DNA-test en kluister bij het dekken

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Tijn

Berichten: 400
Geregistreerd: 12-10-03
Woonplaats: Zaancity

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-12-03 23:14

Mijn merrie zal sowieso gescant moeten worden want anders weet ik niet wanneer ze hengstig is. Ze piest namelijk nooit, ze doet alleen truttig met haar staart tijdens het poetsen als ze hengstig is. Ik heb een tijdje gedacht dat het misschien niet helemaal goed functioneerde bij haar, maar van de zomer stond ze met een ruin in het land en toen was haar hengstigheid luid en duidelijk aanwezig Haha! . Misschien is het dan verstandig om eerst een vruchtbaarheids onderzoek te laten doen?

DubbelFun

Berichten: 88633
Geregistreerd: 12-04-01
Woonplaats: 1 km van het midden van Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-03 10:57

Als ze bij een ruin al haar hengstigheid toont is dat toch een mooie graadmeter, gewoon afwachten, in de peiling houden en hup naar de hengst als ze begint te knipogen Lachen

Mac

Berichten: 11649
Geregistreerd: 09-07-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-03 11:41

Idd, gewoon zo vaak mogelijk proberen los te gooien met een ruin of naast een ruin. Zo kwam ik er bij mijn merrie ook achter. Roy kan je wel helpen bij het schouwen als je denkt dat ze d'r klaar voor is; hij weet wel welke ruinen daar geschikt voor zijn. Daarna is het een kwestie om in alle kalmte Haha! te regelen dat ze zo snel mogelijk gedekt/geinsemineerd kan worden Tong uitsteken .

Overigens WAS Lee heel subtiel in het tonen van haar hengstigheid. Da's na het veulen een beetje anders; ik geloof dat we wat wakker hebben gemaakt in d'r Bloos! ...

DubbelFun

Berichten: 88633
Geregistreerd: 12-04-01
Woonplaats: 1 km van het midden van Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-03 12:35

Ik zeg niks Knipoog , degene die Missy hebben meegemaakt weten hoe die is Lachen (en hoe Sugar daaronder 'lijdt' Clown

FlyingHigh

Berichten: 4050
Geregistreerd: 14-06-01
Woonplaats: Veluwe

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-03 15:02

Sugarmiss schreef:
Ik zeg niks Knipoog , degene die Missy hebben meegemaakt weten hoe die is Lachen (en hoe Sugar daaronder 'lijdt' Clown


Wow, tijdens Boktkamp bedoel je.......... Schijnheilig . Het was geweldig om te zien hoe de dames het samen druk hadden met elkaar en met het shet- hengstje, whoehahhahahhaa!!!!

Tijn

Berichten: 400
Geregistreerd: 12-10-03
Woonplaats: Zaancity

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-12-03 16:42

Ho ho dames, nu maken jullie me aan het twijfelen hoor!! Ik ben juist zo blij dat mijn meissie niet zo een "knipoog"-merrie is!
De ruin waar ik het over had, staat op Sweet's zomeradresje. Misschien moet ik haar dan maar eerder op vakantie sturen Haha! .