midden van Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-04 17:28

Maar er zijn meer Bokkers die graag Equisanum voeren, o.a. omdat er geen BHT's in zouden zitten. Als die allemaal een bestelling plaatsen voor een aantal zakken zonder BHT zit je zo aan de 1000 kg.

Vera

Berichten: 12175
Geregistreerd: 10-04-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-04 19:14

Sugarmiss schreef:
Maar er zijn meer Bokkers die graag Equisanum voeren, o.a. omdat er geen BHT's in zouden zitten. Als die allemaal een bestelling plaatsen voor een aantal zakken zonder BHT zit je zo aan de 1000 kg.

En wie gaat het rondbrengen?? Da's de grote hamvraag Haha!
Wij willen wel bestellen hoor

FlyingHigh

Berichten: 4050
Geregistreerd: 14-06-01
Woonplaats: Veluwe

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-04 21:54

vera"]
[quote="Sugarmiss schreef:
Maar er zijn meer Bokkers die graag Equisanum voeren, o.a. omdat er geen BHT's in zouden zitten. Als die allemaal een bestelling plaatsen voor een aantal zakken zonder BHT zit je zo aan de 1000 kg.

En wie gaat het rondbrengen?? Da's de grote hamvraag Haha!
Wij willen wel bestellen hoor
[/quote]

Uhm, ik zit er al een tijdje aan te denken om voer- leverancier in de omgeving te worden, maar ja, Vera, dat wordt dus verhuizen!!! Dan kom ik het je brengen. Goeie reden, toch????

Vera

Berichten: 12175
Geregistreerd: 10-04-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-04 22:00

FlyingHigh"]
[quote="vera"][quote="Sugarmiss schreef:
Maar er zijn meer Bokkers die graag Equisanum voeren, o.a. omdat er geen BHT's in zouden zitten. Als die allemaal een bestelling plaatsen voor een aantal zakken zonder BHT zit je zo aan de 1000 kg.

En wie gaat het rondbrengen?? Da's de grote hamvraag Haha!
Wij willen wel bestellen hoor
[/quote]

Uhm, ik zit er al een tijdje aan te denken om voer- leverancier in de omgeving te worden, maar ja, Vera, dat wordt dus verhuizen!!! Dan kom ik het je brengen. Goeie reden, toch????
[/quote]
Ik wil wel maar manlief gaat de slootjes missen Haha!

DubbelFun

Berichten: 88688
Geregistreerd: 12-04-01
Woonplaats: 1 km van het midden van Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-04 22:02

Af en toe als het hard geregend heeft hebben we die hier ook Haha!

FlyingHigh

Berichten: 4050
Geregistreerd: 14-06-01
Woonplaats: Veluwe

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-04 22:08

vera"]
[quote="FlyingHigh"][quote="vera"]
[quote="Sugarmiss schreef:
Maar er zijn meer Bokkers die graag Equisanum voeren, o.a. omdat er geen BHT's in zouden zitten. Als die allemaal een bestelling plaatsen voor een aantal zakken zonder BHT zit je zo aan de 1000 kg.

En wie gaat het rondbrengen?? Da's de grote hamvraag Haha!
Wij willen wel bestellen hoor
[/quote]

Uhm, ik zit er al een tijdje aan te denken om voer- leverancier in de omgeving te worden, maar ja, Vera, dat wordt dus verhuizen!!! Dan kom ik het je brengen. Goeie reden, toch????
[/quote]
Ik wil wel maar manlief gaat de slootjes missen Haha!
[/quote]

Hoe kan hij nou slootjes gaan missen waar je af en toe een paard uit moet takelen??? Hiihihihiiii..............die slootjes zijn maar niks!!! Hier hebben we 'sprengen' , da's nóg mooier!!!!

Vera

Berichten: 12175
Geregistreerd: 10-04-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-04 23:39

Manlief denkt niet aan paarden die uit slootjes getakeld moeten worden. Manlief denkt aan bootjes die door die slootjes moeten varen. Natuurlijk wel vanuit de tuin en dan naar een groot meer.
Manlief heeft dat hier Haha! Dus manlief wil niet meer weg Schijnheilig

p.s. Wat zijn Sprengen Verward Da's toch een tv serie Blond

FlyingHigh

Berichten: 4050
Geregistreerd: 14-06-01
Woonplaats: Veluwe

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-04 23:48

vera schreef:
Manlief denkt niet aan paarden die uit slootjes getakeld moeten worden. Manlief denkt aan bootjes die door die slootjes moeten varen. Natuurlijk wel vanuit de tuin en dan naar een groot meer.
Manlief heeft dat hier Haha! Dus manlief wil niet meer weg Schijnheilig

p.s. Wat zijn Sprengen Verward Da's toch een tv serie Blond


Nee, blondje!!! Dat is een bron midden in het bos/ heide/ weide, waar grondwater naar boven borrelt en waardoor een 'sloot' is ontstaan die naar lagergelegen gebieden stroomt.........heel idylisch!!!
Verder water zat hier voor je kerel zijn bootje en voor jou wei en bos voor de paardjes, OK dan! .
http://home.wanadoo.nl/sprengenbeken/