TV documentaire over Paardenfluisteraar

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
FlyingHigh

Berichten: 4050
Geregistreerd: 14-06-01
Woonplaats: Veluwe

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-03 18:08

Mijn paard is dolblij wanneer ik in haar oren fluister dat ik de brokjes ga pakken..............ze wordt dan wel altijd ontembaar wild!!!! Ik ga vanavond direct kijken hoe we dat moeten gaan oplossen, hallelujaaaa!!!!

Vera

Berichten: 12176
Geregistreerd: 10-04-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-03 00:07

Allemaal gaan kijken nu!!!

Jos
Berichten: 4059
Geregistreerd: 14-06-01
Woonplaats: beets

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-03 00:43

ik snap niet dat onze lieve heer het goed vind dat je op een 2 jari(mager) paard in de rondte gaat bokken Verward
Laatst bijgewerkt door Jos op 10-12-03 00:47, in het totaal 1 keer bewerkt

PeppySan

Berichten: 3088
Geregistreerd: 19-11-02
Woonplaats: Gieterveen

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-03 00:46

De heer heeft hem daar ook voor gestraft, zag je hoe hij afgegooid werd.

Jos
Berichten: 4059
Geregistreerd: 14-06-01
Woonplaats: beets

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-03 00:47

waar zou hij die HAP dan wel niet voor verdiend hebben Cool
ik fluister wel op mijn eigen manier.
ben niet zo happig op bokken Haha!
Laatst bijgewerkt door Jos op 10-12-03 00:48, in het totaal 1 keer bewerkt

Freckles
Berichten: 613
Geregistreerd: 04-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-03 00:48

Buiten dat het paard misschien te jong was
Kon je dus duidelijk zien dat de methode van samen werken wel werkt.
En ook dat het op deze manier van omgaan met je paard beter werkt als met overmacht en harde hand

PeppySan

Berichten: 3088
Geregistreerd: 19-11-02
Woonplaats: Gieterveen

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-03 00:51

Maar wat is hier zo bijzonder aan?
Dit is gewoon paardje zadelmak maken.

Buitenzorg

Berichten: 10818
Geregistreerd: 02-10-01
Woonplaats: Spijkenisse

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-03 00:53

Heb met stijgende verbazing deze docu zitten kijken. Mijn mening is dat het niets met paardenfluisteren te maken heeft, maar meer met het breken van een (te) jong paard.

De manier waarop ze werder vervoerd! Lips are sealed Geen goed woord voor over.
En dan dat gewauwel (oprecht excuus op voorhand voor de gelovigen hier Bloos! ) over God en de link tussen God en zijn manier van trainen..... Misselijk

Jos
Berichten: 4059
Geregistreerd: 14-06-01
Woonplaats: beets

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-03 00:57

ja, en dat in een drukke omgeving met publiek , microfoon, luidsprekers. en dan ook nog denk ik in een korte tijd.

het moeilijkste komt nog. nl. een zadelmak paard trainen tot een goed rijpaard.
(en dat dan ook nog met zachte hand en zacht been Schijnheilig )

Sprite

Berichten: 608
Geregistreerd: 03-07-01
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-03 08:59

.... oops vergeten te kijken... het stond nog wel op de kalender, maar ja... afijn, kheb geloof ik niet veel gemist en zo van buitenzorg te horen had ik het toch niet kunnen uitzitten Knipoog

cornelie

Berichten: 9349
Geregistreerd: 11-06-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-03 09:06

Ik ga straks de video bekijken. Maar schiet mij ineens te binnen, weet iemand hoe het met het onderzoek van de waiboerhoeve is afgelopen? Er is een 3 weken durend onderzoek geweest naar de training van jonge paarden. Een stel werd in deurne neergeplopt en daar zadelmak gemaakt etc een een stel bij emiel voest. Men keek dan naar hoe de paarden zich ontwikkelden en wat het 'beste' zou zijn. Weet iemand wat hier de uitslagen van zijn?

Cassidy

Berichten: 75551
Geregistreerd: 08-08-01
Woonplaats: Purmerend

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-03 10:37

Cornelie, daar kan ik je niet aan helpen.
Ik heb gisteren de reportage ook gezien maar was belist niet onder de indruk. Als die man zich een cowboy noemt gaat hij toch erg knullig met zijn paarden om....(sorry dat ik het zeg)

Maclee

Berichten: 850
Geregistreerd: 29-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-03 10:40

Als het niet zo walgelijk was geweest was ik in slaap gevallen.

Wat een nono van een kerel. Deze man moeten ze ver uit de buurt van paarden houden. Hij wist het allemaal prachtig op de Amerikaanse manier uit te vertellen (leek Tell Sell wel) maar de beelden lieten zien hoe het echt ging.

Hoe die beestjes achteruit de trailer uit moesten springen Verward . En zijn paarden waren het misschien gewend. Maar dat 2 jarige beestje dat net uit de wei kwam moest ook die levensgevaarlijke trailer in. En probeerde zich direct om te draaien. Dat werd weggelachen Scheve mond

Van samenwerking met paarden was totaal geen sprake. Ik heb nog nooit zoveel gebokt en gestijger gezien. En dan die hengst die hem compleet aanvloog..........

Nee, ik geloofde al niet in God en dat zal nu zeker niet gebeuren. En als ik lid was van de EO Schijnheilig zat ik nu een boze brief te typen.

Wat een idioten zeg!

cornelie

Berichten: 9349
Geregistreerd: 11-06-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-03 10:50

Cassidy schreef:
Als die man zich een cowboy noemt gaat hij toch erg knullig met zijn paarden om....(sorry dat ik het zeg)


Lijkt mij logisch, het woord zegt het al Cow Boy Koe dus geen paardenman Clown

Romkabouter

Berichten: 21721
Geregistreerd: 25-06-02
Woonplaats: Donkerbroek

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-03 11:48

Misschien nu eens een keer een docu waar niet alleen de mooie en brave plaatjes worden getoond ?

cornelie

Berichten: 9349
Geregistreerd: 11-06-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-03 11:55

ach, gisteravond was er nóg een paardending op tv die ook niet al te positief was.

SuperRoos

Berichten: 7840
Geregistreerd: 27-04-03
Woonplaats: Arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-03 12:07

ok, ik heb net gekeken, had het opgenomen,
ik schrok er een beetje van, had heel iets anders verwacht,
hij had op zich een paar goede dingen die hij zei,
zoals dat het paard een spiegel is,

maar hij liep naar het paard toe, bij parelli (ik vergelijk even met wat ik doe) laat je het paard naar jou toe komen en beweeg je zo weinig mogelijk, dan ben je pas een leider,

ook wacht parelli met inrijden tot het paard volledig vertrouwen heeft en aangeeft dat hij het goed vind en alles accepteerd,
deze man gooide gelijk het zadel erop en sprong erop,
hiermee vond ik dat hij niet eerlijk was tegenover het paard, want het paard gaf aan dat hij het zelfs nog niet fijn vond om aangeraakt te worden...

wel grappig om te zien hoe anderen het doen, maar mij sprak dit absoluut niet aan,
in amerika trekken ze trouwens wel vaker paarden van 2 uit de wei, rijden ze in, en zetten ze tot 3,5 weer op de wei,
dan heeft het paard tussendoor weer ff rust, ook deze methode vind ik een beetje raar, maar dat zal iedereen wel met me eens zijn...

Vera

Berichten: 12176
Geregistreerd: 10-04-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-03 12:13

ik ben blij dat jullie ook met open mond hebben zitten kijken.
A) Wat een ongelofelijke slechte docu! Wat zijn we nu wijzer geworden over paarden? Niks! Wordt een cowboy, geloof in god en alles komt goed.
B) Wat ging die man vreemd met paarden om. Hij was er een beetje bang van. Dat merrietje met zadel op haar rug wilde heel graag bescherming bij hem hebben en hij bleef maar rondjes voor haar wegrennen Verward
En over de aanval van de hengst maar te zwijgen Blauw oog Volgens mij was dat een teken van God dat hij er snel mee moet stoppen....

Ben ik daar voor opgebleven Boos!

Mijn handen jeuken altijd als ik dit soort slechte dingen zie, kan ik zelf veeeeeel beter *LOL* Knipoog

cornelie

Berichten: 9349
Geregistreerd: 11-06-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-03 12:25

En ik moet de video nog gaan zien Boos!

Vera

Berichten: 12176
Geregistreerd: 10-04-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-03 12:30

cornelie schreef:
En ik moet de video nog gaan zien Boos!


Niet meer dit topic lezen dan!!!!!! Knipoog

Cowgirl

Berichten: 23749
Geregistreerd: 04-03-01
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-03 12:33

Ik heb ook met afschuw zitten te kijken.

Prima als mensen in god geloven, maar deze geloofden meer in god dan in paarden.

Die dochter van hem kon ook maar beter een kantoorbaan gaan zoeken. Wat een muts was dat zeg.

Die hengst bevestigde maar weer dat ze absoluut niet boven de paarden stonden Haha! .

Jammer de EO heeft wel vaker docu's maar die zijn en stuk beter.

AnneOmie

Berichten: 6893
Geregistreerd: 15-08-02
Woonplaats: Krommenie

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-03 12:51

Ik heb gisteravond ook met afschuw zitten kijken Scheve mond

wat een malloot zeg... hij praat met paarden beweerd hij.. nou het was niet echt wat ik me bij een paardenfluisteraar had voorgesteld

Die jonge paarden kregen meteen een zadel opgelegd en hij ging er eigenlijk ook meteen opzitten en meteen in volle galop door die ring heen Het was inderdaad zadelmak maken in een paar minuten tijd Verward

Het was nou ook niet echt dat die paarden graag uit eigen wil naar hem toekwamen gelijk hadden ze Knipoog Nee ik vond het een echte aanfluiting Scheve mond

Rob_H

Berichten: 4242
Geregistreerd: 14-06-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-03 12:56

je moet dat anders bekijken
het was een futurity paard Cool

cellibelli
Berichten: 549
Geregistreerd: 03-05-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-03 13:15

dammmmmmmmm,vergeten te kijken Schijnheilig .komt er nog een herhaling?

SuperRoos

Berichten: 7840
Geregistreerd: 27-04-03
Woonplaats: Arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-03 13:19

anneomie, ik moet je even verbeter, hij heeft niet gezegd dat hij met paarden praat, maar dat hij met ze communiceert, dat is wel ff een verschil,

hij praat wel verbaal tegen ze zeg maar, maar daar bedoelt hij niet zn communicatie mee